Kirjoittaja Aihe: Armo ja käskyt  (Luettu 23325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Keskustellaan
« Vastaus #30 : 21.01.08 - klo:14:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"

Ehkä liiankin fiksua porukkaa mulle?

Niin myös minulle!

Tarkoitin vain, että joskus menee jotkut keskustelut "fiksujen huulenheitoksi". Sekin kuuluu tietysti foorumin henkeen. Niissä itse vain en tahdo pysyä mukana. Se onkin minun heikkouttani. Tällä foorumilla on kaivattu perusteluja mielipiteisiin. Tähän pyyntöön minäkin yhdyn.

Jatkettakoon keskusteluja entiseen malliin, mutta körttihengessä. Hyvin ovat moderaattorit pitäneetkin siitä huolta.

Ps. Lehdissä on ollut kannanottoja keskustelupalstojen rajuun kielenkäyttöön. Ihmiset purkavat masennustaan ja pahaa oloaan keskustelupalstoilla. Tähän ei minun ymmärtääkseni ole tällä keskustelupalstalla menty. Ja - niin hyvä!

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Armo ja käskyt
« Vastaus #31 : 21.01.08 - klo:17:52 »
Tunnustan olevani teologi mutten kovin fiksu. Ja armoa minä tarvitsisin armottoman paljon omien syntieni päälle. Kovin mielelläni eläisin oikein ja Jumalan hyvän lain mukaan -en pelastuakseni, vaan ihan niiden ihmisten tähden, jotka joutuvat elämään lähelläni.
Luotan siihen, että kaikki koituu lopulta parhaaksemme - Jumalan tahdon mukaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Armo ja käskyt
« Vastaus #32 : 22.01.08 - klo:18:33 »
Tunnustan luvattoman taipumukseni 'fiksuun huulenheittoon'. Tarvitsen siis armoa minäkin. Lain saarnakin taitaisi olla tarpeen silloin tällöin.

Teologiaa on periytynyt kirjahyllyihini enemmän kuin koskaan jaksan lukea tai ymmärtää. Jotain aina joskus.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Armo ja käskyt
« Vastaus #33 : 24.01.08 - klo:10:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Tunnustan luvattoman taipumukseni 'fiksuun huulenheittoon'. Tarvitsen siis armoa minäkin. Lain saarnakin taitaisi olla tarpeen silloin tällöin.

Teologiaa on periytynyt kirjahyllyihini enemmän kuin koskaan jaksan lukea tai ymmärtää. Jotain aina joskus.



Mitä vikaa fiksussa väittelyssä on vaikka joukossa onkin huulenheittoa. Pitäähän elämässä olla huumoria, miksei myös ihmisten välisessä keskustelussa.

Aika huolettomasti - väittelystä huolimatta - täällä suhtaudutaan fundamentalismiin vaikka tiedetään, kuinka suuria ongelmia se aiheuttaa. USA:n kouluissa opetetaan jo kreationismia eli uskonnollista hömppää.
ikäänkuin tieteellisesti todistettuna asiana. Ajatus on noussut maihin myös Suomessa, mikä Kotimaan mielipidekirjoituksiin on uskomista.
Acta, non verba.

Poissa dnasukil

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 64
Armo ja käskyt
« Vastaus #34 : 24.01.08 - klo:15:00 »
Salis kirjoitti:
  "Mitäs vikaa fiksussa väitt vättelyssä on vaikka joukossa on huulenheittoa.Pitäähän elämässä olla huumoria, miksei myös ihmisten välisessä keskustelussa."
 Olen samaa mieltä! Palautampa mieliin kahden viisaan ja fiksun huumorin käytäjän sanailun keskenään: Kaikkien tuntemat kaverukset Professori Ilmari Turja ja Presidentti Urho Kkkonen.
  Turjan täyttäessä 70 Urho onnitteli näin: Parahin veli. Ootko sä, rumahinen,täyttäny salaa nua kahareksankymmentä vuattas? Jons oot,niin mää onnittelen Sua sanomall kohteliaast, että Sä kyll näytät ikääsi nuaremmalt.
  Taito fiksusti käyttää huumoria on taitolaji. Eläköön se!
    :lol: :lol:
veteraani

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Armo ja käskyt
« Vastaus #35 : 24.01.08 - klo:21:09 »
Fiksu huulenheitto on haitaksi esimerkiksi silloin, kun tasaisemmalla tavalla viisaat luulevat olevansa itseään fiksumpien kanssa tekemisissä ja pysyvät vaiti.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Armo ja käskyt
« Vastaus #36 : 26.01.08 - klo:11:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Fiksu huulenheitto on haitaksi esimerkiksi silloin, kun tasaisemmalla tavalla viisaat luulevat olevansa itseään fiksumpien kanssa tekemisissä ja pysyvät vaiti.


Tuossa on perää. Porukassa ollaan hiljaa, mutta takana puhutaan viisaita.
Acta, non verba.