Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 35369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Musiikkimaku?
« : 15.02.05 - klo:18:13 »
Tuossa aikasemmin oli viesti, jossa kysyttiin mikä levy soi tällä hetkellä. Ajattelinpa kysästä että mikäs sitten ois yleensä teidän musiikkimaku? Mulla on Nightwish ja Celine Dion sellaset, että niitten levyt pitää aina ostaa. Sit on toi Vanessa-Mae hyvä, mutta häneltä ei ole tainnut tulla uutta levyä pitkilleen, en ainakaan ole nähnyt. Siis viulumusiikista pidän paljon ja klassisesta myös. Muuten kuuntelen mitä nova tarjoaa.

Onkos kellään täällä lemmikkiä, joka olisi selvästi mieltynyt johonkin musiikkiin? Yksi mun koirista, collie 6vee, tykkää klassisesta. Se kuuntelee sitä korva kaiuttimessa kiinni (kaiutin kun on lattialla). Uutena vuotenakaan ei raketit haittaa, kun pannaan klassinen huutamaan.  :lol:

Poissa Larppa

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 12
Musiikkimaku?
« Vastaus #1 : 15.02.05 - klo:18:39 »
Mä käännyn enemmänki tonne 70-90 luvun puolelle.. Kuuntelen pääasiassa rockia ja heavyä (lukuunottamatta death metallia, siitä ei puhuta). Iron Maiden, Megadeth, AC/DC ja Ramoneskin on hyvä. Näistä paras kuitenkin on
tietysti Iron Maiden, jo n. 25 vuotta puurtanut bändi. Parempaa saa hakea.  :) JA TIETYSTI OLLAAN KESÄLLÄ MENOSSA KATSOMAAN SITÄ!!!!!! JEEEAA!!
 :D
255 merkkiä on maksimi allekirjoituksessa ja

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Musiikkimaku?
« Vastaus #2 : 15.02.05 - klo:22:16 »
Kotimainen rock/pop, nyt tullut kuunneltua aika paljon Jonna Tervomaata. Tuo albumi "Halo" oli minun makuuni, pidin todella paljon. Maija Vilkkumaatakin jonkinverran. Sitten tietysti Eppu Normaali, Juice Leskinen, Edu Kettunen ja aika ajoin J.Karjalainen. Irinaa ja Indicaakin voi kuunnella.

Ulkomaisista Macy Gray, Janis Joplin ja Alizée soi eniten, kuitenkin useimmiten kotimaista.

Iskelmääkin voi kuunnella, mutta harvemmin kuitenkin. Ei oikeastaan ole mitään suurempia suosikkeja...

Eli siis laidasta laitaan tulee kuunneltua ja monenlaista musiikkia, kokoajan on winamppi päällä. Mulla mitään stereoita oo :D

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Musiikkimaku?
« Vastaus #3 : 16.02.05 - klo:08:57 »
Jännä, että ihmisillä täällä tuntuu olevan aika sekulaaripainotteinen musiikkimaku. Itse kuuntelin ennen mm. CMX:ää, Radioheadia ja Musea, mutta kun huomasin, että gospel-puoleltakin löytyy musiikillisesti hyvää musiikkia, niin vähemmän on tullut kuunneltua edellämainittuja, kun tulee hyvä sanoma vielä kaupan päälle. Nykyään oma musamaku sijaitsee Löytty-Jyrä-Nuorva-Cash -akselilla.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Musiikkimaku?
« Vastaus #4 : 16.02.05 - klo:13:04 »
Jaa a... Mulla menee melkein kaikki, oopperasta ja jazzista en kyllä välitä.
Mutta jos jotain suosikkeja, ni J.Jyrä, Löytty, NMB, Random Eyes, Terapia, The Rain, Juha Tapio, The 69 Eyes, HIM, Nightwish, Apocalyptica, Apulanta, Bob Marley, Amorphis, Evanescence ja noin triljoona muuta...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Musiikkimaku?
« Vastaus #5 : 16.02.05 - klo:13:49 »
Minä kuuntelen gospelia ja sitten maallisista bändeistä Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus ja Gregorian ovat minun suosikkejani.

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Musiikkimaku?
« Vastaus #6 : 16.02.05 - klo:15:15 »
Melkeen kaikkea musiikkia kuluu jonkin verran. Enimmäkseen kuitenkin kuuntelen suomalaista hoppia ja jotain suomalaista rock/pop-musiikkia. Ulkomaisista lähinnä Rammsteinia, Eminemiä, Metallicaa ja Linkin Parkia. Viime aikoina yheks suosikkiyhtyeistä on noussut Tiktak.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Musiikkimaku?
« Vastaus #7 : 16.02.05 - klo:17:50 »
Mitähän sieltä levyhyllystä löytyy... *selailee*

Donkkareita, Apulantaa, HIM, Nightwish, klassista ja pari elokuvien soundtrackia. Melkein kaikenlaista musiikkia tulee kyllä päivittäin kuunneltua, oikeastaan en voisi sanoa vihaamani mitää musiikkilajia erityisemmin. (paitsi antti tuisku, britneyn ähkypoppi yms...) Ja kyllä Kalle Aholan levy pitää juosta hankkimaan kun se kauppoihin sitten aikanaan ilmestyy :)

Poissa Matilainen

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Musiikkimaku?
« Vastaus #8 : 16.02.05 - klo:18:55 »
Minä Tykkään oikeastaan kaikesta musiikista. rap ja hiphop sekä tekno ja top 10 poppikset jää vähemmälle, en kuitenkaan sano etteikö niistäkin aikaajoin jotain kuunneltavaa löytyisi. mutta enin mitä kuuntelen on ehkä kaikensortin heavy metal. Viime viikkoina olen taas kuunnellut pitkästä aikaa paljon Panteraa. Kasarihevi on jotenkin ähellä sydäntä ja vinkuvat kitarat ja pitkät pitkät soolot ovat kaunista. tyylinikin ehkä hieman viiittaa siihen suuntaan. Minusta on hienoa että ihmiset on erilaisia ja kuntelee eri musiikkeja.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Musiikkimaku?
« Vastaus #9 : 16.02.05 - klo:21:39 »
no kaikki rento ehdottomasti.. reggae, funk, ehkä vähän bluessia ja jazzia (harvemmin tulee kumminki kuunneltua) sitten suomiräp ja ihan vähä ulkomaistakin. ja metallicaa kuuntelen kyllä myös mieluusti  :o  ja ehkä vielä joskus jotain offspringgiä mutta juu..  

eli siis, tykkään kaikesta hyvästä musiikista :D
peace and lööv

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
he!
« Vastaus #10 : 19.02.05 - klo:02:01 »
hÖh!
musiikkimaku...lienee tuo klassinen puoli päällimmäisenä koskapa on se itselläni harva se päivä työn alla....aika jees tämä körttifoorumi...onpas kello paljon...perjantai-ilta ja sillee

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Musiikkimaku?
« Vastaus #11 : 19.02.05 - klo:11:24 »
Hmm... Kaikkea tätä löytyy valikoimista:

Aarne Tenkanen, Abba, Alcazar, Alizée, Amispoppia, Anna Hanski, Aqua, CatCat, Chorale, Danny, Drömhus, Edu Kettunen, Enya, E-Rotic, Frederik, Gazebo, Geri Haliwell, Günther, Halavatun Papat, Indica, Irina, Irwin Goodman, J.Jyrä, J.Karjalainen, Jaakko Löytty, Janis Joplin, Janne Hurme, Joel Hallikainen, John Lennon, Jonna Tervomaa, Jope Ruonansuu, Juice Leskinen, Kaija Koo, Kake Randelin, Katri Helena, Kikka, Kylie Minogue, Laura Branigan, Lea Laven, MA Numminen, Macy Gray, Maija Vilkkumaa, Matti Esko, Matti ja Teppo, Meiju Suvas, sekalaista, Neljä Ruusua, Nylon Beat, Pandora, Paula Koivuiemi, Rami Renko, Raptori, Saija Varjus, Sammy Babitzin, Status Quo, Suomiseksiä 1&2, Taikapeili, Tauski, William Korwenkoski, Virve Rosti, Zen Cafe.

Kaikkea ei tokikaan tule kuunneltua, ja tuossa ehkä semmoset 1/3 mun musiikkivalikoimista, aika paljon siis puuttuu. Osa vaan "hieman" epäjärjestksessä siellä sun täällä, eli ei mitään hajua mitä kaikkea sitä löytääkään...

Poissa Käpy

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Musiikkimaku?
« Vastaus #12 : 19.02.05 - klo:14:54 »
Tällä hetkellä pinnalla on The Rain, Ramones, Blondie, Pelle Miljoona, Juice... Monenlainen musiikki käy, tällä hetkellä fiilikset on kotimaisessa  musassa ja vähän "kevyemmässä" (eli ei heavyä yms.).
Aina on mukava kuunnella musaa, jonka sanat tuntuu jossain. Siksikin varmaan kuuntelen paljon suomalaista (ainahan sanoista saa eniten irti, kun ne ovat omalla äidinkielellä) ja gospelia.

MUSIIKKI ON AINA HYVÄÄ, KUN SE ON TAIDOKKAASTI SOITETTU! (Ja joskus muutenkin  :D )

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Musiikkimaku?
« Vastaus #13 : 20.02.05 - klo:00:35 »
Monennäköistä musiikkia tulee kuunneltua.Tietenkin olisi hyvä että se tuntuukin jossain."Elämykset" aina parhaita.

Luettelointia:
Viime aikoina tullut eniten kuunneltua
Björk - Medulla
Saul Williams - Amethyst Rock Star ja s/t
Sage Francis - Healthy Distrust
Kuusumun Profeetta -tuotanto.
Magyar Posse - Kings of time
Jarkko Martikainen - Mierolainen
Cleaning Women - Aelita
Pekka Streng - Kesämaa

Mars Voltan eka levy on mahtava.Murmurecordingssia/Ceebrolisticsia myös diggailen aika täysillä.Amelien soundtrakki on aika mukava.Onkos se Yann Tiersen sen säveltäjän nimi?.?.

Aiemmin mainituista voin sanoa pitäväni ainakin seuraavista:
Johnny Cash, Juice, M.A Numminen, Jaakko Löytty, Bob Marley, Radiohead  
ym.

En nyt oikein osaa välittää tätä ajatusta tekstimuodossa, mutta musiikin suhteen kannattaa pitää aina korvat avoinna. Kannattaa kuunnella aina itse mitä se musiikki on, eikä sivuuttaa sitä koska sinulle on kerrottu sen olevan räppiä tai metallia.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Musiikkimaku?
« Vastaus #14 : 20.02.05 - klo:12:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"

En nyt oikein osaa välittää tätä ajatusta tekstimuodossa, mutta musiikin suhteen kannattaa pitää aina korvat avoinna. Kannattaa kuunnella aina itse mitä se musiikki on, eikä sivuuttaa sitä koska sinulle on kerrottu sen olevan räppiä tai metallia.


Naulan kantaan, ja siitä peukaloon!

Metallia tosin en oikeastaan koskaan kuuntele, mutta ainahan sitä voi kokeilla jos suositellaan...