Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 18  (Luettu 39607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #105 : 03.07.16 - klo:12:52 »
^
^
Olin minäkin "paikalla". :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #106 : 03.07.16 - klo:19:54 »
Kävin, pitkästä aikaa. En ollut loppuun asti, en halunnut nähdä tanssiesitystä. En vaan tykkää, minun mieltäni tanssi ei ylennä millään lailla pyhien asioiden puoleen. Eikä ole pakko jäädä kiusaantumaan loppuun asti jos ei halua. Olen veikannut että tuon kirkon taustalla vaikuttaisi KRS, joka on jossain määrin karismaattinen ja omasta mielestäni liberaali tavalla jota en viitsi nyt eritellä. Tunnen hienoista vierautta vaikka tahto ja tarkoitus on hyvä ja saarnoissa on monesti enemmän asiaa kuin jaarittelua.

Olen miettinyt itse milä on, miksi en itsekään ole niin hurmiossa mihinkään kirkkotanssiin. Tila on harvoin sopiva, nykytanssi vaatisi leveän näyttämön, jo siksikään en pidä, eivätkä innokkaat esiintyjät useimmiten osaa tanssia.  Se jo vaikuttaa.  Vähän sama fiilis tulee kun joku yrittää lausua tekstiä, kun se pitäisi lukea  :003:  eli ihan nättiä mutta ellei hän osaa lausua, hän lukee vaan. 

Mutta suurin juttu on kyllä, etten ymmärrä mitä sillä yritetään ilmaista. 

Toiseksi en ikinä ymmärrä mitä niillä liikkeillä yritetään sanoa.  Eli ehkä itselläni ongelma on yäsdä.

Ei silti. En käynyt missään kirkossa.  Toivoisin, että tämä Malmin seurakunta olisi hieman erilainen, ja saattoi se piristyäkin, tänne saatiin uusi kirkkoherra hiljakkoin. Täytyy käydä josko hän näyttäytyisi joskus seurakunnalle. Simola ei niin välittänyt.  Bros. Simola siis saivat minut kaihtamaan sekä messua että kirkollista julkaisutoimintaa aika äkkiä.  Sanoisin että erikoiset veljekset  :003: 
« Viimeksi muokattu: 03.07.16 - klo:20:01 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #107 : 04.07.16 - klo:19:16 »
Unohdin kirjoittaa, että saimme olla Vaalan kunnalle lahjoitetun vanhan tilan, Lamminahon, juhlille lähettämisseuroissa eilen. Tuttujakin oli. Tuli väkevänä mieleen monia asioita, mutta voinen kirjoittaa, että "en pelkää vaarojen matkaa".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #108 : 04.07.16 - klo:20:11 »
Lahdessa on huomena 5.7. Juhlille lähtöveisuut . Ristinkirkon puistossa veisataan alkaen klo 18 ( sateen sattuessa kirkkosalissa )

Olin viime vuonna torilla , ja sade sattui . Asianmukainen varustus oli mukana. Tarkoitus on mennä vaikka veisuuni on vaivaista.

Jaska veisuutta kuten ennenkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #109 : 10.07.16 - klo:20:19 »

Tänään metsäkirkossa Teuvanlähellä.

Oli ekakerta, kunmärissä shortseissa siellä seurapenkillä.
Kävin enste uimassa ja sit menin sinne seuroihin.
Ei siinä kukaan mitenkään noteerannut.

Itte puhe siellä oli perus liirumlaarumia, mut en jaksanut alkaa protestoimaan ja luo kai se turvallisuutta, kun aina samaa puhetta saa kuulla?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #110 : 10.07.16 - klo:21:02 »
Mun hienot metsäkirkkokokemukset on Ristikivi Partaharjulla ja Marttaristi kotimaisemissa.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #111 : 10.07.16 - klo:22:01 »
Kävin kirkossa viimeksi tänään.

Tosin olen sitä mieltä, että kirkko ei ole pelkkä rakennus, vaan seurakunta, ihmiset jotka kokoontuvat yhteen.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #112 : 10.07.16 - klo:22:59 »
Kuulostaa tutulta, ja on myös oma ajatukseni. Niin, tänään messussa kun Juha Pessi saarnasi kolmesta majasta jotka Pietari olisi lapsenomaisessa innostuksessaan rakentanut, Juha sanoi ettei Jumala tarvitse meidän kirkkojamme. Me tarvitsemme ne kokoontumisiamme .  Viimeinen lause on minun käsitykseni kirkosta, mm siihen niitä tarvitaan.
Hyviä suojia ne ovat myös olleet kansannousuissa ja pommisuojinakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #113 : 10.07.16 - klo:23:55 »
Niin, eihän Jumala lopulta tarvitse meiltä yhtään mitään kun emmehän voi antaa mitään mikä ei hänelle jo kuuluisi.

Usko on kuitenkin Jumalan lahja, ei ihmisen. :D
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa jussi83

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #114 : 11.07.16 - klo:00:19 »
Kyllä käyn säännöllisesti kirkossa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #115 : 11.07.16 - klo:01:48 »
Kyllä käyn säännöllisesti kirkossa.

jussi niin mäkin,mut parasta on Jumalan läsnäolon jälkeen tavata joku körtti, kun vaan on ja tykkää olosta olla.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #116 : 11.07.16 - klo:01:52 »

jussi taitaa olla niitä körttejä, kun ei tiedä olevansa körtti.
Tervetuloa joukkoon.
 Jussi tuntuu körtiltä joka on ja ei ole.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #117 : 15.07.16 - klo:20:43 »
Oikeasti nyt kun kesä ja ihmiset liikkuu on kiva käydä matkalla näissä tiekirkoissa.
Varsinkin pikku paikkakunnilla.
Yleensähän niissä on muulloin ovet kiinni, mutta musta on hienoa, jossain pikku kirkossa, jos ei ole muitakaanpaikalla hiljentyä.

Siikkarien 100 mukaan, vaikka en oikein osaa rukoilla, olen vaan armoa kerjäämässä tyyliin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #118 : 17.07.16 - klo:11:50 »
Oli juhlamessun tuntua kun rakas körttipappimme Kaija Jyrkkä palasi vuoden mittaiselta vuorotteluvapaalta.

Saarna oli pitkä, mutta hyvä.  :002:

Ehtoollinen oli siunattu.

Virret olivat hyvin valittuja. Erityisen hyviä olivat  115  ja  438. Jopa Totuuden Henki henki uutta iloa ja johtatusta.

Osa kirkkokansasta taputti lopuksi.



p.s. Kaija tulee puhumaan taas Riihiseuroihin 18.8.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #119 : 17.07.16 - klo:11:58 »
Ohoh olipas vilskettäja vipinää kirkossa.
Meinasin pari kertaa ihan tiphtaa penkiltä.

Olin Prinsessa Eleanooran ikivanhassa puukirkossa.
Joku on kyllä hienon kirkon prinsessalle rakentanut ja miksipä ei :)
Kyl määki kaikkee rakentelisin ja romanttista tekisin, jos prinsessa olisi :)

Äh, siis niinku, vanha pappi aloitti saarnaansa ja sanoi jotenkin, että käy hermoille kun pitää tulevaisuudessa samaa sukupuolta olevia alkaa vihkimään ja ihmetteli, kun niin monet piispat ja papit on sen asian puolesta.
No, joku mies alkoi protestoimaan ja huuteli penkistä, että se nyt vaan on tulkintaa Raamatusta.
No pappi meni vähän sekasin saarnassaan ja jatko ja taas tää yks nousi ja alkoi, että ei toi nyt oikeaa saarnaa.
Sitten hän läks ja joillekkin matkalla jotain mumisi.

Sitten meni pikkasen aikaa okei, oltiin kaikki hölmistyneen näköisiä.
Yks kaks joku nainen alkoi tirskumaan ja nauramaan ja muakin alkoi jotenkin naurattamaan. Jotenkin niin absurdia oli se meno.

Kyllä siitä nyt sitten selvittiin ja olihan toisaalta kiva, kun oli erilaista ei ainaista liirumlaarumia :)

Kaikki valta tekoälylle!