Kirjoittaja Aihe: Eilen 3.  (Luettu 33048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #45 : 09.12.15 - klo:11:36 »
   
   Lauloimme Kauneimmat joululaulut Gran Canarian Puerto Ricon Ulvova mylläri-ravintolassa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #46 : 09.12.15 - klo:15:19 »
^
Muista nyt ottaa aurinkoakin!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #47 : 09.12.15 - klo:15:33 »

   Saa ottamattakin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #48 : 09.12.15 - klo:15:58 »
Oikein, ei mene satsaukset hukkaan. Nauttikaa lomasta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #49 : 09.12.15 - klo:22:20 »

  Kiitos. Jouduttiin turistirysään, mutta päästiin pois ilman aineellisia tappioita, henkisiä hiukan tuli. Enivei, huomenna on uusi päivä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #50 : 12.02.16 - klo:01:26 »
Työvoimapoliittisen koulutuksen valintahaastattelu ja työpaikkahaastattelu... kaksi haastattelua yhdelle päivälle on kyllä liikaa! Kun niihin pitää valmistautua ja keskittyä.

Tuntui, että menivät hyvin. Ainakin tuntui että sain olla suunnilleen itseni, liiemmin markkinoimatta. Työpaikkahaastattelun lopussa olisin voinut kyllä esittää asiaankuuluvasti innostuneempaa. Tuloksia joskus ensi viikolla.

Työnhaku on kyllä yhtä teatteripellen hommaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #51 : 14.04.16 - klo:15:55 »
No niin eilen olisi läheisellä parkkipaikalla ollut elektroniikka- ja ongelmajätekeräysauto. Olisi ollut sinne vietävää mm. kahvinkeitin ja joku maalipurkin pohja. Huomasin tietenkin tänään. No, kai nuo säilyy syksyyn, jolloin uusi yritys!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #52 : 23.04.16 - klo:11:46 »
Oli mukava päivä, mm kävimme Malagan IKEAssa syömässä ruotsalaiset lihapullat. Tein sellaisen havainnon, että ruokatarjonta oli laajempi kuin Haaparannan vastaavassa kaupassa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #53 : 10.05.16 - klo:03:45 »

   Myös Tapahtumatiedot-ketjussa:

Katsoin Korson kirkossa Veisaavan ilveilijän, satiirisen kertomuksen ihmisestä. Triptyykki-muotoisen näytelmän välissä yhteisesti veisattu virsi oli vastaus sille, mitä juuri oli nähty ja kuultu. Veisasimme ne hitaasti tietenkin ilman säestystä, koska olivat Siionin virsiä.

”Esitys oli Minna Ruuttusen teatteri-ilmaisun ohjaaja (amk) –tutkintoon sisältyvä työharjoittelu ohjaajantyön alueella Metropolian esittävän taiteen tutkinto-ohjelmassa.” (ohjelmalehtinen)



isä-poika-henki
laki-evankeliumi-armo

Paavi, koska kirjailija on italialainen
ilveilijä, poika on pelle, poika lyö läskiksi ja laittaa isän maailman uuteen uskoon
henki osoittaa pyhyytensä saattamalla vajavaiset ihmiset yhteen tukemaan toisiaan. Armoa on, että sokea alkaa nähdä ja rampa liikkua.

Paavin armottomuus ja pyrky Jeesuksen tykö todistaa isän ihmisyyttä tässä maailmassa. Poika hämmästelee käsikirjoituksen raakuutta, sen ennustavaa kohtalonomaisuutta eikä halua sopeutua, myöntyy kuitenkin tosiasioiden edessä.

Näytelmän virret osien välissä ja lopun kolehtivirsi Vantaan herättäjäjuhlien valmistelutyölle olivat tuttuja. Katselijoiden saadessa veisata keuhkot puhdistuivat edessä olevia koitoksia varten.



”Veisaava ilveilijä

Tekstit: Dario Fo, Mysterio Buffo I & II
Suomennos: Aira Buffa
Ohjaus: Minna Ruuttunen.
Näyttelijät: Jarkko Mikkola, Mira Punkari, Tanja Roiha ja Minna Ruuttunen.
Esiveisaajat: Susanna Airola, Jemina Jaskari, Simo Kantele, Aino Malmi, Jussi Malkamäki, Tuomas Meurman, Roosa-Maria Muilu, Anni Mättö, Reespu Purovaara, Elsa Sihvola, Jaakko Vilja, Leena Väyrynen-Si ja Kaisa Väätäinen
Ohjaava opettaja: Marjaana Castrén

esitykset vielä:
14.5. klo 14 Myyrmäen kirkko, Uomatie 1, Vantaa
15.5. klo 18 Lauttasaaren kirkko, Myllykallionrinne 1, Helsinki
19.5. klo 18 Diakonissalaitoksen kirkko, Alppikatu 2, Helsinki
Esitys on maksuton, kolehti kerätään kesällä järjestettävien Vantaan herättäjäjuhlien valmisteluun. Kesto 75 minuuttia. Näytelmää ei suositella alle 13-vuotiaille. ” (ohjelmalehtinen)


http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=4359.0

https://www.h-y.fi/2674-veisaava-ilveilija

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #54 : 17.08.16 - klo:06:50 »
Aloitin heijastinkauden.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #55 : 17.08.16 - klo:08:55 »
^
Sanoisin, että valveutunut ihminen.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #56 : 19.08.16 - klo:08:53 »
Kävin eilen pitkäästä aikaa Kontulann ostarillla, edelliskerrasta on useampi vuosi, oli mielenkiintoinen kokemus. Kuin kappale lähi-itää olisi tuotu tänne pohjoiseen. Siitä on kirjoitus myös tämän päivään HSssä. Vaikka itse asun vilkkaassa ja hektisessä paikassa, niin fiilis Kontullassa oli kokemuksena miellenkiintoinen. Suosittelen, saa kontrastia.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #57 : 19.08.16 - klo:09:49 »

   Hyvä idea. Ei tarvitse mennä ulkomaille.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #58 : 16.10.16 - klo:11:42 »
Kävin eilen aamulla lenkillä ja yhen talon pihalla kiekui kukko ja kanat kaakatteli myös. En ole aikoihin kuullut...  :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #59 : 30.10.16 - klo:09:18 »
Olin baletissa korvaavalla tunnilla, kun en päässy torstaina. Olivat pakaralihakset yöllä kipeät kuin pahemmanöaisen selkäsaunan jälkeen jollaisesta ei kokemusta olekkan. Olin aika kiltti lapsi ja pärjättiin tukkapöllyin joista niistäkin taisi osa tulla kohtausärtymylsestä.

Mutta kipu ei tuntunu vain nahkassa vaan joissain syvissä lihaksissa niin että näin painajaista joka oli niin todellinen etten oikeesti tajunnu herääväni turvallisesti omassa sängyssäni. Kerran piti nousta ottamaan buranaa.

Yritin kai liikaa, mutta ilmottauduin heti tällekki opettajalle. Eli saisin kolme tuntia viikossa. Värisyttihän minua että mitä maksaa, mutta laskelmani mukaan yllättävän vähän verrattuna kuntosalikorttiin, kymmenen kertaa on kaksinkertaisesti kalliimpi. Pitää puhua kauniisti vanhemmille, minä oon salaillu rahapulaani etteivät huolestu mutta isän kanssa puhuessa se lipsahti, niinkuin usein isälle puhelkessa käy. Nolo juttu. Äiti soitti perään että ihan totta, minä vannotin että siskolle ette kerro, ne lakkaa ottamasta elämänilobonuksia vastaan, mutta arvatkaa kuinka siinä käy...  :icon_sad:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.