Kirjoittaja Aihe: Aholansaaressa Leenan päivät  (Luettu 2092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Aholansaaressa Leenan päivät
« : 26.07.22 - klo:08:17 »
Hei!

Aholansaaressa järjestetään Leenan päivät 2.-4. syyskuuta 2022.

Muistellaan ja koetaan eläkkeellä olevan legendaarisen Aholansaaren emännän Leena Myllyperän yksinkertaista tapaa elää, luonnonrakkautta, runoja, kirjallisuutta, kukkia, yrttejä ja Siionin virsiä.

Mukana ovat ainakin Katri Viitaniemi, Maria Korkalainen, Minna Kettunen ja minä.

Nämä naiset esittelevät Leenan Aholansaareen istuttamia yrttejä ja kukkia, juttelevat runoudesta ja ehkä opastavat kirjoittamaan.
Minä jutustelen Siionin virsistä yksinkertaisen elämäntavan opastajina ja olen mukana sieniretkellä Aholabsaareen metsiin. Lisäksi tietenkin veisuuta, seuroja ja ystävien yhteyttä.

Aholansaari antaa hyvät puitteet yksinkertaiselle, luonnonläheiselle tavalle elää. Uusi naapuri Luonnonperintösäätiö vaalii ja suojelee Aholansaaren ikimetsän. Aikanaan Leena poimi marjat ja sienet valmistaen ne herkuiksi Aholabsaaren ruokalaan. Hän hoiti kukat ha yrtit, luki ja hiipi iltaisin Paavon pirttiin rippikoululaisten tai muun väen kanssa veisaamaan.

Tule muistelemaan ja aistimaan elämän yksinkertaisuutta Aholansaareen orastavan ruskan aikaan!

Ohjelma ja muut tiedot www.aholansaari.fi


Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Aholansaaressa Leenan päivät
« Vastaus #1 : 13.09.22 - klo:10:00 »
HEI!
Tämä Leenan päivät ei toteutunut nyt tänä vuonna Aholansaaressa. Ilmoittautuneita ei tullut niin, että olisi ollut mielekästä kokoontua.

Tapahtumaa ei kuitenkaan peruttu. Se siirrettiin vuodella eteenpäin. Kutsumme siis ystäviä yksinkertaisen elämäntavan, Siionin virsien, runouden ja kirjoittamisen, sieniretken ja puutarhan kukkien ja yrttien pariin syyskuun eka viikonloppu 2023.

Mahdollisuus tutustua myös Luonnonperintösäätiön uuteen, tosi vanhaan Aholansaaren Ikimetsään sisältäpäin.

Tervetuloa!