Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa 17  (Luettu 41033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #90 : 19.10.15 - klo:01:36 »
Taas terveenä aion käydä  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33818
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #91 : 19.10.15 - klo:07:21 »
No miehän sanon !   Alahärmän kirkko on komia, jopa kerskakomia:

http://3.bp.blogspot.com/-uTWxZNmYUJI/UGCHXZWYNsI/AAAAAAAAAXE/KXdK60mc4Pg/s1600/Alah%C3%A4rm%C3%A4.jpg

Ylihärmän kirkko on kaunistettu vaatimattomuudella:

http://www.rky.fi/read/asp/hae_kuva.aspx?id=108554&ttyyppi=jpg&kunta_id=233

Kummassakkaa en oo käynt sisäll.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #92 : 19.10.15 - klo:09:07 »
Alahärmän kirkon ulkoinen koreus ei onneksi tunkeutunut sisätiloihin. Aleksandra Såltinin kaunis alttaritaulu tosin jäi vähän alttarilla komeilevan kiehkuraisen valaisimen taakse.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33818
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #93 : 19.10.15 - klo:09:46 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #94 : 19.10.15 - klo:11:48 »
Tietääkseni on olemassa tarkat ohjeet siitä, mitä alttarilla kuuluu olla. Silmäni ei tavoittanut Ristiinnaulittua. Sen sijaan jouduin kumartamaan tuolle sähkölampulle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33818
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #95 : 25.10.15 - klo:12:14 »
Kävin Herättäjän kirkkopyhän messussa ja kirkkokahveilla Salpausselän kirkossa.
En voinut jäädä seuroihin kun autoa tarvittiin jo kotona.

Oli hienoa tavata vuosien jälkeen ystävä jonka kanssa tutustuimme 1980-luvulla.
Hän lupasi että alkaa nyt käydä körttiseuroissa. Kertoi, että on kauan toivonut jonkun tutun joka käy niissä.
Sinne hän nytkin jo jäi, seuroihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #96 : 27.10.15 - klo:20:50 »
Kävin jumalanpalveluksessa lapsuuden kotikirkossani. Vaikka seurakunnan työntekijät ovat vaihtuneet, niin valitut virretkin olivat tuttuja lapsuudesta ja eri virsiä kuin täällä nykyisessä kotiseurakunnassa.

Hieman nolottaa, kun unohdin mennä täällä messuun, jossa oli teemana neulemessu. Sai ottaa kutimen mukaan ja kolehtiin kelpasi lankakerä. Kutovat kastesukkia seurakunnan uusille pikkujäsenille.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #97 : 08.11.15 - klo:10:51 »
Käyn aivan liian harvoin nyt.
Minun täytynee kerta kaikkiaan selvittää ja päähäni takoa milloin on se wähäväkisen veisuu tai mikä onkaan siellä Kallion kirkossa. Osittain syynä on kyllä haluttomuus aukaista Kirkkojakuponki - lehteä jonka liitteessä ovat kaikki kirkonmenot. Voisin sentään katsoa ne!

Tässä on livahtanut ohi muutama Herättäjän kirkkopyhä. Se vuosi oli aika mukava jona saattoi kiertää vain niissä  :003:  olkoon oikein taikka väärin mutta saarna oli valmistettu mitä ehkä ei vain seurakuntapastori aina jaksa tehdä joka pyhäksi, ja sitten oli seurat ja jollakin tapaa minä nyt vain olin hyvin onnellinen siitä menosta.

Varoitetaan kotonaviihtymisestä, siihen jää koukkuun. Niin jää. Täältä ei lähtisi mihinkään, kun opinnot, siis kaikki tuodaan tänne. Tietty minua harmittaa että tämän tästä herään tunteessa että koko yön särki joka paikkaa ja on kun olisin niellyt siilin, mutta en minä joka sunnuntaina ole sairas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #98 : 08.11.15 - klo:16:47 »
Käyn aivan liian harvoin nyt.
Minun täytynee kerta kaikkiaan selvittää ja päähäni takoa milloin on se wähäväkisen veisuu tai mikä onkaan siellä Kallion kirkossa. Osittain syynä on kyllä haluttomuus aukaista Kirkkojakuponki - lehteä jonka liitteessä ovat kaikki kirkonmenot. Voisin sentään katsoa ne!

