Kirjoittaja Aihe: Virtuaalinen tori  (Luettu 3853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Virtuaalinen tori
« : 02.10.10 - klo:14:24 »
Lainaus
Varapäätoimittaja Inkeri Pasanen kirjoittaa tänään Keskisuomalainen-lehdessä: "Erilaisista internetin keskustelupalstoista on tullut monelle nykypäivän virtuaalinen tori; innokkaimmat viettävät päivästään leijonanosan verkkokeskusteluissa. Kuten elämässä, mopo karkaa joskus käsistä. Keskustelusta tulee epäasiallista, jopa loukkaavaa".

Tuntuuko yhtään tutulta?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #1 : 02.10.10 - klo:14:53 »
Voin vastata omasta puolestani, että joskus melkien mopo karkaa käsistä, mutta sen verran on kuitenkin ihan oikeaakin tekemistä, että tietokone ei sentään vie leijonanosaa ajastani. Ehkä tämä körttifoorumi on tilapäisistä tappeluista huolimatta sieltä fiksuimmasta päästä. Olen käynyt todella karmeilla foorumeilla, jossa toisten loukkaamiset ovat melkeinpä enemmän sääntö kuin poikkeus.

Siksipä jokaisella foorumilla, tälläkin, on hyvä välillä muistuttaa käyttäytymissäännöistä, niin tätä on sitten paljon mukavampaa lukeakin.

Tietokone ja keskustelupalstat ovat hyvä renki, mutta huono isäntä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #2 : 02.10.10 - klo:15:41 »
Voin vastata omasta puolestani, että joskus melkien mopo karkaa käsistä, mutta sen verran on kuitenkin ihan oikeaakin tekemistä, että tietokone ei sentään vie leijonanosaa ajastani. Ehkä tämä körttifoorumi on tilapäisistä tappeluista huolimatta sieltä fiksuimmasta päästä. Olen käynyt todella karmeilla foorumeilla, jossa toisten loukkaamiset ovat melkeinpä enemmän sääntö kuin poikkeus.

Siksipä jokaisella foorumilla, tälläkin, on hyvä välillä muistuttaa käyttäytymissäännöistä, niin tätä on sitten paljon mukavampaa lukeakin.

Tietokone ja keskustelupalstat ovat hyvä renki, mutta huono isäntä.
Hyvä näin, ja samat kokemukset on itselläni. Joskus, kun on paljon muutenkin keikuttava koneella ja tuotettava tekstiä, on aika luontevaa levätä ja vilkaista onko täällä uutta (vaikka terveellisempää kai olisi vaikka kävellä korttelin ympäri..mutta kun sitten pitäisi laittaa kengät jalkaan...).  Sitten tulee aikoja jolloin ei ole näin.  Samoin, tämä on kyllä fiksuin tori jolla olen seikkaillut.  On kai väkeä joka jaksaa seurata tai kirjoitellakin monelle foorumille, mutten itse oikeastaan viitsi.  Olen niitä joskus katsellut, ja meno oli aika sekavaa.  Seppos hoitaa hyvin hommansa.

Asiat jotka loukkaavat tai joista ajattelee toisen pahoittaneen mielensä on aika helppoa ainakin yrittää setviä vaikka yksityispostin kautta.  Sen jälkeen, kun oltiin vähän henkeä kortilla ja apu tuli tämän kautta ilman että oli konekaan auki, tällä on ollut vähän... miten sanoisi... erityisempi merkitys, ja ihmiset nimien/nimimerkkien takana hyvin todellisia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #3 : 03.10.10 - klo:07:02 »
Lainaus
Varapäätoimittaja Inkeri Pasanen kirjoittaa tänään Keskisuomalainen-lehdessä: "Erilaisista internetin keskustelupalstoista on tullut monelle nykypäivän virtuaalinen tori; innokkaimmat viettävät päivästään leijonanosan verkkokeskusteluissa. Kuten elämässä, mopo karkaa joskus käsistä. Keskustelusta tulee epäasiallista, jopa loukkaavaa".

Tuntuuko yhtään tutulta?

Miksei tuntuisi yhtään?! "Kuten elämässä". Onko Inkeri Pasanen käynyt kuolemassa, kun hän voi vertailla? Olisi mielenkiintoista lukea, millaista siellä on.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #4 : 03.10.10 - klo:08:35 »
Miksei tuntuisi yhtään?! "Kuten elämässä". Onko Inkeri Pasanen käynyt kuolemassa, kun hän voi vertailla? Olisi mielenkiintoista lukea, millaista siellä on.
Inkeri Pasanen taitaa erottaa virtuaalisen ja oikean elämän toisistaan. Mikäs siinä. Ehkä minunkin pitäisi lähteä koneen äärestä ja hankkia elämä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #5 : 03.10.10 - klo:09:20 »
Inkku on taitava.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #6 : 03.10.10 - klo:10:50 »
Tuntuuko yhtään tutulta?

Minun mielestäni jotain Inkeri Pasasen määrittelemää "tunnelmaa" olen joskus haistanut körttifoorumillakin. Joku on nostanut kytkintäkin. Mopon sarvista on seppos pitänyt kuitenkin hyvin kiinni, ainakin silloin, kun minun moponi on lähtenyt karkuteille.

Mutta - se on vain elämää, eikä sen kummempaa, paratiisiksi ei tätä saa. Eikä kannatakaan...

Lainaus
Ehkä minunkin pitäisi lähteä koneen äärestä ja hankkia elämä.

Elämä kantaa koneenkin ääressä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #7 : 03.10.10 - klo:11:43 »
Kävin välillä mikkelinpäivän enkelimessussa. Siellä oli elämää.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #8 : 03.10.10 - klo:11:59 »
Lainaus
Keskustelupalstojen ylläpitäjille harkitaan velvollisuutta valvoa palstojensa kirjoittelua. Ylläpitäjille saattaa tulla velvollisuus poistaa kunniaa loukkaava tai rasistinen aineisto. Valvonnan laiminlyönnistä seuraisi rangaistus.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oikeusministeri%C3%B6+pohtii+laittomien+verkkoviestien+suitsimista/1135260582066
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #9 : 03.10.10 - klo:12:05 »
Kyllä koneen ääressä istuminen, toisinsanoen n. kolme kertaa päivässä Körttifoorumilla pistäytyminen on tuonut aivan uutta ilmettä nykyiseen suht. osallistumattomaan elämääni. Keskustelut ovat milloin mitäkin, niinkuin itse elämäkin on. Voittopuolella on paljon hyvää uuttakin ajateltavaa, kielellisenä iloittelijana olen saanut olla mukana monessa hauskassa. Pienet surut kuuluvat jokaisen kantaa ja jakaaakin niitä voi.

Minulla ei nettimaailmasta ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Googlesta löytyy ensikäden tietoa monenlaiseen tarpeeseen. Iltasanomat tulee välillä
lukaistua, säätutkaa tutkailtua. Ja siinä se suurinpiirtein onkin.

Päiväni kuluvat lähes aina saman aikataulun mukaan:
Aamiainen, lehti, foorumi, aamulenkki n. klo 9, kauppareissu, ruoanvalmistu, lounas, dekkari, päivä-unet,puheluita, TV:tä, iltaruoka, foorumi,
Emmerdale, dekkari, foorumi, suljen n. 20 -21 välillä.Elokuva, dekkari, nukkumaan 21.30 -23 välillä.

Olen tähän järjestelyyn oikein tyytyväinen.

Basso oli eläessään kaikessa mukana. Kun olin netissä se nukkui kirjoituspöydän alla. Keittiössä se oli aina apulaisena.
En ole face-bookissa, en juuri käy muilla keskustelupalstoilla katsomassakaan. Emmerdalesta kirjoittelin aiemmin joskus, mutta sarja on mennyt
niin huonoksi että olen lopettelemassa katsomisenkin.

Elämää on koneen ääressäkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #10 : 03.10.10 - klo:12:26 »
 Työssä tästä kerran syntyi keskustelua, kun huomattiin miten monin tavoin ihminen "on netissä".   Tähän saakka on lähinnä summakaupalla paheksuttu, ja vähän moralisoitukin "todellisen elämän" korvikkeena... en oikein taida tietää mikä sitten on sitä "todellista" ja kuinka raja vedetään.  Tietäneekö kukaan? Satmanin kommentti "todellisesta kuolemasta" oli varsin osuva, sillä siinä kai vasta on elämän takaraja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #11 : 03.10.10 - klo:13:44 »
Usein mopo karkaa käsistäni, mutta saan sen aina lopuksi kiinni. Muuten olen sitä mieltä että mikäli täällä viettää "leijonanosan" päivästään niin onkohan kaikki asiat ihan kunnossa omassa elämässä? Elämä ei saa muuttua pikkuhiljaa virtuaaliseksi vaikka nämä ihan mukavia toisinaan ovatkin!
Tulen tänne yleensä turhamaisuuttani eli kun ei satu olemaan mitään järjellistä tekemistä. Kirjoitukset on sen mukaisia.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Virtuaalinen tori
« Vastaus #12 : 03.10.10 - klo:14:06 »
Usein mopo karkaa käsistäni, mutta saan sen aina lopuksi kiinni. Muuten olen sitä mieltä että mikäli täällä viettää "leijonanosan" päivästään niin onkohan kaikki asiat ihan kunnossa omassa elämässä? Elämä ei saa muuttua pikkuhiljaa virtuaaliseksi vaikka nämä ihan mukavia toisinaan ovatkin!
Tulen tänne yleensä turhamaisuuttani eli kun ei satu olemaan mitään järjellistä tekemistä. Kirjoitukset on sen mukaisia.
Sinulla on ihan älykkäitä juttuja.
Jaa. Joskus käy niinpäin että elämä ei olekaan ihan kunnossa.
Silloin on mukavaa, kun on tämä foorumi. Jos, siis, ei voi itse valita, kuinka sen tolaltaan suistuneen muuksi muuttaa, ja kuntoutuuko se millään omalla konstilla vai tarvitaanko jumalallinen ihme.  Jos ei ihmettä tipu, niin tämä on jo sinnepäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.