Kirjoittaja Aihe: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII  (Luettu 46579 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #15 : 17.02.16 - klo:22:53 »
Kuka oli kirjoittanut sellaisen kuin Ken osaa vapaa olla? Se kertoo Bornholmin saaren itsenäisyystaistelusta ja perustuu hyvin tarkoin historiaan. Homehtunut kappale löytyi maalla aitasta.

Nimi on osa runositaattia

Ei vapautta kalliimpaa voi maailmassa saavuttaa, ken osaa vapaa olla?

Sen luen jos jostakin löydän.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #16 : 18.02.16 - klo:08:08 »

   Hämmentävä kokemus, mutta myös ylpeä olen luettuani Danten Jumalaisen näytelmän. Piti toteuttaa samaa lukutapaa kuin James Joyce Odysseuksen kanssa: semanttista, so. katseen siirtämistä sanasta seuraavaan, poimimalla pelkästään kunkin sanan merkityksen. Juonen kulkua en tavoittanut. Sieltä täältä avautui lauseiden merkitys. Ne eivät kuitenkaan tukeneet kokonaisuuden ymmärtämistä. Eino Leinon sata vuotta vanha käännös oli suurin syy.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #17 : 19.02.16 - klo:16:41 »
Kuka oli kirjoittanut sellaisen kuin Ken osaa vapaa olla?

Google tiesi. Kelvin Lindemann.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #18 : 20.02.16 - klo:01:53 »
Google tiesi. Kelvin Lindemann.

Pirskatin google kun en osaa muistaa olemasoloaan,  kiitos Pena.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #19 : 21.02.16 - klo:00:11 »
Lauri Hyvämäki: Sinistä ja mustaa. Tutkielmia Suomen oikeistoradikalismista.

Parin päivän takaisen divarikierroksen saalista. Vajaa satanen meni, mutta nyt minulla on mm. Arvo M. Soinisen Vanha maataloutemme sekä maaseutu- että kaupunkiresidenssissä. Lisäksi olen keskustellut alaan liittyvistä kysymyksistä kolmen antikvariaatinpitäjän kanssa. Alan päästä taas kartalle. Viime vuosina olen näet ollut tekemisissä lähinnä alasajettavien antikvariaattien kanssa.

Kaupunkiasunnon kirjaston järjestelyn ensi askelet on otettu. Projekti on oleva pitkä ja osittain tuskallinen.

Mt

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #20 : 23.02.16 - klo:17:08 »
Luvun alla "Suomen rikkaat, kuka kukin on" Esko Seppanen.
 Lahja kirja tyttäreltä, pakko lukea alta pois, vaikka tällainen asioiden penkominen ei viehätä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #21 : 23.02.16 - klo:19:24 »
Toivo Pekkanen, Lapsuuteni. Kirjaston poistomyynnistä, vaikka se kuului kaupunkilähtöisistä syistä koulussa luetettuun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #22 : 24.02.16 - klo:23:43 »
Runoja. Tällä kertaa semmoisia mitä ei jostakin syystä annettu ainoaakaan läksyksi lyriikkakurssilla. Nobelisteja. Nerudaa ja Mistralia. Ja sitten Kreikan sotilasjunttaa paenneita, Alki Zeita ja Theodorakisia. Siis, kun nyt on tapaus Chilessä kuin Kreikassakin niin mennyttä.

Minulla on jostakin puhjennut sotilasjunttatunnelmaintopäällisyys joka saapui kuin tuo silmätulehdus. Haluaakohan sitä kiinnittää huomionsa niihin poliittisiin kriisitilanteisiin jotka ovat mahdollisimman mennyttä, ettei vain huolestuisi mistään, kun ei vain jaksa?

Ja kuvitella ihmistä joka elää maan alla omassa maassaan onko heitä?
« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:23:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #23 : 24.02.16 - klo:23:49 »
En tiedä niksen innostunut niistä mitä luetettiin, aika tavalla pohjoismaista nykynykyrunoa, eli jos ei ollut laululyriikan piirteitä niin ei kyllä muutakaan. En edes muista nimiä, eli niin syvästi ne olivat kuin eimitään.

Nuo ostan ensi kuussa jostakin antikka.netistä tai joitakin mitä heillä on.
« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:23:53 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #24 : 28.02.16 - klo:14:05 »
Täällä päin ilmesyy Kirkonseutu-niminen srk-lehti.  Nyt kiinnosti pari juttua kovasti.
Eläinten osuus Luomakunnassa ja pelastuksessa, ja Nastolan kirkkoherravaaliehdokkaat. Kaikki kolme ilmoittavat Herännäisyyden kotitustakseen.
Yksi ehdokkaista on siirtynyt Kansanlähetyksen piiriin. Se käy ilmi myös kannanotoissaan.

http://view.24mags.com/publication/lahdenseurakuntayhtyma/b02a6cbd09af9cb48aad4fa0362dd12b?viewer=embed#/page=9

tekstin saa suurennettua + -merkillä tai sivun ylälaidan liukuvalla ohjaimella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #25 : 29.02.16 - klo:06:22 »

   Luen Juha Sepon Kirkon mies ja muuttuva maailma - Martti Simojoki I

Hänelläkin piti olla lähellään rassukka, kaksi: saarnaaja Aku Räty ja setäni. He olivat viimeinen oljenkorsi silloin, kun muut pettivät. He palvoivat idoliaan sokeasti. Heistä ei ollut vaaraa intressiristiriidoista vapaina. He olivat vain ystäviä. He olivat oppineisuus ja asema -ulottuvuuksilla toisessa päässä. Heissä henkilöityi kansankirkko. He olivat maaperä ja ankkuri, josta ponnistaa ja riippua. He olivat kristus tässä ajassa.

Piispan ja kirkon miehen aktiivisuus, työteliäisyys ja lukeneisuus ovat hengästyttävää luettavaa. Se antautuminen kirkon palvelijana on osin selitettävissä pappissuvun perinteestä. Viimeisenä isä oli Kuopion kirkkoherra, johon pojan oppilas-suhde haki vertaistaan rakentavuudessaan ja hedelmällisyydessään. Sellaisen kuvan minä sain kirjoittajan tulkinnasta.

Mutta niin on meidän ihmisten elämä. Meillä kaikilla on paikkamme ja tehtävämme - ja arvomme, työttömilläkin. Herra auttakoon heikkoa uskoamme.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #26 : 01.03.16 - klo:09:39 »
Pekka V, kirjoitit jotakin todella viisasta ja lämmintä. Jos setä on ollut suuren kirkonmiehen ystävä, se täytyy saada kertoa;  juuri tämä, että olet itse tuntenut ihmisen Simojoen läheltä lisää kiinnostavuutta. Eikä toisekseen meidän tarvitse hyökätä sitä vastaan, jolla kuvittelemme olevan nyt vain ns liikaa. Ellei itseämme kiinnosta se mitä hän kertoo, jotakuta toista kiinnostaa. Ei tarvitse hätistää täältä ketään ulos eikä varsinkaan täältä koska Jumalalla on jokaiselle paikkansa.  Vertailu vie suotta voimia ja tuhoaa.

Kysyisin yhtä asiaa. Metsästin asuessani kolmisen vuotta Kouvolassa 2005-2008 Shakespearen koottuja. Siellä oli yksi riemastuttava antikvariaatti, kerran vielä kävi, että kauppareissulla poikkesin ja myyjä mainitsi saaneensa ne, juupa, mutta ei minulle vaan miehelle joka seisoi siinä jonottamassa. Pihistäisin omiksi voidakseni lukea hitaasti ja useita kertoja.

Totesin että ennen runoihin iskemistä on luettava huolella ainakin kahdesta baletista, Spartacuksesta ja Gisellestä. Mielellään muustakin. Spartacuksen eli Aram Hatchaturianin ( anteeksi kirjoitusasu) musiikki on onneksi tuttu. Musiikkia oli koulussa vain kolmannelle keskikoululuokalle ja viimeinenkin oli vapaaehtoista,   mutta ensimmäisiä säveltäjiä kotona totutun ulkopuolelta joihin tuli kertakaikkinen must, oli tämä mies.

Pekkasen " Lapsuuteni" oli hieno.  Kirjastosta samoin ostettu on Eero Huovisen ilosta ja surusta ----   Harhailee vuoteeni alla, eli kun ryömii esille  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #27 : 01.03.16 - klo:23:32 »
No kyllähän. Shakespearen Kootut draamat löytyy divareista varsin helposti, kurantti hinta kympin osa tai koko satsi halvemmalla, esim
http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1184305

Mainio Cajanderin suomennos. Sarja, josta en malta luopua. Varhaiset kuningasdraamat ovat suosikkejani. Keräsin niistä joskus kymmeniä solvauksia dokumentiksi "Sidosryhmäevaluoinnin terminologiaa". Näytin sen espoolaiselle hiphopparille. Se piti sitä kovana juttuna.

Kunnioittavasti Teidän

Mt
Kynätöhrys, myrkkynoita ja visapää narri Jumalan armosta

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #28 : 02.03.16 - klo:07:21 »
No kyllähän. Shakespearen Kootut draamat löytyy divareista varsin helposti, kurantti hinta kympin osa tai koko satsi halvemmalla, esim
http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1184305

Mainio Cajanderin suomennos. Sarja, josta en malta luopua. Varhaiset kuningasdraamat ovat suosikkejani. Keräsin niistä joskus kymmeniä solvauksia dokumentiksi "Sidosryhmäevaluoinnin terminologiaa". Näytin sen espoolaiselle hiphopparille. Se piti sitä kovana juttuna.

Kunnioittavasti Teidän

Mt
Kynätöhrys, myrkkynoita ja visapää narri Jumalan armosta

Kiitos!  :icon_biggrin:  Se mies joutui maksamaan niistä enemmänkin mutta laatulaitelma, ehken, laatulaitelma ja sidotut siistit kannet, ja romahdin kun sillä tavalla menivät juuri kun ajattelin, minä kysäisen. Antikka net oli mitä opin joskus käyttämään, se on ollut ripeä ja auttavainen. Kun tuli puhetta ajattelin että sittenkin ne omaksi vaikka kuinka päätin ettei enää kirjaostoja vaan kaikki lainaan.  On pahasta, ei riitä hyllytila, ei seinäpinta. Ja kun päätin, en tästä enää muuta.
« Viimeksi muokattu: 02.03.16 - klo:07:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #29 : 02.03.16 - klo:07:39 »
Kirjapiiri sai minut lukemaan Ylpeyden ja ennakkoluulon. Jos olisin tiennyt, että Jane Austen oli niin hienostunut ilkeilijä, olisin lukenut aiemminkin. Elokuvat eivät onnistu välittämään kertojan äänen piikikkyyttä.