Kirjoittaja Aihe: Nimimerkki  (Luettu 28727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #45 : 24.03.10 - klo:17:54 »
Nimimerkillä kirjoittelussa on kyllä omat hyvät ja huonot puolensa. Anonyymisti on helppo ampua tohjoksi muiden vakaumuksia ja mielipiteitä, varsinkin kristillisillä foorumeilla. Itselleni nimimerkin käyttö toimii hyvin. Minulla oli aiemmin tällä foorumilla käyttäjätunnus, joka käytännössä oli  oma nimeni. Näinpä tyydyinkin lähinnä selailemaan keskusteluja, sen kummemmin osaa ottamatta. Kannatan siis nimimerkkiä niin kauan, kun sen turvin ei ruveta ketään polkemaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #46 : 24.03.10 - klo:18:14 »
"Satman"in takana on savolainen sättimäntti.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #47 : 24.03.10 - klo:19:17 »
Jäsenluettelosta löytyy kotisivut ja oikea nimi. Oikea nimi löytyy täältä muualtakin eikä se ole vähimmässäkään määrässä salaisuus kuten on myös monen muun kohdalla. En usko taatusti että kukaan pahastuu jos joku paljastaa henkilöllisyytensä, mutta varsinkin alussa kynnys kirjoittaa nimimerkillä on matalampi.

Nimimerkkini on laajasti käytössä kutsumanimenäni. En siis piiloudu sen taakse. Sen sijaan kirjoituksiani valvova pikisilmä on sikäli huijausta, ettei se ole minun, vaan vaarivainajani. Minulla on äidiltä peritty sekalaisenharmaa katse.

Monet ovatkin kertoneet nimensä ja muutakin. Se on tehnyt meistä läheisen ystäväjoukon.
Luonnollisesti eräät tuntevat ulkopuolisuutta, jos eivät missään tapauksessa paljastaa
minuuttaan. Yksinäiset saattavat kokea perheelliset riesaksi. Miksei toisinpäinkin. Mutta kysymyshän on körttiläisyydestä, mitä se sitten näinä aikoina onkaan, ja kukaan ei ole kertonut miten täällä pitää kirjoittaa. Säännöt on.

ja piste i päälle
"Satman"in takana on savolainen sättimäntti.

Lainaus
mielipide, tänään klo 15:46
jotta se oma mielipide erottuisi joukosta ja saisi huomiota. Ja kun anonyymisti voi "totuutta hieman venyttää" ilman seuraamuksia. Keskusteluista muodostuu helposti eräänlaisia netin huutoäänestyksiä: mitä useammin toistetaan sitä omaa näkökulmaa ja pyritään saamaan kirjoitettua se viimeinen kommentti, se on tavoite. Ei niinkään vastavuoroista keskustelua asioista
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/netissa_on_helppo_huudella_nimettomana_1554716.html

Kauniita kevät säitä Teille kaikille :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #48 : 24.03.10 - klo:21:29 »
Minä luulin, että Satman on naamioitu Hupakkomies.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #49 : 24.03.10 - klo:21:40 »
Periaatteessa voisin kirjoittaa foorumille omalla nimelläni. En kerro profiilissani kovin tarkkoja tietoja itsestäni, joten luultavasti useimmat eivät viitsisi ruveta selvittelemään henkilöllisyyttäni sen tarkemmin, vaikka nimeni olisikin tiedossa. Eli suhteellisen anonyymi olisin joka tapauksessa.

Käytänkin nimimerkkiä ikään kuin taiteilijanimenä. (Enkä nyt tarkoita, että olisin mikään taiteilija.) Kuten on monesti todettu, niin netissä sanaton viestintä ei toimi, joten pyrin nimimerkilläni ja avatar-kuvallani tuomaan esille luonteestani jotain sellaista, mikä ei ehkä kirjoituksista suoraan käy ilmi. En tiedä, miten se on onnistunut - voi olla, että nimimerkki ei kerro minusta yhtään mitään, tai sitten se kertoo enemmän kuin arvasinkaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #50 : 24.03.10 - klo:22:27 »
Periaatteessa voisin kirjoittaa foorumille omalla nimelläni. En kerro profiilissani kovin tarkkoja tietoja itsestäni, joten luultavasti useimmat eivät viitsisi ruveta selvittelemään henkilöllisyyttäni sen tarkemmin, vaikka nimeni olisikin tiedossa. Eli suhteellisen anonyymi olisin joka tapauksessa.

Käytänkin nimimerkkiä ikään kuin taiteilijanimenä. (Enkä nyt tarkoita, että olisin mikään taiteilija.) Kuten on monesti todettu, niin netissä sanaton viestintä ei toimi, joten pyrin nimimerkilläni ja avatar-kuvallani tuomaan esille luonteestani jotain sellaista, mikä ei ehkä kirjoituksista suoraan käy ilmi. En tiedä, miten se on onnistunut - voi olla, että nimimerkki ei kerro minusta yhtään mitään, tai sitten se kertoo enemmän kuin arvasinkaan.

Minulla on avatarina oma pärstä ja minut on sen perusteella tunnistettu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #51 : 25.03.10 - klo:08:31 »
"Satman"in takana on savolainen sättimäntti.

Saliksen takana on suola, mutta myös varsinaissuomalainen reformisti. :003: Varsinaissuomalaisessa yhdistyy satakuntalaisen pottumaisuus, hämäläisen hitaus ja uusmaalaisen viisastelu.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #52 : 25.03.10 - klo:10:12 »
Saliksen takana on suola, mutta myös varsinaissuomalainen reformisti. :003: Varsinaissuomalaisessa yhdistyy satakuntalaisen pottumaisuus, hämäläisen hitaus ja uusmaalaisen viisastelu.  :003:
Tuostapa tuli mieleeni vitsi, kun joku kertoi, että äiti on Karjalasta ja isä Pohjanmaalta. Itse hän oli sitten Karjapohjolasta (entinen Lihakunta).  :eusa_angel:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #53 : 25.03.10 - klo:12:53 »
Nimimerkin käytöllä on puolensa. Foorumilla, jolla käsitellään uskontoon liittyviä asioita, nimimerkin käyttömahdollisuus on mielestäni tärkeää.

Muutamaan otteeseen olen arvostanut nimimerkin käyttöä myös nimimerkkiviestien lukijana. Esimerkiksi Wikipedian toimitustyön yhteydessä olen saanut joitakin viisaita neuvoja, jotka olen ottanut onkeeni. Myöhemmin on sitten sattumalta tullut tietooni, että kyseinen neuvoja on 45 vuotta nuorempi koululainen. Nimimerkin käytön ansiosta ikämiehen ennakkoluuloisuus ei häirinnyt viestintää. Asia ja perustelut ratkaisivat.

Tällä foorumilla käytän nimimerkkiä, mutta koko nimenikin on pienellä salapoliisityöllä selvitettävissä.

Mt


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #54 : 26.03.10 - klo:07:30 »
Saliksen takana on suola, mutta myös varsinaissuomalainen reformisti. :003: Varsinaissuomalaisessa yhdistyy satakuntalaisen pottumaisuus, hämäläisen hitaus ja uusmaalaisen viisastelu.  :003:
Mie olen aivan aina kuvitellut että Salis on Silas nurinpäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #55 : 26.03.10 - klo:07:37 »
 Ja mie, ett hää on salolainen stadilaisittain. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #56 : 26.03.10 - klo:09:34 »
Ja mie, ett hää on salolainen stadilaisittain. :icon_biggrin:

Tismalleen oikein. Alkuperäisiä stadilaisia on kovin vähän. En osaa vielä päättää, olenko stadilainen vai salolainen vai turkulainen. En ole pitänyt liiemmälti pääkaupungista, mutta viime vuosina se on näyttäytynyt minulle erilaisena, kun olen asunut ihan keskustassa. Tosi hienot lenkkiyhteydet Hietaniemen tai Töölönlahden ja keskuspuiston suuntaan. Ja talvella vahva jää, jonka päällä voi hiihtää  vaikka Seurasaaren ympäri tai luistella luonnonradalla puhumattakaan asemaseudun paanasta. Olen jo pitkään pohtinut sitä mahdollisuutta, että muuttaisin Helsinkiin kokonaan. Ainoa este on korkealla mäellä, metsässä oleva omakotitalo Salossa, joka on ihan kiva paikka asua. Näkee länteen kauas. Toinen mahdollisuus on tietysti Turku, mutta se on jotenkin taantuva kaupunki (vaikka sitä on vaikea myöntää) vaikkakin mukava kesäkaupunki. Vaihtoehtoja on. Ehkä muutan Tampereellä. Sal viittaa siis Saloon. Is viittaa jäähän.  :003:
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #57 : 29.03.10 - klo:11:47 »
Koska asiat riitelevät, mikseivät keskustelisikin. Eikö silloin ole sama, käyttääkö nimimerkkiä vai oma nimeään?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #58 : 29.03.10 - klo:13:05 »
Alkuperäisiä stadilaisia on kovin vähän.

Yksi ilmoittautuu, joka äitikin on syntynyt ja asunut koko ikänsä Helsingissä. Isä oli syntynyt isommassa kaupungissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #59 : 29.03.10 - klo:16:45 »
Yksi ilmoittautuu, joka äitikin on syntynyt ja asunut koko ikänsä Helsingissä. Isä oli syntynyt isommassa kaupungissa.

Hei, me finnattii yks stadin jehu.Sprakaat sä stadin slangii. Budjaat sä sitissä?
Acta, non verba.