Kirjoittaja Aihe: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?  (Luettu 36807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #90 : 22.08.10 - klo:09:33 »
Nyt on helppoa päästä ihanuuksiin, avaan oven ja ole paratiisissa... joo menen istuttamaan uudet hortensiat, täytyy katsella ruukku krysanteemille. Ja täytyy ensi viikol ostaa vaiks marjakuusi, niin olen ajatellut hänen kohdastaan.

Minä en suasittele mariakuusen hankintaa. Kerran eräs belgialais-hollantilaanen arkkitehti piti mulle aikamoosen luennon mariakuusesta, kun näki niitä erääs kohtehes ja ihimetteli kuinka niitä eres saa myirä. Puu on oikeen sympaattisen näköönen ja havukkaan ei pistele, mutta hevoonenkin kualoo havuja syäressään. Arkkitehti kertoi, että jossakin suvussa oli muutaman sukupoloven ajan ollu outoja hermosairauksia ja niiren aiheuttajaksi paliastui sittemmin lähellä ikkunaa kasvaneet mariakuuset. Mariakuusi erittää myrkyllisten havujen lisäksi näitä hermokaasuja, jokka aiheuttaa sille altistues monellaasia myrkytysoirehia.
Luentonsa päätteheksi kehootti mua kattomahan netistä mitä taxus baccatasta sanotahan.
Kun riivittihin sitten taxukset pois maasta, niin kiältämättä tuli vähän huano olo loppupäiväksi.
 http://www.henriettesherbal.com/eclectic/cant-saar/taxus.html
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #91 : 22.08.10 - klo:12:27 »
Minä en suasittele mariakuusen hankintaa. Kerran eräs belgialais-hollantilaanen arkkitehti piti mulle aikamoosen luennon mariakuusesta, kun näki niitä erääs kohtehes ja ihimetteli kuinka niitä eres saa myirä. Puu on oikeen sympaattisen näköönen ja havukkaan ei pistele, mutta hevoonenkin kualoo havuja syäressään. Arkkitehti kertoi, että jossakin suvussa oli muutaman sukupoloven ajan ollu outoja hermosairauksia ja niiren aiheuttajaksi paliastui sittemmin lähellä ikkunaa kasvaneet mariakuuset. Mariakuusi erittää myrkyllisten havujen lisäksi näitä hermokaasuja, jokka aiheuttaa sille altistues monellaasia myrkytysoirehia.
Luentonsa päätteheksi kehootti mua kattomahan netistä mitä taxus baccatasta sanotahan.
Kun riivittihin sitten taxukset pois maasta, niin kiältämättä tuli vähän huano olo loppupäiväksi.
 http://www.henriettesherbal.com/eclectic/cant-saar/taxus.html
Voi hurja, hurja, hurja! Kiitos todel paljon kun kerroit! Sillä naapuril jolla on se hämmästystä herättävä ja kateuttani liikkeelle raastava köynnösruusu nimittäin on - ei kun se on viereisillä, marjakuusi. He häntä niin kehua retostivat, Heillä on myös villiviini ja kävimme keskustelun terassikasvienm, monivuotisten, ja eritoten terassihavujen ominaisuuksista, hyvin pitkän ja monipuolisen, mutta tottas, pääasiassa liikuimme teemoissa talvi ja terassikasvi. Olivat omaansa tyytyväisiä ja vähän jo koppailivatkin, mutta en minä sitten osta.

Ostan sen asemesta timanttituijan, se selätti viime talvenkin. Myyvät halvasta nyt kaikkea kun puutarhakauden katsotaan olevan ohitse. Dahlioita kahden euron hintaan. Joten niitä on nyt myös kaksi. Tosin voisin harkita jo rajoittamista, tuonne alkaa olla vaikeata sopia sekaan. Talvea jo suunnittelen, sillä yritän visioida sitä. Olen hivuttautunut pikkuhiljaa - tai lähtökohtakin oli - että kukittava olisi lokakuulle vähintään. Mukavaa tuo että hinnat putoavat. Ihan selkeitä syyskukkijoita saa puoli ilman, tyyliin kunhan viet pois vanhaa varastoa.

Teemassa pysyäksemme: Se on mukava paikka jonne on kiva matkustaa. Uskokaa pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa


Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #94 : 15.09.10 - klo:11:31 »

Peruun pitäis vielä päästä  :109:

http://matka.hs.fi/juttu/1135255825721

Herra armahda.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #95 : 15.09.10 - klo:11:33 »
Siis EN ole vielä käynyt.
Nyt vasta ymmärsin lukemani, että paikka jossa olet jo käynyt
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #96 : 15.09.10 - klo:11:41 »
Samos. Efesos Turkin puolella. Olen käynyt. Patmos jäi näkemättä. Ehkä ensi toukokuussa pääsen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Samos
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #98 : 15.09.10 - klo:18:29 »
Hyvä myyrä!!
Tänne vaan, tervetuloa ihan milloin vaan!   :023:
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #99 : 15.09.10 - klo:21:03 »
Shrewsbury

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #100 : 18.09.10 - klo:12:14 »
Siis EN ole vielä käynyt.
Nyt vasta ymmärsin lukemani, että paikka jossa olet jo käynyt

Ei kait otsikon tarte tarkoittaa että kyseessä on yks ja sama paikka?? Vaan joko tai vaikka siinä onkin ja-sana.

Minkä muunkaan otsikon alla kirjoitetaan kirjaimellisesti siitä mitä otsikko sanoo??  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #101 : 18.09.10 - klo:12:42 »
"Tähän aikaan vuodesta kaipaan aina Napoliin."

"Milloin olet ollut siellä?"

"En koskaan, mutta aina tähän aikaan olen kaivannut."

Heh, heh.