Tässä on livahtanut ohi muutama Herättäjän kirkkopyhä. Se vuosi oli aika mukava jona saattoi kiertää vain niissä  :003:  olkoon oikein taikka väärin mutta saarna oli valmistettu mitä ehkä ei vain seurakuntapastori aina jaksa tehdä joka pyhäksi, ja sitten oli seurat ja jollakin tapaa minä nyt vain olin hyvin onnellinen siitä menosta.

Varoitetaan kotonaviihtymisestä, siihen jää koukkuun. Niin jää. Täältä ei lähtisi mihinkään, kun opinnot, siis kaikki tuodaan tänne. Tietty minua harmittaa että tämän tästä herään tunteessa että koko yön särki joka paikkaa ja on kun olisin niellyt siilin, mutta en minä joka sunnuntaina ole sairas.

Mene vaan Leena käymään wähäsellasten messussa.
Kävin paljon ystäväni Kaitsun kanssa siellä,,Se on körttihenkinen juttu ja tosi kiva, vaikkakin ohan siellä sitä snobbailua, kuten aina, kun jengi ei osaa ottaa iisisti, vaan pitää yrittääolla fiksua ja jotain..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #99 : 14.11.15 - klo:07:52 »
Mene vaan Leena käymään wähäsellasten messussa.
Kävin paljon ystäväni Kaitsun kanssa siellä,,Se on körttihenkinen juttu ja tosi kiva, vaikkakin ohan siellä sitä snobbailua, kuten aina, kun jengi ei osaa ottaa iisisti, vaan pitää yrittääolla fiksua ja jotain..

Erehdynkö minä vai onko vähän koppavaa olla körttihenkinen ja silleen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #100 : 14.11.15 - klo:08:15 »
Että mitä wähäwäkisempi sitä ylevämpi. Kyllä tämä joskus herättää kysymyksen siitä että oliko se sentään kovastikin järkevä kysymys, se körttiläisyys ennen.

Vai onko kaikki väki jo pelkästä kysymyksestä loukkaantunutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #101 : 14.11.15 - klo:13:54 »
Mene vaan Leena käymään wähäsellasten messussa.
Kävin paljon ystäväni Kaitsun kanssa siellä,,Se on körttihenkinen juttu ja tosi kiva, vaikkakin ohan siellä sitä snobbailua, kuten aina, kun jengi ei osaa ottaa iisisti, vaan pitää yrittääolla fiksua ja jotain..

Mutta eniten viisausveisaaja minä kiitän siitä että vastasit. Siitä jäi minulle pysyväisluonteinen hyvä mieli, ja tietenkin harmittaa että olen tuskastunut kun en aina körttiläisyyden tapaa olla nöyrä niin tajua, että se toisinaan minusta näyttää ohittavan kristinuskon.  Eihän tokikaan yksin täällä. Ja varmasti erehdyn.

Mutta kadun sitä. Kyllä täällä olisi paras vain hymistä että radio oli päällä, leikkiä seuraleikkejä ja kertoa että tänään satoi vettä.
 





Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33818
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #102 : 15.11.15 - klo:11:44 »
Kuuntelin radiokirkon meidän pääkirkosta, Alvar Aallon Ristinkirkosta.

Oma rakas Leena-pappi oli äänessä sen aikaa kun kuuntelin, saarnan loppuun. Sitten alkoi taas ' Martta-vuoroni'.

Äänen perusteella ei Leenaa tunne, hän on kokonaisvaltainen kokemus.
Äänitys ei ollut aivan hyvä yhteisen seurakunnan veisuun osalta. Kanttorin ääni oli
etualalla liikaa.

Leena on körtti,työ Lahdessa, koti Padasjoella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #103 : 15.11.15 - klo:21:16 »
Kiva, että syntymäpitäjäni Alahärmän kirkko esiteltiin, rippikoulukirkkoni.
Kunntelin Lahdesta sunnuntain kirkonmenot, normaalistikin teen niin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #104 : 15.11.15 - klo:21:21 »
Alahärmän kirkko, puinen, paloi viime vuosisadan alussa. Kansa halusi uuden kirkon kivestä. Koiramme Pörri oli 50-luvulla yhden viikon kirkossa sisällä vankina. Ei ollut tehnyt mitään vahinkoa. Pieni kakkarinkula oli ollut ulko-oven edessä sisällä.