Kirjoittaja Aihe: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006  (Luettu 37963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Totuus miitistä
« Vastaus #45 : 10.07.06 - klo:22:27 »
Kiitos miitistä! Jatkakaamme hyvää perinnettä Lahdessa.
Nyt seuraa suuri paljastus. Osoitteessa
http://www.kolumbus.fi/martal/ylivieska/
on muutama kuva tilaisuudesta. Valitettavasti varsinainen pönötyskuva jäi ottamatta koska minut komennettiin ruotuun.

Poissa Miina

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #46 : 10.07.06 - klo:23:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Körttipukuja ei liiemmin ollut, niin jäi mieleen, kun yhdellä tytöllä oli. Ensin aattelin, että se on Eliza, kun eikös sinulla Eliza ole puku ja olet ehkä jossakin ketjussa sanonut, että aiot pistää sen juhlille tms.? Sitten katsoin, että pitkät hiukset, niin ei täsmää tuon foorumin lyhyttukkaisen Elizan kanssa...ei siis tärpännyt.


Se taisin olla mä. Isoisäni äitin vanhassa körttiröijyssä siellä tallustelin lauantain helteessä.

Juhlista toivun edelleen. Oli taas maailman hienointa. Kiitos ylivieskalaisille!

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #47 : 11.07.06 - klo:09:34 »
Jess!!! Taas yhden foorumilaisen tunnen...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #48 : 11.07.06 - klo:22:37 »
Tulihan meikälääsenkin bongaaltua kaikellaasta juhulakansan joukosta. Tummat vaattehet oli aika huanosti erustettuna väkijoukos. Yhyren körtti mumman satuun trookaamahan. Itte olin tummiis vetimiis, ukko t-paita päällä, jos joku sattui mun trookaamahan.
Olihan mulla yks suuri ihimettelyn aihe, yhtään julukisesti tai salaa tupakoottevaa en huamannu juhula-alueella. Hiano juttu, vaikka tupakoottijat oliskin ollu vaa viaraskoreeta! :wink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tummaa kansaa
« Vastaus #49 : 12.07.06 - klo:10:20 »
Kyllä niitä körttipukuisiakin oli. Jaakolan Alpo (myös suntiona) Ylivieskasta ja Eerolan Seppo Alavieskasta (vain loppuseuroissa) sitten meiltä kantoi tuntematon körttimies kolehdin jumalanpalveluksessa. Naisten körttipukuja näkyi saman verran. Pieni yli 60v nainen, joka on joka vuosi körttiasussa juhlilla ja noin 50 nainen, jota en muista aiemmilta juhlilta ja pari muuta. Eiköhän Eerolan Eevallakin olut loppuseuroissa körttipuku päällä, vaan an päässy bongaaman häntä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #50 : 12.07.06 - klo:20:51 »
Joo, ja se joku pari-kolmekymppinen nainen jolla on kans joka vuosi körttipuku päällä. Ja sitte minä lauantai-illasta sunnuntaiaamupäivään. En keriinny vaihtaa kuorokonsertin jälkeen pois.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Puheet?
« Vastaus #51 : 14.07.06 - klo:00:28 »
Kiitos kaikille juhlien eteen töitä tai talkoita tehneille.
Tietääkö joku että onko seurapuheet (+ su saarna) tulossa jossain vaiheessa nettiinkin? (vai enkö vain löytänyt äsken)

Viime vuonna Saarijärven puheet tulivat muistaakseni aika nopsasti ja ovat vieläkin täällä:
http://www.ekirkko.fi/cgi-bin/ekirkko/ekirkko.pl?customer=saarijarvi&document=00010593
Niitäkin on hyvä lukea uudelleen  :D

Hölkänen

  • Vieras
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #52 : 14.07.06 - klo:16:05 »
Äh, unohdin miitin vaikka Liisa samana päivänä siitä mainitsikin. Olin niin tohkeissani siinä Changemaker-pömpelissä päivystämässä että unholaan jäi. :oops:

Häkellyttävää huomata, miten paljon körttikansaa jo tuntee, vaikka ensimmäistä kertaa olin juhlilla Suonenjoella vasta kolme vuotta sitten. Vähän päästä sai jonkun vanhan tutun kanssa rupatella. Ja jospa noista puheistakin jäisi jokin siemen itämään sydämen pohjaan...

Tarkoitus olisi, ettei jatkossa yksiäkään juhlia jäisi väliin. On se aina niin ihanaa olla siellä. <3 Kiitos kaikille!

Poissa minni

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Re: Puheet?
« Vastaus #53 : 14.07.06 - klo:17:18 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Kiitos kaikille juhlien eteen töitä tai talkoita tehneille.
Tietääkö joku että onko seurapuheet (+ su saarna) tulossa jossain vaiheessa nettiinkin? (vai enkö vain löytänyt äsken) :D


Juhlapuheet sekä kuuntelu-, että tekstiversioina, ynnä kuvat löytyvät osoitteesta:

http://herattajajuhlat.rko.fi/kirijotettua_kuvattua.html

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #54 : 14.07.06 - klo:17:24 »
Juhlien puheet tulivat nettiin heti seurojen jälkeen luettaviksi ja n. tunnin viiveellä myös kuunneltaviksi. Tekstit ovat yhä sivuilla ja pysyvätkin toki. Kännykällä kun tätä mökkireissulta kirjoittelen, en nyt lähde tarkkaa osoitetta puheisiin etsimään, mutta kyllä ne sieltä löytyvät, kohdasta Kirijoitettua ja kuvattua. siitä tulee vasemmalle uusi valikko Puheet. Sieltä löytyy.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #55 : 18.07.06 - klo:20:10 »
On se vielä hidasta tuo kännykkäsurfaus, kun en ehtinyt tuota minnin lähettämää nähdä ennen oman valmistumista.

Olipa kelpo kuvia nuo mt:n otokset, ensimmäinen aivan ihastuttava (viimeinen ei ihan niin). Nyt kun tässä olen itsekin "sorvin" ääreen palaillut, lisätäänpä se potretti.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #56 : 18.07.06 - klo:20:17 »
Vuoroveisuut meni kuoron tasolla. Kansa ei päässyt niin korkealle.

Yhden körttipukuisen neidon näin ja juttelinkin. Oli teettänyt Herättäjä-Yhdistyksestä saamallaan kaavalla. Niin, ja kaksi tätiäni.

Miitti täytti odotukset. Juhlaoppaassahan on kohta 'Kokoontumiset' lauantain klo 17:n kohdalla. Siellä voisi olla myös jatkossa KF (=Körttifoorumilaiset). Jos paikka on ensi vuonnakin kota ja ilma yhtä lämmin, kodan helmat pitäisi nostaa ylös. Nyt oli huono ilmanvaihto. Siis viihtyvyyttä voi aina lisätä pikku kikoilla. Ja sitten voitaisiin jatkossa ajatella kunnon sisätilojakin ja jotain teemaa ja alustajaa... Mitä ensi talven aikana tulee esille.

Miitissä joku kertoi, kuinka monessa sivustossa käy, osallistuu. En saanut sanottua omaa tilannettani: tämä on ainoa. Aloitin subTV:n Big Brother-sivustolla, jatkoin Baarissa, mitä ohjelmaa en seurannut sitten, kun se alkoi. Nyt syksyllä alkaa Big Brother 2. Saa nähdä, viekö maailma poikansa takaisin turhuuden teille vai pysynkö kaidalla, mutta maisemaltaan ah niin rikkaalla KF-stradalla.

............................................................................................................................... :)


.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #57 : 18.07.06 - klo:20:28 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Miitti täytti odotukset. Juhlaoppaassahan on kohta 'Kokoontumiset' lauantain klo 17:n kohdalla. Siellä voisi olla myös jatkossa KF (=Körttifoorumilaiset). Jos paikka on ensi vuonnakin kota ja ilma yhtä lämmin, kodan helmat pitäisi nostaa ylös. Nyt oli huono ilmanvaihto. Siis viihtyvyyttä voi aina lisätä pikku kikoilla. Ja sitten voitaisiin jatkossa ajatella kunnon sisätilojakin ja jotain teemaa ja alustajaa... Mitä ensi talven aikana tulee esille.


Kelpo ideoita. Nyt ei ehtinyt oppaaseen, kun idea nousi niin myöhään. Saapi kehitellä kaikenlaista, heitellä ideoita ilmaan ja toteuttaa. Minä lupaan osallistua ja tukea missä sitten tarvitaan, ja mihin kykenen. Foorumin väki itse tehköön niin kuin hyvältä tuntuu, pidetään siis mieluummin "kansanliikepohjaisena" tämäkin, jos jotain tapahtuu.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #58 : 18.07.06 - klo:22:09 »
Voisiko joku esitellä nuo kuvan henkilöt, kun minä vain muutaman tunnen siitä? (Siis opin tuntemaan, jutellut en ole kenenkään kanssa...) Kahta vaille kaikki muistan nähneeni juhlilla, mutta vain muutaman osaan yhdistää nimimerkkeihin. Olisi kivaa, kun joku laittaisi kuvan henkilöiden nicit tänne foorumille. Tai jos joku ei halua, niin ei tietysti semmosia. Vaikka sillein jotka tietää itse olevansa kuvassa ja eivät pahastu, että muut tietää, niin kertokaa vaikka monesko olette itse kuvassa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #59 : 19.07.06 - klo:05:02 »
Takarivi toinen vasemmalta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024