Kirjoittaja Aihe: Nimimerkki  (Luettu 28683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #60 : 29.03.10 - klo:16:55 »
Hei, me finnattii yks stadin jehu.Sprakaat sä stadin slangii. Budjaat sä sitissä?

En budjaa enää stadissa, vaan ihan landella eli periferiassa kehä kolmosen ulkopuolella Tusbyssä sen Skavabölessä suomeksi Perä-Hyrylässä. Diggaan Larun slangia, bonjaan myös Munkkaa, mutta Itis on Savoa. Budjasin Larussa aikoinaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #61 : 29.03.10 - klo:19:37 »
...mutta Itis on Savoa. Budjasin Larussa aikoinaan.

http://www.lauttasaari.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=136
http://www.kulosaarelaiset.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=136

Taisi  Laru liittyä samana vuonna kuin Kulis ( itis on savoa  :icon_wink: ) 1946 , alueliitoksessa monien muiden nykyisten Helsingin kaupunginosien tapaan osa Helsinkiä ja molemmat ovat esikaupungin osia.
Vaikka olenkin itiksen kasvatteja olen lähtösin kantakaupungista, pohjois puolelta kylläkin. Mikä kuulu stadiin ennen vuotta 1946.
Toiseksi olen kolmannen polven stadilainen jos nyt tarkastellaan mistä on lähtöisin.
(huom. enkä vedätä)
Mutta  kulmilla on käsite että on vain aito stadilainen kun on syntynyt stadissa ja on vain asunnut stadissa. Eikä budjaa missään böndellä.
Joten en ainakaan minä voi enään sanoa itseäni stadilaiseksi, koska asun böndellä. Mutta voihan sitä leikkiä olevansa stadilainen maakunnilla pyöriessä, jos haluaa :icon_wink:
Pohjanmaalla ei ainakaan kylän äijät oikein hyvällä katsele jos alkaa itseänsä tehostamaan stadilaiseksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #62 : 29.03.10 - klo:19:55 »
http://www.lauttasaari.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=136
http://www.kulosaarelaiset.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=136

Taisi  Laru liittyä samana vuonna kuin Kulis ( itis on savoa  :icon_wink: ) 1946 , alueliitoksessa monien muiden nykyisten Helsingin kaupunginosien tapaan osa Helsinkiä ja molemmat ovat esikaupungin osia.
Vaikka olenkin itiksen kasvatteja olen lähtösin kantakaupungista, pohjois puolelta kylläkin. Mikä kuulu stadiin ennen vuotta 1946.
Toiseksi olen kolmannen polven stadilainen jos nyt tarkastellaan mistä on lähtöisin.
(huom. enkä vedätä)
Mutta  kulmilla on käsite että on vain aito stadilainen kun on syntynyt stadissa ja on vain asunnut stadissa. Eikä budjaa missään böndellä.
Joten en ainakaan minä voi enään sanoa itseäni stadilaiseksi, koska asun böndellä. Mutta voihan sitä leikkiä olevansa stadilainen maakunnilla pyöriessä, jos haluaa :icon_wink:
Pohjanmaalla ei ainakaan kylän äijät oikein hyvällä katsele jos alkaa itseänsä tehostamaan stadilaiseksi.


En ollut koskaan kuvitellut muuttavani kehä I ulkopuolelle, mutta kuinka kävikään. Seurusteli tytön kanssa, joka valmistuttuaan sai ensimmäisen työpaikkansa Tuusulan eteläpäästä. Työhön kuulu virka-asunto, jossa oli vielä silloin lakisääteinen asumispakko. Kun sitten kesän lopulla menimme naimisiin oli muutto böndelle kerrostaloon edessä. Kun oli rakastunut, niin kaikki kontrollit eivät ihan skulanneet (luoja on fiksu). Tänne on jääty eikä ainakaan vielä ole muutettu spåran varrelle. Olemme päättäneet, että jos stadiin tullaan, niin sitten sen pitää olla spåran varrella, ettei aina tarvitse lähteä autolla kuten täällä. Larun dösät kulkee niin tiheesti, että se vielä menee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #63 : 30.03.10 - klo:22:39 »
Keravalainen tuttavani oli muutama kesä taaksepäin vierailemassa Hirvensalmella. Tuttavani kysyi eräältä naisihiseltä neuvoa. Tämä vastasi, ettei tiedä kun ei ole paikallisia, vaan on kotoisin Pohjois-Helsingistä. Tuttavani mietti ensin itsekseen ja kysyi sitten, mikä paikka on Pohjois-Helsinkiä, kun ei itse tiedä. Tähän rouva vastasi, että Korso. Oli siinä tuttavallani ollut pokassa pitämistä, kun vastasi itse olevansa Keravalta.  :icon_lol:
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #64 : 30.03.10 - klo:22:51 »
Keravalainen tuttavani oli muutama kesä taaksepäin vierailemassa Hirvensalmella. Tuttavani kysyi eräältä naisihiseltä neuvoa. Tämä vastasi, ettei tiedä kun ei ole paikallisia, vaan on kotoisin Pohjois-Helsingistä. Tuttavani mietti ensin itsekseen ja kysyi sitten, mikä paikka on Pohjois-Helsinkiä, kun ei itse tiedä. Tähän rouva vastasi, että Korso. Oli siinä tuttavallani ollut pokassa pitämistä, kun vastasi itse olevansa Keravalta.  :icon_lol:

Jos Benkku joskus tulisit kylään, niin ajattelisit varmaan, ettei meillä muuta tehdäkään kuin pelleillään.  :icon_biggrin:
Olenko väärässä sitten, epäilen. :icon_wink:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #65 : 30.03.10 - klo:22:54 »
En voi kieltää, täytyy myöntää, Benkku on mahdollisesti melkein ehkä oikeassa.  :017:
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #66 : 20.04.17 - klo:20:22 »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #67 : 04.10.20 - klo:15:50 »
Nimimerkki luterilainen on vuoden ollut foorumilla.

Hän on näin lyhyessä ajassa saanut ristiriitaisi ajatuksia körttiläisyydestä minulle ja monesta muustakin asiasta.

Keneltähän on otettu oppia?


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #68 : 04.10.20 - klo:16:55 »
Nimimerkki luterilainen on vuoden ollut foorumilla.

Hän on näin lyhyessä ajassa saanut ristiriitaisi ajatuksia körttiläisyydestä minulle ja monesta muustakin asiasta.

Keneltähän on otettu oppia?
Kiitos Herralle, meillä on Pena ja armonvilaus!  :109:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #69 : 10.10.20 - klo:15:21 »
Ehkä hieman provosoiva avatar oli, joten poistin sen.  :icon_cool:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #70 : 10.10.20 - klo:16:39 »
Eiollut. Se oli hauska, ja siitä inspiroiduin linkittämään samantapaisen, joka voisi olla oma avatareni.
Tulostin sen oikein suurikoisena jääkaapin oveenkin.  :041:

Huumori on hyväksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #71 : 27.10.20 - klo:19:39 »
Viimeksi rekistöröitynyt nimimerkki 28.06.2020.

Minusta kertoo aika paljon nykyisestä foorumin  tilasta, mikä on ikävää.

Terv. Bengt  :icon_cool:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #72 : 01.11.20 - klo:11:07 »
Viestiketju : Tuomitseminen

Aamen! Pienellä paikalla olevan kristityn todistuksessa Kristuksesta ei ole omavoimaisuutta.

Ajatuksesi näyttää jatkuvasti pyörivän tuon 'omavoimaisuuden' ympärillä. Miksi se on sinulle niin suuri ongelma? Joudutko jatkuvasti kamppailemaan tuon helmasyntisi kanssa? Älä kipuile sen kanssa yksin vaan hakeudu sielunhoitajan juttusille.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5373.15

Minusta nimimerkillä luterilaisella on todella vakavia ongelmia ja hakeutuminen sielunhoitajan luo ei ole mikään huono ajatus.
Mutta jos se on liian iso kynnys, niin tästä on hyvä aloittaa:


Tukea ja Apua.
https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua

Toiseksi en ymmärrä Körttifoorumin ylläpitoa / nettitoimikuntaa että kyseisen nimimerkin luterilaisen käyttäytymiseen ei puututa millään tavalla.
Minusta jäähyn paikka olisi paikallaan.

Kolmanneksi hänen viestinsä karkottavat ne vähäisetkin foorumille osallistuva nimimerkit.

Terv. Bengt.

Ps. Jos minä käyttäytyisin niin kuin nimimerkki luterilainen minut olisi jo suljettu körttifoorumilta.


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #73 : 02.11.20 - klo:18:54 »
Täällä on toinen hämmästelijä.  :017:
Pyryharakka

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #74 : 02.11.20 - klo:22:12 »
Voiko sisimmältään näin inhottava ihminen koskaan päästä taivaan autuuteen?  :017: