Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2017/3  (Luettu 51907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #45 : 11.12.17 - klo:19:35 »

Irlantilaiset ja suomalaiset osaa juoda ja laulaa huonosti ja tanssia vielä huonommin, mutta hauskaa on.

https://www.youtube.com/watch?v=kfVsGapy5vQ
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #46 : 11.12.17 - klo:20:04 »
Diggaan kovaa irlantilaisia lauluja, ja myös ' pahoja poikia'. Ne tuntee armon.
Tää Shane MacGowan on joulunlapsi, syntynyt 25.12.1957. Täyttää, jos elää uusine hampaineen sinne asti, Jouluna 60 vuotta. :003:

https://www.youtube.com/watch?v=Pv0hlbWpa1w

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #47 : 11.12.17 - klo:20:20 »
Alan tottua räppiinkin. Niis on hurjan hienoja sanoja, kuten tässä  H e h k u u-biisissä. JVGn tuotantoa:

https://www.youtube.com/watch?v=CIElUkP7uOE

reggee ja räppi, niissä on jotakin   :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #48 : 11.12.17 - klo:21:09 »

Sen verran baarijuttuja, että mulla oli liikeneuvottelu Brixtonissa Lontoossa.
Se on kuulemma Jamaikalaisten asumisaluetta.

Siellä he polttelivat marihjuanaa ja ottaessani oluen, niin sehän oli jotain hamppuolutta ja pikku vaikutuskin tuntui, siis muunkin kuin oluen, mitä nyt muistan nuoruudestani, kun se mauste yrtti oli tutumpikin.

Niin ja liikeneuvottelu ei liittynyt marihuanaa, vaan kalankasvatuslaitokseen Sierra Leoneen Afrikkaan, johon siis seuraava matka, kunhan saan viisa asiat kuntoon.
Brixton siksi, kun tulin Lontooseen etelästä ja Brixton siksi lähinnä sitä Doveria.

Olipahan hauskaa revitellä Brixtonissa. Viime matkalla olin Wester ministerissä ja siellähän asuu kuningatar, että tylsempää paikkaa ei olekkaan.
Pitänee mennä joskus ihan sekoilemaan Brixtoniin toiste.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #49 : 11.12.17 - klo:21:24 »

Kummasti taxi kuski tykkäs tästä ja lauloin sen kaa tätä ja lujaa.
https://www.youtube.com/watch?v=IcrbM1l_BoI
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #50 : 11.12.17 - klo:23:41 »

Oispa kristillisissä piireissä enempi körttibaareja.

Silloin joskus nuorena kundina, kun koin uskonnollisen murroksen.
Siis mites tälläinen sellaiseen joutuisi muuten kuin putkan kautta.
Siis olin putkassa ja joku oli kirjoittanut seinään, että Jumala on rakkaus tai jotain, en edes muistä mitä.
Ja ollessani monta vuorokautta siellä pidätettynä en edes muista muista miksi, niin aloin tosissani miettimään ja rukoilemaan ja ajattelin, että tosta uskonto asiasta otan selvää ei se voi olla, että noi kirkot ja muut on vaan huvikseen rakennettuja ja politiikka ja muu, et nehän ois revitty alas, jos ne vaan rahan takia tossa isona pystyssä.

Mietin pääni puhki ja tymänä mietin taas enempikin.

Äh sekosin jo taas tutusti koko asiasta.
Siis se oli mun ajatus, että miksi uskonnollisuus on sellainen, että viimeisinä ihmiset tulevat juttelemaan asioistaan körteille tai muille uskokoville?

Uskoin ja isosti löysin körteistä jengin, kun armahtaa ja on armon alla ja pienellä paikalla.
Ite olen huono körtiksi, kun en niin armahtava, kun tiedän Jeesusta ajatellen tulisi olla.
Jeesuksen luo on tullut murhamiehiä, sotilaita siis ihan upseereita ja ties mitä pahantekijää ja Jeesus on aina mitä itse olen lukenut, että käänny ja usko minuun niin ei sen enempää.
Ei niin, et käänny ja sit pitää noin ja ja näin.

Ihmisillä on ties mitä vaikeuksia ja Jeesus rakastaa jokaista heistä.

Yks edes mennyt kaverini rakas tuttu Lauri Jakkila, joka jaksoi kiusata mua, vaikka kait ei osannut muuten osoittaa, et ollaan kamuja.
Niin hän sanoi, kun hän oli Israelissa, hän vanhana juoppona joka tajuumuita juoppoja meni palestiinalaisten alueelle ja jutteli palestiinalaisten kanssa ja sanoi, että hengellisesti nälkäsempää jengiä hän ei ole tavannut.
Siinä jutellessaan niiden kanssa hän totesi, että noi kundit tietää, että tappaja on kokoajan heidän niskassaan ja metrin päässä lyömässä.

Jotenkin aina olen painottanut, et ois se kiva jos edes körtit tunnettais siitä, että ovat enempi armahtavia, kuin moralisteja, mutta tiedä sitten.
Onneksi kaikki körttifoorumilla on.

Sen tietää sittä, et oon seassa.
Se vaatii paljon, et mua sietää.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #51 : 12.12.17 - klo:13:18 »
 :eusa_angel:  :039:

Kuule, sinua on mukava sietää, ei ole vaikeaa.
Tulin jalkahoitajalta rentoutuneena kotiin, hän on miellyttävä nainen jonka kanssa juttu luistaa sutjakkaasti ja samalla saa kivat varpaat.
Lunta sadellut, sai autonkin perata ajan kanssa lumesta kun en ollut viitsinyt vaivautua laittamaan sitä peitettä.
Ja jo tammikuulle mukavasti kalenterissa mummo-merkintöjä, eli aika mukavaa.

Kaikkea, kaikkea hyvää ja vieläkin parempaa Viisveisáajalle, sinun funtsimisesi foorumilla ovat mukavaa pohdintaa.
Hyvää Joulun odotusta ja joulua sinulle ja ensi vuotta loistavan hienoa.  :icon_xmasrazz:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #52 : 12.12.17 - klo:22:18 »
Tässä ketjussa on hyviä ja avoimia kirjoituksia, hyvältä tuntuu lukea, elää mukana.
Ja välillä itsekin turista jotain, ihan vaan vapaasti, ilman turhaa jännittämistä ja miettimistä.
Mielelläni muistelen 70-lukua. Se oli itselleni varsin vaihtelevaa ja rikasta elämää.
Vaikkakin, edellä kirjoittaneiden ystävien kokemuksiin verrattuna aika tasapaksua.
Mutta eipä mitään, saan olla oma ainutlaatuinen Jumalan luoma yksilö, luomistyö...
ja minulla ei ole lupaa pitää halpana Jumalan luomistyötä.

Joo, 70-luvulla tapahtui ja koin paljon sellaista mikä tänä päivänä vaikuttaa elämääni
varsin voimakkaasti.
Olen tainnut niistä joskus täällä kertoillakin, ettei siitä sen enempää....paitsi että...

Olen vähän miettinyt, millainen itse olin silloin, ja se onko minussa nyt lähes 50 vuoden
jälkeen mitään jäljellä niistä ajoista...esimerkiksi...kyselen...
Näkyykö minussa vielä sitä riemua ja iloa ja kiitollisuutta mitä oli kun Jeesus minut pelasti?
Pystyykö minua vielä lähestymään, olenko rinnallakulkija, silloin rinnallani kulki kaksi
AA-kerholaista...nyt vaan mietin ja ihmettelen, kiitollisena heistä...

Varsin aiheellinen kysymys on, olenko Jumalan käytössä, missä ovat saamani lahjat?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #53 : 13.12.17 - klo:04:05 »
Alan tottua räppiinkin. Niis on hurjan hienoja sanoja, kuten tässä  H e h k u u-biisissä.

Rap-lyriikoita on ihan tutkittukin, ja tosiaan huomattu että niiden sanavarasto on monipuolisempi kuin iskelmien ja popmusiikin. Jos ei runous oikein muuten ole suosittua, niin tuossa muodossa on. Ainakin nuorison keskuudessa. (Jotain rokkia kuuntelemme vain me vanhat pierut.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #54 : 13.12.17 - klo:07:06 »
Laji on minulle vielä aika vieras, mutta esim. Paleface on ihan oikea lyyrikko. Kuuntelin häntä kun puhui Helsingin kirjamessuilla. Diggasin.   :107:

Jukka-poika räppää kivasti, mutta onko Cheek hyvä ?  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #55 : 14.12.17 - klo:12:56 »
Kokeilu

Huomautteletko netissä kielioppivirheistä? Tutkimuksen mukaan olet ikävä tyyppi
Torstai 14.12.2017 klo 07.03   
Tutkimus saattaa auttaa ymmärtämään miksi käyttäydymme netissä kuten nykyään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #56 : 14.12.17 - klo:12:56 »
Ei mennyt oikein.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #57 : 14.12.17 - klo:13:44 »
Ei minua haittaa, mutta kiinnostaa mistä siitä voi lukea tai kuulla. Anna linkki tai vinkki !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #58 : 14.12.17 - klo:15:49 »
Pilkulla voi olla paljonkin väliä. Kaksi esimerkkiä, vanha ja uusi:

Armoa, ei Siperiaan! - - - Armoa ei, Siperiaan!

Koska syödään, pappa? - - - Koska syödään pappa?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kördebaari 2017/3
« Vastaus #59 : 14.12.17 - klo:17:03 »
Jep...Pena osasi tuoda esille asiaa.

Tuollaisissa tilanteissa pilkulla on todella merkitystä.
Ja tämä on kyllä ihan eri asia kuin pilkun viilaaminen.

Tuli mieleen että meidän kanttori lauluharkoissa on varsin tarkka noista pilkuista.
Välillä se kuulostaa niuhottamiselta, hän on itsekin sen havainnut ja todennut.
Mutta ehkä lauluryhmämme on sen verran kehittynyt että on päästy jo pilkkuihin asti!   :023: