Kirjoittaja Aihe: Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?  (Luettu 36830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Olli V

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 18
    • http://www.hattrick.org
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #30 : 23.04.06 - klo:13:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Vompsu"
Vladivostok! Tuo Tyynen valtameren helmi.
tai sitten
Irkutsk! Tuo Siperian Pariisi.

Jos joku paikka maaiilmassa, niin sitten Siperia. Sinne kaipaa sydämmeni.


Aamen!

Oman kaihoni kohdistaisin ehkä kuitenkin Siperian junaan, joka lienee matkakohteista objektiivisesti tarkasteltuna voittamattomin. Miettikää nyt hyvät ihmiset!

- Junassa on palvelut huippuluokkaa: joka vaunussa 2 vaunuemäntää, jotka siivoavat kämpän päivittäin ja pitävät samovarin lämpimänä. Ravintolavaunu pitää nälän ja janon loitolla, milloin nuudelit alkavat tympiä.

- Loma on totaalista: ajan ja paikan taju sumentuu tyystin, koska aikataulut ovat moskovan ajassa ja paikallista aikaa säädetään taajaan. Maisemat vaihtuvat tiuhaan, mutta on lopulta melko mahdoton käsittää etäisyyksiä; kun astuu junaan Moskovassa, saattaa seuraavan kerran poistuessaan olla keskellä euraasian mannerta.

- Tekeminen ei lopu: tai oikeastaan koko tekemisen diskurssi katoaa. Junassa ei voi tehdä mitään, joten aikaa on loputtomasti kaikelle olennaisemmalle.

- Ekologista: jos on vimma päästä maailman ääriin, joutuu siinä miettimään, millä oikeudella käyttää yhteisiä luonnonvaroja nähdäkseen kivoja paikkoja. Junaillen ongelmat minimoituvat, koska 100 km junassa kuluttaa yhtä paljon kuin 1 km lentokoneessa. Siperian rata on tosiaan se pisin; sitä myöten pääsee vaihtaen vaikkapa Shangaihin tai Ulan Batoriin.
"Tekeminen on teennäistä, oleminen on olennaista."

Poissa Duffeli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #31 : 25.04.06 - klo:09:55 »
Keväinen Sveitsi

Huipulla lunta yli kaksi metriä, laaksoissa ruoho vihertää ja t-paidalla pärjää. Uskomattomat alppimaisemat hivelevät estetiikan tajua ja puuterilumen pöllyäminen suksien alla ja iloisen porukan valtaisa määrä kertaavat nautinnon määrän huippuunsa.

satman1

  • Vieras
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #32 : 25.04.06 - klo:12:23 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
no tuolla savossa on sellainen Aholansaari mihin olisi ihan kiva päästä taas joskus käymään...


Aholansuareen Aholansuareen
sinne mun mieleni halaa
Ahis on paikka
Pahis ei vaikka
kelirikko on vuosittain
kahdesti

Nilsiään Nilsiään
siellä isäni syntyi
Syvärin rantaan Syvärin rantaan
missä mä kultani kanssa
ensi kerran suutelin

Puavon pirttiin Puavon pirttiin
mustien hirsien syliin
savun tuoksuun, elämän juoksuun
talvi tai kesä
siellä on pesä
pienelle pojalle, isolle miehelle
nätille tytölle, kauniille naiselle

sitten kun olen vaari
sitten kun aikani tulee
sinne mä tahdon nukahtaa
ikuiseen uneen Paavon lähelle
taistojen miehen
levätä hiljaa
kuunnella kuusien laulua.

......................................................................................................................    :smt022

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #33 : 25.04.06 - klo:13:38 »
Tällä hetkellä mä haluan Haapajärvelle.
Roomaan olen menossa ja Uudessa-Seelannissa haluaisin käydä.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #34 : 26.04.06 - klo:14:38 »
Krakova oli aivan loistava kaupunki! sinne pitää mennä vielä uudestaan jonain päivänä..
peace and lööv

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #35 : 03.05.06 - klo:11:58 »
Jordania 1988: Kuollutmeri ja Petra kallio-kaupunki olivat kokemus joita en unohda. Tahtoisin sinne uudelleen.

Kypros 1999: Pääsiäisenä kävin ja oli todella kaunista: Aplaripuut kukkivat ja suuri Kristillinen pyhä, kaikki harmoniassa. Kyproksen etu: Ei tullut kieliongelmia, mitä muilla Kreikan saarilla.

Roomaan mieleni on tehnyt siitä kun täytin 18-vuotta, kun tuli 25-vuotta ikää se jäi toteutumatta ja niin kävi aikanaan kun täytin 30-vuotta se jäi jälleen, mutta en luovuvta vielä minä sen matkan sinne teen, jos Luoja suo.

Poissa Ainou

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #36 : 07.05.06 - klo:15:41 »
Eilen tulin viikon reissusta. Tuli käytyä läpi:
Wien-Bratislava-Budapest
eli siis Itävalta, Slovakia ja Unkari.
Slovakiassa tuli käytyä aivan mahtavalla pikku vaellus retkellä Tatra vuoristoon. ;> muutenkin mukavat maisemat siellä vuoristossa oli! :)

mutta niin tosiaan anteeksi äskeinen off topic.
Thaimaa upein paikka missä käyny. Sinne uudestaan tekisi mieli, mutta saa nyt nähdä milloin rahatilanne sen sallii! Olisi todella upeaa käydä keväisessä Japanissa.
"Mä haluun olla vapaa ja uskaltaa
ihan omaan tahtiin askeltaa.
Sanoo muut mitä vaan,
ei haittaa siitä vaan,
ei kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan"
-Paarma

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #37 : 08.05.06 - klo:19:56 »
Lainaus
Eilen tulin viikon reissusta. Tuli käytyä läpi:
Wien-Bratislava-Budapest
eli siis Itävalta, Slovakia ja Unkari.
Slovakiassa tuli käytyä aivan mahtavalla pikku vaellus retkellä Tatra vuoristoon. ;> muutenkin mukavat maisemat siellä vuoristossa oli!

mutta niin tosiaan anteeksi äskeinen off topic.

En nyt ehkä niinkään sanois, aiheen kehittelijän nöyrä tarkoitus oli luoda topic jossa foorumilaiset saa jakaa hienoja matkakokemuksia ja sitähän teit.

Itsekin oon käyny Slovakiassa ja Tatra-vuoristossa ja täytyy sanoa et matkan jälkeen kyllä kaipas vuoristoja kotiseudunkin horisonttiin
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Topias

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
    • http://panuma.fi/
Aikamatka Alexandriaan
« Vastaus #38 : 29.05.06 - klo:23:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Kysypä siis mikä on maailmalta jäänyt mieleen ja missä ainakin vielä haluaisit käydä? (saa olla mitä vaan pluton ja naapurin postilaatikon välillä ja voi laittaa montakin).


Tervehdys ystävät! Mielisinpä nyt hartaasti, jos vain voisin, lähteväni aikamatkalle muinaiseen Alexandriaan! Olen viime viikot matkustellut Paavalin seurassa pitkin ja poikin muinaisen Rooman valtakuntaa ja seuraillut muinaisen suurvalta-armeijan elämää läheltä.

Matkoillaan Paavali tapasi Apollos nimisen miehen
Lainaus
Ap. t. 18:24
Efesokseen tuli Apollos, Aleksandriassa syntynyt juutalainen, joka oli etevä puhuja ja tunsi kirjoitukset perin pohjin.


Siitäpä alkoi mieleni tehdä käymään muinaisessa Aleksandriassa! Ja nyt olen tuota matkaa aloitellut... internetin aikanahan tuntuu kaikki olevan mahdollista!  :D

Ettäpä muinaiseen Aleksandriaan sitten siis...

Poissa viivi

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #39 : 07.06.06 - klo:00:33 »
en ole ollut euroopan ulkopuolella.
kökkö.
noh, paikkoja joihin haluaisin matkustaa, (ja tulen joskus matkustamaan jos kaikki sujuu jouhevasti) ovat uusiseelanti, japani, sekä islanti. tarkemmalla kohteella ei niinkään väliä.
kyllä maar.
Beatus vir qui suffert tentationem.

Poissa Jatta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #40 : 07.06.06 - klo:08:43 »
Kiva paikka, Kotiseututalo Keskikangas Ylihämässä. Pihaheurat 6.8 puhujana Osmo Kangas. Lisää tietoa löydät metistä " Härmänmaan museot" kohteesta. Tervetua Ylihärmään

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #41 : 09.06.06 - klo:23:26 »
Syöpyi mieleen yksi yö Kroatiassa merenrannalla. Pohjoisessa, lahdenpohjukan tienoilla, Brsec -nimisen kylän lähellä pieni, merenkulun sileäksi hiomien kivien kansoittama poukama.

Ei missään oo taivas niin iso.

Maagista.

Vieläki värisyttää.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Edinburgh, Lissabon...
« Vastaus #42 : 16.10.06 - klo:12:24 »
Maallista mammonaa ei minulle ole kummemmin kertynyt, mutta maailmalle olen usein päässyt käymään. Olen kohdannut kaupunkeja, joissa on ollut outoa tuttuutta heti ensi askelista alkaen. Olen vaeltanut valtioihin, joiden ihmisten keskuudessa olen ollut jokseenkin kuin kotonani.

   No laitetaan tähän: Edinburg, viime pääsiäisenä, linna veti puoleensa ja kiehtovaa oli siellä muuallakin. Lissabon: jotain nuhjuista, jotain jännää kuten paikka paikoin muuallakin Portugalissa. Pietari ja muutamat muutamat muut venäläiset asuinpaikat, paljon muutakin on jäänyt mieleeni kuin viehkot teekupit. Amsterdam, taidetta , historiaa ja jalkapalloa. Pariisi, vain osa siitä, eli pari kirkkkoa ja yksi hautausmaa. Budapest, sen syyskuu oli oivallinen. Tbilisi, historiaa, vuoristoteitä, viiniä, saslikia ja jalkapalloa. Lyypekki, etenkin vanha kaupunki. Vilna, vanha kaupunki.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #43 : 16.10.06 - klo:23:10 »
Espanjan aurinkorannoille. :wink: Vedän laudat Rekolan Ruusulan ikkunoohin ja minä ostan yksiön sieltä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kiva paikka, jossa oot käyny ja minne haluaisit matkustaa?
« Vastaus #44 : 17.10.06 - klo:15:18 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Espanjan aurinkorannoille. :wink: Vedän laudat Rekolan Ruusulan ikkunoohin ja minä ostan yksiön sieltä. :wink:



En ole käynyt ikinä enkä käy aurinkorannoille. Se on mielestäni typerintä, mitä ihminen voi tehdä. Aurinko ja viinaa saa Suomestakin. :lol:

Mielikaupunkeja on kaksi a) Wien ja b) Budapest. Wien on kiva paikka siksi, että kaupungin voi katsoa läpi julkisin kulkuvälinein. Historiaa ja kulttuuria. Voisin hyvin asuan Wienissä.

Budapest siksi, että unkarilaiset osaavat vieläkin suosia suomalaisia. Olen käynyt Budapestissä enemmän kuin Tukholmassa. Aloitin budapestiläisyyden jo nuorena. Nykyään minulla on jo lämpimiä ja aitoja ystäviä kaupungissa.
Acta, non verba.