Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol.4.  (Luettu 41767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #30 : 22.04.08 - klo:20:56 »
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
olisko heillä ittellään aina hengenherelmiä vastahanottaa koto-ovellaan evankelioimaan pyrkiviä viarahia?


Ei körttiläisten tarvitse mennä jehovantodistajan luo, kun tämä tulee hänen kotiovelleen... Kerran olen soittanut perään, kun olivat keskustelleet 10-v lapseni kanssa. Olisin kysynyt toisten perheiden vakaumuksen kunnioittamisesta ja uskonnonvapaudesta. En saanut vastauksia. Vanha Aatami tosin saattoi silloin puhua minussakin.


Kerrotaan jutta, että Jehovan todistajat olivat olleet Oulun tuomiokirkon ovella jakamssa esitteitään ja pastori oli tullut nuhtelemaan heitä siitä sanoen sen olevan laissa kiellettyä. JT:t tietysti kysyivät missä laissa niin pastori vastasi, että kalastuslaissa. Ei saa laskea pyydyksia toisen kalavesille.

Ilmeisesti olen päässy toivottomien listalle kun meillä ei ole käyty vuosiin. OLen aina pyytänyt heidät sisälle ja jututtanut heitä. Kysyen taivaan tättymisestä ja millainen se muiden helvetti sitten on. Toinen kiusallinen kysymys on Tuomaan evankeliumi. Se saa heidät voimaan vaikeasti, kun eivät ole siitä mitään kuulleet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Migreeni.
« Vastaus #31 : 24.04.08 - klo:22:04 »
Miksi minun pientä kuulaani vaivaa taas migreeni. Kaiken lisäksi ei tunnu lääketiede auttavan. Mutta onneksi minulla on teidät. Niin että onhan tässä tullu kirjoiteltua, kaikesta huolimatta. Pitää kohta kai  yrittää nukkua jos vaikka putket menisivät tasapainoon levossa. Vai kuinka se on ,hyvät naissukupuolen edustajat. Onko se sittenkin ihan toivotonta?Taitaa olla ,umpiluu mikä umpiluu. Sitä en vaan ymmärrä mikä päässäni sitten voi särkeä. Ahaa. se onkin routa, kun alkaa sulamaan kevät auringossa.Jep.jep.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Re: Migreeni.
« Vastaus #32 : 24.04.08 - klo:22:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Miksi minun pientä kuulaani vaivaa taas migreeni. Kaiken lisäksi ei tunnu lääketiede auttavan. Mutta onneksi minulla on teidät. Niin että onhan tässä tullu kirjoiteltua, kaikesta huolimatta. Pitää kohta kai  yrittää nukkua jos vaikka putket menisivät tasapainoon levossa. Vai kuinka se on ,hyvät naissukupuolen edustajat. Onko se sittenkin ihan toivotonta?Taitaa olla ,umpiluu mikä umpiluu. Sitä en vaan ymmärrä mikä päässäni sitten voi särkeä. Ahaa. se onkin routa, kun alkaa sulamaan kevät auringossa.Jep.jep.


Symppaan edellista ja samat on hoitokeinot. Tänne kirjoitellessa vaivat unohtuu. Repivät aamulla viimeisenkin (siitä kiitos!) viisaudenhampaan pois, mutta suorittivat "Ruotsalaisen poiston"(se oli ihan sen oikea nimi!)eli jättivät pikkupalan hammasta poistamatta, kun oli niin lähellä hermoa.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Migreeni.
« Vastaus #33 : 26.04.08 - klo:00:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
suorittivat "Ruotsalaisen poiston"(se oli ihan sen oikea nimi!)eli jättivät pikkupalan hammasta poistamatta, kun oli niin lähellä hermoa.

Millainen olisi PaavoR poisto? :)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
taputus konsertissa
« Vastaus #34 : 26.04.08 - klo:00:48 »
torstai-iltana oli Tampereen Pispalankirkossa upea konsertti jossa sellisti (Kiiski?), pianisti (Lauriala?) ja solisti ("joku" EsaR), sorry että soittajien nimiä en muista vaikka todella upeasti soittavatkin!

Urputus: miksi pitää taputtaa kesken (kirkko)konsertin? Taputuksen aloittaneet tädit rohkaistuivat puolivälissä ja sitten he (+ jokunen muu) taputtivat joka kappaleelle....

Eikö konsertti voisi olla kokonaisuus ja antaa raikuvat aplodit vasta lopussa? Vai onko tosikkoko taas liian tosikko kun jaksaa urputtaa sinänsä pikkuasiasta?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: taputus konsertissa
« Vastaus #35 : 26.04.08 - klo:05:44 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
torstai-iltana oli Tampereen Pispalankirkossa upea konsertti jossa sellisti (Kiiski?), pianisti (Lauriala?) ja solisti ("joku" EsaR), sorry että soittajien nimiä en muista vaikka todella upeasti soittavatkin!


Ilmeisesti kysymyksessä on Hannu Kiiski (sellisti), Risto Lauriala (pianisti) ja Esa Ruuttunen (oopperalaulaja).
Acta, non verba.

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #36 : 26.04.08 - klo:10:23 »
Varsinkin konserteissa, joissa kuullaan useita lyhyehköjä kappaleita olisi yksinkertaisempaa säästää taputukset loppuun, mutta onhan noissa tilaisuuksissa usein ihmisiä, jotka eivät niin usein konserteissa käy ja taputtavat sen mukaan, miltä tuntuu. Tosin tästähän ei voi ketään sättiä. Sehän on vain mukavaa jos joku tykkää 8)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #37 : 26.04.08 - klo:21:11 »
Joskus voisi olla nuo loppuaplodit ihan ok sen sijaan, että joka välissä on aplodit.

Itse en tosin kirkkokonserteissa taputa ollenkaan. Aikanaan olen sen mummolta oppinut, että kirkossa ei taputeta, niin en osaa edelleenkään taputtaa. On niitä onneksi monia muitakin, jotka jättävät taputtamisen muille. Tosin ainahan siinä vähän hölmö olo tulee, kun suurin osa kuitenkin taputtaa, mutta itse olen ajatellut, että en voi tehdä omatuntoani vastaan. Onneksi monet fiksut artistit haluavat lopettaa johonkin oikein hengelliseen kappaleeseen ja sanovat, että mahdolliset aplodit nyt ennen viimeistä kappaletta ja päätöskappaleen jälkeen ei enää aplodeja. On sitten hienon kuuloista, kun sellainen oikein hyvä virsi jää soimaan kirkkosaliin ja konsertti päättyy siihen. Se on kuiteskin vain minun mielipiteeni, niin ei kannata kenenkään vetää herneitä nenään. Ymmärrän kuitenkin, että suurin osa ihmisistä ajattelee eri tavalla.

Toinen juttu, mistä ajattelen eri tavalla, on se, että kirkossa on maksullisia konsertteja. Se ei mene minun päähäni, ei sitten millään. Menisivät muualle soittamaan, jos kerran vain rahasta sitä tekevät. Eri asia on sitten ohjelmalappujen kustannusten kattaminen. Siitä voi ottaa rahan, kunhan ohjelma ei ole pakollinen. Usein teemmekin niin, että otamme vain yhden ohjelman ja moni henkilö voi katsoa samasta.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #38 : 26.04.08 - klo:21:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"

Toinen juttu, mistä ajattelen eri tavalla, on se, että kirkossa on maksullisia konsertteja. Se ei mene minun päähäni, ei sitten millään. Menisivät muualle soittamaan, jos kerran vain rahasta sitä tekevät. Eri asia on sitten ohjelmalappujen kustannusten kattaminen. Siitä voi ottaa rahan, kunhan ohjelma ei ole pakollinen. Usein teemmekin niin, että otamme vain yhden ohjelman ja moni henkilö voi katsoa samasta.


Tuskinpa sitä kukaan pelkästään rahasta tekee, mutta jostain se on särvinkin revittävä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #39 : 26.04.08 - klo:23:16 »
Niinpä, pitäisi vain seurakuntien vähän miettiä pelisääntöjä. Yleensähän kuitenkin ilmaiset konsertit sallitaan, jos ohjelmisto on kirkkoon sopiva. Se on minusta ihan ok käytäntö. Ainakin täällä toiminut. Ohjelmista voi periä maksun, mutta kirkkoon pääsyä ei voi evätä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: taputus konsertissa
« Vastaus #40 : 27.04.08 - klo:00:06 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Eikö konsertti voisi olla kokonaisuus ja antaa raikuvat aplodit vasta lopussa? Vai onko tosikkoko taas liian tosikko kun jaksaa urputtaa sinänsä pikkuasiasta?


Ei tosikkoko ole liian tosikko. Jotkut esiintyjät sanovatkin konsertin alussa tai esim. käsiohjelmassa, että aplodit toivotaan vasta konsertin loppuun, että konsertista tulee eheä kokonaisuus.

Minua itseä ei kirkossa taputtaminen häiritse, sehän on yleisön kiitos esiintyjälle. Ei sitä tarvitse joka välissä tulla, eikä varsinkaan yhden teoksen osien välissä, mutta lopussa se on ihan ok. Ei siinä mielestäni ole mitään kirkkoa tai uskontoa tai mitään muutakaan tahoa epäkunnioittavaa.

Mitä sitten konserttien maksullisuuteen tulee, joonasv on siinä oikeassa, että jostain se leipä on pöytään muusikkojenkin saatava. Ohjelmia kun yksi kuuden hengen seurue ostaa yhden, ei siinä kovin "voitolle" päästä. On tietysti vankka perinne, että kirkkoihin ei lippuja myydä, tosin kyllä näin tehdään ainakin täällä Helsingissä. Ymmärtääkseni seurakunnat ovat todenneet, että kirkko on tällöin konserttisali, konsertti itsessään ei ole hengellinen tilaisuus. Kun Helsingistäkin yhä se kunnon konserttisali uupuu, käytetään esim. Temppeliaukion ja Johanneksen kirkkoa konserttisaleina.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #41 : 27.04.08 - klo:22:35 »
Tänään olin veteraanipäivän konsertissa monitoimitalolla. Huippuhyvä konsertti, kun oli sota-ajan lauluja. Mieskuoro, pelimannit yms. Juuri minun mieleistä musiikkia, kun laulu oli pääosassa ja pelimannimusiikki on muutenkin selkeää tällaiselle tavan tallaajalle. Välillä tuli ihan kylmät väreet selkään, kun kuului tykkien pauhua taustalta. Juontaja pyysi aplodit vasta loppuun ja se toimi hyvin, kun konsertti oli tavallaan eheä kokonaisuus tällä tavalla, kun mukana oli näytelmääkin.

Jumalanpalveluksessa mainittiin konsertista samalla, kun luettiin muutkin tulevan viikon tapahtumat, vaikka ei ollutkaan seurakunnan suoraan järjestämä tapahtuma, mutta kyseessä oli kuitenkin veteraanipäivän juhla. Tosin olin minä muutenkin sinne menossa...  15 euroa ei ollut todellakaan paljon siitä elämyksestä, kun oli niin hyvää musiikkia...Kaikki tutut klassikot Sillanpään marssilaulusta Liisa pieneen.

Tuosta kirkkokonserttien maksullisuudesta olen edelleen eri mieltä. Kirkko on Herran huone, eikä mikään markkinapaikka ja sen vuoksi juuri minusta on väärin, jos jossain paikkakunnalla näköjään ohjelma on pakollinen. Sen vuoksi sääli, jos rahanhimo yritetään levittää kirkkoonkin. Eri asia, jos tuotto menee hyväntekeväisyyteen, niin ehkä jotenkin sulattaisin, mutta jos se menee esiintyjän kukkaroa lihottamaan, niin ei hyvä. Itse ainakaan en suostuisi maksamaan kirkkoon pääsystä. Ohjelmasta voin maksaa. Mutta nämä ovat taas näitä mielipidekysymyksiä, niin eipä siitä enää enempää.

Palataan urputukseen...öh, ei ole oikein mitään urputettavaa, kun ihana viikonloppu takana ja maanantai vielä vapaapäivä. Elämä hymyilee! Urputan taas, kun tulee aihetta.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #42 : 27.04.08 - klo:22:55 »
Johannes, yhä edelleen ihmettelen, että miksi käytät ilmaisuja "markkinapaikka", "rahanhimo", "esiintyjän kukkaroa lihottamaan", kun kyseessä on lähes jokaisessa tapauksessa esiintyjän elannon tienaaminen. Onko siinä jotain väärää, että joku on ammatiltaan muusikko ja yrittää sillä itselleen leipää pöytään saada? Olisiko parempi, että esiintyisivät ilmaiseksi ja kerjäisivät sossun luukulla rahaa? Ei se musiikin tekeminen ihan sormia napsauttamalla tule, se vaatii aikaa, aikaa ja aikaa, ja vieläpä saman verran kärsivällisyyttä, paljon lahjakkuutta ja luovuutta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #43 : 27.04.08 - klo:23:35 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Johannes, yhä edelleen ihmettelen, että miksi käytät ilmaisuja "markkinapaikka", "rahanhimo", "esiintyjän kukkaroa lihottamaan", kun kyseessä on lähes jokaisessa tapauksessa esiintyjän elannon tienaaminen. Onko siinä jotain väärää, että joku on ammatiltaan muusikko ja yrittää sillä itselleen leipää pöytään saada? Olisiko parempi, että esiintyisivät ilmaiseksi ja kerjäisivät sossun luukulla rahaa? Ei se musiikin tekeminen ihan sormia napsauttamalla tule, se vaatii aikaa, aikaa ja aikaa, ja vieläpä saman verran kärsivällisyyttä, paljon lahjakkuutta ja luovuutta.


No vastaan vielä tähän. Tarkoitan esiintymistä nimenomaan kirkoissa. En varmaan sanonut sitä tarpeeksi selvästi. Muualla saa ja pitääkin ottaa maksu, että esiintyjät saavat palkkansa. Kirkko on kuitenkin itselleni sellainen paikka, joka on ensisijaisesti hengelliseen tarkoitukseen ja kaikki siellä olevat tilaisuudet vapaita kaikille sanankuuloon halukkaille. Siinä se oli lyhyesti.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #44 : 28.04.08 - klo:05:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Kirkko on kuitenkin itselleni sellainen paikka, joka on ensisijaisesti hengelliseen tarkoitukseen ja kaikki siellä olevat tilaisuudet vapaita kaikille sanankuuloon halukkaille. Siinä se oli lyhyesti.

Noin se on. Syntinen pääkaupunkiseutu on vain lipsunut. Me juntit ei sitä tajuta.
Jätät, Johannes, kuitenkin oven raolleen käyttämällä adverbia "ensisijaisesti".   Millaiseen hengelliseen tarkoitukseen kirkko on toissijaisesti?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024