Kirjoittaja Aihe: Metsäseurat?  (Luettu 15229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Metsäseurat?
« Vastaus #15 : 31.05.06 - klo:18:23 »
Korpimetsä? Missä?

Kesäkuun 9.,10. ja ehkä vielä 11. päivä olen muuten pojan tai tytön kanssa Oittaan ulkoilualueella pyöräreissussa. Teltta on jossain kohtaa pystyssä ja pannu (jos sellaisen kerkiän saamaan) on kuumana heti kun tarve on. Saas nähdä, mitä siitäkin tulee... :shock: (Paikka vaihtui Nuuksiosta Oittaalle esim. pahojen mäkien takia.)

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Metsäseurat?
« Vastaus #16 : 23.04.18 - klo:18:20 »
Hmm.. oliskohan mitään ideaa pitää metsäseurat pk-seudulla? Eli painua tuonne Luojan luomaan luontoon veisaamaan Hänen kunniakseen parhaita veisuja? Luonto ja rätisevä nuotio saanee hoitaa saarnan.

Teme

Niin, kyllä luonto äiti ja rätisevä nuotio hoitaa saarnan, välillä jopa kirkon menot. 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Metsäseurat?
« Vastaus #17 : 23.04.18 - klo:18:54 »
Meillä on joka vuosi kesäkuussa metsäkirkko ei tosin seuroja, mutta jotain kuitenkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Metsäseurat?
« Vastaus #18 : 27.04.18 - klo:10:06 »
Joskus takavuosina Herättäjän nuorisotyö tai lapinhullut kuuluttivat seuroja keskelle Lapin erämaata johonkin tiettyyn paikkaan tiettömien taipaleitten taakse. Itsekin kerran 2.8.1985 Käsivarteen yhden lammen rannalle Ropin maastoon.

Sinne tuli vaeltajaporukoita ja yksityisiä kulkijoita jostakin, hyvä-ääniset Siioninvirsikirjat perstaskussa tai rinkassa.


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Metsäseurat?
« Vastaus #19 : 27.04.18 - klo:19:30 »
Joskus takavuosina Herättäjän nuorisotyö tai lapinhullut kuuluttivat seuroja keskelle Lapin erämaata johonkin tiettyyn paikkaan tiettömien taipaleitten taakse. Itsekin kerran 2.8.1985 Käsivarteen yhden lammen rannalle Ropin maastoon.

Sinne tuli vaeltajaporukoita ja yksityisiä kulkijoita jostakin, hyvä-ääniset Siioninvirsikirjat perstaskussa tai rinkassa.

Mä satuin kerran Virojoen johki metsään ja siellä oli messu ja siioninvirsi seurat, tai siis siikkareita veisattiin.

Olin ihan vaan kalastusmatkalla siellä Haminen takametsissä ja outo sattuma, jos sellaisia on muualla kuin tuntemattoman hernekeitoksissa.

Mä oon aina vanha radikaalina aina innoissani tollaisista tapahtumista, jossa otenkin outoa ja radikaalia mukana, kuten nyt taitaa olla Tamperaan juhlissa pitkin katuja muusikkoja skulaamassa siikkareita mollissa, siis katujen kulmissa, että sokeatkin osaa mennä penkeilleen, sen kun kuuntelee ääniä ja menee niiden mukaan.

Körtit rulaa aina välillä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Metsäseurat?
« Vastaus #20 : 27.04.18 - klo:20:28 »
No jopas !   Vai oot ollut seuroissa Virojoella. Olikohan foorumin Hölkänen asialla järjestelyjen suhteen ?

Jos niin on, niin siit on siementä siellä Kaakonkulmallakin. Mikä ilo !
Miun suku siellä käy kirkossa, mutta ei kuulu mihinkään herätysliikkeisiin.

Haminassa on ollut Kansanlähetystä, silloin oli Pentti Saarikosken veli Haminan pappina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)