Kirjoittaja Aihe: Lepopäivä ja sen pitäminen  (Luettu 14037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #15 : 29.05.07 - klo:20:55 »
Näin kaupan alan työntekijänä ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että sunnuntaiaukiolot ovat kyllä kesällä suurimmaksi osaksi täyttä haaskausta. Tuplapalkka tosin on erittäin miellyttävä, muttä myynnin ja työn kannalta, äärettömän tylsiä. Asiakkaita kun ei sunnuntaisin oikein tahdo käydä. Parit ensimmäiset tunnit kyllä, mutta pari viimeistä illan tuntia, täysin kuollutta. Ja nyt puhutaan kuitenkin isosta liikkeestä. En voi kuvitellakaan kuinka turhauttavaa mahtaa olla pikkuliikkeissä.

Henkilökohtaiselta kantilta pitäisin miellyttävänä erittäin vapaita aukioloaikoja, koska sattuneesta syystä en meinaa itse ikinä ehtiä kauppaan sen aukioloaikoina. Ja huoltoasemista en ole viehättynyt suppean valikoiman ja kalliiden hintojen takia.

Niin ja vielä lepopäivästä, ehkä sitä voisi ajatella, kuten joku jo ylempänä sanoi, että ylipäätään lepää kerran viikossa. Lepo kun tuntuu olevan niin harvinaista herkkua nykyihmiselle.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #16 : 29.05.07 - klo:23:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Ja nyt puhutaan kuitenkin isosta liikkeestä. En voi kuvitellakaan kuinka turhauttavaa mahtaa olla pikkuliikkeissä.


Vierailepa joskus Franzeninkadun Siwassa (Kallio). Se on joka päivä auki klo 7-23 ja porukkaa on siinä klo 20-23 joka päivä ihan järjettömän paljon, ainakin joka kerta kun itse olen siinä käynyt. Pienenpieni kauppa, neliömetritilaa ehkä 50-60, joista hyllytilaa suurin osa, tuskin kävelemään mahtuu. Jono saattaa olla parhaimmillaan 10 metriä pitkä, ts. täyttää lähes puolet kaupan käytävätilasta.

Pienet erikoisliikkeet saattavat tosin olla aika hiljaisia sunnuntaisin.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #17 : 30.05.07 - klo:17:19 »
Juu tarkoitin lähinnä erikoisliikkeitä sun muita.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #18 : 02.06.07 - klo:19:21 »
Minun puolesta sais olla kaupat auki ja kiinni silloin kun huvittaa, samoin kaljaa vois minun puolestani myydä ihan silloin kun asiakkaalla sattuu olemaan sille tarvis. Voi sitten olla itse käymättä siellä kaupassa jos häiritsee se aukiolo... Mulla ainakin on sunnuntaisin ihan yhtä usein yllättävää asiaa kauppaan, niin miksei siellä sais sillon käydä. Salet ja ABC:t jää kyllä väliin ihan periaatteesta, ei kiinnosta S-mafian tukeminen ja radionovan kuunteleminen vessassa. Shellillä joutuu käymään sunnuntaisin jos jotain tarttee, ja siellähän onkin sitten valikoimat vimosen päälle eli kaljaa, mikroruokia ja makkaraa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #19 : 05.06.07 - klo:15:54 »
Meillä on uskovaiset naapurit. Jostain syystä heille sattuu kaikenlaista tekemistä juuri sunnuntaiksi. Puiden halkomista, nurmikon leikkaamista ja muuta enemmän tai vähemmän äänekästä. Minua hieman kummastuttaa se, että siinä on jotain protestin makua. En ole hirmuisen tiukka pyhätöiden suhteen, mutta en oikein sulata sitä, että arjen ja pyhän ero täysin tuhotaan. Naapuriakin olisi hyvä hieman ajatella.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #20 : 05.06.07 - klo:19:49 »
Aika monelle se sunnuntai on viikon harvoja vapaapäiviä ja silloin on mukava kotonakin kaikkea puuhastella. Vaikeaksi menisi, jos kaiken tekemisensä suhteen pitäisi miettiä, mitäköhän se naapuri nyt tästä tuumaa. Yritetty on, alakerran naapurini vihaa kun tiputtelen kömpelönä ihmisenä tavaroita ja mitä enemmän yritän olla pudottamatta mitään, sitä enemmän niitä tavaroita lattiaan mätkähtää :)

Ja ihmiset toki lepäävät eri tavoin: esimerkiksi tunnen ihmisiä, joille suurinta hupia lomalla on mennä harventamaan metsää.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #21 : 05.06.07 - klo:20:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Vaikeaksi menisi, jos kaiken tekemisensä suhteen pitäisi miettiä, mitäköhän se naapuri nyt tästä tuumaa.


Mielestäni on hyvän käytöksen alkeita ottaa huomioon naapuri, kun pyhäpäivänä alkaa esim. ruohonleikkuun. Pahimmassa tapauksessa käy niin, että yksi leikkaa tunnin ja samoin kolme muuta rajanaapuria. Kun leikkaavat peräjälkeen, niin se on neljä tuntia.

En ymmärrä sellaista "kristityn vapautta", jossa toisia ei huomioida.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Lepopäivä ja sen pitäminen
« Vastaus #22 : 06.06.07 - klo:09:53 »
Toki naapurit pitää huomioida, mutta itse en ruohonleikkuuta omaa pyhäpäivääni häiritsevänä kyllä pidä.