Kirjoittaja Aihe: Ihan pihalla  (Luettu 15605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Ihan pihalla
« : 28.11.09 - klo:20:33 »
Lienenkö ainoa, joka tuntee tuon tuostakin olevansa tällä foorumilla ihan pihalla. Jotenkin perstuntuma on semmoinen, että hyvin monessa asiassa keskustelijat ovat periaatteessa samaa mieltä, mutta käyttävät eri sanankäänteitä. Sitten näistä sanankäänteistä väännetään kättä ihan tosissaan. Välillä tuntuu, että pitäisi vääntää itsensä teologiseen tiedekuntaan ja pölistä siellä 5 vuotta, että ymmärtäisi näitä hiivatin rivejä, rivien väleistä puhumattakaan. Vaikka kuinka yksinkertainen asia, niin yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä. Sitten loukkaannutaan puolin ja toisin.
       

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #1 : 28.11.09 - klo:20:38 »
Lienenkö ainoa, joka tuntee tuon tuostakin olevansa tällä foorumilla ihan pihalla. Jotenkin perstuntuma on semmoinen, että hyvin monessa asiassa keskustelijat ovat periaatteessa samaa mieltä, mutta käyttävät eri sanankäänteitä. Sitten näistä sanankäänteistä väännetään kättä ihan tosissaan. Välillä tuntuu, että pitäisi vääntää itsensä teologiseen tiedekuntaan ja pölistä siellä 5 vuotta, että ymmärtäisi näitä hiivatin rivejä, rivien väleistä puhumattakaan. Vaikka kuinka yksinkertainen asia, niin yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä. Sitten loukkaannutaan puolin ja toisin.
       



Juuri näin, muuten paitsi siten että teologinen tiedekunta voisi vain pahentaa tilannetta. Täällä on enemmistö maallikkoja, mutta kyllä pappejakin on ja ovat yhtä tervetulleita kuin muutkin. Ei opiskelua teologisessa lueta täällä synniksi, mutta ei siitä mitään hyvitystäkään saa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #2 : 28.11.09 - klo:20:52 »
Lienenkö ainoa, joka tuntee tuon tuostakin olevansa tällä foorumilla ihan pihalla.

Sähän olet "pihalla"  :067: Pirska
Epäselvyyksien välttämiseksi minä en ainakaan ole loukaantunut, ennemminkin taidan kuulua niihin pikku :074:

ps. nähdään joskus... hamassa tulevaisuudessa. Sorry, tuomari sanoi että minun pitää pysyä jäähy boxsissa :icon_cool:


 :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 28.11.09 - klo:20:56 kirjoittanut Benkku »

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #3 : 28.11.09 - klo:20:57 »
Olen ihan pihalla, vaikka tunnen olevani täällä pihassa, hyvinkin voimakkaasti.
Ainakin niin paljon kuin se nyt netissä on mahdollista.

Aina voi palata, mutta aina keskustelu on yhtä utopistista, että pistää pienen nuoren pään sekaisin.
Mutta enpähän ole yksin sen kanssa, näemmä.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #4 : 28.11.09 - klo:21:02 »
...hyvin monessa asiassa keskustelijat ovat periaatteessa samaa mieltä, mutta käyttävät eri sanankäänteitä. Sitten näistä sanankäänteistä väännetään kättä ihan tosissaan. ......Vaikka kuinka yksinkertainen asia, niin yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä. Sitten loukkaannutaan puolin ja toisin.

Joo, sellaista se on, kuka mitäkin mistäkin. En tiedä, loukkaantuuko miten, mutta väännetään kuitenkin.  :064:  Tai heitellään ja kopitellaan  :014:  

Meitä on joka lähtöön ja aseman taaksekin varmaan  :icon_wink:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #5 : 28.11.09 - klo:21:18 »
Kävin saunassa ja siellä tuli vielä mieleen, millaista on ollut ennen jumalanpalveluksissa. Papit ovat puhuneet latinaa ja Paavot ja Tyynet penkeissä eivät ole ymmärtäneet tuon taivaallista. Siellä ovat kuvia katselleet ja yrittäneet pysyä hereillä. Unilukkari on kopistellut väkeä hereille. Voi pyhä yksinkertaisuus! Sääliksi käy senaikaiset ihmiset.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #6 : 28.11.09 - klo:21:49 »
Unilukkari on kopistellut väkeä hereille. Voi pyhä yksinkertaisuus! Sääliksi käy senaikaiset ihmiset.

Oi aikoja.... Tapa, pakko, velvollisuus, asema, merkitys, yhteisö  :102:  :079:  :palvonta:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #7 : 28.11.09 - klo:22:04 »
Suuri osa täällä käydystä keskustelusta - varsinkin hiuksia halkova ja pilkkuja viilaava - on tarkoitettu sellaiseksi, jota ei pidä ottaa itseensä. Sellaiset sanonnat kuin 'näyttää vahvasti siltä, että suurin osa...' tai 'nykyaikana kehitys kulkee mielestäni selvästi siihen suuntaan, jossa..' eivät siis tarkoita juuri sinä olet puheen aiheena. Pikemminkin tällaisia käyttävä puhuu kierrellen ja kaarrellen itsestään.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #8 : 28.11.09 - klo:23:18 »
Suuri osa täällä käydystä keskustelusta - varsinkin hiuksia halkova ja pilkkuja viilaava - on tarkoitettu sellaiseksi, jota ei pidä ottaa itseensä. Sellaiset sanonnat kuin 'näyttää vahvasti siltä, että suurin osa...' tai 'nykyaikana kehitys kulkee mielestäni selvästi siihen suuntaan, jossa..' eivät siis tarkoita juuri sinä olet puheen aiheena. Pikemminkin tällaisia käyttävä puhuu kierrellen ja kaarrellen itsestään.
Paraskin puhumaan... hiuksien halkomisesta ja pilkkuja viilaamisesta... äijä. Kannattaisikohan vähän vilkaista mitä on ukko kirjoittanut... hyh.hyh

ps. hm. nyt alkaa häämöttää jo juna asema... taitaa tulla lähtö Siperiaa...ups. Kovat on olleet ottelut tässä liigassa. Ai.. niin olisi pitännyt esittää selkokielellä tai kuvakorteilla tämä näytelmä :icon_wink:
Nyt se juna jo viheltää, tuleekohan se mun "lätkäkassi" perässä. :icon_cool:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #9 : 29.11.09 - klo:04:05 »
Piha on pyhä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #10 : 29.11.09 - klo:07:45 »
Piha on pyhä.

En ole aivan varma, tarkoittaako Satman Kirsi Pihaa? :icon_lol:
Itse aiheeseen. Keskustelu on juuri semmoista, että fiilataan pisteitä ja pilkkuja ja näsäviisastellaan nyanssien kanssa. Mitä huolimattomammin keskustelija ilmaisee ajatuksensa, sitä enemmän syntyy ihmisten päissä kysymysmerkkejä. Jos taas yrittää ilmaista itsensä tunnontarkasti, tulee puheenvuorosta kovin laimea. Kysymys on ihmisistä, jotka keskustelevat. Ja me ihmiset olemme pikkumaisia.  :icon_wink: :kahvi: :018: :023: :109: :102:
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #11 : 29.11.09 - klo:07:49 »
 :) olen huomannut ihan samaa, että ihmiset ovat alkaneet kirjoittaa aika sekavia tai vaikeasti tajuttavasti. :-\
Mua se ei haittaa. Päinvastoin parempi niin, kun itse en edes osaa kirjoittaa selkokielellä.

Olisihan se kiva joskus kyllä saada selvää mitä toinen todella tarkoittaa, mutta useasti tajuaa väärin. :icon_confused:
Oikein tai väärin, kunhan rahat käärin. Sanoi Roope Ankka. :icon_cool:
Onks Kirsi Pihalla?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #12 : 29.11.09 - klo:07:59 »
Benkku, älä sinäkään vedä hernettä nenääsi! Ei minun tarkoitukseni ole sinun pilkkujasi halkoa eikä sinun hiuksiasi viilata.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #13 : 29.11.09 - klo:07:59 »
hm. nyt alkaa häämöttää jo juna asema... taitaa tulla lähtö Siperiaa...ups. Kovat on olleet ottelut tässä liigassa. Ai.. niin olisi pitännyt esittää selkokielellä tai kuvakorteilla tämä näytelmä
Nyt se juna jo viheltää, tuleekohan se mun "lätkäkassi" perässä.

Ja sitten mä heräsin... mä hän olen ihan väärässä paikkaa... tää olikin vaa pahaa unta... :039:

ps. sellainen oli se tarina Benkusta, pitkä oli uni...pari vuotta :icon_eek:
 
Benkku, älä sinäkään vedä hernettä nenääsi! Ei minun tarkoitukseni ole sinun pilkkujasi halkoa eikä sinun hiuksiasi viilata.
   (en vedä hernettä nenään, mä yleensä   :074: ... bueno :icon_wink: voimia, ukko)

 :eusa_angel:
« Viimeksi muokattu: 29.11.09 - klo:08:05 kirjoittanut Benkku »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #14 : 29.11.09 - klo:08:28 »
- Ai et ymmärrä! No sitten se on taidetta.

- Ensi pyrimme hallitsemaan omaa maailmaamme, sitten haluamme muut samaan liemeen. Eikä mielestäni ole synti pyrkiä latvan kautta puuhun.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024