Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 15.  (Luettu 41823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #105 : 14.12.14 - klo:20:03 »
Nyt kyl katson kirkkoja kupongista kaikki iltamessut ja menen jokaiseen vaik taksilla minulla on oikeus adventtiin ja otan sen nyt tiivisteenä sitten ja tarkastan seuratilanteen niinikään. Vaikken siis tasan tekis enää mitään muuta minulla on oltava adventti.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #106 : 14.12.14 - klo:20:11 »
Nyt olen tehnyt suunnitelman Kauneimpiin joululauluihin osallistumisesta. Niitä järjestetään täällä adventtiaikana todella monta tilaisuutta eri kirkoissa ja seurakuntataloilla, ja jopa jonkin abc:n kahvilassa. Minun suunnitelmaani kuuluu tämänpäiväisen vieraskielisen lisäksi ensi torstaina, ehkä lauantaina, kun se on omassa lähikirkossa, sunnuntai-iltana ja Tapaninpäivänä. Perjantaina vielä yksi kirkkokonsertti, johon teinitkin lupautuivat mukaan. Kaikkiin noihin suunnittelemiini olen pyytänyt ja saanut ystävän mukaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #107 : 14.12.14 - klo:20:30 »
Kävin tänään kotiseurakunnan kirkossa pitkästä aikaa. Klo 18 kauneimmat joululaulut-
tilaisuudessa. Kirkko täysi, koin ihan hyvänä olla nyt mukana, joka kerta en näin ole kokenut...
ja olenhan niissä käynyt lähes yhtä monta kertaa kun niitä on järjestettykin...en muista ihan
varmasti...ehkä joku kerta vuosikymmenten varrella on väliin jäänyt..

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #108 : 14.12.14 - klo:20:38 »
Kävin tapamme  mukaan Suomen Raamattuopistolla sunnuntaina. Tällä kertaa vain minä ja poikani. Linja-autopysäkillä tapasin erään henkilön, joka myös käy siellä. Matkan aikana suosittelin hänelle Jonas Laguksen Evankeliumin ääntä. Hän osti kirjan. Minä ostin niitä tänään 4 kpl. Kolme niistä menee joululahjoiksi, neljäs jää varalle. Tuolle kirjalle on aina käyttöä.

Sunnuntain kirkkomatkat Kauniaisiin ovat minulle jonkinlaista juhlaa. Saarnat monesti puhuttelevat minua, luovat toivoa, ehkä joskus jonkinlaisia lyhytaikaisia uskon vilahduksiakin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #109 : 14.12.14 - klo:23:24 »
Jumalanpalveluksessa sattui pieni lapsus. Pastori sanoi saarnansa lopuksi "Nouskaamme tunnustamaan syntimme, sitten pari nielaisua ja korjaus uskomme"

Aamujumalanpalveluksen jälkeen oli kyläkirkon tilalla klo 13 kauneimmat joululaulut ja enempää väkeä ei olisi sopinut. Siis hurskas päivä tänään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #110 : 14.12.14 - klo:23:50 »
Kolme tilaisuutta tänään.... 10 messu    16 muistojen joulujuhla ja 18 kauneimmat joululaulut. Kolmelle seuraavalle päivällekin jouluista ohjelmaa tiedossa.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #111 : 15.12.14 - klo:10:02 »
Kävin eilen hymisemässä kauneimpia joululauluja. Onneksi tilaisuuden veti mielestäni hyvä pappi, joka puhui vähän mutta kiinnostavaa asiaa. Joskus on ollut todella kiusallista kuunnella loputtomia jorinoita. Kirkkokuoro esiintyi hyvin, samoin muusikot. Tunnelma oli lämmin.
Maallisestakin huolehdin: myyjäisistä ostin kahdet kauniisti neulotut lapaset, jotka toivottavasti lämmittävät kohta kahta kaunista käsiparia (eivät omiani).

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #112 : 19.12.14 - klo:00:05 »
Kyl se jäi uhoomisen asteelle täällä, kun en vain herää.
En tie mikä on, kutta koskaan en elämäni aikana ole ollut yhtä väsynyt. Olen onnellinen ja hyväntuulinen ja harmissani vain kun adventti meni noin ohitte.  Eikä tää ole edes mikään kalajuttu.

Toteen, meni adventit ja pelkään, menee viimminenkin. Nyt menox johkin vaiks taksil. Aivan tosi.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #113 : 19.12.14 - klo:07:10 »
Jumalanpalveluksessa sattui pieni lapsus. Pastori sanoi saarnansa lopuksi "Nouskaamme tunnustamaan syntimme, sitten pari nielaisua ja korjaus uskomme"

Aamujumalanpalveluksen jälkeen oli kyläkirkon tilalla klo 13 kauneimmat joululaulut ja enempää väkeä ei olisi sopinut. Siis hurskas päivä tänään.
Körttiläinen "lapsus"... se olisi paljon parempi kuin käsite uskomme.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #114 : 21.12.14 - klo:10:26 »
Jos en ihan jaksa niin käyn täällä ja hiljennyn vähäsen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #115 : 21.12.14 - klo:10:37 »
Ylen tiedoissa päivän radiojumalanpalveluksesta ei mainittu yhtäkään virttä, joten valitsin virtuaalikirkon ja sieltä Oulun tuomiokirkon. En tunne puhujaa mutta olen satavarma että hän on lestadiolainen, maneereista päätellen. Jos ei liikaa tartu liikuttuneisuuteen ja äänenpainoihin, niin sanoma on sisällöltään kuitenkin ihan jees. Ja virret kaikuu hieman runsaammin- luulen että kirkkoon kokoontuu eri tyypit silloin kun on lest. pappi äänessä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #116 : 21.12.14 - klo:11:14 »
Olipa hyvä saarna tv-jumalanpalveluksessa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #117 : 21.12.14 - klo:11:29 »
Ylen tiedoissa päivän radiojumalanpalveluksesta ei mainittu yhtäkään virttä, joten valitsin virtuaalikirkon ja sieltä Oulun tuomiokirkon. En tunne puhujaa mutta olen satavarma että hän on lestadiolainen, maneereista päätellen. Jos ei liikaa tartu liikuttuneisuuteen ja äänenpainoihin, niin sanoma on sisällöltään kuitenkin ihan jees. Ja virret kaikuu hieman runsaammin- luulen että kirkkoon kokoontuu eri tyypit silloin kun on lest. pappi äänessä.

Lestadiolaispapit saarnaavat lutherilaisesti. Jotkut toisen herätysliikkeen papit eivät saarnaa luterilaisesti eivätkä lutherilaisesti.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #118 : 21.12.14 - klo:11:35 »
valitsin virtuaalikirkon ja sieltä Oulun tuomiokirkon.  Ja virret kaikuu hieman runsaammin- luulen että kirkkoon kokoontuu eri tyypit silloin kun on lest. pappi äänessä.

Oulun tuomiokirkossa nyt kaikuu joka tapauksessa. Olin siellä joskus (yli 30 v sitten) urkokonsertissa, ja oli korvat haljeta.

Jos on tavallista täydempi kirkko toppatakkeineen, niin silloin teoriassa kaikuu vähemmän?

Mutta joo, kai se oman liikkeen saarnaaja voi vetää väkeä paikalle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #119 : 21.12.14 - klo:11:47 »
Oulun tuomiokirkossa nyt kaikuu joka tapauksessa. Olin siellä joskus (yli 30 v sitten) urkokonsertissa, ja oli korvat haljeta.

Jos on tavallista täydempi kirkko toppatakkeineen, niin silloin teoriassa kaikuu vähemmän?

Mutta joo, kai se oman liikkeen saarnaaja voi vetää väkeä paikalle.

Käytin sanaa "kaikua", vaikka en ajatellut varsinaisesti kaikumista joten huono sananvalinta. "Virret kuuluivat kovemmin" , olisi ollut osuvammin sanottu. Juu, varmaan runsas toppatakkikansa voisi periaatteessa vähentää kaikumista, mutta silti runsastuttaa virrenveisuuta. :)