Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 13336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Nyt 27
« Vastaus #75 : 21.02.21 - klo:18:15 »
No niin, alkoi tehdä mieli Old Engine Oilia. Te ja teidän voitelupuheenne!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Nyt 27
« Vastaus #76 : 21.02.21 - klo:22:18 »
Tule Pyhä Henki

Tule, Pyhä Henki, tänne,
laskeudu taivaasta alas
meidän sydämissämme Kristusta kirkastamaan.

Tule, köyhäin apu,
tule, lahjain antaja,
tule, sielun kirkkaus,
sinä paras lohduttaja,
sielun hyvä vieras ja suloinen lämpö.

Töissä sinä olet lepo,
helteessä virvoitus,
murheessa lohdutus.
Sinä kaikkein pyhin kirkkaus ja valo,
täytä uskollistesi sydämet.
Ilman sinun voimaasi ei ole mitään viatonta.

Pese se, mikä saastainen on,
kastele se, mikä kuiva on,
paranna, mikä haavoitettu on,
pehmitä, mikä kova on,
lämmitä, mikä kylmä on,
etsi kaikkia eksyneitä.

Anna uskollisillesi, jotka sinuun turvautuvat,
pyhät lahjasi.
Anna uskon vahvistusta,
anna autuas loppu,
anna iäinen ilo.
Aamen.  :eusa_pray:
(Missale Aboense)

Lähde

Suomen evankelis-luterilainen kirkko-Kirkon vanhoja rukouksia https://evl.fi/verkkokirkko/rukous/kirkon-vanhoja-rukouksia

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #77 : 21.02.21 - klo:22:23 »
Olen nyt saanut katsoa 7 osaa norjalaisesta sarjasta Atlantic crossing. Vielä on yksi ensi pyhäniltana. Norjalaista historiaa on ollut hieno seurata poliittisen hallinnon ja kuninkaallisen hovin asenteista käsin. Kenraali Fleischer ampui itseään sydämeen tultuaan poliittisen hallinnon nujertamaksi. On pitänyt lukea sivusta se, mitä en ihan elokuvassa saa selväksi. On tehty upea elokuva.

Kaikki liittyy hyvin paljon taisteluihin Narvikista. Minun on sallittu käydä sielläkin ao sodan muistomerkillä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #78 : 22.02.21 - klo:10:14 »
Olen eilisestä lumenluonnista rampeutunut. Pyhätyötä ei tulisi tehdä - ainakaan itse, jos Zetorilla, se on eri juttu.

Tuuliset päivät ovat liikutelleet irtolunta aivan ennen kokemattomilla tavoilla. PuniZ on alustassaan akseleitaan myöden tiiviin lumen vankina. Sille pitäisi antaa ehtoollinen, on se niin alennustilassaan. Kunhan lauhtuu plussalle, niin varaan akun ja ja lämmitän 230 V, että se lähtisi käyntiin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #79 : 22.02.21 - klo:13:38 »
No onpahan kelit.
Kävin pitkästä aikaa kotimökillä.
Naapuri pitänyt tien auki, pihassa pieni jääpintainen lumikerros, en tehnyt sille mitään.
Ennen lähtöä oli kova työ saada auton ovet auki ja tuulilasi ja etuovien lasit putsattua jäästä,
sen jälkeen pääsi hyvin ajamaan.
Mutta kaukana tuo ongelma siitä kun takavuosina poliisi pysäytti ja halusi tarkistaa
kuka tällä lumilinnalla ajaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #80 : 22.02.21 - klo:13:54 »
Minulla on käynyt nuorra miessä samoin, että poliisi-setä moitti minua, että en ollut ikkunoita Triump Herald Saloonistani kravannut. Oli kyllä vinha perä moitteissa. Olen niin syntinen ollut aina. Monella muotoa saamaton ja laiskakin vielä. Mutta kun nostin sa-lyyssin hartioilleni , niin olin kuin uusi mies. Palvelusaikani oli kuin samaa juhlan jatkumoa vain.Kaluunat lisääntyivät ja levenivät, rintapieli oli kirjavana riskuista ja metalleista.
Siltä se elämä tuntui. Mutta sitten Jumala minut pysäytti, en taida siitä iskusta enää selvitä. Ei ole rohkeutta edes kohdata ihmisiäkään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Nyt 27
« Vastaus #81 : 22.02.21 - klo:14:08 »
Tuo mitä yllä kirjoitat muistuttaa omaa tietäni entisestä tähän päivään.

Vallaton nuoruus, täyttä työtä kotiäitinä ja pankkirouvana muine lisä-rientoineen. Se oli niin vauhdikasta ja ' antoisaa' ettei siinä Jumalalla ollut sijaa.

Kunnes Hän pysäytti. Täräytti ihan kunnolla jotta heräsin.

Omilta poluita on minua täytynyt yhä ohjailla, milloin milläkin sairaudella tai muulla.

Näin meitä kovakalloisia kohdellaan, annetaa oikein 'Isän kädestä'. Se juuri on sitä huolenpitoa ja rakkautta.  Armon huomaa usein vasta jälkikäteen.

Nyt elämä on hiljainen,ja näin on hyvä.Parhainta minulle.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #82 : 22.02.21 - klo:14:58 »
Taidat olla oikeassa :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #83 : 23.02.21 - klo:11:16 »
Kävin Zetoritallissa ja siellä oli jostain syystä akkulaturi pudonnut kulmalleen betonilattialle ja mennyt rikki. Tiedän, että siellä kissa voi joskus Tarzan-harjoituksiaan pitää hiirien perässä, mutta ei nyt ollut siitä kysymys. Tämä oli muovikuorinen akkulaturi. Se ei kyennyt varaamaan yli 100 Ah akkua täyteen. Tutkin sen tilanteen nyt ja syynä lienee se, että ulostulojännite oli vain 13,25 V.

Minulla on toinen peltikuorinen varaaja, joka on ollut luotettavanpi isolle Zetorin akulle, mutta siinä johdot ovat kylmässä kankeaksi menevää sorttia. Olen niitä joutunut paikkailemaan. Tein siis vaihtokaupat näille johdoille ja nyt ei pakkanen pure varatessani akkuja. Käyttöön jäänyt varaaja antaa ulostulojännitteeksi 13,78 V. Romu menee Paavon valintaan Vaalassa ja peltikuorisen varaajan vein hyllylle talliin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #84 : 23.02.21 - klo:15:46 »
Sikäli kuin ymmärrän, niin sinulla tuntuu olevan myös sähkömiehen taitoja.
Ihan mukavia askareita nuo jutut.

Sain käytyä pitkästä aikaa tunnin kävelylenkillä, ihan hyvä mieli siitä.
Edellinen ulkoliikuntani oli luistelureissu mikä oli myös hyvä kokemus.
Nyt täällä alkaa säät olla siinä mallissa että ehkä talven lumityöt, hiihto- ja luistelulenkit
on tehty.
Nyt sitten kävelylenkkejä pyöräilykelejä odotellessa.
Uimahalli ei taida aueta vielä pitkään aikaan.

Illalla tulee maksukanavilta snookeria ja mestareiden liigan jalkapalloa, surffailen niiden
välillä kun kerran maksukanavat on tullut näiltä osin (eurosport, cmore) hankittua.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #85 : 23.02.21 - klo:17:04 »
Upseeri on koulutettu siten, että hän pystyisi kuin kirveskalso vähän joka hommaan, mutta ei sitten mihinkään ihan kunnolla. Sinä pystyisit  leikitellen näihin minun "älyä"  :003: :003: edellyttäviin hommiin. Ei kulu aika muuten, jos ei jotakin nakerra. Ei näkkileipäkään enää sula suussa.

Minäkin olen noita snookerkisoja alkanut katsoa. Yritin netistä niitä sääntöjäkin, mutta eka kerralla ei oikein tärpännyt. Kavereilla on vakaa käsi. Olen ollut ymmärtävinäni, että enkkupupeissa ne aina välillä ottavat hörppyjä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Nyt 27
« Vastaus #86 : 24.02.21 - klo:05:24 »
Nukuin hyvin kahdeksan tuntia ja heräsin virkeänä.
Puoli yhdeksän lähdemme ajelemaan Keskussairaalaan silmälääkäriin kuulemaan
näköni tilasta ja mitä on tehtävissä sen suhteen.
Sitä ennen ehdin hyvin lukea netistä kaiken minkä tavallisesti. Ehsin valmistaa aamiaisen ja lukea lehden yhdessä Matin kanssa, kuten tapamme on.

Palailessa ostan Sinuhen leipomista kahvi-hyvää Matin nimipäiväkahveille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #87 : 25.02.21 - klo:11:43 »
Tälle talvelle ensimmäinen näköhavainto räystästipusta. Heti auringon noustessa palveluspaikalleen alkoi sulaminen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Nyt 27
« Vastaus #88 : 25.02.21 - klo:12:12 »
Nyt olemme tv- kisakatsomossa keväisessä Oberstdorfissa. Hyvin meni sprintin karsinnat.

Söimme välillä ja nyt odottelemme finaaleita.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Nyt 27
« Vastaus #89 : 25.02.21 - klo:19:26 »
Upseeri on koulutettu siten, että hän pystyisi kuin kirveskalso vähän joka hommaan, mutta ei sitten mihinkään ihan kunnolla.
Upseerit ovat Puolustusvoimien selkäranka.  :023: