Kirjoittaja Aihe: Nöyrät körtit  (Luettu 33123 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #75 : 30.04.16 - klo:06:57 »
Minä taas olen kiivas ja kiukkuinen, ylpeä, suulaskin pikkuisen, ja Isä tietää muun kaiken. Että tällainen nöyryys minulla.    :107:   :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #76 : 09.07.16 - klo:07:11 »
Ottamatta kantaa siihen, onko kristillinen kirkko nyt juutalaisten lisäksi tai sijasta Jumalan lauma, tarkoitukseni on sanoa, että armossa on muusta kysymys kuin pelkästä tuomitun armahduksesta.

niin kai, mutta milloin välittäisi itsestään ja vain armahduksesta tuo selitys on liian teoreettinen ja armo sitten ohittaa kuulijan kauniisti ja armosta puhuva tulee maininneeksi, mikä ikävintä,  ettei se mitään yksilön armahdusta tarkoita.  Tämä sopii teoreettiseen keskusteluun kyllä, itse mokaan juuri tällä kohdin joka kerran. Eivät ne minulta kyselijät ole muuta tainneet haluta tietää. He ovat armahdettuja mikä merkitsee että...
« Viimeksi muokattu: 09.07.16 - klo:07:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #77 : 09.07.16 - klo:20:34 »
Kuuliaisuus viittaa kuulemiseen ja kuuntelemiseen. 'Eikö sana kuulu?' Mikä ero on tottelevaisuudella ja kuuliaisuudella? Onko siinä kysymys samasta kuin lain kirjaimen ja hengen erossa? Jeesus moitti kirjanoppineita ulkokultaisiksi ja Pavali sanoi kirjaimen tuovan kuolemaa ja Hengen elämää. Onko kuuliaisuus Jumalalle siis sitä, että kuuntelee lain yksittäisten käskyjen ja kieltojen takaa kuuluvaa Jumalan hyvän tahdon ääntä?


Jumalan tahdon toteuttaminen ja farisealaisuus on mielestäni kaksi eri asiaa. Farisealaisuus, josta jeesuskin puhuu on juuri tuota kirjanoppineisuutta josta puuttuu kuitenkin aito armo ja henkilökohtainen suhde korkeimpaan.

pelkkä lainkirjaimen noudattaminen ei mielestäni edusta kuuliaisuutta itsessään, vaan sen ilmentymä on ehkä kuitenkin enemmän henkilökohtaisessa ymmärryksessä ja katumuksessa.

Ihminen ei itse armostra voi päättää eikä sitä kuka pelastuksen saa ja kuka ei. Sen päättää taho jonka tahtoa voimme toteuttaa, mutta emme toivomaksemme sanella.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #78 : 10.07.16 - klo:18:21 »

Mitä kauemmin tässä tallustelee sitä enempi sitä huomaa olevansa mahdoton mihinkään, kuin armon alla olemaan.

Jumalan tahdon toteuttaja, Kuullostaa ihan kauhealta ja mahdottomalta vaatimukselta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #79 : 12.07.16 - klo:09:47 »
Vanhan Siioninvirren sanoin, jotka löytyvät linkin sivulta kun klikkaa Näytä lisää kohtaa;

https://youtu.be/v46A8r1Tmio
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #80 : 12.07.16 - klo:19:36 »
Jumalan edessä on nöyrryttävä, ihmisten edessä ei pidä nöyristellä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #81 : 12.07.16 - klo:20:13 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #82 : 12.07.16 - klo:23:51 »
Jumalan edessä on nöyrryttävä, ihmisten edessä ei pidä nöyristellä.

Niin.  Aika vaikea rasti, kun miettii tarkemmin.  Nöyryys toisen ihmisen edessä se vasta haaste on. Ja mikä on ero nöyristelyyn?  Teeskennelty nöyryyskö?  Edessä yhtä ja takana toista? 


Luulen että joskus ripaus huumoria oman itsen edessä vahvistaa mieltä niin, että toinen näkökulma tai itselle täysin mahdoton suhtautumistapa voidaan ottaa mietittäväksi. Ajattelen sitä nöyryydeksi toisen ihmisen edessä.  " Niinkin, en tiennyt, voidaan nähdä näinkin". Nöyrän maailma ei ole mustavalkoinen eikä hän ikinä putoa korkealta. 

  Paaviketjun mietteissä tuo paavi jota kutsuttiin Johnny Walkeriksi eli Johannes XXIII (apua) joka muistetaan Vatikaanin toisen kirkolliskokouksen koolle kutsumisesta ja ekumeenisesta kiinnostuksesta:  ... usein muistutan itseäni, älä ota itseäsi niin tärkeästi...  :kahvi:

Hänestä jäi monta hauskaa kaskua. Kerran oli kävellyt eräälle sairaalalle ja pyrkinyt sisälle ovipuhelimesta, johon vastattiin " täällä Herran sisarten ylisisar" johon Johannes vastasi  "Täällä vain Jeesuksen Kristuksen palvelijain palvelija" jota paavi määritelmällisesti myöskin on.

 Hänen tilannekomiikan tajunsa auttoi monessa kiperässä kohdassa ja teki hänestä erittäin rakastetun ihmisen. Todella rakastetun;  ei sellaista näennäisesti rakastettua jolloin kyseessä on kuin sotilasliitto yhteistä vihamiestä vastaan tai yhteisen  mielipiteen puolesta.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #83 : 13.07.16 - klo:00:09 »
Jumalan edessä on nöyrryttävä, ihmisten edessä ei pidä nöyristellä.

Kyllä minun täytyy kuitenkin todeta, että on näkökulmia joista nopeasti näkee, tuo on väärin, tuolle näkemykselle en voi tehdä tilaa, ja tietysti nyt ajattelen ystäväämme  :026:  aawekörtti Dietricus Docensia, joka onkin ottanut tässä pitkät unet.  Dietrich Bonhoeffer.  :026: edusti varsin viiltävää rehellisyyttä.  Vankilakirjeiden alkuperäinen, Eberhard Bethgen valitsema nimi kuuluisi " vastarinta ja periksianto" ja kirjeet on muualla julkaistukin tällä nimellä.  Kyllä hän nöyrä mies oli ihmistenkin edessä, muttei luopunut oikeaksi näkemästään milloinkaan.

Nöyristely olisi pelastanut hengen, mutta ei elämää? 

Siilirähinä terassilla, täytyy mennä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #84 : 13.07.16 - klo:08:18 »
Kyllä minun täytyy kuitenkin todeta, että on näkökulmia joista nopeasti näkee, tuo on väärin, tuolle näkemykselle en voi tehdä tilaa,

Näin myös ajattelen vakaumuksellisena vasemmistolaisena.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #85 : 13.07.16 - klo:09:03 »
Näin myös ajattelen vakaumuksellisena vasemmistolaisena.

Samaa mieltä olen minäkin. Liika ylvästely vain johtaa sosiaalidarwinistiseen ajatteluun jossa mennään aina oma ego edellä.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Nöyrät körtit
« Vastaus #86 : 24.08.16 - klo:19:56 »

Mun uusi idoli :)

http://stm.fi/blogi/-/blogs/aikuisia-ilman-titteleita-?_33_redirect=http%3A%2F%2Fstm.fi%2Fblogi%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D3

Maria Kaisa on kuin körtti :) Nöyrä pieni ihminen, isolla lämpimällä sydämellä ja alatien kulkija asenteella, vaikka voisi olla iso kenkäinenkin :) Ei ihme että körttejä valitaan useasti johtoon :) Paitsi mua körttiä ja en haluaisikaan, eikä musta olisikaan
Kaikki valta tekoälylle!