Kirjoittaja Aihe: Sairauteni  (Luettu 43693 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33804
Vs: Sairauteni
« Vastaus #45 : 08.06.12 - klo:09:08 »
Olen lähdössä silmänpohjakuvaukseen. Häikäisy on minulla yleensä kaksi päivää kamala. Aurinkolasit silmille heti kun aurinko paistaa. Kyytimies on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni
« Vastaus #46 : 08.06.12 - klo:10:38 »
Olen aika "uusi" tällä foorumilla, varsinkin jos verrataan viestien määrään, muutoin "uutuudesta" en kyllä oikein
tiedä....
Ehkä täällä voi itsestään jotain kertoa, ehkä esirukousaihe-merkeissäkin...
Jotain olen toisaalla itsestäni jo kertonutkin.
Kaikenlaista sairautta ja remppaa alkaa olla, huomaan että fyysiset voimat vähenevät.
Pari vuotta sitten jouduin pois päätyöstäni, siinä vaiheessa olin työterveyshoidossa ns. lopputarkastuksessa,
todettiin eturauhassyöpä. Nyt tämän kanssa eletään, kiitos Jumalalle, lääkityksestä on ollut apua.
Lisäksi on essentiaalinen vapina, siihen on lääkitystä. Nivelrikkoa on. Lonkkaleikkaukseen menoa odottelen.
Mutta näistä kaikista huolimatta, kiitollisena saan elää ja olla tässä, iloita alkaneesta kesästä....
siitä että jaksan touhuta kotimökin pihamaalla, askarrella taloyhtiöiden kanssa, laulaa yksin ja yhdessä
toisten kanssa, kuunella musiikkia...tänään Hopealinjan blues-risteilylle...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni
« Vastaus #47 : 17.06.12 - klo:19:42 »
Nyt olen saanut tiedon että lonkkaleikkaus olisi kuukauden kuluttua.
Kyllähän tuo vähän pelottaa ja jännittää, vaikkei eka kerta leikkauksessa olekaan, mutta onneksi
ei ole tullut rutiiniakaan, eikä kai rutiinia ole potilailla koskaan, ainoastaan lääkäreillä.
Olen ehkä oppinut ymmärtämään ja arvostamaan sitä ammattiryhmää.
Eturauhassyövän kohdalla olen kokenut olevani Jumalan hoidossa, ehkä niin olisi tässäkin tilanteessa.
Pelosta ja jännityksestä huolimatta, toiveikkaana kuitenkin odotan jos vaikka ensi talvena pääsisin
hiihtämään, kahteen vuoteen en ole pystynyt, kelejä olisi kyllä ollut.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni
« Vastaus #48 : 17.06.12 - klo:20:34 »
Semppiä vn...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Sairauteni
« Vastaus #49 : 25.06.12 - klo:18:18 »
Juu koita vn pitää positiivinen mieli, se on jo puoli terveyttä.

Itelläni kävi klassillisesti.
Eli tyhmästä päästä taas ruumiini kärsi.
Olin heittämässä uistinta ja kuuntelin kesäautostani samalla musaa auto "ekologisesti" tyhjäkäynnillä.
No romu alkoi keittää ja minähän avasin konepellin ja kuuma höyry poltti käsivarren.
Nyt viikko jo menny, mut kait uusi iho tohon tulee.
 :-\ :) :'( :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Sairauteni
« Vastaus #50 : 26.06.12 - klo:09:57 »
Minulla on pelkotiloja entisen koulukiusaajani näköisistä naisista ja
exäni näköisistä miehistä ollut kuormittuessani, että he samassa paikassa
liikkuessaan väittäisivät että seuraan heitä.
Olen kuullut myös heidän ääniä.
Jos olen liikaa yksin kämpälläni niin tulen mökki-höperöksi.
Ihmisten ilmoille meneminen vähentää liiassa kuvittelemisessa,
se neutralisoituu.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni
« Vastaus #51 : 26.06.12 - klo:11:02 »
Oikea jalka pettää...   aina kaatuilen...     Vähän ihmeellistä...    ei kuin aisti maastonmuotoa tai mikä lienee.    No minä nyt katselen, alkaako tuo pelittää ja pitäähän tästä lääkäriin joka tapauksessa kun rutiinitsekkaus on.  Valitan silloin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Sairauteni
« Vastaus #52 : 28.06.12 - klo:20:21 »
Joulusta asti kipiänä ollut polvi tähystysleikattiin tänään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni
« Vastaus #53 : 28.06.12 - klo:20:31 »
Toivottavasti Mauno olet saanut apua, hyvä että sinulla leikkaus on takana.
Pikaista toipumista ja liikkeelle pääsyä.
Itselläni lonkkaleikkaus edessä vajaan kolmen viikon päästä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Sairauteni
« Vastaus #54 : 29.06.12 - klo:20:36 »
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja diabetes.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni
« Vastaus #55 : 01.10.13 - klo:10:42 »
Sairauteni

