Kirjoittaja Aihe: Joko nyt uskot!  (Luettu 19299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: -syntiongelmia-
« Vastaus #15 : 12.06.08 - klo:20:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Seppos kirjoitti:
Lainaus
Puttouksen Matti piti tapanaan sanoa, ettei taivaaseen pääse kuin puttouksen kautta. Ensin ihminen herää synnittömyyteen ja vasta sen jälkeen siihen tosiasiaan ettei synnistä pääse koskaan täysin irti. Ole nöyrä ja odota Herran armoa


Puttouksen Matti puhui ihmisestä, joka herää synnittömyyteen.
Millainen on ihminen, jolla ei ole ollenkaan synnintuntoa?

Siis: mitä eroa on synnittömyyteen heräämisellä ja synnintuntoa vailla olemisella?


[/b]


Vastauksena kysymykseesi kerron, ettei niillä paljoa eroa ole. Sinun ongelmasi on vaan tänään paljon yleisempi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #16 : 23.01.10 - klo:14:42 »
Joko nyt uskot!
Jeesus Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. 1 Tim. 1:15.

Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele.
Joka päivä sitä on ajatuksin ja teoin, miettimässä miten voisi aiheuttaa  ympäristössään  sodan . Keinoja jos jonkinlaisi kyllä riittää, pahuuden viemäriputkesta. Tunne on välillä kuin Haminan kaupungissa ,samat helvetin  asiat pyörii päässä, minä ja minä.
Tänään on kyllä saanut maistaa ruoskaa oikein olan takaa. Mutta nyt viime tunneilla ,kaikkien hullutuksen ja itsekeskeisyyden keskellä, pamahti.
Kun nyt tunnen vähän Jumalan sanaa eli kuinka Hän vetää minua puoleensa ja kasvattaa minua , kelmien, kelmiä . Ei minun tarvitse, murehtia turhista ,tuli mitä tuli.
Niin ,yksin teidän eikä minun tarvitse vaeltaa , meillä on aina ja ikuisesti , Kristus vierellämme.
Jokohan nyt uskoisin,... epäilen.

Anteeksi,  Jumala.

ps. Piti Pena, vaihtaa kuva jälleen. #-o
Vaihda vain kuvia, Benkku; kuvat vaihtuvat, mutta Herran armo pysyy.
:icon_wink:
Niin se on.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #17 : 23.01.10 - klo:15:07 »
Niin se on.
Kuvien osalta,vaihdot on vaihdettu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #18 : 23.01.10 - klo:15:14 »
Työhän vastaatte miun kysymyksiini. Ei tunnu aivan niin yksinäiseltä enää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #19 : 23.01.10 - klo:19:29 »
[Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele.

Ai ai! Nyt on mennyt väärinpäin!  Ensin kuuluisi olla synnintunto ja sitten vasta ruusuilla tanssiminen!  :018:

Rangaistukseksi kymmenen aavemariaa ja luet Paavo Ruotsalaisen selitykset armon järjestyksestä!  :003:


ps.  :icon_wink: :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #20 : 23.01.10 - klo:19:33 »
Ai ai! Nyt on mennyt väärinpäin!  Ensin kuuluisi olla synnintunto ja sitten vasta ruusuilla tanssiminen! 
Rangaistukseksi kymmenen aavemariaa ja luet Paavo Ruotsalaisen selitykset armon järjestyksestä! 
Hyvä Jampe Sinä loukkaat minua julkisesti, tänään on juuri muistutettu,miten pitää körttifooruilla käyttäytyä.
Toivoisin että et julkisesti halveera minun käsityksiäni.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #21 : 23.01.10 - klo:19:40 »
Äh!  Ei ollut tarkoitus loukata, huumoriahan tuo...  Mutta anteeksi nyt sitten jos se kerran loukkasi!  Olen tottunut vähän ronskimpaan huumoriin eikä se välttämättä toimi vakavahenkisellä uskonnollisella palstalla.  :017:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #22 : 24.01.10 - klo:08:48 »
Lukiessani tätä keskustelua, putosin jo alussa kärryiltä. Keskustelun sisältö on ollut hämmentävän koukeroista. Jatkan tarkkailua. :kahvi:
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #23 : 24.01.10 - klo:09:47 »
Lukiessani tätä keskustelua, putosin jo alussa kärryiltä. Keskustelun sisältö on ollut hämmentävän koukeroista. Jatkan tarkkailua. :kahvi:

Körttifoorumin säännöt
5. Noudata netikettiä foorumille kirjoittaessasi. Hyvä keskustelija kunnioittaa toisten mielipiteitä ja perustelee omansa. Perustele myös itse pohtimalla, älä ainoastaan pitkillä sitaateilla Raamatusta. Varo loukkaamasta muita keskustelijoita. Kiroilu on yleensä turhaa. Kirjoita pienillä kirjaimilla, ÄLÄ HUUDA. Valitse nimimerkkisi niin, että se on asiallinen ja foorumin hengen mukainen.

Sinä Salis loukkaat minua, toivon että foorumin ylläpitäjät karsivat jatkossa tällaiset huomiot tai huomattavat nimimerkkejä jotka aiheuttavat viesteillään mielipahaa toisille keskustelualueen ihmisille.

Kiitän itse ylläpitoa siitä että ovat ojentaneet minua ja huomauttaneet käytöksestäni foorumilla.
Joten minä uskon ja noudatan sääntöjä, näin toivoisin muidenkin ja että foorumin ylläpitäjä olisi tasapuolinen kaikkia meitä kohtaan. Vaikka työ on raskas henkisesti.


« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:09:55 kirjoittanut Benkku »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #24 : 24.01.10 - klo:09:52 »
Sinä Salis loukkaat minua , Penaa,Sepposta, Lars. Mikaelia, Mahjongia, ilkkajalmaria, ikävöivää ja Jampea. Toivon että foorumin ylläpitäjät karsivat jatkossa tällaiset huomiot tai huomattavat nimimerkkejä jotka aiheuttavat viesteillään mielipahaa toisille keskustelualueen ihmisille.

Keskustelu on todella ollut hämmentävää ja koukeroista.
Olisi kuitenkin parempi, että kommentoit vain omasta puolestasi.
Acta, non verba.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #25 : 24.01.10 - klo:10:17 »
nyt olen kyllä ihan pihalla  :icon_eek:
- toivottavasti tämä etten ymmärrä ei loukkaa ketään
Herra armahda.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #26 : 24.01.10 - klo:11:26 »
nyt olen kyllä ihan pihalla  :icon_eek:
- toivottavasti tämä etten ymmärrä ei loukkaa ketään


Siitä ei kyllä näköjään voi olla varma...  :eusa_doh:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #27 : 24.01.10 - klo:11:33 »
 Mie tykkään huumorist, ronskimmastkii! :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #28 : 24.01.10 - klo:12:04 »
Kuvien osalta,vaihdot on vaihdettu.

Hei Benkku, siull on ollu hyviä kuviä. Toivottavasti vielä lisäilet niitä.  :039:
Pyryharakka

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Joko nyt uskot!
« Vastaus #29 : 24.01.10 - klo:12:10 »
Minusta Benkku, sinä olet yksi sympaattisimpia hahmoja tällä palstalla!  Eikä tämä ole mitään irvistelyä.  :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-