Kirjoittaja Aihe: Juttuja körteistä  (Luettu 55893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #45 : 27.02.08 - klo:20:14 »
Böndet sais funtsaa vähän ennenku ne rupee pamlaa slangii. Stadin kundit voi skriinaa ittens klesaks. Tai sit ne honaa et toihan kerjää daijuunsa ja rupee tosissaan flaidaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Juttuja körteistä
« Vastaus #46 : 27.02.08 - klo:22:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Böndet sais funtsaa vähän ennenku ne rupee pamlaa slangii. Stadin kundit voi skriinaa ittens klesaks. Tai sit ne honaa et toihan kerjää daijuunsa ja rupee tosissaan flaidaan.

Sanoisin tuon hiukan toisin. Tosin ei ole yhtä slangia, vaan eri kaupunginosissa se oli erilaista. Itäisessä murteessa, jota bamlataan savolaisen ameriikassa eli Myllypurossa ei ole pehmeitä konsonantteja kun niitä ei ollut himassakaan. Läntisillä alueilla taas oli pehmeät ja soinnilliset konsonantit. Daiju on minun kielessäni pläsi. Muuten olen samaaa mieltä Penan kanssa.

No olipa off topic pahimmillaan. (siinä oli yksi nettislangin ilmaus off topic)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #47 : 28.02.08 - klo:08:08 »
Kotkalaisena paheksun syvästi! Savolaisten Amerikka on täällä eikä Pyllymurossa. Ullanlinnalaisena paheksun myös viittausta itäisiin kaupunginosiin. Onneksi olen alunperin ambolainen papinpoika enkä piittaa moisista. Ashihe shimwe!

jUHOMA4

  • Vieras
Juttuja körteistä
« Vastaus #48 : 28.02.08 - klo:09:33 »
Tässäpä yksi juttu eteläpohjalaisesta körtistä:
Olin noin 10 vuotias, kun menimme isäni kanssa Nivalan kirkkoon sunnuntain kirkonmenoihin.   Siellä saarnasi tunnettu saarnamies A. Törölä.  
Edessämme istunut nainen hyppäsi yks kaks eteemme penkille seisomaan ja alkoi suurella äänellä huutaa sitä tunnettua lausetta. Hän tuli ns. riemuun.     Silloin isäni yhtä nopeasti sieppasi naista hameenselästä ja vetäisi penkille istumaan ja sanoi. "Jos et malta istua penkis ja olla hilijaa, niin minä talutan sun pihalle"
Tämä kait kuvastaa eteläpohjalaisen kiivasta luonnetta , jota en silloin kunnioittanut.   :roll:  :wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #49 : 28.02.08 - klo:12:13 »
Savolainen körttipappi oli jakamassa ehtoollista lestadiolaisseudulla. Kaiteen ääreen polvistunut mummo kysyi: - Saanko minäkin vaivainen syntinen... Pappi keskeytti: - No suat. Sitten mummokin sai ehtoollisen.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Juttuja körteistä
« Vastaus #50 : 28.02.08 - klo:12:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Savolainen körttipappi oli jakamassa ehtoollista lestadiolaisseudulla. Kaiteen ääreen polvistunut mummo kysyi: - Saanko minäkin vaivainen syntinen... Pappi keskeytti: - No suat. Sitten mummokin sai ehtoollisen.


Parhautta!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Juttuja körteistä
« Vastaus #51 : 28.02.08 - klo:13:17 »
Eilisessä Kauppalehdessä Mikko Paretskoi puhui suurimmasta uskonnollisesta liikkeestä nörttiläisyydestä pakinassaan. Nörttiläinen uskoo tekniikan kaikkivoipaisuuteen ja liike kasvaa todella kovaa. Tämä pakina oli ilmeisen hyvä totuuskuva päivän maailmasta. Nämä nörttiläiset ovat kirkosta eroajien enemmistö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #52 : 28.02.08 - klo:15:56 »
Nörttiläiset, jotka tunnen, ovat nukahtaneet samoihin aikoihin, kun heränneet ovat heränneet.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #53 : 28.02.08 - klo:16:21 »
Meidän perheessä on 8 körttinörttiläistä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Juttuja körteistä
« Vastaus #54 : 28.02.08 - klo:20:39 »
Hah, olen aina miettinyt että mikäs eläin se myyräpartio on, körtti vai mikä, ja sehän on selkeästi nörttiläinen, aina puolustaa tekniikkaa ja sen tulevaisuutta (tai ainakin puolusti, eipä ole vähän aikaan näkynyt keskusteluissa).

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Juttuja körteistä
« Vastaus #55 : 28.02.08 - klo:21:54 »
Jep.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juttuja körteistä
« Vastaus #56 : 01.03.08 - klo:23:01 »
Tekniikka on kiva. T. Humanistijuhani.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vatojumppaa
« Vastaus #57 : 03.03.08 - klo:14:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Böndet sais funtsaa vähän ennenku ne rupee pamlaa slangii. Stadin kundit voi skriinaa ittens klesaks. Tai sit ne honaa et toihan kerjää daijuunsa ja rupee tosissaan flaidaan.


Ku vetää fisuu viikon ni laihtuu  :shock:
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juttuja körteistä
« Vastaus #58 : 03.03.08 - klo:15:57 »
Nythän tarttis skruudaa pelkkää fisuu pääsiäiseen asti, kun on paasto.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Juttuja körteistä
« Vastaus #59 : 13.03.08 - klo:12:58 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Tässäpä yksi juttu eteläpohjalaisesta körtistä:
Olin noin 10 vuotias, kun menimme isäni kanssa Nivalan kirkkoon sunnuntain kirkonmenoihin.   Siellä saarnasi tunnettu saarnamies A. Törölä.  
Edessämme istunut nainen hyppäsi yks kaks eteemme penkille seisomaan ja alkoi suurella äänellä huutaa sitä tunnettua lausetta. Hän tuli ns. riemuun.     Silloin isäni yhtä nopeasti sieppasi naista hameenselästä ja vetäisi penkille istumaan ja sanoi. "Jos et malta istua penkis ja olla hilijaa, niin minä talutan sun pihalle"
Tämä kait kuvastaa eteläpohjalaisen kiivasta luonnetta , jota en silloin kunnioittanut.   :roll:  :wink:

Muuten kiva mutta Nivalasta on 200 kilometriä Etelä-Pohjanmaalle.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna