Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 20  (Luettu 32683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #75 : 09.10.14 - klo:12:22 »
Laupeus on mielestäni sanoista ihanimpia.
Ja kun sitä saa elämässään kokea se saa kiitolliseksi mielen.
Laupeus lienee myös ymmärtämistä, kokonaan huomatuksi tulemista, sellaisenaan.
Laupeus taitaa olla armon sisar tai serkku.  :eusa_angel:
Jumalan yksi ominaisuus on nimenomaan laupeus.
Kun antoi meille syntiemme sovittajaksi oman Poikansa, Vapahtajan.
Golgatan ristillä Jumalan laupeus on kirkkaimillaan vaikka ehkä silloin jotkut luulivat että se on Jeesuksen alennustila, häväistynä, pilkattuna, murjottuna, syljettynä, ruoskittuna siinä.
Mutta se olikin maailmankaikkeuden suurin ihme, laupeus Jumalalta ihmisille, siinä ristillä olikin kirkkaus vaikka näytti hetken ulkoisesti pimeältä.
Jumalan jumalalliset paradoksit, kuka kaiken ymmärtää saattaisi täällä ajassa ?
Että niin paljon Isä rakastaa syntisiä ihmisiä...että lähettää...
En voi ja osaa kuin ihmetellä tätä ihmettä, tätä laupeuden määrää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #76 : 09.10.14 - klo:16:15 »
Juudaan kirje 1:2
Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #77 : 09.10.14 - klo:18:13 »
Siinäpä sitä olisi tavoitetta ja päämäärääkin samalla. 
No, jospa edes vähin erin ja pikku hiljaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #78 : 10.10.14 - klo:12:34 »
Päivän Sana 10. lokakuuta 2014
Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela. Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee.
Ps. 3:4-5 KR33/38

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #79 : 10.10.14 - klo:13:44 »

   Halleluja!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #80 : 11.10.14 - klo:10:39 »
Päivän Sana 8. lokakuuta 2014
Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen? Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"
Ps. 42:2-3 KR33/38


Tästä tuli minulle päivän sana eräänä aamupäivänä. Pirska aikaa sitten neuvoi mistä tilata kotiin omaan sähköpostiin päivän sana. Päivän Tunnussana on alun perin lähtöisin Saksan herrnhutilaispiireiltä. Nevtikasin ja toisinaan kun en ennätä purkaa postia päivittäin, luen kaikki kerralla.

Tietäisin osapuilleen mihin kontekstiin tämä sopisi. Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin eli kirjoittajalla menee huonosti. Vanhatestamebtillinen ajattelu päätteli että hurskas ihminen saa palkkansa jo tässä ajassa ja niin on aihetta kysyä, missä se apusi nyt sitten on. Minulla ei varsin ollut valittamista eikä tuo kuulu kristinuskoon, mutta yhtä kaikki tunsin oloni hirveän yksinäiseksi kaksin kerroin. En ihmisten puutteesta mutta tahdoin ihan vimnatusti johonkin ihmeelliseen kristittyjen naailmaan jossa kaikki yhtäkkiä kävisivät kirkossa (ja saisin aina kyydin Pyhän Laurin kirkkoon), ja naapurit lopettaisi riitansa ja yksikäänei keljuisi minulle jos minä nyt osun uskomaan Jumalaan.

Ja luin Disenttia tutkielmaa varten ja kaipasin Junalaakin. Mitäs jos Hän ei oikeasti yhtään pidä minusta?  Enhän itse kyllä pitäisi Leenasta jos olisin Jumala. Mieluiten minä iskisin Leenan  :021: mäsäksi.

Sitten minä kuin pääsin oppimaan  uutta.  Kummiuskirja ja muu on hyvää ja paikallaan muttei muuta Jumakan asemaa maailmassa. Hän on valinnut asuinsijakseen kärsimyksen ja ikuisen vähemmistön, sillä Hän ei ole ihmisten mieleen. Maailmassa ei ollenkaan aina käy niinkuin Hän tahtoisi, eli sikäli hHän ei ole kaikkivaltias.


