Kirjoittaja Aihe: harrastukset  (Luettu 42991 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
harrastukset
« Vastaus #45 : 27.09.07 - klo:19:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Palstoilla Körttiforumin joskus sanaisen arkkuni
muiden harmiksi avaan. Anteeksi senkin kai saan!

Anteeksi sen saat toki,
moni lukija varmaan koki.
Mutta mikset tee runoa,
ala heti moista punoa!

t. mies jolle runo ilman loppusointuja on kuin suomi ilman mustamakkaraa  :wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
harrastukset
« Vastaus #46 : 27.09.07 - klo:20:06 »
Moni meistä on jotenkin pinko,
ehkäpä tosikkokinko?
Toinen on raskas runosinko
ja toinen kuin Daavidin psalmilinko.
Jotain herkkää kosketinko?
Mustin vai valkein koskettiminko?

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
harrastukset
« Vastaus #47 : 27.09.07 - klo:23:58 »
Taisi olla herkkää kun sydän sykki,
Taitaa Pena olla oiva runotykki,
kun moiset sanat nettiin lykki.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: harrastukset
« Vastaus #48 : 19.08.10 - klo:13:21 »
Heh, onhan täällä näköjään aiemminkin runoiltu  :023:

Minulla harrastukset menevät enemmän tai vähemmän, melkoisesti enemmän, liikunnan puolelle. Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa; olen aina ihmetellyt et on äidillä mahtanut olla synnytys kun olen syntynyt sukset jalassa :icon_cool: Siis koko ikäni hiihtänyt kesät talvet; oikeesti joskus kesälläkin, aiemmin rullilla, nyt joskus putkessa.

Nyt näyttäis siltä että viikko-ohjelmaani kuuluu kolme vesijuoksuaamua, kaksi erilaista jumppaa ja pilates, sit tietty kävelylenkit sauvoilla tai ilman niin kauan kunnes pääsee hiihtämään ja lumikenkäilemään. Kunpa pääsiskin jo!!!! Kantritanssia jatkan taas jos käpälät kestää..

Lapissa käyn yleensä ainakin kerran kaksi vuodessa, nyt meen ainakin lokakuussa ellen aiemmin ja sit kaamoksen aikaan. Kaamoksesta on tullut ehkä rakkain ajankohta, vaikka aina mä siellä viihtyisin.

Lisäksi liikun muutenkin paljon luonnossa kaikkea ihmetellen ja kummastellen, mökkeilen, ratsastelen silloin tällöin, lueskelen, kirjoittelen, ratkon ristikoita, harrastan hiljaisuutta (mitä se sitten onkaan...) ja sitten tietysti seurustelen ystävieni kanssa ja käyn elokuvissa, konserteissa, teatterissa yms. mutta ei ne kyllä ole oikeestaan harrastuksia.

Tulipa pitkästi, tsorppa  :)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: harrastukset
« Vastaus #49 : 19.08.10 - klo:13:31 »



 Kiinnostukseni kohteet: pallopelit, kirjat, kulkeminen, iskelmät ja osa virsistä! :kahvi:

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: harrastukset
« Vastaus #50 : 19.08.10 - klo:13:33 »
Moni meistä on jotenkin pinko,
ehkäpä tosikkokinko?
Toinen on raskas runosinko
ja toinen kuin Daavidin psalmilinko.
Jotain herkkää kosketinko?
Mustin vai valkein koskettiminko?

Tosikkokinko on mahtava sana. Maistelkaapa.

Olen tosikko ja pinko. Näiden lisäksi olen metsästä tykkäävä ekohörhö, viherpiipertäjä. Liikun mielelläni ja mitä enemmän metsässä, sen parempi.


Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: harrastukset
« Vastaus #51 : 19.08.10 - klo:13:36 »


 Kiinnostukseni kohteet: pallopelit, kirjat, kulkeminen, iskelmät ja osa virsistä! :kahvi:

Toi kulkeminen on hauskasti ilmaistu.

Kiinnostuksen kohteita on huisin paljon enemmän kuin harrastuksia...  :icon_wink: Mut en minä niistä tässä  :003:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: harrastukset
« Vastaus #52 : 19.08.10 - klo:14:58 »
Minun rakkain harrastukseni on ihmisten tarkkailu. Sitten pesärakentaminen, pehmustaminen, perheen ja ystävien ruokkiminen.
Elämänkokemuksia täydennän Raamatusta, elokuvista, TV:stä, kirjoista ja täältä. Muutamia mainitakseni.

