Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol.4.  (Luettu 41536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #15 : 11.04.08 - klo:14:55 »
Salis, toimiiko kellosi ilman vesilasia? Jos haluatkin herätä tuntia aikaisemmin, niin juo lasillinen tai kaksi illalla ennen nukkumaan menoa.
Tämä on Tahkon vinkki

Benkku

  • Vieras
Ihmisellä on sisäinen kello,mutta mitä tapahtuu.
« Vastaus #16 : 11.04.08 - klo:15:24 »
Vaivainen mato kirjoitti
"Jos haluatkin herätä tuntia aikaisemmin, niin juo lasillinen tai kaksi illalla ennen nukkumaan menoa."


Silloin alkaa toimia ren ja vesica urinaria ja jos ei herää tähän kelloon. Niin seuraavaan kello kyllä herättää ja olo ei ole mikään mukava. Siitä voi sitten syyttää vain itseänsä. :oops:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #17 : 11.04.08 - klo:21:50 »
Vaivainen  mato otti Tahkon esiin - Tahko eli Lauri Gummerus ( myöh. Pihkala ) oli Ellen Maria Gummeruksen serkku - Ellen Maria taasen oli Väinö Rafael Malmivaaran vaimo ja innoittaja...

  Eli että koulujen hiihtolomaviikon, Salpausselän kisojen ja pesäpallon ideoija  ja kehittäjä Tahko Gummerus tahi Pihkala passaa hyvin näillekin sivustoille...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #18 : 12.04.08 - klo:10:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Vaivainen  mato otti Tahkon esiin - Tahko eli Lauri Gummerus ( myöh. Pihkala ) oli Ellen Maria Gummeruksen serkku - Ellen Maria taasen oli Väinö Rafael Malmivaaran vaimo ja innoittaja...

  Eli että koulujen hiihtolomaviikon, Salpausselän kisojen ja pesäpallon ideoija  ja kehittäjä Tahko Gummerus tahi Pihkala passaa hyvin näillekin sivustoille...


Jatketaan sitten tuosta.

Kerran Tahko Pihkalalta kysyttiin oliko hän sukua piispa Jaakko Gummerukselle. Tahko vastsi, että kyllä mutta etäistä. Jaakko on vanhin ja minä nuorin ja meitä 11 lasta. Tämän kertoi Isto Pihkala.

Samankaltainen sanonta on Kettusen pappisveljeksillä. Heillä on yksi toista tusinaa lasta eli 13. Näistä on viisi pappia ja poikia on kaiken kaikkiaan kuusi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #19 : 12.04.08 - klo:17:11 »
Iisalmessa on myös yhdellä papilla vajaa 20 lasta. En nyt muista tarkkaan, mutta saattoi olla 18 tai 19. Pitää olla kunnon kattila!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #20 : 15.04.08 - klo:20:00 »
Sijaisuuksien tekeminen. Oppilaat ovat osittain ihan p**seestä, ihan vauhkoja, ei mitään kunnioitusta, sitten sinne menee toisen opettajan systeemien keskelle tietämättä kenenkään nimiä, osaamistaitoa, luokan ja opettajan totuttuja systeemiä. Meteli on kamala, joka luokasta löytyy aina muutama tyyppi jolla ei ole mitään - ei mitään - käyttäytymistapoja. Ja pahimpana ehkä omaa itseä ajatellen - opettajan ammatista saa ihan väärän kuvan. Jos se tuollaista oikeasti olisi, niin en ikinä tahtoisi olla opettaja. Ainoa hyvä puoli on palkka, mutta onko se nyt sitten sen arvoista. Ehkä lopetan sijasuuksien tekemisen, niin oma pää, korvat ja ääni säilyy.

jUHOMA4

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #21 : 16.04.08 - klo:08:09 »
En uskalla urputtaa, kun yksikin sana voi tehdä sen mitättömäksi  :twisted:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #22 : 16.04.08 - klo:12:50 »
jännä juttu... ei minulla ole mitään urputettavaa :-? Luojanluomia ihmisiä me olemme.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #23 : 19.04.08 - klo:14:57 »
Joskus harmittaa vähän nua Jehovantoristajat, kun aika ajoon käyvät kotosalla puhumas omasta uskostaan. Pualituttuja ihimisiä ku ovat, niin en ilikiä heitä jo ovella tyrmätä, vaan oon kiltisti kuunnellu toristusta.
Joskus on tullu miälehen, että kuinkahan Jehovantoristajat suhtautuus muhun, jos toistuvasti ja aijoottomilla aioolla menisin heirän kotia julistamahan körttiläästä armonsanaa, evästyksenä Hengellinen kuukausilehti?
 :twisted: Vanaha Aatamiko riivaa, ku kihelmöö toteuttaa tälläänen miäliteko.
http://jussari.org/adam.htm
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Lars Mikael

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #24 : 19.04.08 - klo:19:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Vanaha Aatamiko riivaa, ku kihelmöö toteuttaa tälläänen miäliteko.

Vanhasta Aatamista tuli mieleeni eräs äitini kertoma muisto. Isäni tapasi sanoa, että "taas se vanha aatami alko kiusaamaan". Olin itkenyt ja "juonitellut" äidilleni jostakin asiasta. Äitini oli kysynyt: "Mitä sinä nyt itket?". Olin vastannut siihen, että kyllä se "tuo vanha aatali kuisaa".

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Käänny ja heti!!
« Vastaus #25 : 19.04.08 - klo:20:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Joskus harmittaa vähän nua Jehovantoristajat, kun aika ajoon käyvät kotosalla puhumas omasta uskostaan. Pualituttuja ihimisiä ku ovat, niin en ilikiä heitä jo ovella tyrmätä, vaan oon kiltisti kuunnellu toristusta.
Joskus on tullu miälehen, että kuinkahan Jehovantoristajat suhtautuus muhun, jos toistuvasti ja aijoottomilla aioolla menisin heirän kotia julistamahan körttiläästä armonsanaa, evästyksenä Hengellinen kuukausilehti?
 :twisted: Vanaha Aatamiko riivaa, ku kihelmöö toteuttaa tälläänen miäliteko.
http://jussari.org/adam.htm


Paavali sanoi: Voi minua jos en evankeeliumia julista.

Nörtti olisiko se synti jos menisit ja kertoisit körttiläisyydestä tai uskostasi tai sen puuttumisesta jollekkin?

Ymmärän, että körtit ei evankelioi, kuten ei lestadiolaisetkaan, mutta jos joku evankelioi tai kertoo uskonnollisista asioista, niin miksi siitä suuttua?

Mua ei haittaa mormoonien tai jehovien ovella käynnit.
Pikkasen kiusaa kun körtit tai lestadiolaiset ei tee samaa.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #26 : 20.04.08 - klo:22:23 »
En minä jaksa... piiloevankeelinen ottaa minusta otteen... kaikki kansat on jo  saarnattu körttiläisiksi...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #27 : 20.04.08 - klo:23:00 »
Eihän se mulle oo mikään synti ja häpiä kertoa ihimisille körttilääsestä vajavaasesta uskostani, kun kummallisena mua muutenki pitävät.
Joskus vaan ei oo oikeen vastaanottavaasella päällä. Eileenki kun ajelin kotia, niin ajelin koron sivuutte, kun näin naapuris tutun Jehovalaas auton.
Ymmärrän, että Jehovantoristajathan ei halua ketään pakolla taharo käännyttää, vaan haluavat julistaa evankeliumia omalla opillisella näkemyksellänsä. Ainut miinuspuali heillä on Suames laiton henkilötiatorekisteri, jota pitävät käyntiensä kohteista.
Viäläkin pohorin, että olisko heillä ittellään aina hengenherelmiä vastahanottaa koto-ovellaan evankelioimaan pyrkiviä viarahia?
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #28 : 21.04.08 - klo:17:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Eihän se mulle oo mikään synti ja häpiä kertoa ihimisille körttilääsestä vajavaasesta uskostani, kun kummallisena mua muutenki pitävät.
Joskus vaan ei oo oikeen vastaanottavaasella päällä. Eileenki kun ajelin kotia, niin ajelin koron sivuutte, kun näin naapuris tutun Jehovalaas auton.
Ymmärrän, että Jehovantoristajathan ei halua ketään pakolla taharo käännyttää, vaan haluavat julistaa evankeliumia omalla opillisella näkemyksellänsä. Ainut miinuspuali heillä on Suames laiton henkilötiatorekisteri, jota pitävät käyntiensä kohteista.
Viäläkin pohorin, että olisko heillä ittellään aina hengenherelmiä vastahanottaa koto-ovellaan evankelioimaan pyrkiviä viarahia?


Ei se ole Jehovillakaan helppoa. Kastettujen määrä on laskenut viimeiset kymmen vuotta, ja jäsenmääräkin jo usean vuoden ajan. Johtoryhmän (USA.ssa) keski-ikä on 90v ja se uusiutuu vain sitä mukaan kuin kuolema korjaa. Taivas on heillä täynnä, joten ei ole oikein mitään myytävääkään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #29 : 22.04.08 - klo:20:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
olisko heillä ittellään aina hengenherelmiä vastahanottaa koto-ovellaan evankelioimaan pyrkiviä viarahia?


Ei körttiläisten tarvitse mennä jehovantodistajan luo, kun tämä tulee hänen kotiovelleen... Kerran olen soittanut perään, kun olivat keskustelleet 10-v lapseni kanssa. Olisin kysynyt toisten perheiden vakaumuksen kunnioittamisesta ja uskonnonvapaudesta. En saanut vastauksia. Vanha Aatami tosin saattoi silloin puhua minussakin.