Kirjoittaja Aihe: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?  (Luettu 36863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #75 : 20.08.10 - klo:21:23 »
Olen reissannut maailmalla aika paljon. Moni paikka on saanut huokaisemaan ihastuksesta (ja vihastuksesta). Vaikea nimetä jotakin yksittäistä paikkaa. Pidän kovasti Brysselistä. Se on jotenkin pieni (hehheh) ja sievä. Tykkään siitä, että sen kaupungin oppii äkkiä hallitsemaan (siis liikkumisen suhteen).

No, pari vuotta sitten tapahtui viherherääminen ja olen alkanut vältellä lentämistä siinä määrin kuin se on mahdollista. Lyhyet matkat, kuten kaupunkilomaset, jää nykyään tekemättä. Jos lähden, lähden pidemmäksi aikaa. Koska ei ole ollut mahdollisuutta pitää pitkiä lomia, olen suosinut kotimaata matkailussa. Suomessa on valtavasti kauniita paikkoja ja kivoja käyntikohteita. Jos matkustan autolla, välttelen ABC-asemia niin hyvin kuin pystyn ja se on tuonut matkalle monta kivaa ruokapaikkaa ja maisemapaikkaa.

Heinola on mielestäni nätti paikka. Vihreä ja vehreä. Oulu on isommista kaupungeista suosikkini. Lapissa pidän oputtomasta kairasta. Sitä riittää tallattavaksi. Kuopiosta vähän metsään päin ja on oikeasti metsässä.

Länsi-Suomeen tahtoisin tutustua tarkemmin.

Oi mikä kysymys!  :icon_lol: Kivoja muistoja tulvii mieleeni!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #76 : 20.08.10 - klo:22:20 »
hyvä kun Te tulisitte mm. satman ja kalistaja ja kuka muukin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #77 : 21.08.10 - klo:08:02 »
Tämä muuan juhani asuu neljän kilometrin päässä tästä ( siivekkäiden reittiä ) ja voin ääneen tunnustaa, että Vantaasta - ja kodistani siellä - tykkään minäkin. Enkä voi unohtaa Nurmesta. Myös esimerkiksi Kustavi ja paikoin Tampere ja paikoin Turku ovat ihan kivoja mestoja isänmaassamme!

Turku on nice kesällä, samoin Kustavi.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #78 : 21.08.10 - klo:09:07 »

Tämä on tuttu seikkailupaikka jo lapsuudesta, suht lähellä vietän vapaa-aikaani...

Parin viikon päästä tuonne retkeilemään  :hiipia:

http://www.leppavirta.fi/index.php?id=139
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #79 : 21.08.10 - klo:11:28 »
Norja on ajettu päästä päähän melkein kokonaan, ja hatuttaa että jäi näkemättä Troldhaugen. Rahat loppui. Tästä on sata vuotta, mutta muistan miten huippua oli kun Ruotsin puolelta tultiin tunturille jolta näkyi Mo i Rana, se yksi ainut tunturi oli se Norja siltä kohtaa - kyllä muuten näkyi kauas, koko kaupunki alhaalla ja meri.  Sama juttu oli etelämpänä jokin suurtunturi - oli kuin olisi katsellut letikasta mailmaa.

Saanalla olin hiihtelemässä kerran, sitä latua, joka kiertää huipun, eli se 8 km leinkki - on muuten tosi korkealla sekin, kyllä siitä huipulla pistäyy. Oli jotakin ankeaa mielessäni, kun hiihtelin siellä takana, jonne ei aurinko paista ja yhtäkkiä saavuin valoon ja päivänpaisteeseen ja näin kaikki pienet järvet, Kilpisjärven, vastapäätä Tuipalin. Se oli hurjaa. Hihkuin kuin vähän tärskähtänyt ja taputin käsiä, ja unohdin olla mistään murheellinen. Nuo Lapin reissut on tainneet tarjota niin paljon, että muu reissaaminen on jäänyt - nuorena olen ollut Itävallassa jollakin suurleirillä ja kierrellyt Eurooppaa, aikuisena se oli joku kongressi Sveitsissä mutta silloin näki maata vähän, kun aina on ollut että pohjoiseen-pohjoiseen-pohjoiseen. Nyt on helppoa päästä ihanuuksiin, avaan oven ja ole paratiisissa... joo menen istuttamaan uudet hortensiat, täytyy katsella ruukku krysanteemille. Ja täytyy ensi viikol ostaa vaiks marjakuusi, niin olen ajatellut hänen kohdastaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #80 : 21.08.10 - klo:11:32 »

