Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia  (Luettu 7765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #30 : 02.05.22 - klo:00:20 »
 :repee: :repee: :repee:
Tähän sopii taistolaisten opetus, että proletariaatin diktatuuri on demokratian ylin muoto.


 :repee: :repee: :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #31 : 02.05.22 - klo:06:32 »
Nykyaikana se taitaisi olla muodossa ’prekariaatin diktatuuri’.  :icon_biggrin:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #32 : 02.05.22 - klo:07:49 »
Juu, olen saman sanonnan kuullut kaksi kertaa televisiossa. Olen vanhoillinen vaari, joten taidan pysyä aiemmassa sanonnassani. Tämän opin suomalaisesta kesäajan elokuvasta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #33 : 02.05.22 - klo:08:15 »
Vaikuttaa, että jo nimi, Päivi Räsänen,  saa aikaan pyhän närkästyksen ja ilmapiiri sähköistyy, puolin ja toisin.

Jotain samaa , kuin nimissä: Putin, Trump Stalin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #34 : 02.05.22 - klo:08:41 »
Vaikuttaa, että jo nimi, Päivi Räsänen,  saa aikaan pyhän närkästyksen ja ilmapiiri sähköistyy, puolin ja toisin.

Ilmiö on tuttu. Se, kuka sanoo, hämärtää sen, mitä sanotaan. ’Oikean’ ihmisen lausuma typeryys tai ilkeys hyväksytään, mutta ’väärän’ rakentava viisaus jätetään huomioimatta. Monet kärkipoliitikot ovat tietoisesti rakentaneet itsestään sellaista vaikutusvaltaista hahmoa, jonka pötypuheillakin on painoarvoa. Valitettavaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #35 : 26.08.22 - klo:17:11 »
Päivi Räsäsestä (kd.) on julkaistu uusi kirja nimeltään Valtakunnansyytetty.  :eusa_pray:

– Kysymys ei ole seksistä tai avioliitosta, vaan kysymys on ihmisen pelastumisesta. Se huoli, joka minulla alun perin oli tässä tapauksessa, että kirkko rapauttaa ihmisten luottamusta Raamattuun, Räsänen kommentoi.  :eusa_pray:

Lähde

Päivi Räsänen puolustaa vakaumustaan tuoreessa kirjassaan: "Hovioikeuden prosessit ovat piece of cake viimeisen tuomion rinnalla"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-puolustaa-vakaumustaan-tuoreessa-kirjassaan-hovioikeuden-prosessit-ovat-piece-of-cake-viimeisen-tuomion-rinnalla/8490274?fbclid=IwAR1AeEcAErHwryEvxWghnOVWcgLqQpYVQLGctBBnSjWH4V2dYt5TVF1P92o#gs.9s5bbi


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #36 : 26.08.22 - klo:22:30 »
Varmaan tykkää olla marttyyri.
Vähän kuin muslimeillekkin se on hyve.

Olisi hiljaa kuten Jeesus syyttelijöiden edessä, mutta vetää koko shown ja median mukaan.

Jotain koko jutussa on mistä en tykkää.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #37 : 27.08.22 - klo:00:56 »
Päivi Räsänen ei ole puhunut mitään vastoin Suomen luterilaisen kirkon virallista oppia, joten häntä ei voi katsoa syylliseksi siihen, että kirkosta erotaan.

Päivi Räsänen on puhunut paljon muutakin kuin Suomen luterilaisen kirkon virallista oppia, ja kenties on (tarkoituksella tai tarkoittamattaan) antanut käsityksen, että nämäkin hänen puheensa edustaisivat kirkon virallista oppia. Ja niiden puheiden takia on voitu kirkosta erota.

Olen tavannut sitäkin (tietysti aivan virheellistä) käsitystä, että kristillisdemokraatit olisivat jotenkin (Suomen luterilaisen) kirkon puolue, kirkollisten näkemysten edustaja politiikassa. Jos sen puolueen merkittävän edustajan lausunnoista ei tykätä, mennään eroamaan kirkosta. Ehkä Räsäsenkin kannattaisi suunnata tarmoaan tämän väärinkäsityksen korjaamiseen? Eli muistuttaa, että jos loukkaannutte puheistani niin älkää sentään kirkosta erotko, olen vain tavallinen rivijäsen, kuten te itsekin. Se olisi vastuullisempaa häneltä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #38 : 27.08.22 - klo:09:36 »
Jos Päivi Räsänen olisi todella huolissaan siitä, miten ihmisten käy viimeisellä tuomiolla, hän kertoisi, mikä on ainoa keino saada siinä oikeusasteessa vapauttava tuomio. Sehän on turvautuminen Jeesuksen kuolemallaan meille ansaitsemaan armoon. Syyttäminen on saatanallista.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #39 : 27.08.22 - klo:10:18 »
Päivi taitaa olla enemmän huolissaan omasta kannatuksestaan. Nimen esilläpitämisessä on juuri sen raadollisuus. Muutoin unohtuu .

Teot puhuvat puolestaan. Onko niitä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #40 : 27.08.22 - klo:12:03 »
Mikäli hän ei ole vallan muuttunut siitä millaisena opin hänet tuntemaan, hän olettaa omaa opetustaan raamatulliseksi eikä niin kysy, mitä meidän evl kirkkomme opettaa.

Tosinhan olen kysynyt täsmälleen samaa muuan kirkkoherralta:  Mitä k i r k k o  opettaa ja vastattiin:  "Minä olen semmoinen alatien körtti". 

Ja kun minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kuinka hän itsensä luonnehtii. 

Niin että.  Nämä oman herätysliikkeensä --- taikka miksei, öööh, s e u r a liikkeensä ---- löytäneet ylisummaan viis piittaavat siitä miten ja mitä kirkko opettaa. 

Kokonaan toinen tarina onkin ettei kirkko opeta erityisesti mitään. Kirkossa yrittää opettaa tavallisesti jostakin päin tätä maata ja valtakuntaa herännyt, uskoontullut, tai mitä muuta puppua hyvänsä mutta vakuutuksen kokenut henkilö, ja jokainen heistä opettaa ihan mitä lystättää.  Jos menee ihan oudoksi niin kapituli huomauttaa, ja tunnenpa pappeja jotka keräävät näitä huomautuksia kuin ansiomerkkejä.

Eli kun edes siitä, kuka ja kuinka pelastutaan  saa selvää, enkä nyt tarkoita että mieleistään selvää mikä useimmille riittää , niin kai olisi aika lopettaa tämäkin turhanjauhaminen.
......................

Kun en saanut ainuttakaan mielekästä vastausta, niin ajattelin että otetaan sitten selvää ja luin teologiaa niin paljon ja pitkälle kuin avoimessa yliopistossa on mahdollista ja katso.

Kirkko  e i  todellakaan opeta yhtään mitään --- me kuvittelemme niin, jos löydämme sen sekameterlisopasta o m a n  ja m e i t ä tyyydyttävän mausteemme.  Erot ovat tuntuvasti suuremmat kuin jokin "astian maku".

Pelastus?

Kyyllä, kyllähän Jeesus Kristus, mutta....

ja seuraavassa saamme kuulla miten Jeesus Kristus ei ihan sentään.

Se siitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #41 : 02.11.22 - klo:12:39 »
Jos Päivi Räsänen olisi todella huolissaan siitä, miten ihmisten käy viimeisellä tuomiolla, hän kertoisi, mikä on ainoa keino saada siinä oikeusasteessa vapauttava tuomio. Sehän on turvautuminen Jeesuksen kuolemallaan meille ansaitsemaan armoon.
Aamen! Viimeisellä tuomiolla meidät jaetaan vuohiin ja lampaisiin. Sitä ennen herännyt tumma ystäväkansa odottaa epävarmuudessa armon vilauksia.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #42 : 02.11.22 - klo:18:42 »
Sitä ennen herännyt tumma ystäväkansa odottaa epävarmuudessa armon vilauksia.

Heränneet ovat varmoja Jeesuksesta vaikka eivät omasta uskostaan. Jeesukseenhan sitä uskotaan eikä uskomiseen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #43 : 03.11.22 - klo:14:10 »
Heränneet ovat varmoja Jeesuksesta vaikka eivät omasta uskostaan.
Varmuus on epätyypillistä aralla tunnolla vaeltavalle.  :eusa_pray:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #44 : 03.11.22 - klo:16:41 »
Heränneet ovat varmoja Jeesuksesta vaikka eivät omasta uskostaan. Jeesukseenhan sitä uskotaan eikä uskomiseen.

Tämä kannattaa lukea uudestaan tarkemmin.