Kirjoittaja Aihe: Tällaista haluaisin lukea  (Luettu 2109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Tällaista haluaisin lukea
« : 13.01.12 - klo:22:26 »
Minulla on yksi lehmä ojassa, sarvia myöten mutta vain yksi. Jos te tahtoisitte kuulla jotakin Dosentista,  millaisesta kirjasta sen lukisitte mieluiten?  Elämäkerta on nyt pois pelistä, tai tietty kaikki elämäkertatiedot siinä olisivat.

- Eläytyvästä nyyhkytarinasta, kas siinäpä urhea mies. Kalpea mies kiipeää hirttolavalle jne, jonka jälkeen kaikki käsitellään takaumana, aika hidastuu ja noin
- Tarinana jossa aikakaudet sekoittuvat sikinsokin mutta joka on ehdottomasti satua
- Tieteellisenä analyysina hänen sielunelämästään joka etenee aineisto-metodit-diskussio-johtopäätökset.

Mitä -sivumennen sanoen - muuta haluaisit lukea, millaista runoutta, minkä tyyppinen lyriikka siis iskee?
Entäs

- hidasta kerrontaa - vaikka verkkaisia novelleja
- luonnonkuvausta jossa tapahtuu hitaasti vai dramaattisesta taju kankaalle -jutusta,
-kotimasista nykyproosaa verta-luita-suolenkappaleitä-insestiä-huijausta-petoksia
- Tolkieniin päin liukuvaa fiktio sallittua -juttua?

m inua kiinnostaa - en löydä uudesta kirjallisuudesta oikein mieluisaa tarjontaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #1 : 14.01.12 - klo:08:43 »
Minua on viimeksi viehättänyt kokoelma löyhästi teeman ympärille kerättyjä tilannekuvauksia, joissa henkilöt, aika, rakennukset ja maisema on luonnosteltu riittävän tarkasti, jotta niiden kautta on päästy tekemään huomioita ihmiselämän, kulttuurin ja historian kiinnostavista ilmiöistä.

Kirja on Sevari Parkon Elävä malli.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #2 : 14.01.12 - klo:08:52 »
Menneen maailman elämä, alkaen 1800-luvun teollisesta ,maanviljelyksellisestä ja moraalisesta kehittymisestä, sopivasti draamalla ja romantiikalla maustettuna.
Elämänkerrat kulttuurihenkilöistä samoilta alkuajoilta nykypäivään.

Toisaalta "pirkkosaisiomaiset tai rekolundalmaiset" kuvaukset työväenluokan elämästä kaupungeissa ja kasarmeissa.

Hyvät dekkarit. Ei enää raakuuksia niiden tehostamiseksi, ei pakanallisia rituaalimurhia.

Maahteramäen Eemelit tms. lasten kuunneltavat ja luettavat.

Suomen, Ruotsin, Englannin ja Venäjän historia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #3 : 14.01.12 - klo:11:23 »
Kirja on Sevari Parkon Elävä malli.

Pahus, kun tuli Severistä Sevari! Kas kun ei Sivari.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #4 : 14.01.12 - klo:11:27 »
Pahus,  tuli Vaahteramäestä Maahteramäki. Kas kun ei Maaherramäki. Eemelistä tuli sentään kunnallispoliitikko.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #5 : 14.01.12 - klo:11:31 »
Sevari Maahteramäki presidentiksi!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #6 : 14.01.12 - klo:19:44 »
Minua on viimeksi viehättänyt kokoelma löyhästi teeman ympärille kerättyjä tilannekuvauksia, joissa henkilöt, aika, rakennukset ja maisema on luonnosteltu riittävän tarkasti, jotta niiden kautta on päästy tekemään huomioita ihmiselämän, kulttuurin ja historian kiinnostavista ilmiöistä.

Kirja on Sevari Parkon Elävä malli.

Mainiota! Otetaan lukulistalle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tällaista haluaisin lukea
« Vastaus #7 : 14.01.12 - klo:19:45 »
Sevari Maahteramäki presidentiksi!
:023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.