Näitähän riittää...  :eusa_angel:  :'(

Eilen illalla piti ottaa Panacod ja myös tänä aamuna otin kun lonkka on taas älyttömän kipeä. Ei pääse oikein kunnolla liikkumaan. Omituista, kun koko kesä meni oikein hienosti ja tunsin olevani elämäni kunnossa ja heti kun viileni ja muuttui sateiseksi niin vointi huononi. Olisi se kyllä ehkä muutenkin huonontunut. Perjantaina on röntgen ja sitten luultavasti leikkausjonoon. Lääkärin kanssa ollaan jo juteltu proteesista toiseenkin lonkkaan. Sitä ennen tietysti hammashoito. Ei ole kyllä varaa näihin, mutta jostain rahat on järjestettävä. Remicade-lääkityksen joutuu sitten keskeyttämään ja toisenkin tiputuslääkkeen, joka minulla nykyisin on. Se on osteoporoosiin, joka on edennyt voimakkaasti erityisesti lonkassa ja selkärangassa. Sitä lääkettä ei onneksi tiputeta kuin kerran vuodessa ja tämän vuoden annoksen sain tässä syksyllä. Mitä lie vettä tiputtaneet suoneen kun ei ollut mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen?  :icon_eek:

Sydämen kuvauksenkin pitäisi pian olla ja kohta minulla alkaa kuntoutusryhmä joka on viitenä torstaina 6 tuntia. Siihen kuuluu jumppaa, vesijumppaa ja luentoja; lääkärin, sosiaalityöntekijän ja fysioterapeutin. Ryhmä on pieni, vain neljä henkilöä eikä yhtään naista mukana  >:(  :eusa_angel: Hintaan kuuluu onneksi ruuat ja kahvit.

Viime tarkastuksessa mitattiin pitkästä aikaa pituus ja olen lyhentynyt 3 senttiä  :icon_eek:

Osteoporoosin eteneminen saatiin selville luuston tiheysmittauksessa, se on tehty pari kertaa aikaisemminkin.

Näilläpä sitä nyt mennään  :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sairauteni
« Vastaus #56 : 01.10.13 - klo:10:57 »
Tsemppiä myyrälle, onpa siinä melko lasti kannettavana.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33804
Vs: Sairauteni
« Vastaus #57 : 01.10.13 - klo:12:20 »
Toiset meistä eivät ole mitään ilman vaikeuksia ja vaivoja. Toiset ovat lokkeja jotka kaipaavat valkeaa laivaa.

Rukoilen , HM

http://www.youtube.com/watch?v=o89hJo0HCCU
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni
« Vastaus #58 : 29.10.13 - klo:12:40 »
Pistänpä tähän "hoitoyksikköön"  :003: viestin, että saattaa sydänleikkaus tulla ennen lonkkaa. Tänään oli nimittäin sydämen vuositarkastus ja lääkäri oli vähäsen sitä mieltä. Muuten on vahva sydän, mutta läpän vuoto on suurentunut ja lääkäri arveli, että nyt kestäisin ehkä parhaiten leikkauksen. Vajaatoimintaan sitä ei kannata päästää. Sydän leikataan Kuopiossa. Katselin lääkärin operointia koneensa kanssa, kyljellään pötkötellen ja yksi ääni kuulosti ihan kuin ilman kohinalta, mutta onkin kuulemma veren pulputusta väärään suuntaan. Sydänäänet on kauhean kuuloisia voimistettuna ja kun sydämen toiminnan vielä näkee ruudulta väreissä... :-\ On se ihme elin. Kyllä tästä asiasta tehdään vielä jatkotutkimuksia. Hyvää hoitoa olen saanut tähän asti niin reumalla kuin muuallakin ja ei voi kuin kiittää siitä keskussairaalan väkeä.

Kyllä monet asiat tuntuu nyt pieniltä ja vähäpätöisiltä kun ne asettaa oikeisiin mittasuhteisiinsa. Joutavia kähinöitä yms. Päivä kerrallaan - se on suuremmas käres.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33804
Vs: Sairauteni
« Vastaus #59 : 29.10.13 - klo:14:59 »
Olen lähdössä silmänpohjakuvaukseen. Häikäisy on minulla yleensä kaksi päivää kamala. Aurinkolasit silmille heti kun aurinko paistaa. Kyytimies on.

Mitä ihmettä ! Olen siis käynyt silmänpohjakuvauksessa viime vuonna. Oli varmaan terveyskeskuksen palvelu kun ei mitään huomattu. Ja runsaan vuoden päästä oli silmä sökönä .
Lueskelin tätä ketjua alusta saakka ja löysin dokumentin. No, minulla näköjään näön lisäksi lähimuisti huononeen:

Hyvää matkaa myyrä "hoitopöydälle" !  Pyydetään koko foorumin potilaiden voimalla apua leikkaavalle kädelle. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)