Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol.4.  (Luettu 41865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lars Mikael

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #60 : 06.05.08 - klo:12:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
En lähtisi arvioimaan synnin määrää, kun meillä ei siihen mittaria löydy.

Kirjoitin ihmisellä olevasta mittarista, jota ei ole, vaikka usein niin luullaan. Luulen ettei Jumala tarvitse "mittareita", kaikki on hänen tiedossaan. Ymmärsin sepposin viestin väärin, hän tarkoitti synnillä rikoksia. Se onkin sitten jo eri asia. Anteeksi! "En lähde arvioimaan syntiä, sillä kaikki mikä erottaa meidät Jumalasta on syntiä ja sitä ei millään mitata": kirjoittaa seppos minulle (sallinet tämän lainauksen).

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #61 : 06.05.08 - klo:14:37 »
Jos on jokin mittari niin körttiläiset menevät helvettiin. Me olemme niin epäuskoista ja epäilevää porukkaa. Karjalaisenkyösti saattaa mennä taivaaseen. Mutta Paavon mukaan siellä helvetissäkin on Kristus. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #62 : 06.05.08 - klo:14:39 »
Epäreilua  :smt089
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #63 : 06.05.08 - klo:14:48 »
Taas tuli mieleen se juttu körttimummosta, joka uskoi joutuvansa helvettiin. Pappi lohdutti, ettei häntä sillä puolella kauan suvaittaisi, kun rupeaisi seuroihin tietä tivaamaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #64 : 06.05.08 - klo:17:19 »
Lainaus
Karjalaisenkyösti saattaa mennä taivaaseen.


En missään nimessä haluaisi olla sulkematta pois tätäkään vaihtoehtoa.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #65 : 07.05.08 - klo:13:22 »
Eräs körttipappi sanoi kerran:'Paheitten summa on vakio'.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #66 : 27.05.08 - klo:02:20 »
Ei ole kiva. kun meni naula renkaaseen. Täällä on ylimääräinen pyhä (memorial day) ja täytyy odottaa huomiseen ennekuin pääsee taas tien päälle kun autossa on vain pieni vararengas. No ei kuitenkaan mitään hätää.

Vaikka kukaan ei osannut sitä neuvoa niin ollessamme kävelyllä huomasimme, että Searsin auto-osasto oli auki ja he paikkasivat renkaamme. No onneksi löysimme sen niin, että olimme päivän viimeinen asiakas juuri ennen sulkemista. Matka jatkuu onnellisissa tunnelmissa ja paikka oli nimeltään Yakima WA.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #67 : 01.06.08 - klo:21:31 »
Lehdistö taas laittaa lukioita 'paremmuusjärjestykseen' ylioppilaskokeiden tulosten mukaan. Kärjessä komeilevat helsinkiläiskoulut, joilla on mahdollisuus valita oppilaikseen pääkaupunkiseudun parhaimmistoa yli yhdeksän ja puolen keskiarvoilla. Konstikos sellaisista on tehdä laudatur-ylioppilaita? Minä arvostan niitä kouluja, jotka jakavat valkolakit monelle sellaiselle, joista ei kukaan koskaan luullut mitään tulevankaan. Olen töissä lukiossa, johon pääsee sisään vain ovesta kävelemällä. Tämänkin kevään saavutuksesta olen ylpeä.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #68 : 01.06.08 - klo:22:34 »
Tänäpäivänä ollahan klaaramas ihimisiä vauvasta vaarihin. Tänään tuli hyvä rokumentti vankilapastori Markku Yli-Mäyryn elämäntyästä elinkautisvankien parissa, joita piretähän yhteeskunnan likasankoina.
Ohojelma oli parahin saarna lähimmääsenrakkauresta.
Jaksamistaan tyässään Markku Yli-Mäyry ihimetteli ja totesi, että taivashetki on ollut nähärä se pyhyys ihimisessä.
 
Sitä pyhyyttä lähimmääses toivoos ittekunkin aina ettivän ja näkevän.

http://www.sana.fi/ihmiset/haastattelut/vankilasta_voi_paasta_jaloilleen/
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #69 : 04.06.08 - klo:09:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Lehdistö taas laittaa lukioita 'paremmuusjärjestykseen' ylioppilaskokeiden tulosten mukaan. Kärjessä komeilevat helsinkiläiskoulut, joilla on mahdollisuus valita oppilaikseen pääkaupunkiseudun parhaimmistoa yli yhdeksän ja puolen keskiarvoilla. Konstikos sellaisista on tehdä laudatur-ylioppilaita? Minä arvostan niitä kouluja, jotka jakavat valkolakit monelle sellaiselle, joista ei kukaan koskaan luullut mitään tulevankaan. Olen töissä lukiossa, johon pääsee sisään vain ovesta kävelemällä. Tämänkin kevään saavutuksesta olen ylpeä.


Onhan siinä laatulistassa hieman epäoikeudenmukaisuuksia, mutta jonkin verran perääkin, jos vertaillaan keskikokoisen paikkakunnan lukioita keskenään. Olen sitä ikäluokkaa, joka on joutunut tiukasti pyrkimään lukioon. Meillä oli niin, että valtion oppikouluun pyrittiin ja yksityiseen ilmoittauduttiin. Oppimistuloksetkin olivat sen mukaiset.

Mielenkiintoista on myös se, että luokkakoko vaihteli 44 - 47 välillä, mutta oppimistulokset olivat varmasti yhtä hyviä kuin nykyisissä 20 - 25 oppilaan luokissa. :wink:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #70 : 04.06.08 - klo:13:53 »
Olen itse aikoinani käynyt tuloksistaan tunnetun valtion oppikoulun. Ylioppilaskokeissa pärjääminen johtui vain osittain opetuksen tasosta. Karsinta oli kovaa. Ensin oli pääsykoe kouluun sisälle. Sitten pudotettiin joka vuosi pari oppilasta luokalleen. Klassisessa lyseossa ei ollut lukiokynnystä, mutta nykyaikaisemmassa oppikoulussa piti senkin yli päästä tietyllä keskiarvolla. Toiselle lukioluokalle jättäydyttiin usein tahallaan, jotta saatiin kerratuksi asioita ennen kirjoituksia. Laskelmieni mukaan 1. luokalla yhdessä aloittaneista oli abiturienttiluokassa vain kolmasosa.

Arvostan hyvänä kouluna sellaista, joka pyrkii tekemään kaikista oppilaistaan jokseenkin kelvollisia ylioppilaita. Pienen tähtikaartin valikoiminen ja kouluttaminen ei ole lukion tehtävä. Ei koulu ole Idols-kisa.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #71 : 04.06.08 - klo:19:20 »
Urputetaan nyt. Kenen yksisilmäisestä on lähtenyt ajatus sisävesillä kulkevien veneiden; pituus >5,5 m, keskimoottorilla varustettujen tai perämoottorin teho > 20 hv rekisteröinti. Homma koskee myös purjeveneitä.
Minulla on 6,6,m pitkä 27 v ikäinen paatti, jossa on yks' pönttöinen 11 hv:n diesel.
Vie papereita maistraattiin ja maalaa kylkeen numeroita. Tästä lystistä pitää sitten maksaa 27 €. Polttoöljyn käyttökin on kielletty.
Seuraavaksi tulee sitten veneiden katsastukset. Tätä uumoillaan.
Täällä on tehty kielen syntiä näistä toilauksista.

Asiassa on yksi hyvä puoli; parannusasiat eivät ole olleet mielessä.
Kaikesta huolimatta kesäkuun neljättä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #72 : 05.06.08 - klo:12:18 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivainen mato"
Urputetaan nyt. Kenen yksisilmäisestä on lähtenyt ajatus sisävesillä kulkevien veneiden; pituus >5,5 m, keskimoottorilla varustettujen tai perämoottorin teho > 20 hv rekisteröinti.


Turhaa urputusta. On vain hyvä, että kaikki peräliipparit rekisteröidään. Tarvitaanhan moponkin ajamiseen M-kortti.
Acta, non verba.

hm

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #73 : 09.06.08 - klo:12:40 »
Sataa räntää! Lpt. 2,6 astetta (Joensuu lentoasema, Liperi, klo 12.20).

hm

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #74 : 10.06.08 - klo:13:13 »
Kävin koeajamassa taas vaihteeksi käsivaihteisen auton, kun en ole tyytyväinen nykyiseen automaattiin, joka tosin ei ole ollut kuin kolmisen viikkoa (vie liikaa bensaa).

Tämä olisi ollut poikamiehen unelma - punainen coupe, mutta siihenpä haaveilu loppuikin. Auto kulki hyppien kuin jänis ja moottori sammui heti, kun laittoi vaihteen vapaalle.

Kaikenlaisia sitä on myynnissä!

Etsintä jatkuu.