Kirjoittaja Aihe: harrastukset  (Luettu 42885 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
harrastukset
« Vastaus #30 : 04.05.05 - klo:19:35 »
hmm..
no ainakin lemppariharrastus on salibandy :D

ja sitten lukeminen ja musiikin kuuntelu.

mutta siis talvisin harrastan lumilautailua, joka on kyllä niin ihanaa että.<3

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
harrastukset
« Vastaus #31 : 05.05.05 - klo:11:38 »
Waaah! Waah! Kohta on kurssitutkinto! Asteikon ja prima vistan sain jo tehtyä, mut kappaleet ja etydit vielä pitäs saada. Ja jos en osaa Sonataa tai Etydi-Kapriisia huomenna säestysharkoissa en saa tehä koko kurssitutkintoa ja sen takia en sit päässy ylermiinkään :evil:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
harrastukset
« Vastaus #32 : 05.05.05 - klo:12:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Waaah! Waah! Kohta on kurssitutkinto! Asteikon ja prima vistan sain jo tehtyä, mut kappaleet ja etydit vielä pitäs saada. Ja jos en osaa Sonataa tai Etydi-Kapriisia huomenna säestysharkoissa en saa tehä koko kurssitutkintoa ja sen takia en sit päässy ylermiinkään :evil:


Nyt en ymmärtänyt. Suorititko siis asteikon ja prima vistan erikseen? Itse suoritin kyseisen tutkinnon kaksi vuotta sitten ja silloin piti kyllä kaikki suorittaa kerralla. Mutta varmaankin en nyt vaan käsittänyt mitä tarkoitit. Mutta onnea kurssitutkintoon! Kun siihen nyt jaksaa kunnolla panostaa niin jälkeenpäin on parempi mieli!
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
harrastukset
« Vastaus #33 : 05.05.05 - klo:16:32 »
Ja tulipas vähän huijattua äsken. Ei siitä tutkinnosta olekaan kuin vuosi. Niin hitaasti aika matelee eteenpäin...
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
harrastukset
« Vastaus #34 : 05.05.05 - klo:16:51 »
Lainaus käyttäjältä: "MillaB"
Nyt en ymmärtänyt. Suorititko siis asteikon ja prima vistan erikseen? Itse suoritin kyseisen tutkinnon kaksi vuotta sitten ja silloin piti kyllä kaikki suorittaa kerralla.


Ymmärtääkseni musiikkiopistot saavat itse päättää, tehdäänkö nuo yhdessä vai erikseen. Lapuan musiikkiopistossa aikanaan tein aina asteikot eri aikaan kuin tutkinnon (öbaut kuukautta paria aiemmin). Prima vista oli heti tutkinnon jälkeen. Mutta olen kuullut, että joku on tehnyt nykyään siellä kuten Eliza, eli esim. erikseen asteikot, etydit ja prima vistan ja sitten erikseen varsinaiset tutkintokappaleet.

Omista harrastuksista: harrastan samaa kuin opiskelen, eli kaikenlaista musiikkia, joten raja opintojen ja harrastusten välillä on häilyvä... Mutta "virallisia" harrastuksia ovat Herännäisnuorten kuoro, Ylioppilaskunnan Soittajat (sinfoniaorkesteri, jossa soitan viulua ja toimin yhdistyksen sihteerinä) ja oboensoitto. Sen lisäksi soitan pianoa, tosin se on opiskelua, joten mikä on harrastus, mikä opiskelu... Vaikeaa päättää :) Sitten sellaisia ei-organisoituja harrastuksia mulla on mm. pyöräily, rullaluistelu, sauvakävely, silloin tällöin uinti, ym. kaikki mitä vapaa-ajalla tekee. Jos niitä nyt harrastuksiksi voi laskea; itse olen laskenut harrastukseksi vain sellaisen, joka on säännöllinen ja ns. organisoitu, eli sikäli nuo em. liikuntalajit eivät ole minulle oikeastaan harrastuksia vaan lähinnä vapaa-ajan viettoa.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
harrastukset
« Vastaus #35 : 05.05.05 - klo:17:00 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "MillaB"
Nyt en ymmärtänyt. Suorititko siis asteikon ja prima vistan erikseen? Itse suoritin kyseisen tutkinnon kaksi vuotta sitten ja silloin piti kyllä kaikki suorittaa kerralla.


Ymmärtääkseni musiikkiopistot saavat itse päättää, tehdäänkö nuo yhdessä vai erikseen. Lapuan musiikkiopistossa aikanaan tein aina asteikot eri aikaan kuin tutkinnon (öbaut kuukautta paria aiemmin). Prima vista oli heti tutkinnon jälkeen. Mutta olen kuullut, että joku on tehnyt nykyään siellä kuten Eliza, eli esim. erikseen asteikot, etydit ja prima vistan ja sitten erikseen varsinaiset tutkintokappaleet.


Ok. Kiitos tästä tiedosta. Omaa tilannettani selittää myöskin osin se, että tutkinnon suorittaessani asuin pienellä paikkakunnalla ja lautakunta tuli asioikseen kauempaa, joten silloin onkin järkevämpää soittaa kaikki kerralla.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa KAKIPOIKA

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
harrastukset
« Vastaus #36 : 12.09.07 - klo:18:55 »
Harrastan Partiota ja Kaikkee epämäärästä, mönkiällä ajossa sm tasoa ja motocross on se epämääräsempi :D
-AATE

Poissa Reetukka:)

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 25
harrastukset
« Vastaus #37 : 13.09.07 - klo:09:02 »
Tällä hetkellä minun harrastuksenani on lepäily ja rentoutuminen. Yleensä minulla on jos jonkinmoista rautaa tulessa, eli yleisemmin minulla on ollut 4 harrastusta kerrallaan.

Nyt on asiat toisin. Polvi meni ja ei ota parantuakseen levolla. Semmoiset 4 kuukautta lepäillyt ja ei kestä edelleenkään kävelyä, pyöräilyä yms. Lempilajini jalkapallo on nyt poissa laskuista. Aika varmaan vaihtaa johonkin vähemmän raskaaseen liikuntaharrastukseen. :cry:

Olen käynyt vesijuoksemassa tässä taannoin, sen voisin ottaa säännölliseksi urheilulajikseni. Se oli ihan kivaa, eikä käy puoleksikaan niin kipeää polveen, kuin joku muu laji.

Onhan minulla kuitenkin näitä harrastuksia. Kesäteatteri toimintaa jo kolmatta vuotta ja itämaista tanssia viidettä vuotta. Laulutunnitkin voisin uudelleen aloittaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
harrastukset
« Vastaus #38 : 13.09.07 - klo:15:07 »
Harrastukset:

- musiikki kaikkiruokainen, musiikillisesti hengailen sekä Puistobluesissa, Ruisrockissa että Kuhmon kamarimusiikkijuhlilla eli rockista klassiseen

- kirjallisuus (erit. latinalainen = ranska,espanja,etelä-amerikka)

- punaviinit (erit. espanjalaiset)

- liikunta (sauvakävely, juoksu ynnä suunnistus, kiinto- ja iltarastit)

- kirjoittaminen (kymmensormijärjestelmällä sujuu nopeasti; valtava määrä mielipidekirjoituksia vuosien itse- tai toisten nimis julkaistuja, runoja vanhaan mittaa)

- politiikka (pienestä pitäen mukana, kokkari)
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
harrastukset
« Vastaus #39 : 13.09.07 - klo:15:36 »
Miten vanhaan mittaan runoilet? Elegioitako peräti vai sonetteja? Olisi hauskaa, jos joku muukin tunnustaisi haksahtaneensa niin antiikkisiin poljentoihin.

Palstoilla Körttiforumin joskus sanaisen arkkuni
muiden harmiksi avaan. Anteeksi senkin kai saan!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
harrastukset
« Vastaus #40 : 13.09.07 - klo:16:18 »
Lueskelen humanismia. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
harrastukset
« Vastaus #41 : 14.09.07 - klo:17:00 »
Tämän aamun Karjalaisessa oli juuri juttua siitä kuinka mahdollisimman täysi kalenteri on nykynuorelle melkeinpä statussymboli. Kisataan siitä kuka harrastaa eniten ja nautitaan kun joku kysyy: "Kuinka sie jaksat tehhä tuon kaiken?"

Valitettavasti en kuitenkaan voi raflaavasti vastata tähän harrastavani sängynpohjalla makoilua kirjan ja hyvän musiikin seurassa. Tosin siis teen sitäkin, mutta kyllä harrastuksista löytyy ainakin toistaiseksi partiota ja kirjoittamista. Myös jonkunmoitsa paperille tuhertelua, ne tuherrukset sitten yrittää olla piirrustuksia.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
harrastukset
« Vastaus #42 : 14.09.07 - klo:20:01 »
Lainaus käyttäjältä: "KAKIPOIKA"
Harrastan Partiota ja Kaikkee epämäärästä, mönkiällä ajossa sm tasoa ja motocross on se epämääräsempi :D


Vieläkö tämän vuoden aikana möngitään kisoissa vai viritteletkö kelkkaa talveksi?

Mt

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
harrastukset
« Vastaus #43 : 14.09.07 - klo:21:38 »
Mä en harrasta mitään "oikeaa". Koiran kanssa treenataan kotitarpeiksi, niin että molemmilla on kivaa. Käsitöitä teen, kirjoja luen ja puzzle-tehtäviä ratkon myös jonkin verran. Kesällä etsitään miehen ja koiran kanssa geokätköjä.

Tuntuu, ettei uskalla sitoutua mihinkään säännölliseen, kun työt vievät suurimman osan energiasta, ja iltaisin tekee vain mieli käpertyä sohvalle.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
harrastukset
« Vastaus #44 : 15.09.07 - klo:09:37 »
Koirasta ei oikein tiedä, kumpi harrastaa, minä sitä vai se minua. Ehkä kuvio menee niin, että vaimo ja tytär harrastavat koiraa (esim. nyppivät vanhaa karvaa uuden tieltä) ja se minua (esim. kerjää rapsutusta ja 'muruja herran pöydältä'). Kelpaa minulle ihan hyvin näinkin.