Kirjoittaja Aihe: harrastukset  (Luettu 42995 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: harrastukset
« Vastaus #60 : 20.08.10 - klo:14:52 »
Lainaus käyttäjältä: Satman
(ei tarkoita Raamatun jakeita tietenkään, vaan taloudesta poistettavan materiaalin lajittelua uusiokäyttöä varten)

Tuo oli tärkeä lisäys, jottei luultaisi  liian uskovaiseksi.

(tuo oli hyväntahtoista huumoria)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: harrastukset
« Vastaus #61 : 20.08.10 - klo:15:06 »
 :icon_wink:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: harrastukset
« Vastaus #62 : 20.08.10 - klo:15:46 »
Olisipa kiva nähdä muutama kuva Leenan puutarhasta. Minun "puutarhani" on varmaankin täydellinen vastakohta Leenan luomukselle. Kaikki kukkii ja kasvaa villisti ja söpösti sekaisin. Kaikkea on kokeiltu härkäpavusta tomaatteihin ja se, kuka on selvinnyt, on saanut jatkaa seuraavana kesänä. Minun puutarhassa harjoitetaan evoluutiota... vahvimman laki. Minun kasveja on siperia opettanut.  :002:

Voiko uskonnollisuus olla harrastus? (Jos voi, minulla se ei ole, valitettavasti, vai?)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: harrastukset
« Vastaus #63 : 20.08.10 - klo:15:53 »
Lainaus käyttäjältä: Kmmajainen
Minun puutarhassa harjoitetaan evoluutiota... vahvimman laki.

Ei taida olla sinulla sitten mitään körttipuutarhaa, jossa vain heikoimmat ja vajavaisimmat yksilöt selviytyvät.
Sellaisen puutarhan luominen ei tule itsestään, vaan se vaatisi puutarhan tarkkailua jonkinverran työtä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: harrastukset
« Vastaus #64 : 20.08.10 - klo:16:07 »
Omat harrastukset on tietenkin veneily ja kalastus, mutta myös kaikenlainen nikkaroiminen, remontointi ja rakentaminen.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: harrastukset
« Vastaus #65 : 20.08.10 - klo:21:34 »
Eedenin puutarha?!

Me tullaan Saliksen kanssa sitä katselemaan. Istuskellaan katveessa ja siemaillaan viiniä - jos kutsutaan.

Kyllä saa tulla. Mitä viiniä? Aussia, tietty. Saa tulla --- hei tulkaakin kaikki.
Tänään terassille hankkiutui uusi krysanteemi, kiteytyi käteen, ynnä kaksi uutta hortensiaa, ne huomisaamuna tai tänään vielä pääsevät väljempiin oloihin... mukaviin oloruukkuihin...jaa. Kyllä menee huomisen puolelle . Voi kun osasi tuota tekniikkaa, lähettäisin kuvia, kännykkäkameralla otettuja, siis mitä Leena ei harrasta: Tietotekniikkaa. Siinä Leena on avuton ja viheliäinen.

Se on vielä niin kaunista kaikki,  kun se avautuu talon oikealle pihalle... siis, siinä on muurin jälkeen ensin nurtsia, sitten pensasaita, ja sen jälkeen kulkupolku joka koko pihaa kiertää, hiekoitettu, sitten taas nurtsia ja pihlajia ja pensasaidalla ympäröity lasten leikkipaikka... ja kaikki pyykkiisysteemit ympäröi pensastaita...niin ja muurin sisäpuolelle on istutettu Clematis, mutta se on vasta yksikesäinen, se aina vasta toisena kesänään on edukseen, se tuotti vain yhden kukan tänä kesänä. Kaksi köynnösruusua yrittää parastaan, ne on kyllä jo kukkineet.  Yhdellä naapurilla on tavaton köynnösruusu,. sellaisia näistä tulee isona.   

 Ja koristekirsikoita on tuossa ennen pensasaitaa, isoja puita, siihen me istuttelemme salaa kaikkea, koko väki kenellä terassi on, aion kyllä pyytää luvan ja luvan perästä laatia laajennusosan kulmaukseen, tämä on nurkassa hauskasti, siihen saisi vaikka mitä ihanaa, taloyhtiöllä ei voi olla mitään puutarhaa vastaan... omenapuita ja marjapensaita, talon lapset saisi syödä ne... minulla on pää täynnä kaikkea, millä minä hyödynnän tuon nurkan jossa nyt on vain nurtsi, minä kasvan ja rönsyän sinne... minä en kohta mahdu koko terassiulle kaiken joukkoon. Tämä on kaunis piha, luulen että täältä voi löytyä määrätyn käärmeen luuranko ja kaksi kivettynyttä viikunanlehteä, sillä erityisesti toukokuussa tämä paikka on us-ko-ma-ton.

Nyt Leena sytyttää lyhdyt naapurien iloksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: harrastukset
« Vastaus #66 : 20.08.10 - klo:22:21 »
Bundesliiga...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: harrastukset
« Vastaus #67 : 20.08.10 - klo:22:25 »
Täytynee kertoa tämäkin kun kukaan ei kuitenkaan arvannut
Foorumi ja tietokoneet
Mökkeily
Matkailu
Erilaiset vapaaehtoishommat
Työnteko eläkkeellä
Vanhuksen huolto
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: harrastukset
« Vastaus #68 : 21.08.10 - klo:14:04 »
Harrastan säännöllisesti sauvakävelyä. :eusa_angel:

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: harrastukset
« Vastaus #69 : 21.08.10 - klo:16:42 »
Ei taida olla sinulla sitten mitään körttipuutarhaa, jossa vain heikoimmat ja vajavaisimmat yksilöt selviytyvät.
Sellaisen puutarhan luominen ei tule itsestään, vaan se vaatisi puutarhan tarkkailua jonkinverran työtä.

No tuosta näkökulmasta katsottuna on körttiläisyys kaukana minun pläntiltäni. Mitähän sille tekis?  :icon_rolleyes:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: harrastukset
« Vastaus #70 : 21.08.10 - klo:17:14 »
Kyllä aukeat nurmikentätkin puolustavat paikkaansa. Niillä voi avojaloin juosta Veikon 3 v. kanssa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: harrastukset
« Vastaus #71 : 22.08.10 - klo:19:53 »
Minulla näiden seurakunnallisten harrastusten lisäksi sydäntä lähellä ovat vapaaehtoinen maanpuolutus useallakin rintamalla. Sen lisäksi viihdyn keittiössä leipomassa ja ruokaa laittamassa, teen käsitöitä ja luen lähinnä kotimasita kertomakirjallisuutta. Lomat vietämme pitkälle Kainuun korvessa vaellellen luonossa. Ja kait "uudeksi" harrastukseksi pitää lukea mökkeilyn, kun ensi juuri näinä päivinä saamme lopultakin appivanhemmilta perityn mökin kokonaan omaan käyttöön. Edessa muutaman viikonlopun isompi järjestely (= raivaius) projekti ja muutaman vuoden kehitysprojekti. Vapaa-ajan ongelmia ei siis ole :icon_lol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22073
Vs: harrastukset
« Vastaus #72 : 22.08.10 - klo:21:46 »
Vieläkö appivanhemmat ovat voimissaan? Meekulu Helenalle terveisiä, jos tapaat!

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: harrastukset
« Vastaus #73 : 22.08.10 - klo:21:52 »
Appivanhemmat täyttivät tässä äskettäin 70v ja luopuivat ajokorteista, joten mökkeilykään ei enään oikein onnistu. Molemmilla on myös kaikenlaita remppaa. Appihan siellä mökillä on ollut kaikki kesät, mutta kunto laskee hiljalleen, eikä ole oikein jaksanut tehdä mitään raskaampaa. Meekulun tapasin viimeksi tänään , kun tulimme yhtämatkaa Kotkasta Voikkaalle. Me olimme Ristiniemessä leirillä ja Meekulu täysiä täyttäneiden juhlassa Langinkosken kirkossa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: harrastukset
« Vastaus #74 : 24.08.10 - klo:18:54 »
Pääasiassa käsitöitä, kirjoja (tekstillisiä/ kuvallisia), liikkumista. Milloin mikäkin noista on ykkösenä ajankäytössä. Olen tosi huono käymään missään 'kerran viikossa tiistaisin kaksi tuntia kuntojumppaa/latinaa' -jutuissa. 

Mieli lepää sopivassa musiikissa, väreissä ja muodoissa. Hyvää tekee myös elämän ja ihmisluonnon pohtiminen siskojen kanssa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa