Kirjoittaja Aihe: 11 teologia luopuu piispoista  (Luettu 26663 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #45 : 09.03.11 - klo:12:03 »
Jotensakin toivottominta omassa duunissa kyllä oli, kun apulaislääkäri tuli kysymään neuvoa.

Ensimmäinen näytös:
Neuvot, opastat, selität ja perustelet, ja toinen sanoo: Aaattelin kuitenkin tehdä sillai kuin itse aattelin.

Toinen näytös:
Hei nyt se voi joteskin ihmeellisesti, voisitko tulla heti. Sille pitää nyt heti tehdä jotain.

Ehkä kaukaa tälle teemalle, mutta silti. Hedelmistä se puu sielläkin tunnettiin ja niiden kypsyminen vie aikaa. Ja hyvin ihmeellisellä erikoisalalla vielä tarvittiin avoimuutta kaikille vaihtoehdoille, kuten sille, että tarjokas ei podekaan mitään mille psykiatri mitään voisi tehdä, ja nekin on erotettava. Mielellään ainakin aivoverenvuodot, joita tarjottiin erinomaisen innokkaasti. Se oli yksin seisomista, oman omatunnon kuuntelua, katsoinko nyt varmasti kaiken - eikä mistään saanut mitään valmiina.   Myöhemmin , jos joku neuvoi, pakahtui kiitollisuuteen, ja silti.  Vastuu oli oma, itse oli myös kaikki puntaroitava. Mikään ryhmä tai sisäinen suuntaus ei auttanut,  kun päivysti raskaan psykiatian open-house- poliklinikkaa.

Ainakin oppi rukoilemaan ettei tänään tappais ketään, ja yrittämään --- mitään ei annettu valmiina.  Ehkä off-topic, ehkä ei.
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo:12:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #46 : 09.03.11 - klo:13:21 »
Virkavirheen ollessa kyseessä piispasta valitetaan hallinto-oikeuteen. Mielipde ei ole virkavirhe ja siitä voi valittaa vain yleisönosastossa tai vastaavassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #47 : 26.03.11 - klo:19:59 »
Luettuani uutisen 11 teologia luopuu piispoista sai minulle aikaan sen etten minäkään heitä tunnusta enää teologeiksi.
Hieman OT kun Luther-säätiö järkkäs Matti Väisäsestä piispan päätin, että en tunnusta Luther-säätiötä, että se olisi osa meidän evl kirkkoa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #48 : 26.03.11 - klo:22:47 »
Luettuani uutisen 11 teologia luopuu piispoista sai minulle aikaan sen etten minäkään heitä tunnusta enää teologeiksi.
Hieman OT kun Luther-säätiö järkkäs Matti Väisäsestä piispan päätin, että en tunnusta Luther-säätiötä, että se olisi osa meidän evl kirkkoa.

Oivallista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #49 : 27.03.11 - klo:07:33 »
Ovathan nuo henkilöt tunnettuja kirkollisissa piireissä. Eihän tuo irtisanoutuminen ollut mikään uutinen. Ei muuta  kun potku persuksiin ja pois papin viroista, että tämä sarvikuonojen pelleily lopetettaisin heti.
Acta, non verba.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #50 : 27.03.11 - klo:10:52 »
Oivallista.
Anteeksi voitko hieman tarkentaa. :)

Ovathan nuo henkilöt tunnettuja kirkollisissa piireissä. Eihän tuo irtisanoutuminen ollut mikään uutinen. Ei muuta  kun potku persuksiin ja pois papin viroista, että tämä sarvikuonojen pelleily lopetettaisin heti.
   :109: Hienoa! Olen luullut pitkään pimees tuvassani, että olenkohan yksin kun olen varustettu samoilla linjoilla, vaan en ollut!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #51 : 27.03.11 - klo:14:05 »
Anteeksi voitko hieman tarkentaa. :)
   :109: Hienoa! Olen luullut pitkään pimees tuvassani, että olenkohan yksin kun olen varustettu samoilla linjoilla, vaan en ollut!

Voin minä tarkentaa...   jos he luopuvat piispoista, Leena luopuu heistä sitten. Selvä peli. Minä ihmettelen kirkon johdon kärsivällisyyttä. Tuo ei ole omantunnonvapauden sallimista enää. Painukoot matkoihinsa. Minusta on ajat näyttänyt siltä, että heillä on vähän väärä käsitys...  olisi kivaa olla marttyyri ja saada samalla kuukausipalkkaa.  Osoittakoot uskonsa teoissaan, eli lähtekööt kalppimaan jos kirkosta nyt on tullut niin hirmuinen Saatanan synagooga.

Dosentti  :026:  on samaa mieltä. Raamattu on kirja joka on Jumalan itseilmoitusta, ja jos sieltä aletaan poimia omatekoisia ihmisoppeja, ollaan hakoteillä, ja eksytty ylpeyden polulle.  "Rukoilkaa että uudistutte mielenne uudistumisen kautta". Jos jonkun mielestä hänen kirkkonsa on kääntynyt väärään suuntaan, minkä itse näin kun Hitler perusti vallan uuden...   täytyy tietysti taistella, mutta eihän tuolla teillä  lausuta uusia uskontunnustuksia:  "Minä uskon naispappeuteen" ja mitä muuta siinä nyt voisi olla niinkuin että uskotaan Suur-Saksaan ja arjalaisen rodun ylemmyyteen...   rauhoittuisivat...   vaan yhä edelleen Isään Poikaan ja Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen ja ruumiin ylösnousemisen, sopii epävarmuudessa mennä vaiti Jumalan eteen ja pyytää selvyyttä:  Onko paikkani tässä kirkossa, kunnes omatuntoni saa rauhan -- minulla oli sellainen tapa --  jos se nyt niin rauhaton onkaan?  Puhunko alhaalta ja pieneltä paikalta, jos nyt lähden kuuluttamaan toreilta etten enää anna esimiehelleni sitä asemaa joka hänelle kuuluu...  kokonaisuudessaan!   Kun riehutaan lihan käsivarrella, ei saada aikaan kuin diabolisia ilmiöitä.  Ihmiskunta aikuistuu, sille emme mitään mahda. Eikä pidäkään mahtaa. Jotakin muuta Jumala meiltä kysyy. Hirttivät, torvelot, ennen kuin ennätin kirjoittaa kaikesta...


Dosentti on harmissaan niinkuin aina kun 9.4. lähestyy.
« Viimeksi muokattu: 27.03.11 - klo:14:09 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #52 : 27.03.11 - klo:17:46 »
Voin minä tarkentaa...   jos he luopuvat piispoista, Leena luopuu heistä sitten. Selvä peli. Minä ihmettelen kirkon johdon kärsivällisyyttä. Tuo ei ole omantunnonvapauden sallimista enää. Painukoot matkoihinsa. Minusta on ajat näyttänyt siltä, että heillä on vähän väärä käsitys...  olisi kivaa olla marttyyri ja saada samalla kuukausipalkkaa.  Osoittakoot uskonsa teoissaan, eli lähtekööt kalppimaan jos kirkosta nyt on tullut niin hirmuinen Saatanan synagooga.

Juuri noin! Antaisin potkuja perseelle samantien: Koko Luthersäätiö ja SLEY ja samassa myös SEKL ulos kirkostamme. En näe enää yhtään rakentavaa heillä: itkevät ja parkuvat kuinka kirkkomme on luopio, kirkkomme on saatanallisen paha, kuinka meillä ei enää eletä tunnustuksessa ja kuinka papisto kumartuu saatanan eteen salliessaan naispappeuden jne...

Ihmettelen tuota vihaa mitä esim Luthersäätiö ja SLEY ja SEKL edustaa... samalla sitten ovat kuin marttyyrit itkevät, kun heidän liikkeiden edustajille ei anneta virkoja. En antaisi minäkään.

Potku perseelle ja ulos! >:(

Olen seurannut tässä taannoin kotimaa24 blogisteja ja erästä foorumia ja huomaan jos joku vähänkään fiksumpi mielipide tulee niin eikö juuri em liikkeistä joku edustaja tule ja torppaa sen suoraan maalaamalla jotain ihme visioita... Sairasta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #53 : 28.03.11 - klo:16:36 »

Potku perseelle ja ulos! >:(

Olen seurannut tässä taannoin kotimaa24 blogisteja ja erästä foorumia ja huomaan jos joku vähänkään fiksumpi mielipide tulee niin eikö juuri em liikkeistä joku edustaja tule ja torppaa sen suoraan maalaamalla jotain ihme visioita... Sairasta.

No johan nyt!  Ja ylläoleva mieliteen ilmaus on sitten "fiksu" ja asiallinen?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #54 : 28.03.11 - klo:16:42 »
Potku perseelle ja ulos!

Poliittisesti korrekti ilmaus voisi olla: Heidät tulisi määrätietoisesti ohjata irtautumaan yhteisöstä erilleen.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #55 : 28.03.11 - klo:16:43 »
No johan nyt!  Ja ylläoleva mieliteen ilmaus on sitten "fiksu" ja asiallinen?

 :023:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #56 : 28.03.11 - klo:18:06 »
Kotimaa24.fi:ssä on tänään annettu kehotus siivota juttuja ja välttää kärjistyksiä sekä henkilökohtaisuuksia. Saimoin tulisi eräät ikuisuusaiheet rauhoittaa. Täytyy todeta, että kristillinen rakkaus oli kyllä pahasti hukassa useammalla kirjoittajalla. Yksi (tollo) vielä sitten ihmetteli, miksi hänen viestinsä katoavat niin usein. Voi olla, että oli aihetta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #57 : 28.03.11 - klo:21:48 »
No johan nyt!  Ja ylläoleva mieliteen ilmaus on sitten "fiksu" ja asiallinen?
On tietysti on!  :icon_biggrin:
Metsä vastaa kuten huudetaan.

Mä en sentään heitä ala luokitteleen että he olisivat saatanan edessä polvillaan,
tai ala heidän omia messuboikotointeja kirjoitteleen isoin kirjaimin, kuten he tekevät,
en täytä palstametreittäin toisin uskovia halveksimaan,
en ala etsimään blogeissa myötätuntoa ja säälipisteitä omalle toiminnalle jne...

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #58 : 28.03.11 - klo:21:49 »
Poliittisesti korrekti ilmaus voisi olla: Heidät tulisi määrätietoisesti ohjata irtautumaan yhteisöstä erilleen.
Miksi nitkuttaa hammasta joka särkee pitkään, kun kerralla kiskasta irti? Lähtee se särky. :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: 11 teologia luopuu piispoista
« Vastaus #59 : 28.03.11 - klo:22:47 »
Miksi nitkuttaa hammasta joka särkee pitkään, kun kerralla kiskasta irti? Lähtee se särky. :)
Älä laakase, naatitaan!