Kainaloon
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #81 : 21.08.10 - klo:12:15 »
Nurmes, kyllä, Kustavi, kyllä. Tuupovaaran Hoilola, Korpiselkä-hotelli, ainakin 20 v sitten.
Kemiönsaari, sieltä Kasnäs-Rosala-Hiittinen.  Kilpisjärvi, kyllä, Saana, Matti kävi ylhäällä. Näätämö, Kirkkoniemi, Vesisaari. Lillehammar, Ålesund.
Röros. Automatkoja Norjassa ennen Bassoa ja vielä kerran, samoin Samokselle ja Agios Nikolaokseen ja Vaihin Kreetalla.
Pietari ja Brugge.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #82 : 21.08.10 - klo:16:45 »
Nurmes, kyllä, Kustavi, kyllä. Tuupovaaran Hoilola, Korpiselkä-hotelli, ainakin 20 v sitten.
Kemiönsaari, sieltä Kasnäs-Rosala-Hiittinen.  Kilpisjärvi, kyllä, Saana, Matti kävi ylhäällä. Näätämö, Kirkkoniemi, Vesisaari. Lillehammar, Ålesund.
Röros. Automatkoja Norjassa ennen Bassoa ja vielä kerran, samoin Samokselle ja Agios Nikolaokseen ja Vaihin Kreetalla.
Pietari ja Brugge.

Minulla on juuren tynkää Tuupovaaran Öllölässä. Siellä on kaunista. Norjassa pidin Bergenistä. Kivasti siellä kukkuloitten välissä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #83 : 21.08.10 - klo:17:09 »
Nykissä voisin pistäytyi ostosmatkalla. Ostaisin...ostaisin  tota...niin tota... jotain.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #84 : 21.08.10 - klo:17:39 »
Kävimme Hoilolasta Ilomantsissa. Sinne ajettaessa mentiin Öllölän kautta. Siellä oli kauppa ja kauppiaalla sama nimi kuin minun tyttönimeni. Ei tiiä vaikka olisi oikeen kaukaista juurentynkää siellä minullakin.
Bergenissä emme ole käyneet, emmekä Oslon eteläpuolella, mutta pohjoisen rannikkokaupungit on käyty. Mo i Rana, Narvik, Trondheim ja sieltä Altan kautta Kautokeinoon jossa Silvershop-niminen upea hopeaseppien myynti-ja näyttelyrakennus keskellä tunturia. Aivan moderni ja ikimuistoinen rakennus. Ja sisällä vaikka mitä ostettavaa. Ostin tyttärenpojalle heinäkengät. Alta-Kautokeino välillä jäi mieleen rotko jonka vierellä virtasi joki ja sen vierellä tie jota ajoimme kohti Enontekiön Hettaa.
Länsi-Suomen rannikkokaupungit Uusikaupunki, Rauma, Kristiinankaupunki, Kaskinen, Uusikaarlepyy ja Pietarsaari ovat meille sisämaan asukeille kuin ulkomailla olisi. Sitä menneen maailman tunnelmaa ei täältä löydy.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #85 : 21.08.10 - klo:22:35 »
"ilomantsi paratiisi on voittaa television..."
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #86 : 21.08.10 - klo:22:36 »
Nykissä voisin pistäytyi ostosmatkalla. Ostaisin...ostaisin  tota...niin tota... jotain.
Ei paha. Minä kans. Sain kimmokkeen :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #87 : 21.08.10 - klo:23:52 »
Lähimetsään pääsen kätevästi. Nykkiinkin voisin mennä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #88 : 22.08.10 - klo:06:41 »
Lähimetsään pääsen kätevästi. Nykkiinkin voisin mennä.

Nykki on likainen, haiseva paikka. Hyvissäkin hotelleissa on kaikenlaisia pieniä eläimiä. :003: Central Park on ihan yes, samoin Metropolitan ja kovan luokan teatterit (joissa menee vuosikausia tuttuja näytelmä tai musikaaleja). Pilvenpiirtäjien huipulla oleva ravintola onhieno kokemus. Yksi mahdollisuus on käydä blues- ja rockkapakoissa. Niitä riittää joka lähtöön. Viilee tunnelma ja hyvää musiikkia. Kaupunginosissa täytyy olla tarkkana, ettei eksy väärään paikkaan. Whitney ja Guggenheim ovat hyviä.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #89 : 22.08.10 - klo:09:26 »
Nykki on likainen, haiseva paikka. Hyvissäkin hotelleissa on kaikenlaisia pieniä eläimiä. :003: Central Park on ihan yes, samoin Metropolitan ja kovan luokan teatterit (joissa menee vuosikausia tuttuja näytelmä tai musikaaleja). Pilvenpiirtäjien huipulla oleva ravintola onhieno kokemus. Yksi mahdollisuus on käydä blues- ja rockkapakoissa. Niitä riittää joka lähtöön. Viilee tunnelma ja hyvää musiikkia. Kaupunginosissa täytyy olla tarkkana, ettei eksy väärään paikkaan. Whitney ja Guggenheim ovat hyviä.

Muitakin vaihtoehtoja on. Olen käynyt siellä niin mnta kertaa, kun poikani asui siellä melkein kymmenen vuotta. Oletko kokeillut ahvenamaalaisen omistamaa Circle line laivaa Manhattanin saaren ympäri. Yllättävän hauska uusi näkökulma paikkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi