Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti  (Luettu 43377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #15 : 28.09.09 - klo:09:47 »
Minulla on hiertymiä monissa paikoissa ja polvet ruvella. Mottoni on Uuno Kailaan runo
Paljain jaloin: Niin mäkerran tieni aloin, niin mä kuljen paljain jaloin...(saakohan kirjoittaa kokonaan?)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #16 : 28.09.09 - klo:09:49 »
Niin mä kerran tieni aloin, niin mä kuljen paljain jaloin...

oi tämä on hienoa tekstiä!

Muistan kun se kolahti JO 10-vuotiaana :icon_eek:
ja kirjoitin sen päiväkirjaani
Herra armahda.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #17 : 28.09.09 - klo:09:56 »
En voi sille mitään, etten pysty juurikaan pohtimaan tuon tekstin ydinsanoaa. Se tuo minulle vain mieleen 26 vuotta sitten kokemani elämäni suurimman koulun.
Silloin oli mikkelinpäivänä juuri sama evankeliumiteksti. Olin viimeisellä kuulla raskaana, odotimme esikoistamme. Tuo teksti ja siitä pidetty saarna Keravan kirkossa puhutteli minua kovasti. Ja tuona sunnuntaina pienokaisemme menehtyi kohdussani.
Koin kuitenkin suurta Jumalan johdatusta koko sen prosessin ajan, minkä siinä jouduin läpi käymään. Vieläkin nousee kyyneleet silmiin, vaikka olen mielestäni sinut asian kanssa. Tuosta tapahtumasta ja siinä kokemastani Jumalan huolenpidosta olen saanut voimaa muihin vaikeisiin tilanteisiin.

Vielä tekstistä:
Luotan siihen että Jumala on pitänyt ja pitää huolta Tiitiäisestäni minun tekemistäni virheistä huolimatta tai juuri niiden takia.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #18 : 28.09.09 - klo:10:19 »
...avohaavat syvät näissä ammottavat kantapäissä. Rystysihin joka kiven jäänyt niist´on verta hiven.

Mutta niinkuin matkan aloin, päätän myös sen, paljain jaloin. Silloinkin kun tuska syvin viiltää, virkan:Näin on hyvin. Tapahtukoon tahtos Sinun, Kohtaloni, eikä minun.

p.s. Tiitiäinen on loistotyttö, miun mielestä! :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #19 : 28.09.09 - klo:12:44 »
Siljon Jussi tarinoi samasta:
"Isä, hatara nuttu ol eloni tää / se kylmän pitää, ei lämpimää
ja ainut antis oli nuttu tää
...
Mut aamuna uunna nutun uuden saan
...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #20 : 28.09.09 - klo:17:16 »

Elettyä elämää ei saa takaisin ja korjatuksi, mutta varoituksen sanat uusiin alkuihin ovat paikallaan.


Toivottavasti meillä jokaisella kasvattajalla kolahtaa tämä paikka. Kun on synnintunto, niin silloin tarvitsee armoa. Ilman armoa meistä ei kukaan selviä. Tuo sepposin mainitsema Väinö Malmivaaran siionin virsi 200 on meidänkin seuroissa kovassa käytössä.

 Hyvä on muistuttaa itselleen tätäkin raamatunkohtaa, niin voi miettiä, miten tästä eteenpäin. Mikä on tärkeintä lasten ja nuorten kasvatuksessa?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #21 : 28.09.09 - klo:22:36 »
"Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut."
Sanokaapa viisaammat, mitä tämä tarkoittaa. Voisiko esimerkiksi pyhäkoulun pitäminen tarkoittaa tällaista?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #22 : 29.09.09 - klo:11:56 »
Pyhäkoulu voi olla tätä. Turvallisena naapurina oleminen myöskin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #23 : 29.09.09 - klo:12:49 »
"Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut."
Sanokaapa viisaammat, mitä tämä tarkoittaa. Voisiko esimerkiksi pyhäkoulun pitäminen tarkoittaa tällaista?

Kysymys lienee lapsenuskosta. Uskomme vaikka toisin tietäisimme. Uskomme kuin lapsi. Olemme Jumalan lapsia.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #24 : 29.09.09 - klo:13:42 »
Kummallisesti minulla vertautuu ajatus tästä paikasta Tuomiosunnuntain tekstiin Matteus 25:31-45.  Esim. Kun minä olin alaston, te vaatetitte minut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #25 : 04.10.09 - klo:12:00 »
Tervesiä kirkosta. Saarnasta ei jäänyt mieleen mitään erikoista, mutta musiikista sitä vastoin siitäkin edestä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #26 : 04.10.09 - klo:12:11 »
Tervesiä kirkosta. Saarnasta ei jäänyt mieleen mitään erikoista, mutta musiikista sitä vastoin siitäkin edestä.

Meillä oli perhemessu kaikissa kirkoissa ja auto oli pojalla lainassa, joten olimme kotona. Perhemessu ei ole oikein meille suunnattu, kun perheen pienimmät ovat 29v. Toisekseen seisomine tällä risalla polvella on äärimmäisen hankalaa ja kävely on vain vaikeaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #27 : 04.10.09 - klo:13:05 »
Meidän perhekirkko klo 11 ei osunut meidän aikatauluihin, joten seurasimme telkkarista aika svengaavaa perhemessua.  :039:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #28 : 04.10.09 - klo:13:13 »
Meidän perhekirkko klo 11 ei osunut meidän aikatauluihin, joten seurasimme telkkarista aika svengaavaa perhemessua.  :039:

Minäkin seurasin. Asetuin telkkarin eteen vähän epäluuloisena, koska en ole ollut erityinen gospelin ystävä. Pekka Simojoen ja Kari Tikan lauluista pidän kyllä paljon.

No, eläydyin mukaan menoon ja oli mukava seurata lasten, seurakunnan ja pappien yleistä innostusta. Jäipä saarnastakin mieleen jotain - kiitos kiipeilyköyden.  ;)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #29 : 04.10.09 - klo:13:22 »
Meilläkin katsottiin tv-kirkkoa, kun on seuroihin valmistautuminen.Siinä menee sitten n. 4 h valmisteluineen ja tiskaamisineen.
Luulin TV-lähetyksen tulevan Hämeenlinnasta kun bongasin tutun hml-laisen naisen.
Missään meidän TV-lehdissä ei ollut mistä lähetys tulee. Sitä arvuuteltiin ja lasten paljoutta ihmeteltiin. Bändin solistin nimeä en kerinnyt lopputeksteistä lukea.
Näin iloista loppumenoa harvemmin näkee. Liturgillakin svengasi .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)