Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 20  (Luettu 31628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #30 : 13.06.14 - klo:08:17 »
Amen, aamen, aaaameeen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #31 : 14.06.14 - klo:08:04 »
                     Pyhän Kolminaisuuden päivä

Salattu Jumala

Läntisessä kirkossa määrättiin vuonna 1334, että helluntain jälkeistä sunnuntaita vietetään Pyhän Kolminaisuuden juhlana. Pyhäpäivän sanomassa kiteytyy kirkon opetus Jumalan kolmiyhteisyydestä. Pyhän Kolminaisuuden päivä on uskontunnustuksen päivä.

Raamatuntekstit puhuvat Jumalan salatusta olemuksesta, joka ylittää kaiken ihmisymmärryksen. Jumala on yksi, mutta hän on ilmoittanut meille itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Hän vaikuttaa Luojana, Lunastajana ja Pyhittäjänä. Usko ei käsittele Jumalan olemusta tiedollisesti eritellen vaan ihmetellen, ylistäen ja hänen armotekojaan julistaen.

Ensimmäinen lukukappale

Job 37: 21-24

Nyt ei valoa näy,
pilvet sen peittävät.
Sitten tulee tuuli
ja lakaisee puhtaaksi taivaan.
Pohjoisesta tulee kultainen hohde,
pelottava loiste ympäröi Jumalaa.
Kaikkivaltiasta me emme voi tavoittaa.
Hän on voimallinen,
hänen on oikeus, hänen on vanhurskaus.
Koskaan hän ei tuomitse väärin.
Sen tähden ihmiset pelkäävät ja rakastavat häntä.
    Mutta Jumala ei katso niihin,
jotka itse pitävät itseään viisaana.

TAI

Saarn. 8: 16-17

Kun koetin perehtyä viisauteen ja tutkistella sitä työtä, jota ihminen maan päällä yötä päivää tekee saamatta untakaan silmiinsä, niin havaitsin, ettei ihminen voi käsittää Jumalan tekoja, sitä mitä auringon alla tapahtuu; vaikka ihminen kuinka ponnistelee yrittäessään ymmärtää, ei hän käsitä. Ja vaikka viisas väittäisikin ymmärtävänsä, ei hän kuitenkaan ymmärrä.

Toinen lukukappale

Ef. 4: 1-6

Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys. On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
      Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
      Yksi on Jumala, kaikkien Isä!
      Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.

Evankeliumi

Joh. 15: 1-10

Jeesus sanoo:
    ”Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.
    Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.
    Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani. Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.”
                        
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #32 : 17.06.14 - klo:10:42 »
                                Kaikkivaltiasta me emme voi tavoittaa.
                  Hän on voimallinen, hänen on oikeus, hänen on vanhurskaus.
                                   Koskaan hän ei tuomitse väärin.
                      Sen tähden ihmiset pelkäävät ja rakastavat häntä.

                                            Job 37:23-24

                                     Den Väldige når vi inte.
                 Han som är stor i makt och rätt och upphöjd i rättfärdighet,
                                         han svarar inte.
                           Därför bävar människorna inför honom,
                            medan han inte ens ser åt de visa.
                               
 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #33 : 29.06.14 - klo:08:47 »
Tämän päivän teksteihin kuuluu Korinttolaiskirjeen 1. luvun jakeet 26 -31.
Kutsusta on tässä kysymys. Jumala valitsee heikot ja vähäpätöiset.  Jos ylpeilet, ylpeile Herrasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #34 : 13.07.14 - klo:09:05 »
Päivän Sana 13. heinäkuuta 2014
Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni. Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
Ps. 40:2-3 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #35 : 27.07.14 - klo:08:52 »
Päivän Sana 27. heinäkuuta 2014
Heitä työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät.
Sananl. 16:3 KR33/38

...joskus Sana käy kohti... :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #36 : 03.08.14 - klo:18:14 »
Nyt on samoin täällä. Ei heidän tarvitse niin menestyäkään, kunhan hankkeet pitävät minut poissa pahanteosta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #37 : 03.08.14 - klo:18:20 »
Vaan miten minä kaipaan juuri Pirskaa näitä toimittamaan! Tänne toki moni tuo puhuttelevaa ja kaunista. Hyvä niin. Mutta luin mielenkiinnolla kirkkokalenterin päivän sanan, samoin pyhäpäivien tekstin usein jo etukäteen. Jää liian usein kiittämättä. Kiitetään nyt.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #38 : 19.08.14 - klo:10:54 »
Päivän Sana 19. elokuuta 2014
Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Room. 12:21 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #39 : 20.08.14 - klo:21:58 »
Päivän Sana 20. elokuuta 2014
Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."
Matt. 16:24-25 KR33/38

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #40 : 21.08.14 - klo:05:26 »

    :eusa_clap:


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #41 : 21.08.14 - klo:21:57 »
Päivän Sana 21. elokuuta 2014
Daavidin virsi, kun hän oli Juudan erämaassa. Jumala, sinä olet minun Jumalani, sinua minä etsin varhain; sinua minun sieluni janoaa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa.
Ps. 63:1 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #42 : 17.09.14 - klo:20:03 »
Päivän Sana 17. syyskuuta 2014
Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
Matt. 6:7 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #43 : 18.09.14 - klo:08:14 »
Päivän Sana 18. syyskuuta 2014
Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.
Ps. 147:3 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 20
« Vastaus #44 : 19.09.14 - klo:11:32 »
Päivän Sana 19. syyskuuta 2014
Olkaa aina iloiset. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
1. Tess. 5:16-18 KR33/38