Koira, kulttuuri ja koti. Tärkeimmät!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: harrastukset
« Vastaus #53 : 19.08.10 - klo:18:59 »
Minun rakkain harrastukseni on ihmisten tarkkailu. Sitten pesärakentaminen, pehmustaminen, perheen ja ystävien ruokkiminen.Elämänkokemuksia täydennän Raamatusta, elokuvista, TV:stä, kirjoista ja täältä. Muutamia mainitakseni.
Koira, kulttuuri ja koti. Tärkeimmät!

Harrastukseni ovat:

Juoksu ja sauvakävely, liikun paljon metsässä (kartta mukana, periytyy ent. suunnistusharrastuksesta), ahmin kirjoja (kauno ja runot), musiikki metalcoresta klassiseen (Kuhmon kamarimusiikki, Puistoblues, Helsingin musiikkijuhlat, Ruisrock ja Storyville). Toinen luontoni on kirjoittaminen. Tekstiä tulee, mitä enemmän kirjoitan (muistiinpanoja, ennen myös runoja). Pelaan intohimoisesti online auto- ja pallopelejä. Käyn paljon elokuvissa ja katselen kotona myös elokuvia. Ostin juuri fiinit sisäpelikengät. Aloitan kuntonyrkkeilyn ja punttien nostelun.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: harrastukset
« Vastaus #54 : 20.08.10 - klo:12:43 »
Tekstin vääntöön jää koukkuun, se on auttamaton asia. Ja nuottien vääntöön, kun on Sibelius.  Sitten mihin ihminen jää koukkuun on netissä opiskelu. Se on ki-vaa.

Avannossa pulikointi siinä mitassa aiheuttaa riippuvuutta että olen harkinnut niihin sm-skaboihin osallistumista. Kun asuin muualla ja naapurissa oli halpa ja erittäin hyvä punttisali minul oli sinne jokin ainaisjäsenyys ja siten luuhasin siellä kaikissa mahdollisissa, ohjatuissa pääassiassa. Tykkäsin suuresti monestakin mutta hauskin oli se joka haastoi syvät pikkulihakset... se oli...  :026:  
Elämäkerrat vievät ihmisen mennessäns ja runot, viimeksi löysin uudestaan Aleksis Kiven, ne on kuin musiikkia... ja tykkään kun löydän sata vuotta vanhan kirjan, se vanhahtava kieli ja ajankuva vie mennessään.

Yhessä vaihessa olin niin onnellinen aina kun pääsin tutuille Raututuntureille, että olin keväin syksyin omituisen rauhaton, ja sitten muistin: Joopa, on lyönyt vaelluksen hetki, mutta se jäi kun tuli musiikkiopinnot, ja kaaostivat  ihmisen elämän. En käy siellä bilettämässä vaan vaeltamassa! Mutta hienointa oli Käsivarressa, niin hienoa etten uskaltanu mennä uudestaan...pelkäsin hupsusti että toinebn kerta ei oliskaan niin kiva, tahdoin säilyttää sen ensimmäisen muiston niin täydellisenä kuin se oli.  

 HIljainen ajatusten vaihto hiljaa on rakkainta ja jo enemmän kuin harrastus - löytää joku jolle kirjoitella, joskus saada jokin ajatus, nytkin on, ja siis jostakin tuttu luottosukupuoleton johon luotan,  tai siis.... no jokainen tajusi... ihminen!   Ei mikään "tumma tulinen kiihkeä, ehdottoman vapaa ja terve mies odottaa kirjettäsi kerman kera..." se on ihan yök.

Ehdoton välttämättömyys on minulle: Minä olen suuuuuri puutarhanhoitaja. Minun terassini on Helsingin viidestoista ihme. Miunun terassini on taloyhtiön puheenaihe. Minua kutsutaan terassikierroksille "Kyllä minullakin kukkia on ne vain eivät näy". Minun kukkani on aseteltu, no nyt laskin, viiteen kerrokseen. Ne siis kohoavat portaittain...Minun köynnösritiläni herättävät hämmästystä. Milloin minut havaitaan liikehtimässä terassilla minulta tiedustellaan hoidanko puutarhaani.  Minun terassini olisi itse nähtävä, sitä on täydellisen mahdotonta kuvailla. Iltaisin sinne syttyvät eriväriset tuikkulyhdyt... iltaisin ymäristö kastellaan huolellisesti tulipalon välttämiseksi, ja on jo otettu selvää: Naapuri jolla on iskupora on urkittu selville, hän tinttaisee kattooni koukut joille ripustetyaan talveksi minun punaiset lyhtyni, kesäksi, jos Jumala suo, amppeleita, lisää amppeleita, nyt vain tuossa ihme vaateripustimessa on yksiu... Minun terassini... se on palanen paratiisia. Kun katson terassiani, olen onnellinen siitä että näen... ehkä en muuten huomaisi... se on lausumaton sana huolenpidosta, elävä saarna siitä, miten Salomokaan ei ollut yhtä upea... ei tasan ollutkaan...Toisinaan iltaisin kun sopivasti osuu auringonlaskun säteet on kuin kukissa olisi valo sisällä, etenkin syysastereissa ja krysanteemeissa.

Te ette pysty muuhun kuin kuvittelemaan. Se on minulle muuta jo kuin harrastus. Se on elävää puhetta, korvin kuulumatonta, kyllä sinusta, Leena, pidetään huolta.

Talvella siellä asuu havuja ja niihin kynttilöihin syttyvät valot. Ja minul on - ok, tiimarista - jäljiteltyjä marjaseppeleitä, joita teen ensi syksynä itse  illalla lisää, punaisia, sopivat havuihin. Ei liian kirjavaa, mutta kanervia koko talveksi...
Ehkä taas sypressi Tarjoustalosta. Puutarha nukkuu.

« Viimeksi muokattu: 20.08.10 - klo:12:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: harrastukset
« Vastaus #55 : 20.08.10 - klo:12:48 »
Leena, leenempi, leenin! 
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: harrastukset
« Vastaus #56 : 20.08.10 - klo:12:52 »
Leena, leenempi, leenin! 
Terassi, terassimpi, terassein! 
Hakkaa Salomon loistossaan mennen tullen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: harrastukset
« Vastaus #57 : 20.08.10 - klo:13:20 »
Eedenin puutarha?!

Me tullaan Saliksen kanssa sitä katselemaan. Istuskellaan katveessa ja siemaillaan viiniä - jos kutsutaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: harrastukset
« Vastaus #58 : 20.08.10 - klo:13:21 »
- Raamatun lukeminen,
- evankelioiminen,
- uskonnollisissa tapahtumissa käyminen,
- Radio Dein kuunteleminen (Mieli ohjelmana Patmoksen Taivaan-ja-maan-väliltä -ohjelma),
- uskonnollisten asioiden pohtiminen,
- uskonnollisista asioista keskusteleminen,
- uskonnollisista aiheista kirjoitteleminen,  .... jne ...



Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: harrastukset
« Vastaus #59 : 20.08.10 - klo:14:35 »
Veikon 3 v. kanssa keskustelu
Körttifoorumi
Veikon 3 v. kanssa leikkiminen
Paikallisosaston johtaminen
Veikon 3 v. kanssa lukeminen
Sukuseura
Veikon 3 v. kanssa hassutteleminen
Tiskaaminen
Veikon 3 v. kanssa pelleily
Pyykin pesu
Veikon 3 v. kanssa juoksentelu
Silitys
Veikon 3 v. kanssa hiekkakakkujen teko
Imurointi
Veikon 3 v. kanssa rakentelu
Jätehuolto = jakeiden lajittelu (ei tarkoita Raamatun jakeita tietenkään, vaan taloudesta poistettavan materiaalin lajittelua uusiokäyttöä varten)
Veikon 3 v. kanssa muuten vaan oleilu.
Uinti
Veikon 3 v. kanssa musiikin kuuntelu
Kävely
Veikon 3 v. kanssa seurustelu
TV:n katselu
Veikon 3 v. kanssa haaveilu
Lukeminen
Vaimon kanssa kävely tai siis lenkkeily kävelemällä
« Viimeksi muokattu: 20.08.10 - klo:14:40 kirjoittanut satman »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024