Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 4. erä  (Luettu 54119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #90 : 22.07.16 - klo:16:04 »
Taas tuli uutisia uusista paljastuneista doping-urheiljoista. 23 mitalistinkin on todettu doupanneen Pekingin ja Lontoon kisojen uusintatesteissä, mm. Usain Bolt menettää mitalinsa.

Siitä huolimatta Kalevan Kisat alkavat Oulussa tänään ja tv näyttää ne 18.30 alkaen
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #91 : 22.07.16 - klo:18:57 »
23 mitalistinkin on todettu doupanneen Pekingin ja Lontoon kisojen uusintatesteissä, mm. Usain Bolt menettää mitalinsa.

Täsmennettäköön kuitenkin, että vain viestimitalin, ja senkin siksi kun joukkuekaveri on jäänyt kiinni. (Tai ainakin tämä on viimeinen minun lukemani tieto.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #92 : 22.07.16 - klo:19:18 »
Jep, Kalevan kisoja seurataan nyt tässä viikonvaihteessa.
Ja Lontoon timanttiliigaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #93 : 23.07.16 - klo:21:19 »
Minä seuraan Kalevan kisoja Areenasta (kuten kaikkea muutakin). Ihan jännityksellä, kun työkaverin lapsi kilpailee nykyisin aikuisten sarjassa, tuli lajissaan neljänneksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #94 : 24.07.16 - klo:18:01 »
Tämän päivän kisa ei jaksanut oikein innostaa, ymmärrettävästä syystä.

Parasta oli Juuso Hassin ja sen Elmon kilpailu 10-ottelun voitosta. Onkohan Juuso Hassi Satu Hassin poika?

Camilla Rickhardssonin voitto 10 000 metrillä ja hopea 3000 esteissä oli kunnioitettava suoritus.

Myös kaksoivoittaneet Ville Lampinen ja Anna Hämäläinen tekivät urheiluhistoriaa. Jos niihin lisää Harri Haataisen viidennen kerran heittäneen neljänneksi, siinä oli huomaamani .

Nuoret osoittavat olevan tulossa, kuten miesten seiväs näytti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #95 : 24.07.16 - klo:20:27 »
Joo, Kalevan kisat meni.
Camilla oli kyllä aika sitkeä sissi.
Sandra juoksi vaihteeksi ihan hyvin.
Toivoin kyllä että Harri Haatainen olisi vihdoin saanut mitalin.

Olympialaisia odotellen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #96 : 04.08.16 - klo:19:07 »
No nyt sitten pikku hiljaa olympialaisten seuranta alkaa.
Eipähän tule kaikkea katsottua, mutta sopivasti otteita eri lajeista, niitä enempi missä
suomalaisia mukana.
Yleisurheilua sitten toisella kisaviikolla tiiviimmin.   :109: :eusa_clap: :023:


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #97 : 04.08.16 - klo:19:53 »
No nyt sitten pikku hiljaa olympialaisten seuranta alkaa.

Samoissa merkeissä! Yli 3000 tuntia lähetyksiä tulee, kuulin juuri. Ei siis millään ehdi kaikkea nähdä.  Ja mietin, että kyllä pakko käydä välillä sienessäkin.

Juuri korkkasin kisat miesten Irak - Tanska -futismatsilla. Ensimmäisen puoliajan jälkeen ollaan tilanteessa 0 - 0, vaikka maalipaikkoja on ollut kummallakin. Olisi tehnyt mieli jo eilistä naisten Ruotsi - Etelä-Afrikkaa katsomaan, mutta oli muuta ohjelmaa silloin.

Voisi olla sellainen sovellus, johon syöttää, mitkä lajit kiinnostavat, mitkä maat, mitkä urheilijat, ja milloin on muuta menoa. Sovellus sitten näiden tietojen perusteella räätälöisi katseluohjelman, tai jopa oman yksityisen kanavan, jolta näkee parhaat palat haluamastaan. Siis kun kaikkea ei ehdi kumminkaan.

Nettiaika on ihmeellistä siinäkin, että urheilukisoista näkee haluamansa, ei tarvitse rajoittua YLE:n tarjontaan. Ei tarvitse katsella miesten keihäänheittoa, jos naisten korkeushyppy kiinnostaa enemmän (nämä kaksi usein menneet päällekkäin), tai vaikka koskimelonta. Mutta sitä ihmettelen, miksei kisojen virallisten sivujen urheilijaesittelyssä ole edelleenkään äänitiedostoa, josta selviää, miten nimi kuuluu ääntää. Ja meille lingvisteille sama kansainvälisellä foneettisella aakkostolla. Olisihan nuo äänitiedostot niin helppo toteuttaa. Levittäkää ideaa, jos suinkin vain tunnette tahoja jotka sen voisivat toteuttaa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.16 - klo:20:02 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #98 : 04.08.16 - klo:20:36 »
Minäkin katson valikoiden lempilajeja ja muutoin luen tuloksia teksti-tv stä. Yleisurheilu ja uinnit kiinnostavat eniten.

Sari Essayah valittiin KOK;n jäseneksi. Sari on hyvä nainen moneen paikkaan. Tänään tulleessa Kotiliedessä hänestä oli avausjuttu. Kaikesta siinäkin huokui hänen maanläheinen ja järkevä olemuksensa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #99 : 04.08.16 - klo:20:58 »
 :icon_eek: :icon_biggrin: :eusa_clap:
Öppis pistää kaikki sovellusten hommaksi... :023:
Olet ilmeisen taitava niissä hommissa!
Minä teen kaikki "käsipelillä"...melkein...toki tässä koneella istun...

Hmmmm...mutta esim. sudokut täytän itse...enkä ohjelmoi koneelle, enkä osaisikaan...

Jos pieni leikinlasku tähän väliin sallitaan...ennen olympiakuumeen puhkeamista... :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #100 : 04.08.16 - klo:21:10 »
Jaa niin, öppis taisi kertoa yle areenan mahdollisuuksista.
Pitänee koittaa perehtyä areenaan paremmin, olen tähän asti katsonut vain muutamia
luonto-juttuja...
Noh, tänä iltana taidan seurata sujuuko Brasilian miesten jalkapallo vieläkään...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #101 : 04.08.16 - klo:21:39 »
^Joo, siitä puhuin. Vielä kun oppisin käyttämään  :icon_confused:. Siis https://rio-areena.yle.fi/

Siellä on alalaidassa jotain kuvakkeita, mutta minä tykkään tekstistä enemmän kuin kuvista. Eli koetan löytää, miten voin kelata lähetystä haluamaani kohtaan. Vielä' ei ole selvinnyt, mistä kuvasymbolista moisen mahdollisesti saisin aikaan.

Lontoon kisojen aikaan taisi järjestäjä tarjota sivuillaan aika kattavasti striimejä. Minulle kun kohokohtia ovat usein muut kun Ylen televisioimat lajit, mm. siellä Lontoossa Montenegron ensimmäinen olympiamitali kautta aikain (naisten käsipalloilun hopea, ja pistipä joukkue vielä loppuottelussa ennakkosuosikki Norjan ihan tekemään töitä).

No niin nyt löytyi se etsimäni namikka  :icon_biggrin:. Vielä kun noihin nettistriimeihin saisi toteutettua pikakelaus- ja hidastuspainikkeet.  Ihmettelen yleisemminkin, miksei sellaisia ole. Vai enkä vain löydä?
« Viimeksi muokattu: 04.08.16 - klo:21:45 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #102 : 04.08.16 - klo:22:19 »
Ok, mielenkiintoista.
Minun katselut taitaa paljolti pysyä tv2:lla ja teksti-tv, areenasta ehkä lähinnä tuloksia,
aika näyttää.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #103 : 04.08.16 - klo:23:18 »
Sitten vielä kun saisi striimin toimimaan pätkimättä. Olisi ihan hauska seurata tuota Etelä-Afrikan urheaa puolustustaistelua brassien vyörytystä vastaan, sivistyneellä brittienglannilla kommentoituna. Mutta ei, Areena päätti, että minulle riittää 56 minuuttia 59 sekuntia sitä herkkua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #104 : 05.08.16 - klo:13:18 »
Mä katselin kakkoselta koko pelin.
Ihmettelin Neymarin huonoa tuuria...taitamattomuutta sei ei ymmärtääkseni ollut.  :eusa_clap: