Kirjoittaja Aihe: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?  (Luettu 36860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #60 : 19.08.10 - klo:20:05 »
En ole paljon matkustellut Suomen rajojen ulkopuolella, koska yleensä vietti vie Suomen Lappiin, sinne kaipaan nytkin eniten...

Mahtavia paikkoja missä olen käynyt on kuitenkin Norjassa Svartisenin jäätikkö, Lindisfarnen vuorovesisaari (Holy Island) Englannin koillisrannikolla ja samalla reissulla Edinburgh. Maguzzanon luostari Italiassa lähellä Gardan rantaa ja sitten mm. Monte Baldo ja Venetsia ja ihananihanat luostarit ja kirkot Gardan seudussa ja Monte Baldon rinteillä, esim. Madonna della Corona http://www.youtube.com/watch?v=erdCK0D8b4A

Lapissa varmaan rakkaimmat seudut ovat Pallaksen tunturijono ja Pyhätunturin kerot ja kurut ja etenkin Tunturiaapa lintutorneineen... Voi jumpe, kun tulee ikävä sinne  :icon_sad:

Ja onhan niitä tässä ihan lähelläkin ja rakkaita muistoja liittyy niiiiin moniin reissuihin.

Uusista paikoista kiehtoisi Islanti ja Uusi-Seelanti.

Islannissa ja Uudessa Seelannissa olen käynnyt ja kyllä kannattaa.

Jouduin aikoinaan ramppaamaan Lapissa työn vuoksi liiankin kanssa, joten tahdon kotiin Venetsiaa ja lähden 1.9 sinne autolla Ruotsin läpi. Emme ole käyneet ruotsissa sitten vuoden 2002, joten päätimme ajaa sitä kautta. Kahdelle hengelle meno omalla autolla ei ole kovin fiksua. Paljon halvemmaksi tulisi ottaa halpalento ja vuokraamon auto, mutta tämä on nostalgia matka. Silloin kun lentohinnat olivat toisenlaisia ajoimme lasten kanssa joka kesä Välimerelle uimaan. Asuimme teltassa kun se oli kätevää ja halpaa. Nyt olemem vuokranneet mökin, jonne tyttäremme lentää pitkäksi viikonlopuksi ja treffit on Markuksen aukiolla, jonne hän tulee vesibussilla lentokentältä. Lennot maksoivat alle 200€ ja kun asuu vanhempien siivellä mökissä niin se ei maksa mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Edinburgh, Lissabon...
« Vastaus #61 : 19.08.10 - klo:20:08 »
Maallista mammonaa ei minulle ole kummemmin kertynyt, mutta maailmalle olen usein päässyt käymään. Olen kohdannut kaupunkeja, joissa on ollut outoa tuttuutta heti ensi askelista alkaen. Olen vaeltanut valtioihin, joiden ihmisten keskuudessa olen ollut jokseenkin kuin kotonani.

   No laitetaan tähän: Edinburg, viime pääsiäisenä, linna veti puoleensa ja kiehtovaa oli siellä muuallakin. Lissabon: jotain nuhjuista, jotain jännää kuten paikka paikoin muuallakin Portugalissa. Pietari ja muutamat muutamat muut venäläiset asuinpaikat, paljon muutakin on jäänyt mieleeni kuin viehkot teekupit. Amsterdam, taidetta , historiaa ja jalkapalloa. Pariisi, vain osa siitä, eli pari kirkkkoa ja yksi hautausmaa. Budapest, sen syyskuu oli oivallinen. Tbilisi, historiaa, vuoristoteitä, viiniä, saslikia ja jalkapalloa. Lyypekki, etenkin vanha kaupunki. Vilna, vanha kaupunki.

  Yllä oleva on kirjoitettu nelisen vuotta sitten: vielä lisää: Joitakin osia Skotlannissa, Scillyn saaret eli Englannin irronneet varpaankynnet; mukaan mainioihin mestoihin mahtuvat myös myös Brest Ranskassa ja Innsbruck Itävallassa sekä vaikkapa Vuonislahti Suomessa! :kahvi: :023:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #62 : 19.08.10 - klo:20:17 »

Ja onhan niitä tässä ihan lähelläkin ja rakkaita muistoja liittyy niiiiin moniin reissuihin.


...mukaan mainioihin mestoihin mahtuvat myös myös Brest Ranskassa ja Innsbruck Itävallassa sekä vaikkapa Vuonislahti Suomessa! :kahvi: :023:

Just niin, mm. Vuonislahti on mainio paikka. Me teimme heinäkuun alussa kivan automatkan Ilomantsiin, sieltä rajalle ja sit takaisin kotiin päin mahdollisimman pieniä (sora)teitä ajellen ja maaseutukyliä katellen ilman mitään aikataulua.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #63 : 19.08.10 - klo:20:30 »
Viikon päästä eli 27-29.8 on Tuusulan seurakunnalla retki vanhaan Valamoon Laatokalle. Yövymme Sortavalassa hotellissa, jonka nimi on "Kaunis". Se on meidän ruotsinkielisen työn retki, mutta onneksi Valamossa ei osata ruotsia eikä liioin Sortavalassa. Puhun kyllä arkiruotsia, mutta uskonnollinen ruotsi on ihan eri kieli. Kun vaimo harrastaa ikonimaalausta oli retki puolipakollinen.

Jos joku nyt luulee, että minulla on kulkutauti niin hän on tehnyt oikean diagnoosin. Olen lisäksi tartuttanut sen erittäin moniin. Aiemmat reissut (ei työmatkoja) löytyy www.samila.1g.fi/kuvat/ ja siellä matkat
« Viimeksi muokattu: 19.08.10 - klo:20:35 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #64 : 20.08.10 - klo:08:30 »
minä tykkään olla kotona...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #65 : 20.08.10 - klo:09:32 »
tahtoisin käydä kylässä
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #66 : 20.08.10 - klo:09:41 »
Wien on ykköskaupunki, mukavia ihmisiä, hieno fiilinki, paljon kulttuuritarjontaa ja kaupungilla on hyvä liikennejärjestelmä, jonka avulla julkisella kulkuvälineellä pääsee mihin tahansa. Toiveissa olis päästää Uuteen Seelantiin. 
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #67 : 20.08.10 - klo:11:16 »
Wien on ykköskaupunki, mukavia ihmisiä, hieno fiilinki, paljon kulttuuritarjontaa ja kaupungilla on hyvä liikennejärjestelmä, jonka avulla julkisella kulkuvälineellä pääsee mihin tahansa. Toiveissa olis päästää Uuteen Seelantiin. 

Tästä Uudesta Seelannista sen verran, että harvoin minua on niin nolottanut omat tunteet kuin siellä. Olimme pohjoissaaren keskellä Rotoruassa ja oikein omahyväisen syntisesti ajattelin ylpeänä itsestäni, että nyt ollaan niin kaukana kuin pääsee ja ei täällä jokainen suomalainen ole käynnyt. Sitten kävi niinkuin ylpeälle pitää käydä, tuli turvalle oikein komeasti kun selvisi, että samassa hotellissa on 70 suomalaista k-kauppiasta vaimoineen. Silloin tultiin alas pilvestä ja lujaa. Sen verran vielä, että vedin isompaa ryhmää, enkä ollut siellä omilla rahoillani.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #68 : 20.08.10 - klo:11:25 »
minä tykkään olla kotona...

Niin minäkin, mut on se kiva joskus käydä muuallakin - sitten viihtyy, jos mahdollista, vielä paremmin kotona
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #69 : 20.08.10 - klo:14:00 »
Niin minäkin, mut on se kiva joskus käydä muuallakin - sitten viihtyy, jos mahdollista, vielä paremmin kotona

Matkassa on kolme huippua. Lähtö, perillä, paluu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #70 : 20.08.10 - klo:14:06 »
Matkassa on kolme huippua. Lähtö, perillä, paluu.

Niiih, unohtamatta neljättä; pakkaamis- ym. tohinaa; sekin on kivaa, kun ihan kaikki on vielä edessä, se lähtökin 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #71 : 20.08.10 - klo:14:28 »
Niiih, unohtamatta neljättä; pakkaamis- ym. tohinaa; sekin on kivaa, kun ihan kaikki on vielä edessä, se lähtökin 
Ei se pakkaaminen, vaan suunnittelu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #72 : 20.08.10 - klo:14:40 »
Ei se pakkaaminen, vaan suunnittelu.

Toki sekin.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #73 : 20.08.10 - klo:18:56 »
Olen kiivennyt Saana -tunturin päälle ja se oli todella upea kokemus. Sää oli loistava ja sieltä näki todella kauas. Joskus haluaisin matkustaa Venetsiaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #74 : 20.08.10 - klo:21:09 »
minä tykkään olla kotona...

Tämä muuan juhani asuu neljän kilometrin päässä tästä ( siivekkäiden reittiä ) ja voin ääneen tunnustaa, että Vantaasta - ja kodistani siellä - tykkään minäkin. Enkä voi unohtaa Nurmesta. Myös esimerkiksi Kustavi ja paikoin Tampere ja paikoin Turku ovat ihan kivoja mestoja isänmaassamme!