Kirjoittaja Aihe: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII  (Luettu 43190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #45 : 24.11.16 - klo:14:44 »
Tilasin kirjan Adventista  ramadaniin ja ajattelin lukea sen. Siillä on kolme kirjoitajaa, joista yksi on ollut aktiivinen foorumilainen kirjoittaen 690 kertaa foorumille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #46 : 24.11.16 - klo:15:00 »
Juuri julistettiin kirjallisuuden Finlandiapalkinnon voittaja. Hän on Jukka Viikilä kirjallaan Akvarelleja Engelin kaupungista. Se oli oma suosikkini niitä kolmesta jotka olin lukenut.
Kiitän omasta lukukokemuksestani ensinnä Jukka Viikilää, ja toiseksi Tuula Heinosta, Ilmarin puolisoa, joka tämän minulle vinkkasi. :eusa_clap:
« Viimeksi muokattu: 24.11.16 - klo:15:04 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #47 : 28.11.16 - klo:07:12 »

   Aion lukea Katekismuksen http://katekismus.fi/, kun olen ensin saanut luettua Knausgårdin Taisteluni viimeisen osan ja Raamatun.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #48 : 30.11.16 - klo:15:07 »
Kotimaa24 Blogin kirjoitti Urpo Karjalainen.
Syvällistä pohdintaa pisteestä jossa kaikki olemme yhtä, Kristuksesta.
Vertauskuvaakin on, jolloin käsittäminen helpottui ;

https://www.kotimaa24.fi/blogit/tuomiontunto/

Hienoja kirjoituksia Herättäjäyhdistyksen miehiltä.  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #49 : 08.12.16 - klo:23:14 »
Kaveri lainasi David Lagercrantzin Se mikä ei tapa kirjan, ja se on nyt lukemisenani. Opus on jatkoa Stig Larssonin Millenium sarjaan, ja alku tuntuu olevan kuin Larssonin kynästä. Tosin vasta n.20% luettu mutta vaikutta mielenkiintoiselta ja koukuttavalta.
Luin joskus erttäin kauan sitten Valituista Paloista kaverista, joka lähetti kirjeitä rakkaalleen ja sai aina samat kirjeet takaisin "korjattuina". Nää mun jutut varmaan vilisee kirjoitusvirheitä ym, mutta koittakaa kestää.
Kiitos ja anteeksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #50 : 09.12.16 - klo:07:24 »
Kiitos  ensin vinkkauksesta. Olen Larssonit lukenut, mutta en vielä tätä jatkoa.

Toiseksi, anna palaa niillä avuin ja voimin joita sinulle on suotu! Minä olen iloinen jos aktivoidut, etten yksin täällä ' laulele'.

Minä luen Ristin Johanneksen rinnalla Maarit Tyrkön Kekkos-muisteloita. Hmmm! :icon_eek:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #51 : 13.12.16 - klo:17:46 »
Vaikka Lagercrantzin teosta on suitsutettu, niin jotenkin jäi valjuksi. Tosin siitä on jo aikaa kun luin Larssonin kirjoittamat osat mutta tässä kiusasi ennakoitavuus liikaa, saisi jäädä viimeiseksi tätä sarjaa mutta tuskin jää, siitä pitää markkinavoimat huolen ja juonikin enteilee jatkoa.
Nyt valkkasin ikkunalaudan pinosta vaihteeksi kotimaisen Tomi Töllin Havaintoja Afrikasta kirjan. Takakannen mukaan suomalainen"retkue" ajaa Afrikasta 27-vuotiaalla linjurilla koti-suomeen omin päin ilman oppaita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #52 : 15.12.16 - klo:09:36 »
Seppo Puttonen esitteli Riitta Jalosen kirjan Kirkkaus. Hän keskusteli kirjailijan kanssa tämän aamun tv-ohjelmassa Aamun kirja niin, että tuli huikaiseva kokemus samaudesta omalla pienellä paikallani. Sanoista kaikki lähtee. Kirja on pakko lukea;

http://www.savonsanomat.fi/kulttuuri/kirjat/Riitta-Jalonen-Kirkkaus/823710

Kirja kertoo uusseelantilaisesta kirjailijasta Janet Framesta jota hoidettiin useita vuosia mielisairaalassa skitsorenian takia. Hän sai mm. n 200 kertaa sähköshokkeja.
Päästyään englantilaiseen sairaalaan, siellä todettiin ettei mitään skitsofreniaa ole, oli vain herkän ihmisen kokemusmaailman ilmentymiä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Janet_Frame

Riitta Jalosen mielenkiintoinen ilmaus oli; " Jumala heittäytyi alas, ja särkyi ihmisiksi. "

Aamun kirja löytyy myöhemmin Yle Areenasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #54 : 15.12.16 - klo:14:39 »
Lause kuuluu oikein kuultuna; Jumala heitti  k u v a n s a  maan päälle ja särkyi ihmisiksi. Kuinka hienosti koettu ja ilmaistu !

Seppo Puttosen katse kertoo paljon ymmättyksestä ja yhteydestä. :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #55 : 15.12.16 - klo:16:05 »
   Aion lukea Katekismuksen http://katekismus.fi/, kun olen ensin saanut luettua Knausgårdin Taisteluni viimeisen osan ja Raamatun.
Siinä menee pikkuusen aikaa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #56 : 23.12.16 - klo:17:38 »
Luin  Tomi Töllin Havaintoja Afrikasta kirjan, hieman itseään toistava päiväkirjamainen 125vrk ajomatkalta.
Nyt suuren ajattelijan Ajatollah Khomeinin Ajatollan ajatuksia kirja, jonka on suomentanut Armas J. Pulla ranskankielisestä tekstistä. Kirjassa näyttäisi olevan nasevia ohjeita arkeen, esim." Jos hukkuvaa pelastaessaan upottaa paaston aikana päänsä veteen, paasto mitätöityy, vaikka teko olisi välttämätön hukkuvan hengen pelastamiseksi", ja "Viini ja kaikki juovuttavat juomat ovat epäpuhtaita, mutta oopiumi ja hashis eivät ole", ja "Yskiminen, äänekäs piereskely ja huokailu eivät tee rukousta mitättömäksi. Sensijaan rukous on mitätön ja hukkaan mennyt, jos äänekkäästi lausut vähintään kaksikirjaimisen sanan".
 En tiedä kuinka sanatarkka käännös on tai kuinka valikoiden otteet on valittu, mutta aika maanläheistä tuntuisi teksti olevan. Pyydän että tarkkailette kirjoituksiani sillä silmälä, etten ala levittämään mitään harhaoppia foorumille. Se ei ole tarkoitukseni, mutta en tiedä kuinka herkkä olen vaikutteille, ehkä kirjoitan joitain lainauksia myöhemminkin mutta tarkoitukseni ei ole opettaa vaan lähinnä "ääneen" ihmetellä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #57 : 25.12.16 - klo:22:26 »
Opus luettu, eipä siinä juuri kommentoitavaa ole. Jotain koomisia juttuja, mutta en halua niitä tänne laittaa. Jos jotakuta kiinnostaa niin teoshan löytyy mainitsemallani nimellä, ja varmaan vapaasti saatavana ainakin divareista.
Teksti on ainakin naisnäkökulmmasta aika alistavaa ja toisuskoisia näyttäisi Khomenin mukaan voivan vaikka liistiä pois päiviltä. Oikeastaan huomio kiintyi negatiiviseen puoleen, tai ainakin itse olen Ajatollahia jyrkempi, suorastaan eri linjoilla esim. eläimiin sekaantumisesta ja sodomiasta jotka kirjaa ulkopuolisena lukevana koin jopa tavanomaisiksi heidän kulttuurissan, tosin mittakaavaa en tiedä missä määrin niitä harjoitetaan. Samoin lasten kanssa solmittavat avioliitot, esim ikämies vs alle 10v tyttö, tuntuivat erikoisilta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #58 : 26.12.16 - klo:11:13 »
Joulupukki toi aivan yllättäen tietopläjäyksen Adventista Ramadaniin kaiken lisäksi omistuskirjoituksella varustettuna. Nyt on aika täyttää pää tällä tiedolla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XIII
« Vastaus #59 : 26.12.16 - klo:13:36 »
Tänä vuonna joulupukki toi vain kaksi kirjaa. Se on sopivasti, sillä käytämme ahkerasti kirjastoa.
Miika Nousiaisen Juurihoito oli osoitettu minulle, ja Helena Sinervon Armonranta Matille. Luulen pukin apulaisella menneen osoitekortit väärinpäin. Ei haittaa, me molemmat luemme molemmat.

Juurihoito olikin varattuna kirjastosta, mutta ehdin sen nyt perua LASTU-sivuston kautta.
Tutumpi Sinervo minulle on Elvi Sinervo, lievätkö samaa sukua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)