Mutta ihmisen hädässä Hän voi kaiken ja mahtaa mitä vain.


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #81 : 11.10.14 - klo:10:49 »
Tääl Docens!  :026:

Leena on melkein oikeassa mielestäni. Koetan hänel selittää. Nykyään puhuvat että on kortti. Minä ilmaisen, Jumalakortti. Jumala opettaa siten elämään, kuin Jumalakorttia ei olisi. Hän kristityt maailmaan hylkää työntää suorastan jotta he uskomaan oppisivat. Vain tämänpuoleusuudessa uskomaan oppii.

Se mitä hän tämä Leenä toivoo ei tule oleman. Ei hän enemmistöläiseksi milloinkan pääse. Hän ilman niitä juhlia jäi ja yhä hapahko lienee. Hän kaiketi kansanjoukkoihin mieltyy, minä niistä varoitan.

Mutta kaikessa Jumala on ja kaikki hän voi eikä hän suinkan hylkää. Se paradoksi tosin lienee mutta sitä sopii vetistellä jos ei muuta ole itkettävää.  Kaikessa tapahtuneessa uskomaan oppii. Se on, kokonans Hänen varaansa itsens heittämistä. Se on tämä metanoia. Se Kristuksen sisällinen tunto.

Enkö ole hyvin suomea oppinut?

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #82 : 11.10.14 - klo:19:41 »
Päivän Sana 11. lokakuuta 2014
Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Matt. 10:32-33 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #83 : 12.10.14 - klo:12:57 »
Päivän Sana 12. lokakuuta 2014
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Joh. 14:16-17 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #84 : 13.10.14 - klo:09:09 »
Päivän Sana 13. lokakuuta 2014
Sentähden pitäkää minun käskyni ja noudattakaa minun säädöksiäni ja pitäkää ne, niin te saatte turvallisesti asua maassa. Ja maa on antava hedelmänsä, ja teillä on kyllin syötävää, ja te saatte turvallisesti asua siinä.
3. Moos. 25:18-19 KR33/38

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #85 : 13.10.14 - klo:11:26 »
Päivän Sana 13. lokakuuta 2014
Sentähden pitäkää minun käskyni ja noudattakaa minun säädöksiäni ja pitäkää ne, niin te saatte turvallisesti asua maassa. Ja maa on antava hedelmänsä, ja teillä on kyllin syötävää, ja te saatte turvallisesti asua siinä.
3. Moos. 25:18-19 KR33/38


Ortodoksijuutalaiset saattavat yhä pitää tätä Jumalan lupauksena, mutta Ukrainan ortodoksikristityt asuvat turvattomassa maassa ja näkevät nälkää, ainakin Donetskin ympäristössä. Samoin kristityt kurdit Syyriassa.  Onko Vanha testamentti vai juutalaisille?
Luin tänään Jobin kirjaa, alkaen 21 luvusta. Siinä on asioita jotka pätevät meihin kaikkiin.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.21.html

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #86 : 14.10.14 - klo:13:07 »
Päivän Sana 14. lokakuuta 2014
Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.
Tit. 2:11-13 KR33/38

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #87 : 14.10.14 - klo:15:07 »
Tämä näyttää ainakin näin yhteydestään irroitettuna jokseenkin passiviselta uskovaisuudelta. Vanhurskas jumalisuus on minun mielestäni enemmän kuin vain maailmallisten himojen hylkäämistä ja Jeesuksen odottamista. Kyllähän siihen kuuluu toteuttaa maailmassa Jumalan tahtoa kutsumuksensa ja mahdollisuuksiensa mukaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #88 : 14.10.14 - klo:15:09 »
Arjessa eläen ja tehtäviään suorittaen.
Kukin siinä tehtävässä ja asemassa missä on.
Mielestäni.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #89 : 16.10.14 - klo:16:55 »
Päivän Sana 16. lokakuuta 2014
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
Ef. 1:3 KR33/38