Kirjoittaja Aihe: Eilen 3.  (Luettu 34449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #90 : 04.09.20 - klo:18:44 »
Kiinankieli olisi meikäläiselle vaikea pala, koska ranskakin oli sitä. Taidan muistaa vain je suis merkityksen. Musiikkiahan kuunnellaan sujuvasti.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #91 : 18.08.21 - klo:03:37 »
Opin eilen juottamaan. Tarkoitan sitä kolvilla tehtävää toimitusta, en mitään juomapeliä.

Kuulokkeet hajosivat ja avasin ne ja yksi piuhahan siellä oli irti. Päätin lopulta opetella taidon, joka on jo pitkään ollut toivelistalla. YouTubessa on opetusvideoita, eikä kolvi paljon maksanut. Sain vermeen toimimaan, musa kuuluu taas kumpaankin korvaan. :020: En mikään täysinoppinut mestari tietenkään ole, kun tuo oli toistaiseksi ainoa työni ikinä. Mutta alkuun pääsin!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #92 : 18.08.21 - klo:09:16 »
Muistan kyllä hyvin tuon juottamis- eli kolvaushomman.
Kansa/kansalaiskoulun metallitöissähän tuo opetettiin, taidettiin tehdä omatekoista pilkkiä.
Mulla nuo jäi kyllä sinne kouluaikaan, myös pilkkiminen.

Sen sijaan Veli Veneheitolle juottaminen taitaa olla tuttua puuhaa Zetorin korjaushommissa,
tai ehkä hänellä on enempi hitsaushommaa.

 :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #93 : 18.08.21 - klo:09:47 »
 :039: Sekä että, hitsausta enemmän.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #94 : 18.08.21 - klo:15:50 »
Aivan....
Heh, on minulla näköjään edes jonkinlainen haju noista korjaushommista.   :003:

Tulipa mieleen, tässä taannoin juttelin ikätoverini, entisen koulukaverin kanssa
taloyhtiöjutuista. Tuumasin että kirjanpito ja kokousten pito sujuu, mutta korjauksiin
liittyvät asiat välillä takkuaa. Hän totesi rohkaisevasti: "remppamiehet on erikseen",
no näinhän se toki on.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #95 : 18.08.21 - klo:21:04 »
Tiedän, että PuniZ on elinkaarensa päässä aika tarkasti. Moottori savuttaa ja kytkin ei tahdo irroittaa. Näihin vaivoihin minulla on ratkaisu: puran po osat SiniZ:sta ja kokoilen punaisen isopyöräisen Zetorin sellaiseksi, että se pelaa minun ikäni. Mutta toisaalta kumpikin traktori puksuttaa siten, että miksi ryhtyisin vielä tässä vaiheessa monttuhommiin, vaikka ihan kouriani jo kutisee.

Öppis on toimenhenkilö  :039:.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #96 : 19.08.21 - klo:17:06 »
^ Onhan mulla aikaa toimiin, kun työntekijäksi en näköjään enää kelpaa.

Ei mutta. Olisi pitänyt jo eilen (=aasinsilta otsikkoon), mutta kun en saanut aikaan niin yritänpä tänään: muutama työhakemus taas vaihteeksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #97 : 19.08.21 - klo:21:40 »
 :icon_biggrin: :icon_biggrin:     saako vitsailla....harvoin sitä teen kuitenkaan...
Öppis sujuvasti korostaa tätä toimihenkilö - työntekijä vastakkainasettelua    :003:
Enkä tiedä onko se menneen talven lumia vai yhä nykypäivää...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #98 : 25.09.21 - klo:00:28 »
^ Aina töissä ollessani olen itseni työntekijäksi mieltänyt... Vaikka sellaista ruudun ääressä kyyhöttämistä ne duunini enimmäkseen ovat olleet. Joskus vanhoina aikoina oli paperiakin.

Mutta eilen: Kävin poliisiasemalla. Linnaan päädyin! Oli aika paljon sakkoja maksamatta...  :018:

Linna-nimisessä rakennuksessa sijaitsee Tampereen yliopiston pääkirjasto, minulla oli siellä odottamassa muutama varaamani kirja, mutta enpä saanutkaan automaatilla lainattua ennen kuin maksoin kertyneet sakot. Linnan lisäksi piipahdin Päätalossa. Siinä lähellä poliisiasemalla annoin sormenjäljet, kun ne nykyään henkilökorttiin vaaditaan ja omani on päässyt vanhenemaan. Uusi kortti tulee lähikioskille, kunhan valmistuu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.