Kirjoittaja Aihe: Mitä te kirjoitatte? - esitelkää  (Luettu 20156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« : 25.11.05 - klo:23:45 »
hei.. kun äsken kirjoitin tonne yhden oman juttuni niin tuli vaan mieleen, että kun täällä on jo tuo kirjoittaen.. pistäkää jokin esimerkki jota olette kirjoittanut, mikä ikinä lie onkaan.. itse kirjoituksilleni ei ole nimea, joten kutsun niitä nimettömiksi teksteiksi. mutta siis jos viitsitte, olisi kiva lukea minkälaisia tekstejä kaikki kirjoittelee, vaikkei olisi edes runoja...  ne on vaan tällä muiden iloksi!!
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #1 : 26.11.05 - klo:02:14 »
päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä  päärynä päärynä päärynä    päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä    päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä   päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä   päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä   päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynäpäärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynäpäärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä päärynä
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #2 : 26.11.05 - klo:13:38 »
Tosi hienoa tekstiä, lentoaura. Olennainen on koko ajan läsnä. Hieman ennen loppua päärynä-teema kristalloituu yhdysanaan "päärynäpäärynä". Kertakaikkiaan nerokasta. Jään odottamaan hedelmäsarjan huipentumaa, joka lienee "Vesimeloni".

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #3 : 26.11.05 - klo:17:09 »
En ala copy+pastettaan, mutta yksi teksti on "Kohtaamisia matkan varrelta" ja löytyy blogistani http://blog.janoinen.net/teme/2005/11/25/kohtaamisia_matkan_varrelta

Sen äärellä olin ahdistuneena taas kerran ja kirjoitin sitten muutamista ihmisistä, joita olen kohdannut ja joita muistan.

Tai sitten... ääh.. olis toisella koneella yksi lastensatu. Tarvii joskus laittaa tänne, kunhan senkin koneen saa taas pitkästä aikaa verkkoon. Ja monet muut kertomukset sensuroin ihan oma-alotteisesti...

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #4 : 26.11.05 - klo:21:38 »
Osmoposmolle:

Tänään söin taas sellaisen pienen mandariinin näköisen hedelmän. Se oli kitkerä ja maistui ihan venäläiseltä karkkilikööriltä. Minun mielestä klementtiinisatsumamandariini-mitänytonkaan hedelmät ovat suorastaan pöyristyttäviä, sillä niissä ei piile sitä yleista hedelmäin kauneutta eikä sitä filosofista itua josta mitä ilmeisimmin koko kokeellinen geometria on saanut alkunsa. Seksuaalivulkanologiasta puhumattakaan!
  Nuo pienet oranssit tekohedelmät ovat antiperfektionistisen sydämellisen appelsiinikansan vitsaus. Jos kaipaatte tarkempaa seontekoa satsumain ällöydestä, kohdatkaa kasvokkain minut.

Vesimeloni on koominen juttu. Sen avulla herätellään ihmisiä (konkreettisestikin). Sen mehun valuessa pitkin kaulaa, muodostamme hetkeksi yhteisön tuon kokemuksen kautta. Toin saareen vesimeloneita sosiaalisista syistä. Ja tokihan ne ovat rakastettavia
   Hedelmäin huipentuma on kuitenkin appelsiini:

Ehkä se on sitä vain että niiden pyöreys ja selittämätön oranssisuus(joka silmiä kirveltää) tekevät niistä hankalan rakastettavan. Siis ilmaisun suhteen.Se ei mitään ,  niitä silti rakastanhan. Jopa sitä kun puree(kaunista vaikka sattuu. Tarinoita isältäni) se kieleen. Ei, ei...eihän ympyrä sama ole kuin pallo. Pallo materiaa on , totta ,olevaisuutta, mutta ympärä(O) on käsite pelottava asioista joita ymmärrä ei.
 Kuinkahan se  niin erityinen(rakas) onkin. Erityinen tavalla havaittavalla . Kaikki tietävät että ne  erityisiä ovat. Joskus sen sanotaan jumalallinen tai pelottava olevan. Vaikeasti lähestyttävä(niinkuin vesisellainen). Sille nimeäkin monta on  (rakkaalla lapsella on monta nimeä) riippuen siitä kuka puhuu, ja mielessä missä , ja tietysti milloin (pleistoseeniajalla se mm. Uskaga oli, mutta eihän se tietenkään enää ole).
  Se on luonut maailmaan paljon käsitteitä (tärkeimpänä tietysti kokonaan uusi väri) ja sanoja. Paljon sillä on symbolisia merkityksiä jne...eivät ne minua (kuka se on?)kiinnosta.
  Kun sellaisen ostan(rahaa kuluu),en sitä suihini syö, vaan pyörittelen ,hyörittelen(kuin nukkuvaa lasta) ja kintaissani puhallan("Tuulee!"). Otsassani jo syntymähetkellä oli kohta, johon painaa voin sen(lukea ajatuksia[omiani] sileästi ja hiljaa).
   Lopulta sen kuitekin syön(jotta se olisi osa minun vertani. Jotta minun vereni olisi sitä). Se, mitä minä kutsun Appelsiiniksi maistuu muistoilta ja rakkauksilta(joita yhä on) ja silloilta kulkijoineen. Se on terävä maultaan niin, että ei uskoisi ihmisten ajattelevan sen pallo olevan. Toisinaan siinä on kyyneliä(minun silmistäni). Toisinaan tukehdun nauruun. Se toimii, toimii, ehkä kuten sydän(minun sydämeni on appelsiini) ja keuhkot. Ehkä kuten ilmiöt ja verkostot(hämähäkin).
Ehkä se TIEtää(eli osaa TIEn), Ehkä se KÄSIttää (kaikilla käsillään kohti kurottaa, koskettaa), Ehkä se YMMÄRtää (Muodostaa ympyrää suurta). En minä tiedä. Tehtävänäni on vain syödä se ravinnokseni, elää siitä ja sen ansiosta. Kiittämättä, miettimättä, toimia symbioosin lenkkinä ja olla onnellinen senkin puolesta.Appelsiini ulottuu sellaisiinkin kolkkiin, joihin ei mielettöminkän mieli yletä(kurkotakaan),

ps. muistakaa syödä c-ja d-vitamiinipitoisia hedelmiä runsaasti näin syksyllä, ettette masennu/nukahda ikiuneen!
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #5 : 27.11.05 - klo:00:49 »
Aura ei ole ilmaisukeinoissaan kovin trenditietoinen, mikäli Ylioppilaslehden yli- aliarvostuslistaan on uskominen (sulkeet olivat siellä aliarvostettuja).

Laitetaan nyt yhteiseen pöytään yksi sanoitus. Useimmat sanoituksen ovat teinillistä synkistelyä, mutta olen päättänyt olla häpeämättä sitä. Tämä nyt ei kuulu varsinaisesti siihen sarjaan, mutta samaa sisäänpäinkääntynyttä kokemisen filosofointia tämä on. Sentään sisältää hiukkasen itseironiaa. Saamari kun näyttää pitkältä.


Harhanäky

Piru kertoi mulle toissapäivänä
ettei hetkien välillä oo yhteyttä
ei älä usko jatkumon harhaan
se on vain tuotetta Siionin kukkatarhan näkyjen
...harhanäkyjen...
Jotkut sanoo, elä hetkessä
Ettei oo elämää muualla kuin tässä
Mut mä sanon, että ei oo elämää
ilman eilistä
ilman eilistä

Mene pois mene piru mun päästäni
mene pois mene pois mene pois

Vastaani tulee ihmisiä
pelkkiä kasvoja vailla nimiä
ainoastaan itse oon merkittävä
minäkin vain siksi että olen tässä
että olen tässä
Rakastan rakastan rakastan sinua nainen
mut tämä tunne on täynnä tyhjyyttä
vailla ulottuvuutta siis samanlainen
kuin minä ja mun paska elämä

Onanoin surusta
itken
tai onanoin surusta

Voi kun saisin kiinni ajasta
Voi kun saisin kiinni ajasta
Ja löytäisin hukkaamani eilisen
Ja uskoisin taas kerran ihmisen

Menis pois menis piru mun päästäni
tekis sinne vähän tilaa
voi jos piru mut kerran säästäisi
ja antais hengittää taas ajan ilmaa

Niin mä itkisin surusta
itkisin
ja huutaisin surusta
niin mä itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan ja itken ja huudan
surusta
puhtaasta surusta
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa ice girl

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #6 : 27.11.05 - klo:12:59 »
taivas välähtelee yllä
kaikki kääntyy ylösalaisin!

It´s just a dream where I die
white secret without any shame...

nähdään yhdessä mitä se tuo
anna minun elää ilman rakkautta

behind the mask
the blue eyed boy

kuolin kerran ja toisen
mutta ei se mitään, elämä on vain elämää

shadow in your eye
I smile with blood tears

kävelin kauan eteeni katsomatta
ja käännyin, pakenin, juoksin

I smile again in your arms
I´m saved

katsoin taivaalle nähdäkseni enkelin
vihreät loimut kajastivat taivaanrantaa

see who you really are
I have no shame to say this

hyppäsin yli tulen enkä nähnyt enää mitään,
riehakas valo leikki kanssani yli rytmin

words are meanless with this,
I screamed in your eyes

valkoiset kirsikkpuun kukat
kevyesti laskeutuivat hiuksilesi kuin kevät maahan.

mä kirjoitan paljon tälläsella tyylillä tehtyjä tarinoita, niissä on kaksi eri tarinaa jotka kuitenkin ovat yksi. tarina on enemmänkin jotenkin runo muodossa eikä silti ole runo.
cold hearted girl- I wount love no-one
that´s me...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #7 : 28.11.05 - klo:15:46 »
Jaa. Lauluja olen tehnyt paljon, varsinkin pienempänä.

Äitienpäivälaulu:

Äiti mun, äiti mun
päivä tämä olkoon sun

äiti mun, äiti mun
lahjat kaikki olkoon sun.

By: Sanna tyyliin 5-vee.

Ja ihan pelkkiä sävellyksiä on paljon. Mutta niitä on vaikea tähän kirjoittaa :(
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Miina

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #8 : 01.12.05 - klo:10:49 »
Eliza: Tuo alkuhan on ihan oikea biisi!

Äiti mun, äiti mun,
päivä tämä olkoon sun.
Keltaruusun ojennan
yhden ainoan.
Antaa sulle tahtoisin
mä paljon enemmänkin.
Kaiken sen viisauden,
jonka sulta sain.

(Tai jotenkin näin).

Viime äitienpäivänä kirkossa järjestettiin joku äitienpäiväkonsertti, jossa tämän biisin lauloi sellainen 7-9-vuotiaitten tyttöjen kuoro. Sitten pari niistä tytöistä vei ton laulun aikana ruusut omille äideilleen. Liikutuin ihan.

Sori off-topic.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #9 : 01.12.05 - klo:13:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Miina"
Viime äitienpäivänä kirkossa järjestettiin joku äitienpäiväkonsertti, jossa tämän biisin lauloi sellainen 7-9-vuotiaitten tyttöjen kuoro. Sitten pari niistä tytöistä vei ton laulun aikana ruusut omille äideilleen. Liikutuin ihan.


En yhtään lukenut, kuka edellisen viestin kirjoitti, ja mietin, että hassua, mulla oli viime äitienpäivänä ihan samanlainen kokemus, että ne pikkutytöt vei ruusut ja mua liikutti se tosi paljon. Ja että kuinka sattuikaan, muuallakin on ollut tällainen tapahtuma. Ja sitten huomasin, että se olikin Miina :D (siskoni, eli oltiin samassa tapahtumassa.)

Poissa omituinen otus..<3

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Muisto
« Vastaus #10 : 06.12.05 - klo:14:35 »
Sä olit silloin siinä, kun sua tarvitsin
Sä kuuntelit ja ymmärsit mun huoliain
sulle saatoin kaiken kertoo, tiesin suhun luottaa voin
Jos en muuta SIITÄ kesästä muistais muistaisin sut

Sen kesän ja sut muistan
sä jaksoit välittää
Toivon ystäväksi aina jäät.
Jos muuten unohtaisin sen kesän,
sun muisto elää sydämessäin.

Sen tiedän että jään sua kaipaamaan,
voi kestää kauan ennenkuin tunne se helpottaa.
Mutta sydämessäni sä oot ja muisto susta säilyy sielussain.

Kirjoitan laulun sanoja...
Omituinen Otus..<3

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #11 : 06.12.05 - klo:15:57 »
*alkaa taas vaihteeksi itkeä* voi ihana rakas kulta pikkuiseni!!!!!! vitsit että sä olet NIIIIN paras!!! <333333 LOVE YOU!!!
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa omituinen otus..<3

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #12 : 06.12.05 - klo:17:41 »
Älähän nyt..  :oops:  mennään joulun jälkeen tekeen se levy.. sitte saat kuunnella sitä...:)
Omituinen Otus..<3

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #13 : 06.12.05 - klo:18:42 »
Minun runojani voi lukea täällä, jos kiinnostaa.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Mitä te kirjoitatte? - esitelkää
« Vastaus #14 : 06.12.05 - klo:23:25 »
varsinkin se salmiakkiruno ^^ eevi tykkää @w@
-tottelematon ja paha-