Kirjoittaja Aihe: Uamuseorat  (Luettu 42133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #105 : 16.01.11 - klo:16:04 »
Vaikka oletkin kirjoittanut itsestäsi ja siitä, miten sinuun on suhtauduttu ja siitä, miten se on sinuun vaikuttanut, olen lukenut näitä myös yleisempinä kannanottoina ihmisyyteen ja ihmisyhteisön kiemuroihin. Mistä muualta löytäisimme havainnollisemmat esimerkit kuin omasta elämästämme? Kiitos, kun olet laittanut itsesi, dosenttisi ja epilepsiasi likoon meidän rakennukseksemme! Mikä kiire sinulla vielä on lähteä?
Annetaan ny ajan kulua. Olen tainnut sen luvata joillekin joiden on sitten helpompi olla täällä... ei sitä Seppos edellytä,aivan päinvastoin,  hän on ollut suunnilleen kiskomassa minua avannosta!!  Missähän minä olisin ilman Seppo Samilaa, hirressä varmaan... Dosentin esimerkki, näet... mutta totta.  Ne kauhun puuskat vaan on niin inhottavia, ja painajaiset joissa se juttu toistumistaan toistuu.  Ja Pena kuule, minua pelottaa, ja se on tosiasiallinen syy. 

On kauhistuttavaa,  kiun ei voi vastata siitä mitä tapahtuu, on kauhistuttavaa,  kun se loukkaa muita, eikä todella halua...  on kauhistuttavaa  kun toimii ihan toisin kuin ajattelee, mutta pelottavinta tässä oli, kun eräs "välimies" sekoitti minun pääpasrkani lopullisesti, niin että en todella enää tiedä mistään mitään... kun epileptikolle pitäisi aina puhua totta.  Muillekin mielellään, mutta he muistavat itse asioita. Toivoin hillittömästi nuorena että ne olisivat ns dissosiatiivisia tiloja ja kulutin loppuun yhden analyytikon kun pidin siitä kiinni..pakko olla psyykkistä ja nyt parannetaan minut, mibnä maksan mersun hinnan tästä... . hän todella kuoli aika pian saatuaan minut kymmenen vuoden inttämisen jälkeen ns uunista ulos.

... luin taas sen ketjun. Eihän siinä ole minun puoleltani mitään järkeäkään. Muistan vain sen tunnetilan alun... yhtäkkiä tolkuttoman tuskainen olo., joka päättyy muutaman päivän kuluttua kuin veitellä leikaten.  Sitten istuin viikon ihan omituisessa tilassa... kun jälkeenpäin on aina olo että jotakin tuhoutui. Yleensä ei, mutta nyt niin kävi. Se tila vasta outo olikin... nousi korkea kuume ja oli kai jotakin vähän kiihkeää aivoissa menossa kun pystyin valvomaan kuusi yötä ulos tuijottaen... En jaksa sellaista enää.  Seppo on luvannut auttaa ja takuulla auttaakin. Mutta en pysty hallitsemaan sitä pelkoa muuten kuin tuon ajatuksen avulla.

Ja kun se toistuu! Entä jos joku taas suosittelee bannaamista! En jaksa sellaista toista kertaa!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #106 : 26.01.11 - klo:08:11 »
Huomenta! :D

..."Aamu on parhain hetki lähestyä Jumalaa. On kuin *aamuruskon siivet* Ps. 139:9 silloin olisivat käytettävissämme. Mieli on virkeä nukutun yön jälkeen. *Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, se kirkastuu kirkastumistaan* Sananl. 4:18. Olkoon, että edessä on uuden päivän outo tie, Herran ystävä saa lähteä turvallisesti sitä kulkemaan. Isä taluttaa lastaan"...

Jaakko Haavio: Ilon polkuja (Kirjapaja 1976, julkaistu teoksessa Ilon ja rauhan teitä).

VK 539 (SV 220), Lars Nyberg, Sortavalasta.

http://www.youtube.com/watch?v=VL-hJWmG9R4

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #107 : 04.02.11 - klo:11:04 »
SV 89
1. Jo joudu, mun sieluni, heräämähän
ja Jumalan Karitsaa kiittämähän.
Hän pelastusarmonsa sullekin suo,
ja tien avas elävän Jumalan luo.

2. Miks vaivaat sä itseäs orjuudellas
ja aina vaan katselet puutoksias,
kun Jumalan Karitsaa katsella saa,
myös sinua verellään puhdistavaa.

4. Et itsessäs olekaan mahdollinen,
vaan Jeesus on laupias, voimallinen.
Kun puutteines kiirehdit Jeesuksen luo,
hän haavoistaan lääkettä tunnolle suo.

7. Tääll' on sota, kilvoitus, vaiva ja työ,
vaan siellä on päiväksi muuttunut yö,
kun nähdä saan kirkkaita kasvojasi
ja veisata iäti kiitostasi.
 
Matti Paavola
Sävelmä Etelä-Pohjanmaalta
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

myyrä

  • Vieras
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #108 : 07.02.11 - klo:04:19 »
"Ja kun oli jo aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus." Jh. 21:4

...Miten mielelläni olisinkaan opetuslasten kanssa aamuisella rannalla. Kaisla tuoksuu, äänet kuuluvat kauas veden vahvistamana, lintu herää, jalan alla tuntuu heinän kosteus. Rannan hiilloksella on ateria valmiina, ja vähitellen Vapahtajan piirteet selkenevät. Millainen päivä olikaan avautumassa.
Minä kuljen kohti tätä aamua ja kohti tätä päivää, vielä suurempaa ja kirkkaampaa. Minä kuljen, minua kuljetetaan. Minä näen sen kerran. Se näytetään minulle.


Jussi Salo: Viikon kahdeksas päivä (Herättäjä 1976)

SV 162, L.A.Gotter, Mikkelistä.

http://www.youtube.com/watch?v=GV1AtccyIzg


myyrä

  • Vieras
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #109 : 07.02.11 - klo:06:01 »

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #110 : 26.05.11 - klo:08:01 »
Jumala on suuremmpi, hän voi ja myös tahtoo tehdä enemmän kuin meidän puutteemme vaatii. Älä pienentele hänelle pyyntöäsi, hän ei ole ihminen, jota voisi rasittaa liialla kerjäämisellä ja pyytämisellä.

Luottamus sydämessä
(Martti Lutherin mietteitä)

SV 230
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #111 : 26.05.11 - klo:12:09 »
Jumala on suuremmpi, hän voi ja myös tahtoo tehdä enemmän kuin meidän puutteemme vaatii. Älä pienentele hänelle pyyntöäsi, hän ei ole ihminen, jota voisi rasittaa liialla kerjäämisellä ja pyytämisellä.

Luottamus sydämessä
(Martti Lutherin mietteitä)

SV 230

Tämä on toisaalta oikein ja toisaalta vastoin Jeesuksen ohjeita rukoilemisesta. Ei se että lisäämme volyymia ja ruikutamme pitempään, vaikka esimerkiksi rukouspiirissä, ei lisää rukouksen tehoa Jumalalle mitenkään. Jumala tekee oman halunsa mukaan ja on luvannut kuulla heikkojen huokaukset. Odottelen tässä, että joku tuo markkinoille digitaalisia blue ray rukousvahvistimia. Oikeaa ja upeaa tuossa oli se ajatus, että älä turhaan ujostele asioitasi Jumalalle.  

Kuinka usein rukoilemmekaan menestystä itselle toisten kustannuksella ja syyllistymme itsekkyyteen toisin sanoen on hyvä monesti miettiä mitä oikein pyytääkään Taivaan Isältä.

Toivottavasti joku ymmärsi oikein ajatukseni.
« Viimeksi muokattu: 26.05.11 - klo:18:29 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #112 : 26.05.11 - klo:23:31 »
Tämä on toisaalta oikein ja toisaalta vastoin Jeesuksen ohjeita rukoilemisesta. Ei se että lisäämme volyymia ja ruikutamme pitempään, vaikka esimerkiksi rukouspiirissä, ei lisää rukouksen tehoa Jumalalle mitenkään. Jumala tekee oman halunsa mukaan ja on luvannut kuulla heikkojen huokaukset. Odottelen tässä, että joku tuo markkinoille digitaalisia blue ray rukousvahvistimia. Oikeaa ja upeaa tuossa oli se ajatus, että älä turhaan ujostele asioitasi Jumalalle.  

Kuinka usein rukoilemmekaan menestystä itselle toisten kustannuksella ja syyllistymme itsekkyyteen toisin sanoen on hyvä monesti miettiä mitä oikein pyytääkään Taivaan Isältä.

Toivottavasti joku ymmärsi oikein ajatukseni.

Uskon ymmärtäneeni ajatuksesi.

Jumalahan tietää ja tuntee meidät ja kulloisenkin tilanteemme. Siispä minun ei tarvitse yrittää painautua maan rakoseen piiloon ja yrittää olla ääneti ja huomaamaton ja pienesti vain huokailla. Ja toisaalta, turha myöskään yrittää suurieleisesti ääneen ja toisten säestyksellä vaikkapa rukouspiirissä tai jossain ylistyskokouksessa heiluttaa käsiä ja uskotella itselle tai muille, että näin tämä homma toimii!

Minusta tuon Luther-mietteen pointti on juuri siinä, että ei tarvitse yrittää sitä eikä tätä. Mato matkamies maan voi joskus vähän repäistä, ja sanoa asiansa Jumalalle turhia kursailematta, sillä Hän kyllä ymmärtää. Siis turha yrittely pois.

Niin, monille Jumala tulee mieleen vasta hädän hetkellä tai kun oikein kovasti halutaan jotain, ja silloin pyydetään. Kiittääkin voisi, useammin.

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #113 : 21.06.11 - klo:07:36 »
Rauhallista ja hyvää kesäpäivää kaikille pienille, heikoille, uupuneille:

http://www.youtube.com/watch?v=svdr2n5PQ0A
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #114 : 21.06.11 - klo:08:05 »
Miksi on näitä uamuseuroja? Ainakin minun mielestäni melkein kuin olisi synnittömänä herännyt (tosin minussa on tätä perisyntiä). Mielestäni aamupäiväseurat olisi paremmat.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #115 : 21.06.11 - klo:08:08 »
Lienee Aamuhartaus jossain vaiheessa muuttunut Uamuseoroiksi? Onko seurat synninpäästöä varten? Ei tietoo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #116 : 21.06.11 - klo:08:14 »
Niin toisaalta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #117 : 21.06.11 - klo:08:17 »
Tämä pieni ihminen kiittää.
Tähän aamuun nousta sain.
Vielä tänään armoa riittää,
siksi veisaan kiitostain.

Jaakko Löytty: Aamulaulu

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #118 : 21.06.11 - klo:13:27 »
Miksi on näitä uamuseuroja? Ainakin minun mielestäni melkein kuin olisi synnittömänä herännyt (tosin minussa on tätä perisyntiä). Mielestäni aamupäiväseurat olisi paremmat.
Lypsylle on noustu aikaisin. Maalla on tehty töitä neljä tuntia, kun kaupungeissa heräillään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #119 : 07.07.11 - klo:06:50 »
Aikainen kukko löytää hyvän.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024