Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa 17  (Luettu 40777 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #45 : 12.08.15 - klo:21:53 »
Käytiin kolmen foorumilaisen avustajineen voimin Hämeenkosken Utelassa Riihiseuroissa. Oli kiva paikka ja alkaa tulla jo traditioksi. Yhden puheen olisi voinut pitää jossain muualla. Ajettelin hiljaa itsekseni, kun sama tuli kolmannen kerran, ettei täällä ole puheella pituusmittaa, joka on täytettävä. On hyvä lopettaa, kun asia loppuu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #46 : 13.08.15 - klo:07:10 »
Seurapuhe on paras kun se tulee livenä sydämestä, aiheessa pysyen.

Saarna on opetuspuhe jumalanpalveluksessa.

Virret olivat hyvin valittuja edeltävään puheeseen. Se Jaakko Eleniuksen saarnavirsi nosti tunteet pintaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #47 : 13.08.15 - klo:12:05 »
Kuuntelin radiokirkon Jyväskylästä. Saarnan pohdinta lahjan antamisesta ja vastaanottamisesta oli perusteellisesti valmisteltua ja puhuttelevaa. Jumala korostui kaikkien hyvien lahjojen antajana.

Kuuntelin saman myöhemmin. Täällä on aika tavalla konfirmaatiomessuja ja kirkot pieniä. Enhän minä heidän häihinsä tai hautajaisiinsakaan mene.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #48 : 13.08.15 - klo:21:01 »
Kuuntelin saman myöhemmin. Täällä on aika tavalla konfirmaatiomessuja ja kirkot pieniä. Enhän minä heidän häihinsä tai hautajaisiinsakaan mene.

Bravo ! Tuota tulen käyttämään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #49 : 16.08.15 - klo:11:18 »
Katselimme messun Turun tuomiokirkosta netin kautta. Löytyy Googlella nimellä virtuaalikirkko. Turusta (voi olla muukin kuin tuomiokirkko) tulee joka pyhä messu, joka ei lopu klo 10.59 vaan messun päättyessä. Oulussa sama juttu eli voi olle muukin kirkko. Lisäksi Toholammin seurakunnasta (sis Lestijärven) tulee joka pyhä. Jos sinulla on selaimena Chrome, niin 35€ saat Chromecastin, jonka avulla voit katsoa sen televisiosta sen täydellä koolla ja resoluutiolla. AppleTV maksaa 98€ ja tekee saman ja vähän enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: 16.08.15 - klo:11:23 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #50 : 17.08.15 - klo:01:44 »
Kiitos hyvistä neuvoista. Olin jo menopäällä iltamessuun kun soitti sisar että ovat tuomassa horrostuspesää puolen tunnin päästä....  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #51 : 19.08.15 - klo:21:54 »
Tänään kävimme kotiseuroissa Nuppulinnassa. Oli ihana ilma pitää seurat ulkona. Väki tulee vaan laiskasti, ellei nimeltä kutsu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #52 : 23.08.15 - klo:21:18 »
Kahdessa, tuli julman syvä kaipaus, ja aloitin radiolla.  Sitten juoksin iltamessuun Jakomäkeen. Ja tulin vetistelevänä taksiin ja koko päivä siinä on mennyt, vähän kuin silloin kun tutustuin Docensiin  :026:  jonka avulla minulle avautui jokin seikka Jumalasta ja elämäni epämääräinen kokeilu uskonelämän ja elämän kahtiajakautumisesta sai päätöksen.

Siksi Docens merkitsi suuria. Uskova seuraa, ja ellei usko niin lähdetä seuraamaan saatat uskoakin.

Sitten tulivat kesän Eläimet hankkimatta pyytämättä ja syttyi pieni kynttilä. Henpot hämmästyttävät minut mutta että tänne tuli Oravia Koko Perhe ja Nuo Siilit! Minä menen portille huutelemaan Olavi Oravaa iltapähkinälle ja portillani seisoo siili pyrkimässä sisälle!

Jokin niissä sai minut ikävöimään Jumalaa ja suremaan itseäni ja katselemaan uusin silmin elämää. Minä tahdon vain päästä Jumalan luo, ja kaikessa se alkaa jo täällä.... Minä pyydän sitä.

"En ole sen arvoinen että tulet luokseni. Lähetä vain sana niin minä paranen".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #53 : 06.09.15 - klo:07:36 »
Tänään pääsen kirkkoon sekä seuroihin, jos Luoja illan suo. Messussa saarnaa Anna-Mari Kopo, seuroissa puhuu mm. Pentti Keisanen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #54 : 06.09.15 - klo:10:36 »
Iloitsen mahdollisuudesta mennä messuun myöhemmin, jos kovin väsyttää tai voi hieman huonosti kymmeneltä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #55 : 06.09.15 - klo:12:04 »
Olimme ja koimme suurta pyhyyden läsnäoloa.  Saarna oli hyvä. Hienosti Anna-Mari kokosi ajankohtaiset ainekset pakolaisuudesta, muukalaisuudesta ja lähimmäisyydestä kiitollisuuden kokemukseksi.

Musiikki oli erinomaista. Kanttorin ja papin psalminlaulu päivän tekstien välissä oli upea. Samoin loppusoitto. Saattoi olla Pachelbeliä.

Lisäksi sain uuden ystävän, pitkäaikaisen penkissäistujan jota en ole muuta kuin tervehtinyt. Nyt alkoi juttu luistaa. Saattaa olla, että tutustutaan lisää jos tapaamme Tarinakerhossa kirkolla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #56 : 06.09.15 - klo:12:26 »
Lisään vielä tämänpäiväisen messumme 1. virren :   https://youtu.be/ZW3vj_tM1VI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #57 : 06.09.15 - klo:14:33 »

   Vapaaehtoiset siunattiin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #58 : 06.09.15 - klo:18:37 »
Luin päivän tekstit käheydestäni huolimatta. Kiinnitin huomioni Nehemian kirjassa mainittuihin leeviläisiin. Ensimmäinen listalla oli Jesua, siis Jeesuksen kaima.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #59 : 13.09.15 - klo:08:04 »

   En pääse. On valmisteltava neljän lapsen hoitoa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024