Keskustelu > Yleinen keskustelu

Sinusta merkittävät henkilöt ja miksi?

(1/2) > >>

Viisveisaaja:
Onko kellään no mulla naapurini lapsena, ne jaksoi kuunnella mun lapsen juttuja kun oli avaruuksia syleileviä.
Rainer ja Lina ja Virtasen mummo toinen naapuri. Tanskassa Larsen in mummo erikoinen, kuten tanskalaiset, mutta rakas.

Siis tarkoitin jotain merkittävää, ois kiva lukea, mulle nyt tuli mieleen tavan tallaajat.

Riitta-mummi:
Minulla oli Maila-täti jota rakastin, ja hänkin minua, luulen.

Hän oli äitini toiseksi nuorin sisar, pienen maalaistalon emäntä ja kahden minua nuoremman lapsen äiti.
Hänen mihensä oli traumatusoitunut sotakokemuksista, ja sai joskus kohtauksia. Täti hoivasi miehensä, myös miehen astmaattisen äidin. Minut hän opetti lypsämään ja lukemaan tarkastuskarjakon tekemät muistiinpanot. Olin kai jo lapsena tilasto-friikki.

Täti osoitti ihailua minun jutuilleni niin, että serkkutyttö siitä äitiään vinoili.

Täti oli isokokoinen ja käveli aina kesäisin paljasjaloin. Hänellä oli iso arpi otsassa, jonkin operaation tähden. Hän ikäänkuin iski silmää, sen arven kiristäessä toista puolta.
Hän myhäili hyväntuulisesti ja katsoi minuun pää takakenossa. Ihana Maila !

Perheellä oli vaikeaa myöhemminkin, täti mm. makasi yli kymmenen vuotta sairaalassa käänneltävänä. Kävin häntä aina katsomassa kun vierailin Virolahdella.
Juttelin hiljaa ja tuntui kuin hn olisi ymmärtänyt. Minun oli kova suru siinä hänen vuokseen.

Meillä oli parempi täti-siskontyttö suhde kuin suhteeni oman äitini kanssa.

Me olimme kuin luodut toisillemme, ja se tuntui !

Riitta-mummi:
Ihmiset joilla on sydäntä luonnolle ja eläimille ovat merkittäviä. Oman itsemme ja jälkeläistemme vuoksi luotoa pitää suojella, vaalia ja hoitaa. sama eläimille.

On ihmisiä jotka pelkäävät eläimiä, jopa vihaavat joitakin lajeja. En itsekään pidä matelijoista, mutta kyllä nekin kuvina kiinnostavat.

Pinterest-kokoelmastani: https://fi.pinterest.com/pankkirouva/el%C3%A4imet-animals/ihmiset-ja-el%C3%A4imet/

Mörtti-57:
Tänään soitin aamupäivällä tädilleni Ainolle ja toivotin hänelle hyvää Naistenpäivää. Kun puhelin kerkesi piristä aika pitkään ajattelin hänen jo lähteneen "mersullaan"(rollaattori) kauppaostoksille, mutta vastasihan hän viimein. Kertoi laittaneensa puukiukaaseen tulet ja menneensä sängynpäälle odottamaan saunan lämpenemistä. Oli siinä vähän torkahtanut ja herännyt minun soittooni.
Siinä vaihdettiin Lapuan ja Polvijärven kuulumiset ja pahoittelin vielä hänelle, kun en viikko sitten lapualla käydessäni voinut käydä hänen luonaan. Olin juuri toipunut vatsataudista, jota epäilin noro-viruksen aiheuttamaksi ja taudin herkän tarttuvuuden vuoksi en uskaltanut mennä hänelle kyläilemään.
Muistin sitten hänen saunan lämmityspuuhansa ja sanottiin vielä heipat.
Aino on ainoa elossaoleva isäni sisarusparvesta ja täyttää heinäkuussa 102 vuotta.

Pena:
Äitini oli myös Aino. Tuskin tarvitsee selittää, miksi hän oli minulle merkittävä ihminen. Jossakin kyselyssä oli määritelty Aino kauneimmaksi suomalaiseksi naisennimeksi. Toiseksi kauneimmaksi oli valittu - yllätys! - äitini toinen etunimi Helmi. Tämä Aino Helmi teki lähetystyötä farmaseuttina, papinrouvana, toimistotyössä ja talouden vastuuhenkilönä. Työpaikat vaihtuvat Suomesta nykyiseen Namibiaan ja Israeliin. Leskeksi varhain jäätyään hän kasvatti yksinhuoltajana minut ja kolme sisartani ihan kelpo kansalaisiksi. Häntä on hyvä muistaa naisten päivänäkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta