Kirjoittaja Aihe: Joko nyt uskot!  (Luettu 19295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« : 10.06.08 - klo:00:14 »
Joko nyt uskot!
Jeesus Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. 1 Tim. 1:15.

Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele.
Joka päivä sitä on ajatuksin ja teoin, miettimässä miten voisi aiheuttaa  ympäristössään  sodan . Keinoja jos jonkinlaisi kyllä riittää, pahuuden viemäriputkesta. Tunne on välillä kuin Haminan kaupungissa ,samat helvetin  asiat pyörii päässä, minä ja minä.
Tänään on kyllä saanut maistaa ruoskaa oikein olan takaa. Mutta nyt viime tunneilla ,kaikkien hullutuksen ja itsekeskeisyyden keskellä, pamahti.
Kun nyt tunnen vähän Jumalan sanaa eli kuinka Hän vetää minua puoleensa ja kasvattaa minua , kelmien, kelmiä . Ei minun tarvitse, murehtia turhista ,tuli mitä tuli.
Niin ,yksin teidän eikä minun tarvitse vaeltaa , meillä on aina ja ikuisesti , Kristus vierellämme.
Jokohan nyt uskoisin,... epäilen.

Anteeksi,  Jumala.

ps. Piti Pena, vaihtaa kuva jälleen. #-o

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Joko nyt uskot!
« Vastaus #1 : 10.06.08 - klo:07:37 »
Vaihda vain kuvia, Benkku; kuvat vaihtuvat, mutta Herran armo pysyy.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Joko nyt uskot!
« Vastaus #2 : 10.06.08 - klo:12:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Joko nyt uskot!
Jeesus Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. 1 Tim. 1:15.

Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele.
Joka päivä sitä on ajatuksin ja teoin, miettimässä miten voisi aiheuttaa  ympäristössään  sodan . Keinoja jos jonkinlaisi kyllä riittää, pahuuden viemäriputkesta. Tunne on välillä kuin Haminan kaupungissa ,samat helvetin  asiat pyörii päässä, minä ja minä.
Tänään on kyllä saanut maistaa ruoskaa oikein olan takaa. Mutta nyt viime tunneilla ,kaikkien hullutuksen ja itsekeskeisyyden keskellä, pamahti.
Kun nyt tunnen vähän Jumalan sanaa eli kuinka Hän vetää minua puoleensa ja kasvattaa minua , kelmien, kelmiä . Ei minun tarvitse, murehtia turhista ,tuli mitä tuli.
Niin ,yksin teidän eikä minun tarvitse vaeltaa , meillä on aina ja ikuisesti , Kristus vierellämme.
Jokohan nyt uskoisin,... epäilen.

Anteeksi,  Jumala.

ps. Piti Pena, vaihtaa kuva jälleen. #-o


Ei se vieläkään noin ruusuisesti mene. Piikkejä on joka oksassa. Puttouksen Matti piti tapanaan sanoa, ettei taivaaseen pääse kuin puttouksen kautta. Ensin ihminen herää synnittömyyteen ja vasta sen jälkeen siihen tosiasiaan ettei synnistä pääse koskaan täysin irti. Ole nöyrä ja odota Herran armoa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Joko nyt uskot!
« Vastaus #3 : 10.06.08 - klo:16:26 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Ole nöyrä ja odota Herran armoa.

Raamatun avainsana on armo, sillä se viittaa Jumalan siihen ominaisuuteen, joka mahdollisti meidän pelastuksemme. Ellei armoa olisi, ihmisten synnin tähden ei olisi myöskään toivoa. Armo merkitsee sitä, että saamme ansaitsemattoman suosion. Ihminen vastaanottaa Jumalan armon uskossa, mutta myös usko on Jumalan antama.

Armo on aina rinnastettu lakiin (Room. 6:14). Vanhurskauttaminen on mahdollinen kahdesta syystä: sen mahdollistavat Jumalan armo (Room. 3:24) ja Kristuksen kuolema (Room. 5:9).
(Mukaillen Raamatunlukijan käsikirjaa s. 224)

Otteita Siionin virsistä:
Suo, että pysyn uskossa ja hengen köyhyydessä,
suo synnistä mun luopua, pysyä nöyryydessä.

Mieleeni aina johdata: vain tuhkaa olen minä, ...

Herra suuri, olen tässä
alla vaivan vaikean:
paluutietä etsimässä
orjuudesta maailman.
Synti pettää yhtenään.
Herra, pyydät nöyrtymään
omantunnon nuhteen alle,
neuvot tielle oikealle.

syntinen Lars Mikael

Mahjong

  • Vieras
-synti-
« Vastaus #4 : 10.06.08 - klo:22:55 »
SV: 135 ( Tämä virsi jäi mieleeni Sievin herättäjäjuhlilta )

1. Murheinen sydämemme on syystä rauhaton:
Etsimme, epäilemme, uskomme heikko on.
Palvella haluamme Herraamme, Jumalaa,
vaan usein kumarramme maailman mammonaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: -synnintunto-
« Vastaus #5 : 11.06.08 - klo:03:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Benkku kertoo:
Lainaus


Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele


Jos muut systeemit jotenkin tajuaisi, mutta kun ei hartioita paina synti, siis ei ole synnintuntoa. Annetaanko sekin ylhäältä, niinkuin kaikki muu?
Enkä niin hengellinenkään tunne olevani. Mikä on seuraava pointti? Tässä foorumissa oppii kaikenlaista armosta, armon vilauksista, uskosta jne. Ja sitten huomaa, ettei tiedäkään mistään mitään, edes syntinen ei tunne olevansa. Onko vain odotettava, että synnintunto annetaan ylhäältä?


Kaikki on ylhäältä, odota ja ikävöi. Jos teet sen itse kuten useat tekevät,se on arvotonta roinaa ja pelkkää kissankultaa taivaan portilla. Ole nöyrä siihen sinua koulutetaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa ilkkajalmari

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Re: -synnintunto-
« Vastaus #6 : 11.06.08 - klo:10:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Benkku kertoo:
Lainaus


Kun minä heräsin hengellisyyteen kuoleman unesta, uskottelin että nyt alkaa ruusuilla tanssiminen ja ei ole huolen häivää. Mutta sitten vasta alkoi hartioita painamaan, synti perkele


Jos muut systeemit jotenkin tajuaisi, mutta kun ei hartioita paina synti, siis ei ole synnintuntoa. Annetaanko sekin ylhäältä, niinkuin kaikki muu?
Enkä niin hengellinenkään tunne olevani. Mikä on seuraava pointti? Tässä foorumissa oppii kaikenlaista armosta, armon vilauksista, uskosta jne. Ja sitten huomaa, ettei tiedäkään mistään mitään, edes syntinen ei tunne olevansa. Onko vain odotettava, että synnintunto annetaan ylhäältä?



Samaistuin ajatuksiisi ja tuntoihisi. Välillä olen tehnyt "ryhdistäytymisiä", hyviä päätöksiä, aikeita ja toivomuksia elämäni suunnan muutoksesta. Paluusta uskon tielle. Erämaataivalta on ollut jo kohta 30 vuotta. Heräsin 1970-80 lukujen taitteessa. Tipahdin "pilveltäni" ja olen rämpinyt siitä asti. Hetkittäin jopa kuvitellut taas olevani oikealla kaidalla tiellä, mutta kun synti houkuttelee ja vie. Välillä Sana ja uskovat ärsyttävät niin, että ei jaksaisi sanaakaan uskosta kuulla. Kuitenkin, kuitenkin kaipuu on vahva ja se vetää Jumalan luo, joskus jopa tuntuu siltä, että jos ei muuten , niin "varmuuden vuoksi". Lohtua saan (aina kun törmään) virren sanoista "Oi Herra, jos mä matkamies maan..." Jos tätäkään pientä uskoa Armoon ei olisi, niin kestäisinkö hetkeäkään...
Joka päivä on Herran armo uusi.

Benkku

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« Vastaus #7 : 11.06.08 - klo:10:22 »
Seppos kirjoitti: 11.06.2008 03:56 .
Kaikki on ylhäältä, odota ja ikävöi. Jos teet sen itse kuten useat tekevät, se on arvotonta roinaa ja pelkkää kissankultaa taivaan portilla. Ole nöyrä siihen sinua koulutetaan.
Benkku: 10.06.2008 00:14.
Tänään on kyllä saanut maistaa ruoskaa oikein olan takaa. Mutta nyt viime tunneilla , kaikkien hullutuksen ja itsekeskeisyyden keskellä, pamahti.

Henkilökohtainen pamahtaminen,  itsekeskeisyyden keskellä. Osoittaa minulle kuinka olen pyrkinyt ulkoisesti  mielistellä ihmisiä ja tehdä hyviä tekoja sekä nöyrtyä heidän edessään. Kaiken lisäksi olen sanonut kasvot totisena Jumalalle. ” Enkö olekin  hyvä ihminen ja viisas, eivät ihmiset ymmärrä mitä Sinä tarkoitat,  mutta minähän ymmärrän.”  Nytkin tekee niin pahaa kirjoittaa, kun uskottelisin että heikkona ihmisenä tuon julki sielun elämääni, nöyrtymällä kaikkien ihmisten edessä . Mutta se on vale, minä haluaisin olla suuri ja kunnioitettu ihminen, maailman valtias, keinoja kaihtamatta, olenhan saanut  ” armon ”. Näin vääristynyt  ja  pahuuden pesä on  minun nöyryys.
Se mitä Seppos kirjoitti, "Kaikki on ylhäältä, odota ja ikävöi. ..Ole nöyrä siihen sinua koulutetaan."
On  uskottava, että näin se on  ja kun luin vielä tähän Room. 9 : 19-23.

SV.168
1. Sinä yksin, Jeesukseni, olet köyhän rikkaus. Pyhälle tee Hengellesi  sydämeeni  asumus. Vainiolla vaivojen taivas silloin täyttää sen.
2. Ruumiini jos vajoaisi kuolon virran kuohuihin, sydäntä jos ahdistaisi tuska pakahduttavin, omanasi, Jeesus, jään iäisesti elämään.
3. Nyt en huoli maailmasta, Jeesusta vain rakastan. Luopua voin rihkamasta, kalliin kun sain tavaran: taivaan aarteet, autuuden, osan yltäkylläisen.
4. Sinuun tyytyy sydämeni, lepään, Jeesus, sinussa. Täytät suuren tyhjyyteni taivaan armoaarteilla. Kaikki, mitä haluan, sinussa jo omistan.
5. Jeesus, annat rohkeutta, ahdingoissa lohdutat. Ilahdutat uupunutta, voimatonta vahvistat, tieltä vaivain, kyynelten nouda maahan autuuden.

Antti Achrenius.
Sävel Pohjois-Savosta.

Mahjong

  • Vieras
-synti-
« Vastaus #8 : 11.06.08 - klo:12:49 »
SV: 135

2. Kuin publikaani kerran syntinsä tunnustain
edessä seisoi Herran rintaansa lyöden vain.
Niin mekin rukoilemme: Syntistä armahda.
Puhdista sydämemme, se vanhurskauta.

Mahjong

  • Vieras
-synti-
« Vastaus #9 : 11.06.08 - klo:13:13 »
SV 135

3. Suo vilpistelemättä ja taiten vaeltaa.
Lapsesi isän kättä ja hoivaa kurkottaa.
Sen suot ja siksi täällä soi virsi kiitoksen,
jos arkaillen maan päällä, taivaassa pauhaten.

Sanat: Jaakko Haavio
Sävel: Suomalainen toisinto

Mahjong

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« Vastaus #10 : 11.06.08 - klo:13:33 »
Tämä virsi muistuu mieleen äidin hautajaisista.

SV: 197

1. Kiitos, Karitsa kuollut ja ylösnoussut myös,
sun nimees kokoonnuimme, se on sun armotyös.
Sun kalliin veres voiman suo olla osamme
ja sinun pyhäin haavais kokoushuoneemme.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: -edelleen synnittömyyttä-
« Vastaus #11 : 11.06.08 - klo:14:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Seppos kirjoitti:
Lainaus

Puttouksen Matti piti tapanaan sanoa, ettei taivaaseen pääse kuin puttouksen kautta. Ensin ihminen herää synnittömyyteen ja vasta sen jälkeen siihen tosiasiaan ettei synnistä pääse koskaan täysin irti. Ole nöyrä ja odota Herran armoa


Siiskö synnittömyyteenkin herätään? No, synnintuntoa vailla olevakaan ei siinä tapauksessa liene toivoton tapaus, on vain odotettava seuraavaa puttousta ja koetettava nöyrtyä.

Minäkin olen kuullut Puttouksen Matista. Oliko hänkin meitä savolaisia?[/b]


Puttouksen Matti eli Matti Pietikäinen oli Kiuruveden Puttouksesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Mahjong

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« Vastaus #12 : 11.06.08 - klo:21:12 »
SV: 197

2. Sanallas siunaa meitä nyt erotessamme.
Suo, että edessäsi yhdessä olemme.
Kaikissa toimissamme tee meidät valppaiksi,
maatessa, valvoissamme tee kuuliaisiksi.

3. Oi armon pyhä henki, tee työsi voimallas
ja voita syntisiä sun laumaas saarnallas.
Elävä usko anna, kiinnitä Jeesukseen.
Ne, joissa työsi aloit, sä auta taivaaseen.

Mahjong

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« Vastaus #13 : 12.06.08 - klo:20:05 »
SV: 197

4. Ain seuraa sotaa rauha, päivämies palkitaan.
Kun loppuu taipaleemme, voitosta iloitaan.
Me isänmaahan kerran taas yhteen pääsemme,
jos armon kerjääjinä Jeesusta seuraamme.

Sanat: Arkkivirsi 1828
Sävel: Pohjois-Savosta

Benkku

  • Vieras
Joko nyt uskot!
« Vastaus #14 : 12.06.08 - klo:20:53 »
Mahjong kirjoitti: 12.06.2008 20:05  -syntiongelmia-
"Millainen on ihminen, jolla ei ole ollenkaan synnintuntoa?"
Koska en ole sielunhoitaja enkä teologi tai kaikella kunnioituksella "kallonkutistaja ". Voin vaan kertoa "nuorena" miehenä oman kokemuksen. Minkä olen saanut kokea tässä maalisessa vaeluksessa. Paikkaa tai henkilön nimeä en myöskään voi mainita, vedoten kunnioitukseen häntä kohtaan.
Kävelin joulukirkkoon miehen kanssa, joka oli viettänyt elämästään runsaati aikaa "kahlittuna" pahoista teoistaan. Olimme käveleet noin kolmisen kilometriä kun keskustelu aukesi ja hän alkoi kertoa omaa elämänkaarensa vaiheita. Puhuessamme kristillisistä arvoista, keskustelimme myös omasta tunnosta, synnin teoista ja seurauksista ihmiselle. Eräs lause sai minut hiljaseksi minkä hän sanoi minulle ja mistä saan olla tänä päivänäkin kiitollinen, vaikka se ei heti avautunut minun jääräpäiseen ajatus maailmaan.

" Kuule, Benkku. silloin kun sinä hävität omantunnon syytelyn, peli on pelattu ja pöydässä ei ole enään yhtään peli nappulaa"

Vaikka on tänään ja huomennakin  vaikeata, ei tarvitse onneksi olla yksin, sillä Hän kantaa, kun äijä ei jaksa.
Mutta on varma että syntiongelman kokeminen ja omantunnon puheet ovat jokaisella ihmisellä vain Hänen ja yksittäisen ihmisen välinen asia. Sen minkä olen saanut ymmärtää kirjoituksistasi ja synnintunnoistasi, olen elämäni aikana tavannut yhden ihmisen joka on minulle kertonut vastaavaa. Hän on tai oli hyvä ihminen ja hän itki koska piti itseäänsä "poikeavana" ihmisenä , tääsä Suomen niemessä. Niin että ole sie huoleti. Tuu Espooseen 04.07-06.07.08 niin minä tarjoon kahvit.