Kirjoittaja Aihe: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa  (Luettu 6752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #1 : 19.01.12 - klo:11:47 »
En ota muuten kantaa omani osalta, jotkut ovat jopa sen nähneet, mutta kohta tulee kalliiksi kun kotikylmiö on tullut tiensä päähän ja pitäisi lähteä vaimon kanssa ostamaan uudet kylmäkalusteet. Samalla pitäisi ostaa pikku mustavalko laser (reilusti alle 100€), kun edellisestä loppuu muste ja mustekasetti on kalliimpi kuin uusi kone.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #2 : 19.01.12 - klo:12:06 »
Itse kun viimeksi ostin jää-viileän, nii hajoshan se joskus kolmivuotiaana.
Mutta nouhätä, muistin jotta ostin sen kalliimman jolla ol 5-vuoden takuu.

No huomasin jotta on termarivika ja kaasua liian vähän, joten tilasin tutun sepän käymään ja samalla kun ykä korjas konetta etsin takuulaput ja kysäsin, meneekö tuon piiriin.
Vastaus oli heti, ei !
Takuu 5-vuotta koskee vain kompuraa ja niitä menee takuuaikana tosi harvoin.
Ois sittenkin voinut olla halvempi parempi ?
No se kaappi hajos sitten taas alle vuodessa ja samat viat, samalla se lähti talosta viimeselle matkalleen hakkuriin.  :kahvi:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #3 : 19.01.12 - klo:19:19 »
En ota muuten kantaa omani osalta, jotkut ovat jopa sen nähneet, mutta kohta tulee kalliiksi kun kotikylmiö on tullut tiensä päähän ja pitäisi lähteä vaimon kanssa ostamaan uudet kylmäkalusteet. Samalla pitäisi ostaa pikku mustavalko laser (reilusti alle 100€), kun edellisestä loppuu muste ja mustekasetti on kalliimpi kuin uusi kone.
Joissakin lasertulostimissa aloituskasetin kapasiteetti on pienempi kuin vaihtokasetin. Joten saattaapi olla edullisempaa ostaa se kasetti. Näin ainakin kestävän kehityksen kannattaja tekisi.

Itse hommasin viime vuonna Canonin värilaseriin uudet kasetit ja se maksoi tulostimen hinnan, mutta uusien kasettien kapasiteetti on ainakin kaksinkertainen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #4 : 19.01.12 - klo:19:32 »
Joissakin lasertulostimissa aloituskasetin kapasiteetti on pienempi kuin vaihtokasetin. Joten saattaapi olla edullisempaa ostaa se kasetti. Näin ainakin kestävän kehityksen kannattaja tekisi.

Itse hommasin viime vuonna Canonin värilaseriin uudet kasetit ja se maksoi tulostimen hinnan, mutta uusien kasettien kapasiteetti on ainakin kaksinkertainen.

Uuden hankintaan oli toinenkin syy. Se ei nimittäin toiminut yhteen Windows 7 kanssa, lisäksim sen sai langattomasti liitettyä eli yksi naur sekamelskaan vähemmän. Tuolla koneiden takan on melkoinen sekamelska sillä siinä on W7 ja XP päällekkäin ja molemmille näytöt ja printterit.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #5 : 19.01.12 - klo:19:40 »
kumpi on järkevämpi hankinta laser- vai mustesuihkutulostin?

pitäis taas uusia laite
Herra armahda.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #6 : 19.01.12 - klo:19:44 »
Tuosta listasta yllä,
jossa yhtenä kohtana on lukot - se pitää paikkansa
ei minun kohdalla,
mutta kokemusta on immeisestä,
jolla on kaikki kiinni/lukossa & verhotkin aina kiinni & puhelinnumerot salaiset yms.
kovin on pelokas, kokee paljon uhkaa  :icon_sad:
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #7 : 19.01.12 - klo:19:52 »
---
mutta kokemusta on immeisestä,
jolla on kaikki kiinni/lukossa & verhotkin aina kiinni & puhelinnumerot salaiset yms.
kovin on pelokas, kokee paljon uhkaa  :icon_sad:
Kokemusta on minullakin tuommoisista, valitettavasti. Tuohon ketjuun voisin lisätä, että ikkunat on peitetty mustalla muovilla, postilaatikossa ei nimeä, eivät kerro, missä asuvat j.n.e.  Poliisin tuttujahan semmoiset ovat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #8 : 19.01.12 - klo:19:54 »
kumpi on järkevämpi hankinta laser- vai mustesuihkutulostin?

pitäis taas uusia laite

Jos tulostat runsaasti niin silloin laser on halvempi käyttää. Minulla on mustavalkolaser ja ja värikuvat teen mustesuihkulla. Mustesuihkun laatu on parempi ja hinta halvempi jos tulostaa hyvin vähän värillisiä kuten minä. Tulostan etupäässä mustavalkoista dokumenttia. Ne ovat siis minulla rinnan ja valitsen printterin valikosta tehtävän mukaan. En tulosta valokuvia, vaan ne ovat koneella ja katselen tuttavien kanssa niitä HD televisiosta, niin kaikki näkevät yhtä aikaa saman ja muuten katson ne omalta näytöltä. Siis minulle järkevä on molemmat.

Kun kovalevy haavereita (huom. monikko) on minulle sattunut, kaikesta on varmuuskopiot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #9 : 19.01.12 - klo:19:55 »
Kokemusta on minullakin tuommoisista, valitettavasti. Tuohon ketjuun voisin lisätä, että ikkunat on peitetty mustalla muovilla, postilaatikossa ei nimeä, eivät kerro, missä asuvat j.n.e.  Poliisin tuttujahan semmoiset ovat.

Tuosta puuttuu iso saksanpaimenkoira pihalta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #10 : 19.01.12 - klo:20:04 »
hmm....lukko on kyllä huoneenkin ovessa, mutta syynä on soluasuminen...  :icon_lol: verhot jäävät monesti aamuisin kiinni kun on niin pimiää ulkona kun kouluun lähtee, ettei ole merkitystä onko verhot auki vai ei...toisaalta ne on sitten päivän päätteeksi vielä pitkään illallakin auki, jotta naapurit pääsevät ihailemaan mun touhuja...voi naapuri parkoja!  :icon_eek:  :icon_lol:

Ja tavaraa lojuu sielä sun täällä....väitän että syynä on ennemminkin patalaiskuus kuin menneisiin jämähtäminen...vaikka toisaalta aiemmin on ollut pahana tapana vatvoa menneitä...nyt ajattelen, että so not! Elämä on ja rapatessa roiskuu, turha sitä on enää siinä välissä rutista kun hylsyt on jo sylissä...

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #11 : 19.01.12 - klo:20:08 »
Lainaus
Minulla on mustavalkolaser ja ja värikuvat teen mustesuihkulla.

- tuohan onkin hyvä idea!
Herra armahda.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #12 : 19.01.12 - klo:20:11 »
Lukkoja ei ole, huoneiden ovet auki ja kaappien ovet kiinni, viinilasi löytyy samoin lojuskelevia tavaroita, ja seinät ovat tyhjät. Luonne ihan tämän mukainen. Lisäksi aika usein korjaan tai korjautan vanhan, vaikka uusi olisi helpompi tai kalliimpi ratkaisu. Tulostin on mutta ei juuri tule käytettyä; lieneekö mustekasettikin jo ihan kuivahtanut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #13 : 19.01.12 - klo:22:06 »
Entä mitä kertoo Paavo Väyrysestä se, että
hänen kotinsa ympäristössä erään filmin mukaan
lähes kaikki kukat olivat kuihtuneita?
Wanna be pressalla ei kukat kuki, joku on pielessä.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #14 : 20.01.12 - klo:01:27 »
kumpi on järkevämpi hankinta laser- vai mustesuihkutulostin?

pitäis taas uusia laite

Riippuu hieman siitäkin, kuinka pitkiä tekstejä tulostaa. Minulla oli pitkään lasertulostin, mutta se teki lakon aina alta sadan sivun. samoin kävi yhdelle ystävälleni. Muutoin pidin laserista, ja jatkuva mustepatruunoiden vaihtaminen pännii.  Mutta olen tyytyväisehkö nykyiseen;  sillä saa kopioitua, skannattua, ja se tulostaa kiltisti pitkät jutut.

Pähkäilimme missä vika; enn tiedä oliko syy, mutta laserimme muuttuivat hehkuvan kuumiksi. Kun ne jäähdyteltiin, ne aloittivat homman alusta.  Se oli raivostuttavaa-

Kuinkahan kallis mahtaisi olla lasertulostin,  joka tulostaa vaikka miljoona sivua?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.