Kirjoittaja Aihe: Ihan pihalla  (Luettu 15620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #30 : 12.12.09 - klo:12:07 »
Kohta koittaa "hippiäiselle" ja "pyryharakalle" kovat oltavat, jos tuleviin sää tietoihin on uskomista. :icon_eek:

 :icon_xmasrolleyes:

"Kylminä talviöinä hippiäinen voi pudottaa ruumiinlämpöään kymmenen astetta, mutta silti ero ulkoilmalämpötilaan voi olla jopa 50–70 astetta. Energian saamiseksi tulipalopakkasilla hippiäisen täytyy löytää n. 3 grammaa ravintoa päivässä."

 :icon_xmaswink:
« Viimeksi muokattu: 12.12.09 - klo:12:11 kirjoittanut hippiäinen »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #31 : 16.12.09 - klo:20:56 »
Taannoin Karjalaisen tekstiviesteissä nimimerkki "Kirahvin kaula" kysyi hauskan kysymyksen, jonka oli osoittanut evoluutiobiologeille. Hän kysyi, että kasvaako jälkeläisille siivet, jos hän räpyttelee ahkerasti käsiään?  :icon_biggrin: Taisi myöhemmin saada vastauksen että ei kasva.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #32 : 17.12.09 - klo:07:12 »
Etelä-Suomen Sanomissa oli eilen kaksi juttua joutsenista. Toinen ilm. lentokyvytön pelastettiin Mukkulan rannasta Heinolan lintutaloon. Sai poliisikyydin.

Toinen juttu meni näin: Joku rouva oli ikkunastaan nähnyt ihmisen pudonneen jäihin Jalkarannassa. Pelastuslaitos tuli. Pelastettava oli joutsen ja se nousi siivilleen. Otikko taisi olla: Hukkumassa oleva sai siivet.

Aamun nettikeskustelussa vitsailtiin. Hauskoja uutisia Lahdesta:Joutsen poliisikyydillä Heinolaan. Hukkuva sai siivet ja lensi pois. :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #33 : 17.12.09 - klo:12:35 »
- Mitähän tämä masiina on tehnyt kun on lähettänyt minulta yhden lainauksen toisen tekstistä ja jättänyt kommentin lähettämättä?  No, saattaa olla parempi.  Enää en muista mitä minun piti tuohon sanoa, edes. Epäilemättä jotakin ihan joutavaa.
Paras mennä opettelemaan kuinka toisen tekstistä deletoidaan muu kuin se mihin vastataan ja kuinka vastataan, siis.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #34 : 17.12.09 - klo:17:20 »
Taannoin Karjalaisen tekstiviesteissä nimimerkki "Kirahvin kaula" kysyi hauskan kysymyksen, jonka oli osoittanut evoluutiobiologeille. Hän kysyi, että kasvaako jälkeläisille siivet, jos hän räpyttelee ahkerasti käsiään?  :icon_biggrin: Taisi myöhemmin saada vastauksen että ei kasva.

Karjalaisessa oli alkuviikosta myös outo mielipidekirjoitus "Kirkon villasukat eivät lämmitä" tai jotain siihen suuntaan. Vähän sekava ja mukaterävä kritiikki kirkon työtä kohtaan. En oikein saanut ajatuksesta ollenkaan kiinni. Lisäksi tuli olo, ettei kirjoittaja ollut mahdollisimman aktiivisesti edes yrittänyt ottaa selvää kirkon toiminnasta. Liikkeellä tunnuttiin olevan enemmänkin musta tuntuu -pohjalta.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #35 : 17.12.09 - klo:18:44 »
Karjalaisessa oli alkuviikosta myös outo mielipidekirjoitus "Kirkon villasukat eivät lämmitä" tai jotain siihen suuntaan. Vähän sekava ja mukaterävä kritiikki kirkon työtä kohtaan. En oikein saanut ajatuksesta ollenkaan kiinni. Lisäksi tuli olo, ettei kirjoittaja ollut mahdollisimman aktiivisesti edes yrittänyt ottaa selvää kirkon toiminnasta. Liikkeellä tunnuttiin olevan enemmänkin musta tuntuu -pohjalta.

Kuka mistäkin saa millaisia käsityksiä. :icon_confused:

Varmaankin tuo yllä olevan kirjoittava, siis lainauksen. On ollut yhtä pihalla kuin minä katolisenkirkon suhteen.
Jonkun kerran olen yrittänyt saada tolkkua siihen menoon siellä, mutta en oikein tajua siitä touhusta mitään.
Pyhimysten kumartelu ja ikonien suutelun voin jotenkin tajuta, mutta kaikenlaiset ritarikunnat ja salaseurat, nunnat, munkit, pyhimykset, jesuitat ja hierarkia niin menee jotenkin oudoksi ja salaperäiseksi.
Kokonaiskuva on jotenkin salaista ja mystillistä.
Messu heillä on ihan outo, vaikkakin meidänkin JP on sieltä jotain perua.

Sitten kaikki Da Vinchy koodi ja muut ohjelmat ja filmit, ei kun lisää sitä mystiikkaa oudosta uskonnollisesta salaseurasta.

Oiskohan joillakin luterilaisesta kirkosta samanlaisia tuntemuksia?
Itteänikin aikoinaan nuorena mietitytti.
Hierarkinen laitos. Sitten isoja kirkkoja ja maata paljon. Miten mistä rahat ja miksi toi laitos vaan on ja pyörii ja mikä uskonnossa on, kun ihmiset ihan hulluna sinne vaan jouksee? :icon_rolleyes:

No nyt on jotain tolkkua tullut, mutta pikkasen antiluterilainen olenkin, vaikka 100 positiivinen herännäisyyttä kohtaan, paitsi sen suhteesta kirkkoomme. :icon_rolleyes:

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #36 : 17.12.09 - klo:18:51 »
Jaakko Elenius sanoi tämän päivän Kotimaassa: - Jos joku haluaa nähdä, millainen oli läntinen feodaalinen yhteiskunta, menköön piispanvihkimykseen.
Siellä kai se luterilainen hierarkkisuus kukkii kauneimmillaan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #37 : 24.12.09 - klo:23:52 »
Ei tule "lapselle" uni kun on vatta täynä... sellaista se on ahneella on ...loppu. Huh,huh :099:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #38 : 25.12.09 - klo:11:01 »
hetken päästä, lähden hieman  :hiipia: Aurinko paistaa ja -24.2C  :eusa_clap:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #39 : 28.12.09 - klo:21:01 »
hetken päästä, lähden hieman  :hiipia: Aurinko paistaa ja -24.2C  :eusa_clap:
Miten sinä tarkenet? Tai no. Jos sisämaassa on tuuleton 24 pakkasta niin se yllättäen ei ole häijy. Rannikolla kostea -0 on mäntti.  Minun piti tänään aloittaa uusi reipas elämä, kun oli hyväkin ilma, jäi tekemäti, mutta aloitan huomenna.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #40 : 29.12.09 - klo:06:33 »
Hyvinhän minä, kun on paksu höyhenpuku  :icon_biggrin: Niinku sanoit ei parikymmentä, ainakaan tyynellä säällä, miltään täällä sisämaassa tunnu. Ainakaan kun lainaa lisäuntuvia  :icon_rolleyes:

Ja lunta ja pakkasta ei ole koskaan mun mielestä liikaa!
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #41 : 29.12.09 - klo:10:15 »
Jos hippiäisellä on paksu höyhenpuku, onko silloin höyhenten sisällä enää mitään?

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #42 : 29.12.09 - klo:10:40 »
  on, on...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #43 : 29.12.09 - klo:10:47 »
on, on...

Pörristätkö höyhenesi kylmällä? :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Ihan pihalla
« Vastaus #44 : 29.12.09 - klo:10:53 »
Tottakai  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)