Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje, 2. luku

(1/9) > >>

vn:
Viikolle 26.9. - 2.10.2016

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kor.2.html

Pena:
Me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja. Tässä on jotain samaa kuin Sananlaskujen kirjan 8. luvussa, jossa viisaus sanoo: Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli. Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä. (Sananl. 8:22-24)

malla:
Tämä:

2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

Siinä on pelastus, ristillä saavuettu.
Ns ristin hullutus.

Tätä mietin:

1. Kor. 1:21

Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

1. Kor. 1:25

Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

1. Kor. 1:28

ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
-----------

Paradoksien Jumala.
Monien ihmeellisten paradoksien Kaikkivaltias.

Riitta-mummi:
Otan esiin vain 3. ja 4. jakeen joissa puhutaan Hengen voimasta, arkuudesta, pelosta ja heikkoudesta.
Näissä itsekin tunnen itseni, etenkin tänään viimeöisen kokemiseni jälkeen.

Raamattu 1992;       http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.2.html

vn:

5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

Nämä pari jaetta minulle nousi luvusta päälimmäisenä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta