Kirjoittaja Aihe: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII  (Luettu 43853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #75 : 18.01.17 - klo:16:06 »
Olen samaa mieltä. Kevyttä väliin, joko nuoruuden lempikirjailija Lempi Jääskeläistä tai myöhempää Enni Mustosta. Molemmat tuntevat historiaa, ja sehän minuakin kiinnostaa.
Ennen luin paljon dekkareita, etupäässä skandinaavien kirjoittamia. Naiskirjailijat ovat mieleeni, kuten Leena Lehtolainen ja Anna Jansson. Samoin jenkkilän Patricia Cornvell.

Aloin kaihtaa niitä kun pahan kosketus mystisine motiiveineen lisääntyi. Sairaskertomuksiahan ne tahtoivat ollakin.

Omassa hyllyssäni on satoja lukemattomia kirjoja. Harmittaakin kun olen kaikenmaailman sarjoja ostellut, ja sitten käyn kirjastosta hakemassa lukemiseni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #76 : 19.01.17 - klo:08:23 »
Satuin huomaamaan, että Joel Haahtelalta on ilmestynyt uusi kirja. Tässä Otava esittelee,       
                 https://otava.fi/kirjat/9789511307266/#.WIBacVOLTIU

Tämän perusteella en olisi kiinnostunut, mutta ihailen hänen päänsisäistä maailmaansa ja korutonta, mutta silti rikasta kieltään.

Olen jonossa 2. Odotus antaa jo onnentunteen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #77 : 19.01.17 - klo:23:02 »
Lukisin mielelläni suomalaista, mutta kun tuntuu jotenkin että kyhäelmä vesittyy kun kerrotaan esim. paikkakunnasta. Turku ja Vares tosin on mun arkielmästä niin kaukana, että ne jotenkin viehättä. Syksyllä ajeltiin siellä ja huomasin Vanhan Apteekin, joka usein esiintyy Vares kirjoissa ja "innostuin".
Antipatiat Tervoon on lähes ylipääsemättömät, Matriarkat olen tosin luvannut lukea, mutta muuten en voi sietää ko ylimielestä kirjailijaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #78 : 23.01.17 - klo:10:37 »
Minä tykkään lukea kirjoja paikkakunnilta jotka tunnen kartalla. Turku, Hämeenlinna, Helsinki ja Lahti päälimmäisinä.
Hämeelinnaa löytyy ainakin Olli Jaloselta, Lahtea Timo Sandberglta, jolta myös Helsinki-Järvenpää seutu luonnistuu rikoskirjoissaan.

Lähden klo 13 jälkeen palauttamaan Riitta Jalosen Kirkkaus-kirjaa, ja noukin muutaman kevyemmän välipaloiksi. Ei Kirkkaus ole mielestäni raskas luettava, mutta
sopinee vain määrätynlaisille lukijoille. Minulle se oli täysosuma !

Jonotan Joel Haahtelan uusinta. Se on saanut epätasaisen kirjan maininnan. Haahtela on psykiatri, hän tuntee sielut. Kuuluu ajatuskulultaan ja osin kielenkäytöltään suosikkeihini.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #79 : 29.01.17 - klo:07:29 »
Parasta luettavaa tänä aamuna;

http://yle.fi/uutiset/3-9428093
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #80 : 29.01.17 - klo:20:17 »
Tilasin kirjan Adventista  ramadaniin ja ajattelin lukea sen. Siillä on kolme kirjoitajaa, joista yksi on ollut aktiivinen foorumilainen kirjoittaen 690 kertaa foorumille.

Joko luit opuksen, miten arvioit?

Sain tyttäreltäni, joka yrittää "sivistää" mua, ristikkolehden. Nyt olen paininut sen kanssa, mutta nyt on  lisänä Tom Clancyn Tiikerin hampaat. Onneksi vaikuttaa kevyeltä vaikka onkin yli 600 sivuinen pumaska. Katsotaan ja kommentoidaan, kunhan päästään alkua pidemmälle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #81 : 02.02.17 - klo:16:00 »
Tuli uusin Kotiliesi.Siinä on vielä kaksi tyttären aiemmin kirjoittamaa juttua, toinen , jonka ensivirkkeisiin kiinnitin huomion, kertoo Kaisa Korhosesa.
 
Körttiäitinä huomasin heti, että siinä mainitaan Aku Rädyn olleen pappi.
Pikainen soitto asiasta  selvensi, että K K oli näin maininnut olleen. Aku oli jopa kastanut Kaisa.  Sehän on mahdollista kun hätäkasteesta oli kysymys.

Kerroin puhelimitse hiukan Aku Rädystä ja hänen lapsenlapsestaan Minna Kettusesta ja Väärnin pappilasta.

Joka tapauksessa körttiläiset olivat jälleen esillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #82 : 02.02.17 - klo:21:36 »
Luen Tapakristityn tyylikirjaa (Heinimäki - Kariranta). Näennäisestä keveydestään huolimatta siinä on paljon asiaa, 10 käskystä lähtien.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #83 : 03.02.17 - klo:07:36 »
Kiitos vinkistä, mami . :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #84 : 03.02.17 - klo:15:17 »
Olen nyt lukenut Tuulikki Soinin Petsamo-sarjan, neljä kirjaa. Ensin luin viimeisen osan, kun en muusta tiennyt. Tänään oli lööpissä v 1947 Suomen ja N-liiton  rajankäynti, missä Jäniskosken voimalaitosalue kenkättiin Saksan sotaromusta, että rahaa ei vaihdettu. Liikuttiin ns mukavuusalueella ennen Pariisin rauhansopimusta.
Petsamo saatiin v 1920 alussa, mutta ei sen omistaminen mitenkään onnea tuottanut. Yksilötasolla jotkut onnistuivat bisneksissään. Kartannimien kanssa meni kauan, että osasin kylät oikeisiin paikkoihin ajatella.
Minunlaiselle nautittavia lukuelämyksiä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #85 : 04.02.17 - klo:09:34 »
Clancy luettu. Ajattelin lukea kirjapinon pois ikkunalaudalta järjästyksessä, siis seuraavaksi aloitan Anthony Doerrin Kaikki se valo jota emme näe. On taas aika paksu ja pienipränttinen kirja.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #86 : 04.02.17 - klo:09:45 »
Varasin eilen sen mamin lukeman Heinimäki-Kariniemi kirjan. Olen 1. jonossa.
Toista viikkoa olen jonottanut Enni Mustosen Ruokarouvaa. Olen nyt n. 80. jonossa, aluksi sija oli yli 190.

En pitänyt siitä edellisestä jossa Ida oli Albert Edefeltin huushollerka. Romantisoitua historiaa, mielestäni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #87 : 08.02.17 - klo:22:24 »
Terhi Törmälehdon romaanissa Vaikka vuoret järkkyisivät on mielenkiintoisesti laitettu körttiläisyys ja helluntailaisuus vastakkain. Vahva teos ja vahva suositus.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #88 : 09.02.17 - klo:07:15 »
Kiitos jälleen. Edellinen suosituksesi on nyt kirjapöydälläni odottamassa alkamista.
Kunhan saan Riitta Jalosen Hyvää yötä Irma Noora loppuun, niin se on seuraavana vuorossa.

Näin Hesarin arvostelija kertoo Törmälehdon kirjasta;  http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005050435.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #89 : 12.02.17 - klo:14:31 »
Jussi Viitala kirjoittaa mielenkiintoisia kolumneja Ylen  nettisivuille;

http://yle.fi/uutiset/3-9454252
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)