Kirjoittaja Aihe: Tänään 42  (Luettu 31906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 42
« Vastaus #60 : 19.09.15 - klo:19:43 »
En tiedä onko ihminen jotenkin herkkä muistotilaisuuksissa näkemään, kuulemaan,
kokemaan.
Itse olen tällainen.
Vajaa vuosi sitten saattaessamme serkkuamme koin että luonto hyvästeli metsien miehen.
Haudalta palatessamme viimeisinä, osa meistä ihmetteli tilhiparvea lähellä, minä jäin
ihmettelemään ja kuuntelemaan voimakasta tuulen puuskaa kuusikossa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 42
« Vastaus #61 : 19.09.15 - klo:20:35 »
Kyllä. Herkkyyttä oli . Puhuttiin keskenämme asioista jotka kaikki olivat tienneet mutta eivät koskaan kenellekään ääneen sanoneet. Nyt oli niin lopullista.

Kaksi viikkoa olen minäkin puhunut ja pohtinut elettyä elämäämme puolisoina ja sukuna.
Tämä on ollut perinpohjainen purkamis- ja paikkaamisoperaatio. Näin kuolema näyttää
miten se muuttaa elämää.

Kukkalaite arkun päällä puhui meidän metsien miehestä. Omaiset olivat tehneet alle havuseppeleen, koristelleet sen jäkälällä, sammalilla, mustikanvarvuilla ja kruunanneet
helakanpunaisilla puolukkatertuilla.

Se kurki olikin jo ylimaallista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #62 : 19.09.15 - klo:21:13 »
Tänään nuorin poika sanoi tahdon Jyväskylässä. Enää tytär vapaalla jalalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #63 : 20.09.15 - klo:00:15 »
Onnittelut Sepposille.

Kovan päivän ilta.  Kyl putosin kun kuus tuntia hirmuvauhdilla lajittelin ja sit jakelin vaattei ja kenkiä. Tutustuin siin kyl hienoi ihmisiin en kyl ehtinyt pakolaisiin juur mutta muihin kun hirmu vauhdis jne.
Tavaraa tuli niin et jolloinkin jonkun piti sanoo et ei keret ottaa enempää. On sääntöi niistä millin pitää olla autotallit ja silleen tyhjinä ja särkee selkää, ei mikän rohto auta. Menen toiste  :icon_biggrin:. Jos huolivat.  :-\.
Mut en ole yhtä pitkään.

Sit liikuskelee siili, ja minä syötävää. Ja äsken herään et joku huutaa!  Ja näen tumman varjon kiitävän terassin halki. Yksi ateriavati on mielestäni täys. Tai sitte siinä röhnöttää Samuel.  Taas joku ehkä sen pesälle pyrkiä. Minä vein säädetyt annokset. Mutta olen ennenkin epäily että kaksi siiliä vääntää tassua pesän omistuksesta. Siili ei hyväksy toista.  Ehkä vien lisää ruokaa?  :icon_eek:

Täytynee
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #64 : 20.09.15 - klo:09:40 »
Halusin heti aamusta ennen kirkonmenoja mennä ulos ja tyhjentää peräkärrykuorma eilisistä talkoista. Tavaraa oli ruohosta kuiviin pensaan oksiin. Kaarinalle sain sanoa, että meillä on sitten ensi kesänä pellossamme oululaista nokkostakin. Pellossa kasvaa samoilta tuonneilta sellaista korkeaa ja karkeaa heinää, sanon sitä alfa-heinäksi. Nuorukaisena luin kesäisinä öinä Zane Greyn ja muiden lännen kirjailijoiden romaaneista kuvauksia alfa-heinästä, kaktuksista ja etäisyydessä siintävistä vuorista. Että siltä ajalta on nimitys oudolle heinälle.
Kärry jäi eilen keskelle pihaa ja nyt piti Zetori "valjastaa" töihinsä, sillä ei pellolle henkilöautolla voi ajaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 42
« Vastaus #65 : 20.09.15 - klo:09:51 »
Minäkin luin Zane Greytä ja inkkaritarinoita veriuhreineen. Olinko jo silloin hiukan poikamainen  :017:

Eilen meillä hautajaiset, Sepolla häät, näin elämämme kulkee. Meillekin esittäytyi eilen juuri avioitunut tyttäriemme serkkupoika vaimoineen.

Tänään en laita ruokaa, jääkaapissa on vain ryynimakkaroita ja maidokset. Menemme kalamarkkinoille ja syömme siellä obl.. muikut ja muusit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #66 : 20.09.15 - klo:20:32 »
Aitasta löysimme serkkujen kanssa Zane Greyn yhdellä markalla tahi sadalla markalla myytäviä jo perin kellastuneita kirjoja, niistä lähestulkoon tappelu aina tulikin.

Puhhuh päivä, eli vähän paisteisina hetkinä ulkona ja pakolaislapsien puuhakassien tuunaus täytetty. Sitten mietitty jumalaseikkoja ja koetettu levätä ja saatu vähän roskia siivottua ja koetetaan ylisummaan pysytellä vauhdissa mukana. Nyt täytyy jarruttaa vaikka tänne tulisi koko vieraan planeetan asujaimisto. Nähty ja kuultu on monenlaista.

Minua miellyttää syvästi ja tuntuu suurelta ajatella että

Doch ist Einer
der dieses Fallen
Unendlich sanft in Seinen Händen hellt.

Minun on hyvin ikävä Jumalaa.  :109:  vai onko se  :'(. En tiedä  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #67 : 20.09.15 - klo:20:52 »
Pidäthän villinlännen kirjat hyvin tallessa, ne ovat kulttikirjoja. Vai kirjoititko jo menneestä ajasta? Jos kirjat ovat menneet maailmalle, toivotaan, että niiden arvo ymmärretään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 42
« Vastaus #68 : 20.09.15 - klo:21:01 »
Pieni akkujen lataustuokio kotimökillä, paluumatka maisematietä pitkin motarin sijaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #69 : 20.09.15 - klo:21:36 »
Pieni akkujen lataustuokio kotimökillä, paluumatka maisematietä pitkin motarin sijaan.

Ajoimme eilen Jyväskylään maisematietä (Vääksy, Pulkkilanharju, Sysmä, Luhanka, Kärkisten salmi ja siitä ysitielle) nelostien tai kakkosnelosen asemesta. Olii kartan mukaan 400m lyhyempi ja puolituntia hitaampi, mutta kyllä kannatti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 42
« Vastaus #70 : 20.09.15 - klo:21:59 »
Se reitti on tuttu , olemme ajaneet sitä molempiin suuntiin. Onko enää yhtään lossia ?

Matti on ollut nuornamiesnä Luhangas Judinsalossa tukkeja kuorimassa. Ajelimme myös sielä.
..
 Lopetin juuri Yle Areenan tarjoaman mielenkiintoisen rakkauselokuvan Broukeback Mountin. Siitä kohuttiin kovasti aikanaan. En ollut nähnyt aiemmin. Pidin sitä hyvänä,  ja kauniisti kuvattuna. Ang Lee osaa ohjata elämää pintaa syvemmältä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #71 : 21.09.15 - klo:09:11 »
Aloin pätkiä kartanoon tuotuja puita uunipuun mittaisiksi. Ihan heti sain sieltä puiden keskeltä hirvikärpästen vastahyökkäyksen naamalleni. Ovat sitkeitä otuksia. Minäkun en saa mitään iho-ongelmia näistä, niin sahasin tankillisen. Lopuksi nostelin puut vähän kasaan ja sitten niitä pitäisi välillä särkeä. Josko huomenna. Kaariina sonnustautui hakemaan puolukkaämpärillisen lähimetsästä ystävillemme, kun ovat Vantaalta täällä kulussa. Hänellä on huonompi kohtalo kuin minulla - sääsken ja oikeastaan kaikkien hyönteisten puremat paranevat kivulloisen kutiamisen kautta jouluksi  :017:.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #72 : 21.09.15 - klo:09:42 »
Pidäthän villinlännen kirjat hyvin tallessa, ne ovat kulttikirjoja. Vai kirjoititko jo menneestä ajasta? Jos kirjat ovat menneet maailmalle, toivotaan, että niiden arvo ymmärretään.

Kun tietäisi kenelle ne päätyi. Luulen aikuisten korjanneen tai no, jäivät Enäjärvelle. Siellä olisi muutakin mitä haluaisin itelle astioista 1920-lukulaisiin Kotiliesiin.
Vaikka vain yhden kappaleen, muistoksi kesistä. Paikka jäi enolleni ja eno kuoli eikä hänen lapsensa koe sitä niin omaksi kuin ehkä me isommat serkukset. Toivoisin että eräs meistä toteuttaisi unelmansa ja kunnostaisi taas sen ulkorakennuksen jossa itse vietti kesiä. Mutta totuus on ettemme me enää sitä omista. Kun oli kuolinpesän, omistamme ihan vain yhden koivunoksan tai yhden heinänkorren verran.
« Viimeksi muokattu: 21.09.15 - klo:09:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #73 : 21.09.15 - klo:10:06 »
 :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #74 : 21.09.15 - klo:11:20 »
Viimeviiko juhlineen ja yövieraineen oli aika rankka ja vaimoni, joka aina aamulla varhain kukkuu heräsi vasta 9.30 kun puhuin puhelimessa. Tosin hän kävi viemassä viiden aikaan nuoren parin lentokentälle, mikä osin selittää pitkiä unia. Meiltä on vajaan vartin ajo lentokentälle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi